[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 221: Undefined offset: 1

Temmen op gebruiker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 11:07

Oh, ok, ik dacht al. :=
Verkeerd begrepen. ;) Excuses.

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 11:08

TEM-Functie voor de gebruiker zou ik erg handig vinden! :j
Ik had laatst rijlaarzen te koop, waar alleen via PB steeds door een andere naam op gereageerd werd, maar met dezelfde vraag.
Na 3 of 4x (was het geloof ik) vond ik het raar worden, en ben ik de accounts gaan bekijken, bleken de accounts 0 berichten te hebben, erg raar! :=

Daarover heb ik toen heel wat mods een berichtje gestuurd, maar een TEM-Functie zou in zo'n geval wel handig zijn! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 11:09

@ Bellatrix: Ja het kwam nogal rellerig over he? :') Is gewoon een kwestie van hier typen en tegelijk met mijn vent in gesprek zijn :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 11:10

Rock schreef:
@ Bellatrix: Ja het kwam nogal rellerig over he? :') Is gewoon een kwestie van hier typen en tegelijk met mijn vent in gesprek zijn :=

:')
Je bent een vrouw...multitasken? :P

Afijn, je kan toch gewoon een mod een pb'tje sturen met de link van het profiel van de bokker die 'je niet vertrouwd'?
Dat doe ikzelf ook wel eens.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 11:15

Shadow0 schreef:
Citaat:
Citaat:
Ze wachten liever tot iemand klaagt, voordat ze eens in actie komen.

En dat is weer jouw mening.

Nee, dat hebben ze gezegd.

en waar is die quote? Ik wacht er nog steeds op :)

Citaat:
Ze reageren op tems. Ze houden hun eigen fora meestal niet preventief in de gaten.

Die worden wel degelijk preventief in de gaten gehouden, echter (en dat is is al meerdere keren gezegd, is er niet op te boksen tegen de grote hoeveelheid gebruikers versus mods :)

Citaat:
Citaat:
Overigens, het lijkt me geen doen om als mod alle topics preventief in de gaten te houden.
Er zijn 1.264.451 topics en 47 mensen met modbevoegdheden. Hoe zie jij dat voor je?

Och, ik vond het nooit zo'n probleem. Je ziet niet alles hoor, maar ik kon als mod altijd een aardig beeld hebben wat er speelde, en zeker op de eigen fora. Daarom snap ik het ook niet zo goed. Ik ben mod geweest, en ik vond het dus niet zo onhaalbaar als mensen allemaal zeggen. De dingen die je niet ziet, zijn stiekeme rellen over meerdere topics, of gedoe in de HK. Maar verder kun je met een beetje een actieve, geinteresseerde instelling het grootste gedeelte echt wel meekrijgen!

Dat is alweer een aantal jaar geleden. Ondertussen is bokt weer groter geworden, zijn er weer meer gebruikers bij gekomen en zijn er een aantal fora die drukker zijn als anderen. Zo zijn er meer rellen op bijv RT als op WPC en zal er ontzettend veel werk zijn op EA-TK. Het ligt er maar net aan op welk forum er iets gebeurd, of die mod toevallig online is op dat moment of die dag, en wat er voor ongeregeldheden zijn :)

Citaat:
Citaat:
Citaat:
(En ach, waarom zouden ze. De teamleden hebben immers een plek waar ze kunnen plaatsen zonder lastig gevallen te worden door rellers en spammers en andere ongein.

en is dat zo erg? Is het niet een van de doelen van bokt dat iedereen uiteindelijk zonder spammers en dat soort troep lekker kan posten in hun eigen HK topic? :)

Ja, iedereen ja. Maar nu zijn het vooral de teamleden, en laten ze toe dat andere fora volledig overspoeld worden door allerhande ongein.

