Het aanbieden van paarden van een ander

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 13:00

slimmerik schreef:
Ik zie het als bij iemand op bezoek zijn die je wel kunt schieten..... maar ja .... ze serveren toch wel lekker eten dus ik blijf er komen....

Dus constant lopen zeiken op gastheer (beleid en mods) maar wel lekker vreten (kwebbelen in diverse (HK)topics wat men leuk vindt)

Dit is wel heel zwart/wit gesteld.

Kritiek hoeft niet alleen als negatief beschouwd te worden.

Lusitana schreef:
Je kunt bv iets hebben tegen iemands uitvoering, maar dat wil niet zeggen dat het bedrijf op zich niet deugt.

Precies.

Als er niets gezegd word zorgt dat alleen maar voor meer onbegrip/frustratie.
Het word niet voor niets op prijs gesteld door het team vooral je mening te ventileren zodat daar lering uit getrokken kan worden.
Anders heeft forumzaken totaal geen nut.

slimmerik

Re: Het aanbieden van paarden van een ander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 13:06

Maar er is nu al zoveel op en over EA gezeurd. Antwoord is dat er aan gewerkt wordt en dat we niet op een oplossing binnen enkele weken hoeven te rekenen.

Met dat antwoord wordt dus geen genoegen genomen door de "gasten" van dit forum.

Kan me voorstellen dat door dat gezeur zo langzamerhand het teamwerk er niet leuker op wordt: je steekt enorm veel vrije tijd in het forum en dezelfde zeurpieten blijven doordrammen en nemen met geen enkel antwoord genoegen zolang ze hun zin niet krijgen.

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 13:09

Oke dus het mag niet omdat het bijna niet te controleren is of het paard wel echt verkocht mag worden van de eigenaar maar is het dan wel uit te zoeken of de persoon die nu het paard aanbied als eigen paard wel echt de eigenaar is?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 13:14

Daarom is mijn idee: eraf met heel EA !!

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 13:51

slimmerik schreef:
Maar er is nu al zoveel op en over EA gezeurd. Antwoord is dat er aan gewerkt wordt en dat we niet op een oplossing binnen enkele weken hoeven te rekenen.

Met dat antwoord wordt dus geen genoegen genomen door de "gasten" van dit forum.

Kan me voorstellen dat door dat gezeur zo langzamerhand het teamwerk er niet leuker op wordt: je steekt enorm veel vrije tijd in het forum en dezelfde zeurpieten blijven doordrammen en nemen met geen enkel antwoord genoegen zolang ze hun zin niet krijgen.

Het is geen kwestie van gezeur, dat is jouw interpretatie mijns inziens, het is een uiting van frustratie.
Het teamwerk komt hierdoor niet in het gedrang, dat blijft wel lopen.
Dat bij datzelfde team deze frustratie ook is is bekend.

Waar het in het grote plaatje op strand is; beloof niets/spreek niet uit, wat er op stapel ligt.

De gasten op dit forum hebben dingen medegedeeld gekregen, uit het team vandaan zodat duidelijk is voor gebruikers dat er weldegelijk dagelijks nagedacht word over veranderingen/verbeteringen.
Niet wetende dat als je zoiets hardop uitspreekt het ook tegen je kan keren.
Zij hebben het beste bedoeld met de vraag zo open als mogelijk is te communiceren naar gebruikers toe alleen als er een tijdlijn/belofte gedaan word, is het wel zo reeel deze ook uit te voeren..

Als team aangaande doe je het op deze basis nooit goed.
*Zeg je hardop dat je bezig bent, maar ook ondertussen een groot forum probeert te begeleiden/beheren, kan je kritiek verwachten.
*Zeg je niets, maar ook ondertussen een groot forum probeert te begeleiden/beheren, kan je kritiek verwachten.
Daaruit hebben hun naar mijn mening dan ook weer lering uit getrokken en klip en klaar gezegd, we doen niets meer aan EA.

Omdat de verhoudingen en regelgeving binnen dat subfora door nog meer regels ect. naar mijn mening alleen maar voor nóg meer verwarring gaat zorgen zoals nu al duidelijk naar voren komt door de frustratie over deze regelgeving binnen EA :)

Dus eind van het verhaal; voor het team is duidelijk geworden dat EA op deze manier niet zaligmakend is en ja, laat de gasten hun frustratie's uiten, wie weet zitten tussen de regels door geweldige en nuttige tips.
Ook ik ben me van die frustratie bewust en het er ook niet geheel mee eens zoals het verlopen is, verloopt.
Maar laat die kritiek gewoon gaan, zeg niet dat het 'gezeur' is maar vraag dan liever 'hoe had jij misschien dan gedacht, mee te kunnen denken hoe tot een oplossing te komen wat gelukkig zo af en toe wel gebeurd.
Wie weet dat het beleid dit dan wel oppikt, al geloof/hoop ik dat ze ondertussen zich er nu wel van bewust zijn dat de verandering van top naar teen werkt en niet andersom..

Ik ga dan ook persoonlijk niet in op je veronderstelling 'zeurpieten, doordrammen, zin niet krijgen'.
Lijkt mij dat diegene die dat wel doen alleen maar 0 op request krijgen :)

Heel EA eraf meteen kan, lekker drastisch en lost meteen alles op?

Ik denk dat je dan nog meer frustratie tegemoet zal zien komen. Maar dat ben ik dan ook he ;)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 14:50

Men heeft toch antwoord gekregen. Men gaat er alleen niet mee akkoord. En dan wordt het inderdaad zeuren.

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 14:59

slimmerik schreef:
Men heeft toch antwoord gekregen. Men gaat er alleen niet mee akkoord. En dan wordt het inderdaad zeuren.

