Bedankt voor je tem, we gaan er naar kijken.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:02

Chiqa schreef:
Heino schreef:
Jemig wat doe je aanvallend Chiqa, enige wat ik probeer is mee te denken hoe het forum verbeterd kan worden. Relax, dus.

Wie maakt zich nu druk ;) Ik begrijp echt niet wat je nu wilt bereiken met dit topic behalve het voeden van je eigen nieuwsgierigheid.

Het topic gaat naar mijn idee best ergens over hoor.
Mocht jij het hier niet vinden passen, tem gerust en vraag een reactie. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:15

Janine1990 schreef:
Mocht jij het hier niet vinden passen, tem gerust en vraag een reactie. :)

Ik weet niet of jij echt begrijpt waar het temmen voor bedoeld is?
Nou iig niet als je een topic onzin vindt hoor :D Ik tem zelf alleen op persoonlijke aanvallen tussen gebruikers, topics die verkeerd staan, en topics waar dr al zoveel van zijn. Ik geef ze in het laatste geval ook linken met die topics.

Ik vraag 9 van de 10 keer geen reactie terug, maar krijg dit wel netjes :) En in het geval van een persoonlijke aanval of vete laat ik dan aan de beoordeling van bokt achter de schermen over,
want zij kunnen dit met meerdere mensen beter beoordelen dan één bokker. En bovendien wat ík als een aanval zie hoeft een ander nog niet zo te ervaren, dus vind ik hun aandacht hieraan in orde.
Verdere zaken gaan de bokkers geen snars aan, of dit nu moeilijk te bevatten is of niet :D

Zou een heksenketel worden als de sancties zouden gaan bespreken.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:17

Heino schreef:
Ook dat hoeft van mij niet, Bramasole :) Enige wat ik met dit topic wilde bereiken is het bespreken van het nut van de optie reactie vragen bij TEM ;)

Gewoon een vorm van beleefdheid. Kan niet snappen dat je daar moeite mee hebt. Ze kunnen toch moeilijk schrijven aan iemand die b.v. op jou getemd heeft: "en geloof maar dat we Heino aan gaan pakken" .... Dus meer als een bedankt voor je tem, we gaan erna kijken is er niet.

Zie het als een soort ontvangstbevestiging. Het is niet aan jou om te beoordelen of je tem nu wel of niet terecht is ..... dat bepalen de mods. En die doen geen uitspraak daarover bij jou. Net zo goed als ze niet aan de getemde vertellen bij sanctie wie er getemd heeft.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 18:34

slimmerik schreef:
Gewoon een vorm van beleefdheid. Kan niet snappen dat je daar moeite mee hebt.

Je blaast het wat te veel op, het is niet dat ik nachten wakker lig als ik geen reactie krijg hoor :D
Het is meer dat het me voor zich lijkt spreken dat moderators naar je TEM kijken, daar hoef ik verder geen reactie op. Kan me ook niet voorstellen dat mensen dat wel zouden willen. In veel gevallen lijkt het echter wel puur een soort ontvangstbevestiging, en meer niet. Dan vraag ik me af waarom die optie er is. That's all ;)

Verder raad ik Chiqa aan mijn posts nog eens goed door te lezen, want aan je reacties te zien begrijp je niet helemaal wat ik schrijf en bedoel :)

En tot slot ga ik mee met Maya :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 19:30

Heb je wel begrepen hoor Heino heel goed zelfs, alleen begrijp ik niet waarom je je daar zo ontzettend druk om kan maken.(Behalve dus dat het een bron van nieuwsgierigheid is of je niet serieus genomen voelt.)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-09-10 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 19:31

ja oke ik ben erg blond?
TEM?? was dat? dat je mod pb't over rel topic ofzo?
:o ..ben niet de slimste

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 19:34

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 20:13

Chiqa schreef:
Heb je wel begrepen hoor Heino heel goed zelfs, alleen begrijp ik niet waarom je je daar zo ontzettend druk om kan maken.(Behalve dus dat het een bron van nieuwsgierigheid is of je niet serieus genomen voelt.)