Ik heb niet het idee dat je achter de schermen kunt meekijken, dus wat er nu achter de schermen in de HK-topics wordt besproken lijkt me ook jou niet relevant en eigen gewoon onbelangrijk.
Daarnaast is het al erg vaak gezegd dat er niets met opzet "overspoeld" raakt, maar dat er gewoon meer mods nodig zijn om de groei van bokt bij te kunnen benen :)

Citaat:
Elke zoveel tijd schrap ik weer iets van mijn lijstje omdat het gewoon niet meer interessant is om te lezen.

Ik denk dat dit -no offense- voornamelijk aan je eigen houding en beeld ligt :)

Citaat:
Maar de teamleden hebben voor zichzelf een veilige plek gecreeerd, zich afgesloten van de gebruikers en voor hen is de noodzaak er dus niet echt meer om wat aan het grote bokt te doen.

Dat is jouw mening en verder op geen enkel concreet feit gefundeerd.

Citaat:
Er wordt ontzettend hard gewerkt door alle teamleden.

Hard, maar inefficient, en zonder duidelijk beleid of goede zelfkritiek.

Weer jouw mening, maar verder niet gefundeerd. Er zijn wel degelijk veel mods die objectief naar zichzelf en de manier van modden kijken. Wat betreft het beleid dat nog weleens onduidelijk blijkt. Dat ligt deels aan het feit dat de regels soms niet makkelijk te vinden zijn of onoverzichtelijk, maar daar wordt volgens de laatste berichten (zie het topic met de uitslag van de gebruikersenquete) aan gewerkt. Daarnaast zijn er ook erg veel gebruikers die de moeite niet willen doen om fatsoenlijk de regels te lezen. Tja..

Citaat:
Citaat:
Het grootste gedeelte van de overlast komt nog steeds bij de gebruikers vandaan die niet het inzicht hebben om te zien dat de problemen grotendeels bij henzelf ontstaan. Tot die tijd blijft het tegen de wind in roeien. Een beter Bokt begint immers nog altijd bij jezelf :)

En zo kunnen de mods weer lekker slapen, want zij wassen hun handen in onschuld. :j (Ongelofelijk, waar komt dat toch vandaan?

Je draait het om, want dat staat nergens. Ik zeg dat het probleem "grotendeels" ook bij de gebruikers ligt.

grotendeels
1) Bovenal 2) Goeddeels 3) Hoofdzakelijk 4) Merendeels 5) Overwegend

Betekent dit dat de mods alle problemen afschuiven? Ik denk dat jouw reactie juist eerder laat zien hoe sommige gebruikers het van zich afschuiven :)

Citaat:
Waarom willen mods en gebruikers zo graag geloven dat er 'niets aan gedaan kan worden'? Stelt dat gerust?)

Als dat zo was, dan had je een flink aantal reacties van teamleden in diverse topics al niet gehad :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 11:28

Cayenne schreef:
Als dat zo was, dan had je een flink aantal reacties van teamleden in diverse topics al niet gehad :)

Hoe bedoel je? Dat ze 'er naar gaan kijken'? Joh, dat doen ze al 5 jaar :j Naar alles wordt gekeken. Naar verbetering van het EA-systeem, naar de nieuwsredactie (toch?), naar dingen om de sfeer te verbeteren, etc etc. Kijken gebeurt genoeg :j Wat er mist, is dat het ook werkelijk wordt uitgevoerd... Die reacties van mods zeggen me inmiddels weinig meer - diezelfde reacties waren er namelijk 5 jaar geleden ook. En er is niks mee gedaan. Daarmee hebben ze wat mij betreft hun geloofwaardigheid verspeeld.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 11:37

Shadow0 schreef:
Cayenne schreef:

Hoe bedoel je? Dat ze 'er naar gaan kijken'? Joh, dat doen ze al 5 jaar :j Naar alles wordt gekeken. Naar verbetering van het EA-systeem, naar de nieuwsredactie (toch?), naar dingen om de sfeer te verbeteren, etc etc. Kijken gebeurt genoeg :j Wat er mist, is dat het ook werkelijk wordt uitgevoerd... Die reacties van mods zeggen me inmiddels weinig meer - diezelfde reacties waren er namelijk 5 jaar geleden ook. En er is niks mee gedaan. Daarmee hebben ze wat mij betreft hun geloofwaardigheid verspeeld.

