Waarom kan een Boktaccount niet verwijderd worden?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Waarom kan een Boktaccount niet verwijderd worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 10:22

Tja, er wordt genoeg gewaarschuwd dat je geen persoonlijke dingen erop moet zetten. En zoals gezegd, als je echt problemen krijgt zijn er altijd wel oplossingen te verzinnen en zal Bokt daarin ook echt mee werken.

Verder ga ik er helemaal in mee dat je vooraf een lange lijst voorwaardes krijgt. Als ej die niet leest, is het je eigen probleem, maar kom dan niet achteraf zeggen dat je het er niet mee eens bent.

Er is geen nut in het houden van alle accounts die niet meer gebruikt worden, maar het kost veel tijd om deze accounts iedere keer te verwijderen, dus daar begint men niet aan. En als je gaat zeggen "jij wel en jij niet", waar leg je dan de grens? Om dat te voorkomen wordt het gewoon helemaal niet gedaan. As simple as that. En als er niets persoonlijks op staat dan verwijder je toch gewoon je profiel en je foto's en dan zal niemand je meer kunnen vinden in combinatie met het forum :).

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 10:25

Zou een handige ICT'er niet een of ander protocol kunnen schrijven waarmee alle accounts die bijvoorbeeld 6 maanden niet gebruikt zijn, verwijderd kunnen worden?
En zoals gezegd: mijn profiel is leeg, ik heb geen persoonlijke problemen enzovoorts (lees de OP), dus reacties in die richting zijn niet relevant in mijn situatie.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 10:28

Je moet niet je eigen naam posten, dan ben je terug te vinden op zoekmachines. Alleen mensen die je nickname kennen kunnen je achterhalen.
Bij mij zijn er mensen die al mijn posts lezen. Altijd leuk om dan een beetje te stangen en de waarheid eens een keer te vermelden. Vooral als het gaat over hun geweldige vriend die niet zo braaf is als ze denken.
Bokt heeft soms een beetje kinderachtignivo en ik als volwassenen doe daar leuk aan mee, hahaha.
Als ik wist dat alles verwijderd zou kunnen worden dan zou ik dat wel doen en onder een nieuw account opnieuw beginnen zonder dat mevrouw de struisvogel alles mee loopt te lezen.
Zolang dat niet kan/mag/toegestaan wordt door bokt blijf ik gewoon lekker posten!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 10:31

Alet74 schreef:
Zou een handige ICT'er niet een of ander protocol kunnen schrijven waarmee alle accounts die bijvoorbeeld 6 maanden niet gebruikt zijn, verwijderd kunnen worden?
En zoals gezegd: mijn profiel is leeg, ik heb geen persoonlijke problemen enzovoorts (lees de OP), dus reacties in die richting zijn niet relevant in mijn situatie.

Dat is in ieder geval zomaar in te stellen. Weet alleen niet of je als beheerder zo iets moet willen. De permanente bans komen ook een jaar of langer niet op bokt en je moet niet willen dat die zomaar terugkomen.

Alet74 schreef:
Dan zou ik het dus niet prettig vinden als mijn naam nog gevonden kan worden in combinatie met het forum.

En als ze het van jou toestaan Alet74, moeten ze iedereen die mogelijkheid geven. In jouw geval kan niemand jou IRL toch associëren met Alet74?? Ik neem tenminste aan dat je die naam IRL niet gebruikt. Mocht je posten hebben waar je naam wèl vermeld hebt, kun je dat zo weg laten halen door een pb naar een hoofdmod of beheer te sturen.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 10:36

Als je een aantal posts hebt die je met een goede reden verwijderd wilt hebben (of beter, iets aangepast) en die posts zijn al van een tijd geleden is dat vaak geen probleem. Het moet enkel wel bij een paar posts blijven en niet 2 of 3 paginas zijn.
Ook wordt gekeken naar de "gevoeligheid" van die berichten.
Als er staat 'ik ga nu naar mijn paard' dan kun je op je kop gaan staan wat je wilt maar dan zal dat bericht niet vewijderd worden.