Een antwoord, ja.
Duidelijkheid (zichtbaar), nee.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 15:03

doerakje schreef:
Oke dus het mag niet omdat het bijna niet te controleren is of het paard wel echt verkocht mag worden van de eigenaar maar is het dan wel uit te zoeken of de persoon die nu het paard aanbied als eigen paard wel echt de eigenaar is?

Dat is de verklaring van Slimmerik, maar NIET het argument dat het bokt-team geeft. Volgens het team is de reden dat het verwarrend werkte dat je wel paarden voor anderen mocht aanbieden, maar geen kleding ed. Dus is de regel gelijkgetrokken en mag er helemaal niets meer voor anderen worden aangeboden.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 17:21

ik vnd het ook lastig. Heb hier ook 2 shetten op stal staan die ik een leuk huisje gunde. Leiver naar een bokker die er iets leuks mee doet dannaar een handelaar en wellicht in de frikandellen terecht komen.

Het argument dat iemand die ze niet op bokt wil zetten dus ook niet echt wil verkopen slaat ook nergens op. Mijn stalhouder is een boer van 76. Die heeft geen internet en dus ook geen bokt....

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 17:32

Het gekke is dat er totaal geen controle op kan zijn, als jij die shetjes aanbiedt als zijnde van jezelf en je weet de vraagprijs ed..... Hoe komen ze er dan achter?

Of te wel, de goeden moeten hier onder de kwaden lijden

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 17:54

punt is dat het team de meeste bokkers wel min of meer "kent".
In mijn geval is het duidelijk dat ik bijv geen KWPNners heb ;)

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 18:46

zou het echt? ik kan me dat zo moeilijk voorstellen dat "men" zou weten wat voor een paard ik heb om aan te bieden( ja behalve dan als ik ze in mijn onderschrift heb gepleurd....)

Ookal heb jij een ander merk normaal, kan je toch nog wel een verkoop paard erbij hebben????

Het jammere is dat ze hier eerst handelen( verplaatsen naar MH b.v.) en nooit eerst even vragen stellen....Dat moeten de Moddies afleren!

Bij twijfel, geen aannames doen maar eerst helder krijgen of je aannames waar zijn!

Zou daar soms het pijnlijke punt zitten?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 02:26

stef schreef:
punt is dat het team de meeste bokkers wel min of meer "kent".
In mijn geval is het duidelijk dat ik bijv geen KWPNners heb ;)

Zo had ik alleen maar welshjes... en nu geen pony's meer....

Als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wil.....

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 02:39

Ik begrijp het niet. Een heleboel gekissebis waar in ene Slimmerik steeds het voortouw neemt. Moderators zijn Iefke en Karl en die laten een willekeurige forummer hier allemaal stellingen deponeren.

Zelf snap ik niet wat er zo moeilijk is aan het aanbieden van paarden of aanverwante artikelen van een ander. Zoals al eerder genoemd, de meeste 70 plussers hebben geen internet maar willen wel verkopen. Op sites als marktplaats mag men wel een adv plaatsen voor een ander, bovendien net als daar kan men ook hier tekst neerzetten en er ook eventueel een ander telefoonnummer bijzetten, of dit via PB doorgeven.

Het heeft zijn voors en tegens en het zou fijn zijn, wanneer de beheerder van deze club eens in de pen zou klimmen. Tot nu toe voert Slimmerik het woord, maar dat bleek bij nader onderzoek gewoon een gebruiker te zijn. Gewoon naam in het zwart en geen verdere titels, maar het kon maar zo zo zijn, dat deze persoon een sponsor is en meer weet, dan wij weten.

Dus vandaar, graag antwoord van Bokt (het beheer) en even het één en ander ontkrachten.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 11:54

@Bijdehandje: ik ben een geheime moderator/beheerder :+ . Maar dat houden we nog geheim okee? ;)

Dat het team geen antwoorden meer geeft is nogal logisch. Die zijn nl. al door Bart gegeven: afwachten tot het nieuwe EA klaar is. :o Moeilijk maar moet te doen zijn volgens mij.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 10:03

wat ik dan weer niet begrijp is dat er wel handelsstallen mogen adverteren met paarden verkopen voor anderen.... wat is daar dan het verschil in? Zij verkopen toch ook in opdracht van derden en zijn niet zelf eigenaar?
Dan mag het wel bij commercieel... :?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 10:11

Zij mogen zichzelf als handelaar promoten maar niet specifiek paarden hier aanbieden. Tenzij het paard op dat moment van henzelf is ..... toch?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 14:28

dus niet.... ik zie zat handelspaarden voorbij komen die in opdracht verkocht worden. Maar dat is ook niet te controleren.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 14:40

Okee, voor mij is er dan dus wel een oplossing. Op commercieel zet ik "Portugese paarden te koop" en in mij profiel kunnen ze de aangeboden paarden zien (kunnen ze toch al). Of ik zet de link erbij naar mijn website.
Dat is op zich dan idd wel een beetje krom, collectief paarden van anderen aanbieden kan wel, maar 1 niet.
Maar goed, als het echt kan zo, dan ben ik tevreden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 14:42

Vraag aan het beheer: Mag ik een account voor mijn stalhouder aanmaken waaronder ik voor hem zijn paarden kan adverteren op commercieel?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 14:45

Heb ik ook nog wat zussen waar ik een account voor aan wil maken .....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 14:46

mijn vraag was aan het beheer, en dus niet aan jou

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 15:50

Mijn vraag ook....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 15:51

Jij stelt geen vraag gezien het gebrek van een vraagteken...

maar goed, ben redelijk klaar met jou en je wannebee mod opmerkingen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 15:53

Mijn zus heeft ook een paard te koop staan, als ik een account voor haar aanmaak kan ik hem te koop zetten. Zelf heeft ze geen idee van forums en gebruikt internet alleen voor mails.