Nee hoor, er wordt ook daadwerkelijk van alles uitgevoerd, echter brengt ons dat weer bij punt 1:

Cayenne schreef:
Volgens mij wordt er van mods niet verwacht dat zij 24/7 online zijn. Bovendien groeit bokt nog steeds heel hard, en daarom komen er steeds meer mods bij om dit soort problemen op te vangen

en dat geldt voor het hele team :)
Daarom duurt het even voor beslissingen worden uitgevoerd. Beheer, Mods, NR, BZ, en Wiki'ers hebben naast Bokt ook nog een leven (geloof het of niet :+ ), en omdat we een relatief klein team hebben voor zo'n grote site, duurt het naast al het modwerk etc een hele tijd voor uiteindelijke veranderingen worden doorgevoerd :) Dat is nou eenmaal zo. Men is afhankelijk van de vrije tijd en de technische mogelijkheden die er zijn op dat bepaalde moment. Er wordt zo goed mogelijk geroeid met de riemen die we voor handen hebben. Dat het niet tot ieders tevredenheid is, is jammer maar ook geen haalbaar iets.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 11:42

Cayenne schreef:
Daarom duurt het even voor beslissingen worden uitgevoerd. Beheer, Mods, NR, BZ, en Wiki'ers hebben naast Bokt ook nog een leven (geloof het of niet :+ ), en omdat we een relatief klein team hebben voor zo'n grote site, duurt het naast al het modwerk etc een hele tijd voor uiteindelijke veranderingen worden doorgevoerd :) Dat is nou eenmaal zo. Men is afhankelijk van de vrije tijd en de technische mogelijkheden die er zijn op dat bepaalde moment.

EN van de planning :) En die is gewoon beroerd of niet aanwezig. Cayenne, je doet net alsof ik niet weet hoe het werkt - onzin. Ik ben mod geweest, ik ben wikimod geweest, ik ben programmeur - ik WEET hoeveel werk dingen kunnen kosten. Maar ik weet ook hoe ver je kunt komen met een planning en een andere houding. Het is zo'n heerlijk lekker makkelijk excuus 'mods zijn mensen en hebben een leven'. Wat het team ook fout doet, ze hoeven nooit kritisch naar zichzelf te kijken want het excuus werkt altijd :) Zalig toch, een soort joker die je bij alles wat er ooit gezegd wordt kunt inzetten? Maar als je na jaren nog steeds in het zelfde riedeltje blijft hangen, dan is dat niet meer vanwege tijd, maar vanwege prioriteit. Simpel gezegd: het team vindt het de veranderingen niet zo heel belangrijk. Want als ze dat wel vinden, dan krijg je dat in 5 jaar ECHT wel voor elkaar.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 11:48

Shadow0 schreef:
Cayenne schreef:
Daarom duurt het even voor beslissingen worden uitgevoerd. Beheer, Mods, NR, BZ, en Wiki'ers hebben naast Bokt ook nog een leven (geloof het of niet :+ ), en omdat we een relatief klein team hebben voor zo'n grote site, duurt het naast al het modwerk etc een hele tijd voor uiteindelijke veranderingen worden doorgevoerd :) Dat is nou eenmaal zo. Men is afhankelijk van de vrije tijd en de technische mogelijkheden die er zijn op dat bepaalde moment.

EN van de planning :) En die is gewoon beroerd of niet aanwezig.

Ben ik toch wel benieuwd hoe het komt dat jij denkt iets te weten van de planning van de afgelopen tijd :)

Citaat:
Cayenne, je doet net alsof ik niet weet hoe het werkt - onzin.