Mocht je ech van Bokt weg willen kan je vragen om de berichten met echte persoonlijke informatie weg te laten halen (ook als je wilt blijven trouwens), je kan je profiel leeg halen en eerder geplaatste foto's in topics kan je weghalen door de foto van de upload site te halen.
Als je daarna je email veranderd voor een niet bestaand email adres kan jij zelf alleen nog weer terug komen door een mail aan het beheer te sturen.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:58

Mijn aanname:

Hoe hoger het ledental, des te hoger de opbrengsten van reclame, plus als je forum in de top zoveel staat levert dat ook weer naamsbekendheid op, lijkt me aantrekkelijk voor adverteerders. Commerciele motieven denk ik.

Ik meen trouwens dat de beheerder van een forum als dit wel pb's kan lezen als hij dat zou willen,(de rest van het team niet) maar kan me goed voorstellen dat ze daarop niet gaan modden, dan blijf je aan de gang en je moet ergens een streep trekken.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 18:43

ik vind het belachelijk, hoeveel mensen zijn er wel niet die dingen zeggen die ze achteraf beter niet hadden kunnen zeggen en dan kan je wel gaan roepen dan had je vooraf moeten nadenken, maar zo werkt het in de realiteit nou eenmaal niet altijd.

Hoeveel mensen stellen zich niet voor als ze nieuw zijn en zetten hierbij hun dagelijkse naam in, kan me voorstellen dat als je je naam googled je niet op bokt terecht wilt komen of je nou wel of niet dingen gezegt hebt die "schadelijk" kunnen zijn.

Dat een beheerder niet met de hand alle niet actieve account wil verwijderen kan ik in komen, al zou een opschoning niet verkeerd zijn zo komen er weer andere namen vrij zonder dat je er de hele meute aan cijfers en tekentjes aan toe hoeft te voegen.
Dat bokt groot wil zijn oké maar ik vind ook dat men vrij moet zijn om hun eigen account te kunnen verwijderen als ze dat zouden willen.
En die onzin van gaten enzo, bla bla bla vind dat niet echt een goede reden om het automatisch tegen te gaan.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 13:23

Ik vind dit ook nogal een irritant punt... Je kan niet verwachten van mensen die zo een 10 jaar geleden lid werden zich destijds bewust waren tot wat het internet uit zou groeien. Mensen worden zich nu gelukkig steeds bewuster over wat ze beter wel en niet op internet kunnen zetten, maar dat een aantal jaar terug nog niet echt relevant...

Mensen worden ouder, veranderen van baan, krijgen een ander leven, etc. Die zouden best in een ver verleden wel eens wat gepost kunnen hebben wat nu niet meer helemaal tof overkomt. Het recht om posts, profiel of beiden te verwijderen zou in eigen hand moeten liggen...

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 13:37

beetje jammer dat er geen beheerder of mod reageerd, ben wel benieuwd naar hun zegje hierover

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 14:07

Nogmaals: Als je een post verwijderd wilt hebben omdat het nu niet meer tof over komt kun je gewoon een pb naar een mod sturen. Dan wordt het in 99% van de gevallen ook verwijderd.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 14:27

Saffier schreef:
Nogmaals: Als je een post verwijderd wilt hebben omdat het nu niet meer tof over komt kun je gewoon een pb naar een mod sturen. Dan wordt het in 99% van de gevallen ook verwijderd.

en dus heeft een mod er weer extra werk van. Denk dat iedereen wel eens een post geplaatst heeft die die achteraf beter niet had kunnen posten. Vind dat je de mogelijkheid moet hebben om dat zelf te kunnen doen.
Denk niet dat een mod je post van enkele jaren terug gaat verwijderen omdat je het zelf niet tof vind overkomen.

Zie het nut er ook niet van in, dat Bokt niet eens opgeschoond word. tja bokt wil blijkbaar een groot forum zijn, maar als dat op zo'n manier moet :n bokt heeft een groot aantal accounts, maar als je kijkt naar hoeveel er actief zijn is dat een schijntje vergeleken met het aantal accounts.

funnyteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 14:37

Topics met als laatste bericht ouder dan 1 jaar oud automatisch niet meer weergeven. Ook niet per zoekfunctie.
In oude topics mag toch niet gereageerd worden. En de vragen komen door het jaar heen toch wel opnieuw aan bod. Dus totaal geen verlies van informatie. Wat vaak ook nog verouderde informatie is.