En ik begrijp dan weer niet waarom jij het nodig vindt om imo zo heftig te reageren op Heino? :o FZ is ervoor bedoeld om zulke vragen te kunnen stellen, voor jou is alles helder & oké, maar niet iedereen denkt hetzelfde. Je hebt je punt inmiddels gemaakt en zou er ook voor kunnen kiezen om andere mensen de ruimte te geven om hun vragen te stellen? :)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 20:29

Maya schreef:
RedPassion schreef:
Hoe dan? Als er achter de schermen nog overlegd wordt over eventuele sancties (die sowieso niet met derden besproken worden) zou ik niet weten hoe ik een 'beter' antwoord op zo'n TeM kan geven. Maar als je tips hebt, graag.

Heel simpel. Door een persoonlijke touch aan een TEM-antwoord te geven. Door net iets uitgebreider erop te reageren dan een standaard oneliner ala : Bedankt voor je TEM, we gaan ernaar kijken. Wat je ook zou kunnen doen :
Bedankt voor je TEM, dat lijkt niet direct de bedoeling inderdaad, ik ga eens overleggen en kijken hoe we dit gaan aanpakken.

Je geeft heel kort aan dat het niet direct de bedoeling is, en je toon waarin je aangeeft dat je gaat overleggen is een stuk anderser. De TEM'er zal het gevoel hebben dat hij serieus genomen heeft, en krijgt een stukje bevestiging van dat het echt goed was dat hij geTEM'd heeft. Het is heel duidelijk een persoonlijke tekst, die niet standaard en altijd gebruikt wordt, omdat het net iets andere bewoordingen zijn.

Klinkt inderdaad symphatiek maar ik denk toch dat de gemiddelde temmer resultaat wil zien. Die wil zijn/haar getemde terug zien in de banlijst. Zal dus als dat niet gebeurd zich niet serieus genomen voelen .... denk ik.

Mij persoonlijk vind ik dat ene zinnetje voldoende. En na tijd een terugkoppeling geven? Hoe doe je dat als 5 temmers met uiteenlopende reden getemd hebben. Mag je wel een secretaresse in dienst nemen als mod.

Alet74

Re: Bedankt voor je tem, we gaan er naar kijken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:23

Maar als er altijd dat ene zinnetje staat, hoeft het van mij eigenlijk ook niet. Dat is dan informatie die ik zelf wel kan verzinnen, ik zou graag iets meer inhoudelijke reactie willen, kan dat dat niet, dan mag het wel achterwege blijven. Want wat is dan voor een temmer de toegevoegde waarde? In mijn opinie is die dan 0,0.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:41

Alet74 schreef:
Maar als er altijd dat ene zinnetje staat, hoeft het van mij eigenlijk ook niet. Dat is dan informatie die ik zelf wel kan verzinnen, ik zou graag iets meer inhoudelijke reactie willen, kan dat dat niet, dan mag het wel achterwege blijven. Want wat is dan voor een temmer de toegevoegde waarde? In mijn opinie is die dan 0,0.

Dan vermeld je toch een standaard zinnetje dat je verder echt geen info wilt?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 22:11

Maar als je die wel wilt en die dus vrijwel nooit gegeven wordt, wat is dan het nut van zo'n functie?

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 22:42

LindyH schreef:
frankiej schreef:
voor vele bokkers wellicht een tip. de reacties op een tem krijg je niet als pb maar komen in je gebruikerspaneel onder "Tip een mod"....: http://www.bokt.nl/forums/ucp.php?i=195

Dat wist ik inderdaad niet. :o

En ik maar denken dat ik nooit reactie krijg... :D

Ik heb het ook net ontdekt, bedankt voor de tip. Zit nu reacties op tems van een jaar geleden door te lezen _O-

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 23:02

Dus, als je mensen gebannen wilt hebben, zou je moeten Temmen?
Ik dacht, dat het wel genoeg is, als een mod even in het topic komt, en iemand desnoods een waarschuwinkje mailt.
Als het waar is, dat: hoe meer Tems, hoe eerder je iemand weggewerkt krijgt, is het een waardeloos systeem. Ik denk dat er best bad guys zijn, die via PB's anderen gaan opruien, om op Jantje of Pietje te temmen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 23:16

bijdehandje1 schreef:

Nee, als je ziet dat iemand tegen de regels in gaat kan je TEMmen :)
Moderators hebben geen tijd om álle topics door te lezen, dus je kan ze helpen door dergelijke berichten als het ware door te seinen naar hen, waardoor ze in het betreffende topic kunnen kijken. En dan kunnen ze als ze het nodig vinden bvb een topic verplaatsen, een gebruiker of zijn postgedrag aanspreken of berichten verwijderen.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 23:20

Van mij mogen ze dat knopje weg halen hoor, over of je op de hoogte gehouden wil worden. Ze mogen /willen je niet inhoudelijk op de hoogte stellen dus het is meer een ontvangstbevestiging. Lijkt me een beetje onzin en veel werk voor de mods. Die tijd kunnen ze beter in het daadwerkelijke modwerk stoppen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 23:44

Ik las gisteren een topic en daar werd door verschillende bokkers vermeld dat er getemd was.
Dit topic staat nog open en er zijn geen berichten verwijderd.
Ik vraag me dan wel af, wat er dan gedaan wordt?
Dat zal dan wel nieuwsgierigheid zijn, maar in andere topics worden dan allerlei berichten verwijderd (soms zonder opmerking van een Mod).
Ik vraag me dan af, wanneer en waarom wordt er soms wel of niet ingegrepen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 00:45

Electra63 schreef:
Ik las gisteren een topic en daar werd door verschillende bokkers vermeld dat er getemd was.

Een tem proberen ze binnen een week af te handelen. Dus nog even geduld. Heb je grote haast of lijkt een topic uit de klauwen te lopen, kun je beter een mod een pb sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 07:08

bijdehandje1 schreef:

Chiqa schreef:
Ik tem zelf alleen op persoonlijke aanvallen tussen gebruikers, topics die verkeerd staan, en topics waar dr al zoveel van zijn

En was dr nog een vergeten, als ik het vermoeden heb dat dr een SA is.

Waves schreef:
Zit nu reacties op tems van een jaar geleden door te lezen _O-

Paar jaar geleden? Mis ik wat? Mijn Tems gaan er met 14 dagen namelijk al uit :)

Alet74 schreef:
Maar als je die wel wilt en die dus vrijwel nooit gegeven wordt, wat is dan het nut van zo'n functie?

sancties worden niet besproken en dat lijkt mij ook vrij logisch

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 08:01

slimmerik schreef:
Electra63 schreef:

Een tem proberen ze binnen een week af te handelen. Dus nog even geduld. Heb je grote haast of lijkt een topic uit de klauwen te lopen, kun je beter een mod een pb sturen.

Ik heb niet deelgenomen in die discussie.
Maar als ik bij toeval in zo'n topic terecht kom, waar opvallend veel getemd is en ik zie dat het nog open staat, dan vraag ik me af, waarom in sommige andere topics berichten soms binnen 3 minuten verwijderd worden of zeer snel op slot worden gegooid. Waarschijnlijk ligt het dan aan de Mod die op zo'n topic zit?
Vorige week zijn van mij berichten in de HK verwijderd door een Mod NM omdat ik off-topic ging?
Na wat heen en weer mailen, zijn die berichten weer teruggeplaatst, maar ik denk dan wel, volgt die Mod mijn berichten? Want hoe kan ze anders binnen een paar minuten berichten verwijderen uit een HK-topic?

Maar goed, ik heb de indruk dat er met 2 maten wordt gemeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 09:20

In een HK topic kan je toch sowieso niet off-topic gaan?

Hier wel, dus nog even on-topic: Ik klik soms aan dat ik een reactie wil en vaak krijg ik die dan ook, de ene keer inhoudelijker dan de andere keer, ligt er ook aan hoeveel ik zelf geschreven heb als aanvulling op de TEM.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 10:02

Rock schreef:
In een HK topic kan je toch sowieso niet off-topic gaan?
.

Bokker negatief bespreken is ook offtopic zzit dus wel enige nuance in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 10:03

Ah okee, maar dan gaat het niet over het off topic gaan, maar over het negatief bespreken van een andere gebruiker toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 10:04

Dat is ook offtopic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 10:12

Theoretisch gezien zou ik een HK topic kunnen openen met de titel "Chiqa is stom" en als ik het dan over je zou hebben zou het niet off-topic zijn. Maar het mag niet, omdat ik jou dan negatief bespreek. Heeft dus niets met off-topic te maken, want je kan in de HK geen hulk krijgen voor off-topic gaan.