Nee hoor, ik heb alleen heel sterk het idee dat jouw beeld van het team enigzins verdraaid is.

Citaat:
Het is zo'n heerlijk lekker makkelijk excuus 'mods zijn mensen en hebben een leven'.

Ja, was het maar een excuus :D Lijkt me heerlijk om zonder verdere verplichtingen de hele dag aan bokt te kunnen sleutelen. Overigens, sinds wanneer zijn mods veranderd in robots die geen fouten maken? :P

Citaat:
Wat het team ook fout doet, ze hoeven nooit kritisch naar zichzelf te kijken want het excuus werkt altijd :) Zalig toch, een soort joker die je bij alles wat er ooit gezegd wordt kunt inzetten? Maar als je na jaren nog steeds in het zelfde riedeltje blijft hangen, dan is dat niet meer vanwege tijd, maar vanwege prioriteit.

:(:) Ik proef nogal wat oud zeer bij je.
Verder is het weer een mening en geen feit :)
Waar blijft overigens die quote?

Citaat:
Simpel gezegd: het team vindt het de veranderingen niet zo heel belangrijk.

Idem een mening en geen feit.

Citaat:
Want als ze dat wel vinden, dan krijg je dat in 5 jaar ECHT wel voor elkaar.

idem zie boven en daarboven. Overigens zijn er in de afgelopen paar jaar wel degelijk veranderingen geweest. Dat ze niet aan jouw ideaalbeeld van bokt voldoen, kijk dat is weer een andere discussie ;)

Edit: kapotte quote gefixed.

Frantic

Re: Temmen op gebruiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 11:56

jeetje Cayenne..... valt wel op dat je iedere post van Shadow onderuit aan het halen bent, persoonlijk en niet on topic!

de vraag is of je kan temmen op een gebruiker, daar vertel je helemaal niks over!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 11:57

Waar word ik persoonlijk? Ik antwoord slechts op de punten die Shadow opgeeft en zij doet hetzelfde.
Dat heet discussieren :) Ik ben het overigens wel met je eens dat het ook in een ander topic kan :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 12:05

Cayenne schreef:
Ben ik toch wel benieuwd hoe het komt dat jij denkt iets te weten van de planning van de afgelopen tijd :)

Nou, ik concludeer op basis van wat ik zie dat er weinig is veranderd op structurele gebieden. Ik trek mijn conclusies gewoon op basis van wat ik zie. En wat ik zie, is dat er al 5 jaar allerlei dingen niet worden aangepakt waarvan gezegd wordt dat er 'echt wel naar gekeken wordt'. En ik concludeer daaruit dat de aanpak - welke ook - dus weinig efficient is omdat je in 5 jaar echt wel wat voor elkaar moet kunnnen kirjgen als je zou willen.

Citaat:
Overigens, sinds wanneer zijn mods veranderd in robots die geen fouten maken? :P

Het gaat er niet om of ze fouten maken, het gaat erom hoe ze er vervolgens mee omgaan. En dat is maar al te vaak: niks. En dat vind ik heel kwalijk.

Citaat:
(:) Ik proef nogal wat oud zeer bij je.

Geen oud zeer hoor, vooral ook heel veel nieuw zeer. Ik kijk om me heen en ik zie steeds meer stukken van het forum afbrokkelen tot plekken waar je je hooguit voor kunt schamen. Ik kijk om me heen en ik zie steeds meer leuke mensen zeggen dat ze niet meer op de delen buiten de HK komen omdat ze niet gek zijn. Ik kijk om me heen en zie waarom die mensen dat zeggen: omdat ze dom genoemd worden, omdat ze christelijk zijn bv. Of dat men hun kinderen vanalles toewenst. Of omdat ze uitgescholden worden. En omdat dat soms pagina's lang, dagenlang kan voortduren. ... En het enige dat het team dan weet te zeggen is 'tsja, wij hebben ook een leven'.