Accounts langer dan 1,5 jaar niet meer in gebruik automatisch verwijderen. Er vallen dan geen gaten in oude berichten omdat die al niet meer te lezen zijn.
Er komen weer nieuwe namen vrij. En als mensen al zo lang geen gebruik meer maken van het account zullen ze het ook niet missen.

En op deze manier kan een werkgever nooit langer terug zoeken dan 1 jaar.
Heb je dingen geschreven als rebelse puber heb je er een paar jaar later geen last van dat dit nog terug te zoeken is.

Ook geen werk voor beheer en moderators. En privacy komt ook niet in het geding.

Probleem simpel opgelost. :)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 18:09

Maar nu, ik zou niet graag willen dat mijn topics over mijn eerste gefokte veulen verdwijnen, zij heeft voor mij een hele bijzondere plek. Ik zou deze topics dus graag behouden zien, zowel die op Kraamstal als die op In Memoriam.

Accounts die al heel lang non actief zijn zouden best weg kunnen, dat ben ik met jullie eens, en dan misschien als gebruikers naam non actief 1, 2 etc...
Maar als iemand te pas en te onpas een account kan verwijderen, kan die gene dus ook een nieuw account aanmaken.
Dat betekend dat mensen die niet eerlijk zijn op EA of mensen die om de een of andere reden een BOT hebben dus een heel nieuw account kunnen maken, zonder dat het een Schaduw Acount is. Op die manier weet niemand dat diegene bijvoorbeeld eerder mensen opgelicht heeft.

funnyteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 22:10

Voor je veulen kun je een hele mooie blog op hyves maken. Altijd zo te maken en veranderen als je zelf wilt.
Ook je profiel kun je zo mooi maken als je wilt.

Bokkers die niet eerlijk zijn gaan wel bokken via een Dongel, met steeds veranderend ip.
Dan kunnen ze zoveel accounts aanmaken als ze zelf willen. Dat hou je gewoon niet tegen.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 22:30

De reden waarom accounts op Bokt niet verwijderd kunnen worden is eigenlijk al gegeven: de kracht van Bokt als forum zit hem echt niet in het cijfertje van het totale aantal accounts, daar zitten inderdaad de schaduwaccounts en gebande accounts gewoon tussen. Maar wel in het totale aantal posts: een heel groot deel van de reden waarom Bokt zo populair is, is dat je het antwoord op bijna elke vraag hier kunt vinden. Als je paard mok heeft, vind je in de Wiki informatie over de aandoening in het algemeen. Zoek je door, vind je op het forum ook nog eens een schat aan informatie van mensen die met hetzelfde kampten als jij, die de middelen hebben uitgeprobeerd die jij wilt proberen, en die de oplossing hebben gezocht die jij vond. Ook niet-paardgerelateerd is dat het geval, als je een algemene vraag hebt over iets huishoudelijks bijvoorbeeld, is de kans ook groot dat je op Bokt het antwoord kunt vinden.

Dat is de reden dat we hele accounts niet verwijderen: er worden dagelijks heel veel oude topics opgevraagd, als daar steeds meer berichten uit zouden verdwijnen, worden ze onleesbaar en niet meer bruikbaar en zullen mensen voor hun antwoorden andere bronnen opzoeken.

In de regels en voorwaarden geven we duidelijk aan dat Bokt openbaar is en dat je geen berichten op Bokt moet zetten die je niet op de voorpagina van de lokale krant wil hebben. Want iedereen kan meelezen, je instructeur, je moeder, maar ook je toekomstige werkgever. Een aantal fora schermen we expres al af: de huiskamer en het jeugdhonk worden bijvoorbeeld niet geïndexeerd door Google en zijn dus niet doorzoekbaar van buitenaf.