Spammers krijgen soms ruim de kans om de boel vol te spammen. Rellers krijgen behoorlijke ruimte. Er mag vrijelijk gespeculeerd worden naar aanleiding van nieuwsberichten (oh er zal vast een regel zijn die zegt dat het niet mag hoor, alleen net als de meeste regels is 'ie best te negeren). Je mag topruiters en individuen vrijelijk beschuldigen van dierenmishandeling. ALlemaal prima. Daar kan niks aan gedaan worden, want mods hebben ook een leven.

Er wordt veel begrip gevraagd van de gebruikers, en zelfs nogal wat inzet - maar ik ervaar weinig begrip voor de gebruikers vanuit het team.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 12:13

Nu ff geen tijd om er volledig op in te gaan want ik moet er vandoor, maar wat betreft je laatste punt: ik denk dat dit een verkeerd beeld is. Er wordt steeds gevraagd om meningen van gebruikers en daar wordt ook echt wat mee gedaan. Misschien komt dat niet goed over? Dat zou erg jammer zijn.
Aan de andere kant denk ik dat dit zeker een wisselwerking is. Het lijkt altijd makkelijker om de negatieve punten te benadrukken ipv de positieve punten. Tuurlijk is feedback altijd handig, maar het gaat ook om de manier waarop :) Ik denk dat het vanaf de kant van het team gezien erg demotiverend is om steeds maar het gevoel te moeten hebben dat je niets goed kunt doen, want zo lijkt het soms wel.
en nee, dat is geen poging om sielugh te zijn :D Het is alleen ook wel eens fijn om te zien dat mensen je pogingen om een goed en leefbaar bokt te creeren, ook op prijs stellen. Die balanswerking wordt nogal eens vergeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 13:28

Cayenne schreef:
Kun jij een post laten zien waar letterlijk in staat dat mods geen zin hebben om hun tems te lezen en alleen pb's lezen? :) Zo ja, dan zou ik daar graag een quote van zien.

Verbaasd mij niets als je hier geen antwoord op krijgt :n Beetje jammer toch, want an sich een zeer belangrijke opmerking.

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 13:57

Ik heb dit topic nooit geopend als zijnde zeur- en klaagtopic, en vind het zo jammer dat dat het nu wel weer wordt..

Citaat:
Daarom juist zijn mods afhankelijk van gebruikers, en juist daarom is het zo belangrijk dat gebruikers ook een piepklein beetje moeite willen doen, anders krijg je het sneeuwbaleffect.

Dit is nou juist waarom ik het topic open. Ik wil helpen! Ik tem me altijd kapot, en wat wordt er van me verwacht, dat ik ook nog eens iedereen ga PB'en.. Waarom zou het niet makkelijker gemaakt kunnen worden, ik wil best helpen, maar liever makkelijk dan moeilijk.
Kan er voor mods niet gewoon naast de ongelezen berichten, een ongeleze tems dingetje komen? Dat zou het toch, zowel voor de mods als voor de gebruikers, veel makkelijker maken?

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 14:18

PureSylk schreef:
Ik heb dit topic nooit geopend als zijnde zeur- en klaagtopic, en vind het zo jammer dat dat het nu wel weer wordt..

Citaat:
Daarom juist zijn mods afhankelijk van gebruikers, en juist daarom is het zo belangrijk dat gebruikers ook een piepklein beetje moeite willen doen, anders krijg je het sneeuwbaleffect.

Dit is nou juist waarom ik het topic open. Ik wil helpen! Ik tem me altijd kapot, en wat wordt er van me verwacht, dat ik ook nog eens iedereen ga PB'en.. Waarom zou het niet makkelijker gemaakt kunnen worden, ik wil best helpen, maar liever makkelijk dan moeilijk.
Kan er voor mods niet gewoon naast de ongelezen berichten, een ongeleze tems dingetje komen? Dat zou het toch, zowel voor de mods als voor de gebruikers, veel makkelijker maken?

Daar is het systeem waarmee je een waardering voor een reactie geeft mooi.
De mensen die de waardering geven bepalen of de reactie nog zichtbaar blijft, en er zijn natuurlijk de mods die daar ook een extra zegje in hebben
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 14:19

Ja, maar zo pest je dus ook gebruikers weg waar je het gewoonweg niet mee eens bent. Dat hoeven niet altijd de gebruikers te zijn die onzin verkopen :n

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 14:21

Rock schreef:
Ja, maar zo pest je dus ook gebruikers weg waar je het gewoonweg niet mee eens bent. Dat hoeven niet altijd de gebruikers te zijn die onzin verkopen :n

Het gaat hier om een gemiddelde waarde
Dus het is niet zo dat 1 gebruiker bepaald of een reactie mag blijven staan of niet.
De reactie opzich verdwijnt ook niet maar je kan als gebruiker een filter zetten om de negatieve berichten niet meer te zien.

Je bepaald dus vanaf welk waarderings niveau je de berichten wil zien.
Zo dwing je gebruikers ook meer om een goed onderbouwde reactie te geven.
Dit is wel minder van toepassing op bijvoorbeeld de HK topics maar wel bij "hoe rijd ik" topics

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 14:27

Ja, maar ook die gemiddelde waarde kan beïnvloed worden door een groep gebruikers die het met elkaar eens is... Dan gaan mensen in kampen fanatiek elkaars posts negatief waarderen ben ik bang.

Wel op zich fijn dat het dan gewoon je eigen keuze is of je ze leest of niet, maar ik kan me niet voorstellen dat het databeest dat handelen kan? Maar ik ben geen maatstaf, ben a-technisch :')

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 14:32

Rock schreef:
Ja, maar ook die gemiddelde waarde kan beïnvloed worden door een groep gebruikers die het met elkaar eens is... Dan gaan mensen in kampen fanatiek elkaars posts negatief waarderen ben ik bang.

Wel op zich fijn dat het dan gewoon je eigen keuze is of je ze leest of niet, maar ik kan me niet voorstellen dat het databeest dat handelen kan? Maar ik ben geen maatstaf, ben a-technisch :')

De mods of power mods hebben natuurlijk wat meer rechten dan de gewone gebruiker hierin.
En site Als tweakers.net gebruikt dit systeem als langer.
Het werkt , tuurlijk ontstaat er wat soms wat onenigheid als iemand een keer een mindere score krijgt als bijvoorbeeld offtopic maar gemiddeld gezien zorgt het wel voor een betere bijdrage aan reacties omdat ze anders toch weer ondersneeuwen.

even geleend van de site tweakers.net om te laten zien hoe het daar een beetje werkt.
Het is wel een wat complexer systeem dan een aantal mods die aan het werk zijn :)

Moderatorstatus

Het moderatiesysteem heeft vier automatisch toegewezen moderatorstatussen en twee niveaus die handmatig beschikbaar worden gesteld. Deze twee niveaus betreffen de ProMods en PowerMods. De laatste groep beschikt over bijzondere rechten zoals het kunnen vastzetten van reactiescores en het uitdelen van de score -2, waarmee een reactie effectief onzichtbaar wordt gemaakt. De PowerMod-rechten zijn voorbehouden aan een kleine groep crewleden. ProMods zijn gebruikers met een grote staat van dienst als frontpagemoderator. Zij worden evenals de PowerMods met de hand geselecteerd.

De moderatorstatussen verschillen in de weging die er aan de beoordelingen wordt gegeven. Moderaties van een beginnende moderator worden enkelvoudig gewogen, die van de hoogste niveaus tellen voor zes. Ervaren moderators hebben zo een grotere invloed op de gemiddelde score van een reactie dan beginnende moderators. Beginnende moderators hebben tevens beperkte mogelijkheden om reacties naar het laagste (-1) en de twee hoogste (+2 en +3) niveaus te verplaatsen. Een beoordeling van een beginnende moderator wordt pas op deze niveaus geëffectueerd als de score is bevestigd door een ervaren moderator.