Maar dat gezegd hebbende: natuurlijk begrijpen we dat je spijt kunt krijgen van berichten die op Bokt staan. We bestaan bijna 10 jaar, en 'toen' was er nog geen sprake van werkgevers die werknemers 'googleden' en was een fenomeen als 'online stalking' gewoon onbekend. En bovendien kun je in een emotionele bui eens wat geplaatst hebben waar je achteraf spijt van hebt of bij een advertentie toch net wat teveel informatie of je volledige naam te hebben gezet. Ook dat staat uitgelegd in de Help:In zo'n geval kun je altijd contact opnemen met één van de moderators en een verzoek om verwijdering indienen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 22:32

Eline schreef:
Dat is de reden dat we hele accounts niet verwijderen: er worden dagelijks heel veel oude topics opgevraagd, als daar steeds meer berichten uit zouden verdwijnen, worden ze onleesbaar en niet meer bruikbaar en zullen mensen voor hun antwoorden andere bronnen opzoeken.

Je kan toch ook de optie 'berichten laten staan' aanvinken en het account tot gast maken? Blijven alle berichten gewoon staan :)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 22:43

Het zou binnen de kortste keren stikken van de gasten hier. En degenen met een wisselend ip zijn er erg mee geholpen. :D

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 23:05

dan nog vind ik het belachelijk, hoeveel mensen maken geen nieuw topic althans hoevaak zie ik hetzelfde soort topic de laatste weken alleen al niet tegen kom. Hoevaak worden er geen nieuwe topics geopend dat ze bv nog een andere vraag hebben over b.v. mok dat niet in het oude topic stond maar in principe toch hetzelfde is.

Nogmaals ik vind dat je zo vrij moet zijn om je eigen account te kunnen verwijderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 23:16

Simpel Pashon, had je niet akkoord moeten gaan met de regels ;)

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 23:49

Chiqa schreef:

Wat betreft 'de regels' zegt Eline hier een waar ding...
10 jaar geleden googlden werkgevers je niet en bestond online-stalken niet....nu wel.
Reden genoeg om anno 2010 ALLE posts op verzoek om te zetten in 'gast' ipv op gebruiksnaam.
Dan blijft de info behouden, maar verdwijnt het privacy aspect.
Geen probleem toch????

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 00:00

Chiqa schreef:

Maar kan je van (zeer jonge) kinderen verwachten dat ze de consequenties van sommige posts die ze doen kunnen inschatten?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 00:00

Die posten kunnen ze toch aan laten passen of verwijderen?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 00:03

Maar da's toch ook een berg werk? Tenminste, vroegah :D toen ik nog jonger was en Internet er net was, deed ik aan de lopende band uitspraken die ik nu liever niet terug zou willen zien.

Ik vind de gast-optie wel een goeie :) Berichten (dus informatie) blijven bewaard, maar zonder dat er een persoon aan gekoppeld kan worden.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 00:05

Als mensen bij de moderators aankloppen met de vraag om verwijdering van hun berichten, gaat de vraag 99 van de 100 keer eigenlijk om maar een klein deel, een topic waarin hij of zij de fout in gegaan is, een naam die online terechtgekomen is, een aantal foto's die offline moeten van een eigenaar van een paard. Met verwijdering van die berichten kunnen we dan gewoon het probleem ondervangen.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 00:07

Ze zijn hier op bokt inderdaad meestal niet heel moeilijk in het weghalen van een naam of zo, maar als je die naam vervolgens googlet, blijft de bokt-pagina de eerste paar maanden nog gewoon opkomen in de google results, i.v.m. het google-cache... Dus je bent er niet 1, 2, 3 mee geholpen, daar gaat tijd overheen.

Ik heb trouwens een tijdje op een forum gezeten waar je inderdaad jezelf kon verwijderen. Je berichten bleven staan als "geplaatst door gast" en je kon later gewoon weer terugkomen met een nieuwe naam. Ook gebande users kwamen gewoon terug met een nieuwe naam... Wat dat betreft is bokt echt heel goed georganiseerd met de controle op SA's en zo.

Nu alleen nog instellen dat nieuwelingen ook niet kunnen PB'en voor ze 25 nuttige posts hebben. Dat zou me een hoop dreig- en stalkpb's schelen.
Of misschien toch temmen op PB's mogelijk maken.