Up- en downgrades van de vier automatische modstatussen worden uitgevoerd door de zogeheten modBot, die hiervoor kijkt naar onder andere het totaalkarma van de gebruiker, het totale en 'gedurfde' aantal moderaties en de afwijking van de moderaties ten opzichte van een controlegroep. De modBot evalueert over de meest recente periode van twee maanden. De automatisch uitgedeelde modstatussen zijn niet zichtbaar voor de gebruiker. Indien het ernstige vermoeden bestaat dat een gebruiker misbruik maakt van het moderatiesysteem kunnen zijn moderatierechten voor twee maanden ontnomen worden.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 16:55

PureSylk schreef:

Citaat:

En dat jij veel helpt zijn we heel dankbaar voor. :)
Ik kan wel even wat uitleggen over mijn eigen situatie als mod. Ik doe mijn modwerkzaamheden thuis. Als ik aan het werk ben (toch een 40 uur per week), zit ook ook op bokt, maar ik zit daar om te werken en niet om te bokken. Daarom doe ik ook daar nooit tems afhandelen. Als er iemand belt ondertussen, of iemand iets vraagt, of wat dan ook, dan gaat dat voor en is mijn aandacht van bokt af. Met het gevolg dat ik op bokt fouten kan maken, maar ook op het werk.
Ik ben een mod die op zo'n moment dus geen tems afhandel, maar wel pb's. Die worden ook niet altijd direct beantwoord, maar een pb-tje probeer ik wel altijd zo snel mogelijk te beantwoorden, of ik stuur een reactie dat ik aan het werk ben maar er later, als ik thuis ben, er op terug kom. Omdat ik het wel zo netjes vind om een pb even te antwoorden.
Een spammer zal ik dus ook niet zo snel ontdekken als ik aan het werk ben, tenzij er een pb gestuurd wordt.
Overigens heb ik wel al mijn fora in mijn favorieten staan, en als ik bij "eigen berichten" ben zie ik ook in het lijstje links met de actieve favoriete topics de topics staan met een tem, omdat er een rood uitroeptekentje bij staat.

Shadow, ik kan je wel zeggen dat er achter de schermen wel het een en ander veranderd is na je vertrek, dus jouw ervaring van toen is niet te vergelijken met hoe het nu is.

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 08:09

Hele interressante discussie en super dat Bokkers TeMmen, ik weet de tijd nog dat dat niet mogelijk was en die tijd was voor mod's, ook al waren er minder gebruikers, zwaar.
Ook nu zijn er nog steeds te weinig mod's, mooiste is 1 op 1, 1 mod op 1 subfora.
Op die manier valt het vrijwillig wel bij te benen, want vaak is er niet 1 TeM op een subfora maar zijn er meerdere waarvan er altijd wel één of twee meer tijd vergen om uit te zoeken (reltopic bijv.)
Ik zie nu nog steeds dat er mod's zijn met 3,4 of meer subfora's onder hun hoede, dat is voor 80% eigenlijk niet haalbaar (drukke fora, privéleven etc.) Er zijn maar een klein aantal subfora's die weinig onderhoud vergen.
Nadeel van zovele mod's, meerdere luitenanten op 1 schip.

Mijns inziens ligt een hoop van alle frustratie's in het feit dat modereren op Bokt een _vrijwilligers positie_ betrekt en Bokt.nl het status 'bedrijf' inmiddels allang bereikt heeft gezien alle prestatie's die deze forumopzet (php.BB) teweeg heeft gebracht in 'internetland' .
Ik zou het persoonlijk interressant vinden wat er gebeurd als het modereren een daadwerkelijk betaalde funtie zou gaan worden.

Ja, er is ontzettend (onnoemelijk) veel inzet gepleegd door alle vrijwilligers die in de loop der jaren meegeholpen hebben en moet je zien wat er een prachtig concept van ontsproten is.

Maar 'vrijwillig' heeft nu eenmaal z'n beperkingen, die alle mod's al meermalen aangegeven hebben en ook hun recht zijn.

Helaas heeft het 'vrijwillige' aspect dus z'n grenzen en kunnen mijns inziens ook gebruikt worden als excuus dat er veel plannen op de welbekende lange termijn geschoven kunnen en mogen worden.

Stel, het word een betaalde functie, ik denk persoonlijk dat er dan een hoop veranderd?

Begrijp me niet verkeerd, ook ik heb met veel vrijwillig plezier meegewerkt aan Bokt totdat de welbekende persoonlijke redenen die je Boktpad kruist ervoor zorgde dat ik niet verder kon en zou ook zo weer met alle plezier vrijwillig verdergaan, en ik zie alle kritiek/frustratie die hier al zo lang voorbij komen alleen maar als opbouwend maar ook ik vind dat daar dan ook wel wat mee gedaan moet worden :)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 08:16

Betalende bokkers zou het gevolg zijn van betaalde mods. Ik denk dat je dan 95% van het ledenbestand zult op moeten doeken en daar is ook weer mankracht voor nodig.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 10:08

Chica schreef:
Helaas heeft het 'vrijwillige' aspect dus z'n grenzen en kunnen mijns inziens ook gebruikt worden als excuus dat er veel plannen op de welbekende lange termijn geschoven kunnen en mogen worden.

Stel, het word een betaalde functie, ik denk persoonlijk dat er dan een hoop veranderd?

Ik betwijfel het, want de omslag moet gemaakt worden van bovenaf, dus vanuit het beheer. En het beheer is het stadium van 'vrijwillig' al ontgroeid, en toch lukt het ze niet om de zaken zorgvuldiger te plannen en professioneler aan te pakken.
Ik denk persoonlijk dat er genoeg ruimte is om met de huidige inzet van de mensen professioneler te gaan werken. Dat hoeft dus niet te betekenen dat ze er (nog) meer tijd in moeten stoppen, of meer verplichtingen, het betekent vooral een andere indeling, betere prioritering, andere houding, betere communicatie (onderling en met de gebruikers).

Het betalen zou daarna een mooie stap zijn. Maar betaling alleen staat niet garant voor een professionele aanpak - kijk maar eens om je heen in allerlei organisaties - zoveel mensen die betaald worden en toch ook vooral bureaucratie in stand houden.

Op dit moment zou ik in elk geval als gebruiker niet betalen voor een account. Daarvoor vind ik de zaken op dit moment te willekeurig en onzorgvuldig gaan. Maar bij een professioneler bokt zou ik best ook een betaald account willen nemen, en op die manier zou je dan ook kunnen komen tot meer inkomsten en dus meer mogelijkheden om de inzet van het team te belonen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 10:38

PureSylk schreef:
Dit is nou juist waarom ik het topic open. Ik wil helpen!

Wat ik altijd doe als ik zie dat iets met spoed afgehandeld moet worden is het volgende:
Ik ga naar de post van de 'spammer/reller/whatever', druk op PB. Verwijder de poster als geadresseerde van de PB, en vervang die door een mod online, voeg een regeltje toe als: "Ik zie dat je online bent, wat heb je gewonnen? Een levensechte spammer!" oid.
Omdat je het via PB doet vanuit de spampost, staan alle relevante gegevens in de PB: topictitel, tekst, gebruiker. De mod kan daarna via de gebruiker de andere spam-posts vinden, die hoef je echt niet allemaal te temmen.

Kost net zo veel tijd als een tem. Desnoods herhaal je de handeling naar een volgende mod online. Als je alle mods als 'vriend' markeert, heb je in je PB-veld bovendien meteen zichtbaar wie er online is en hoef je dat niet apart op te zoeken.