Verkeerd begrepen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Rock schreef:@ Bellatrix: Ja het kwam nogal rellerig over he?Is gewoon een kwestie van hier typen en tegelijk met mijn vent in gesprek zijn
Shadow0 schreef:Citaat:Citaat:Ze wachten liever tot iemand klaagt, voordat ze eens in actie komen.
En dat is weer jouw mening.
Nee, dat hebben ze gezegd.
Citaat:Ze reageren op tems. Ze houden hun eigen fora meestal niet preventief in de gaten.
Citaat:Citaat:Overigens, het lijkt me geen doen om als mod alle topics preventief in de gaten te houden.
Er zijn 1.264.451 topics en 47 mensen met modbevoegdheden. Hoe zie jij dat voor je?
Och, ik vond het nooit zo'n probleem. Je ziet niet alles hoor, maar ik kon als mod altijd een aardig beeld hebben wat er speelde, en zeker op de eigen fora. Daarom snap ik het ook niet zo goed. Ik ben mod geweest, en ik vond het dus niet zo onhaalbaar als mensen allemaal zeggen. De dingen die je niet ziet, zijn stiekeme rellen over meerdere topics, of gedoe in de HK. Maar verder kun je met een beetje een actieve, geinteresseerde instelling het grootste gedeelte echt wel meekrijgen!
Citaat:Citaat:Citaat:(En ach, waarom zouden ze. De teamleden hebben immers een plek waar ze kunnen plaatsen zonder lastig gevallen te worden door rellers en spammers en andere ongein.
en is dat zo erg? Is het niet een van de doelen van bokt dat iedereen uiteindelijk zonder spammers en dat soort troep lekker kan posten in hun eigen HK topic?
Ja, iedereen ja. Maar nu zijn het vooral de teamleden, en laten ze toe dat andere fora volledig overspoeld worden door allerhande ongein.
Citaat:Elke zoveel tijd schrap ik weer iets van mijn lijstje omdat het gewoon niet meer interessant is om te lezen.
Citaat:Maar de teamleden hebben voor zichzelf een veilige plek gecreeerd, zich afgesloten van de gebruikers en voor hen is de noodzaak er dus niet echt meer om wat aan het grote bokt te doen.
Citaat:Er wordt ontzettend hard gewerkt door alle teamleden.
Hard, maar inefficient, en zonder duidelijk beleid of goede zelfkritiek.
Citaat:Citaat:Het grootste gedeelte van de overlast komt nog steeds bij de gebruikers vandaan die niet het inzicht hebben om te zien dat de problemen grotendeels bij henzelf ontstaan. Tot die tijd blijft het tegen de wind in roeien. Een beter Bokt begint immers nog altijd bij jezelf
En zo kunnen de mods weer lekker slapen, want zij wassen hun handen in onschuld.(Ongelofelijk, waar komt dat toch vandaan?
Citaat:Waarom willen mods en gebruikers zo graag geloven dat er 'niets aan gedaan kan worden'? Stelt dat gerust?)
Cayenne schreef:Als dat zo was, dan had je een flink aantal reacties van teamleden in diverse topics al niet gehad
Shadow0 schreef:Cayenne schreef:Als dat zo was, dan had je een flink aantal reacties van teamleden in diverse topics al niet gehad
Hoe bedoel je? Dat ze 'er naar gaan kijken'? Joh, dat doen ze al 5 jaarNaar alles wordt gekeken. Naar verbetering van het EA-systeem, naar de nieuwsredactie (toch?), naar dingen om de sfeer te verbeteren, etc etc. Kijken gebeurt genoeg
Wat er mist, is dat het ook werkelijk wordt uitgevoerd... Die reacties van mods zeggen me inmiddels weinig meer - diezelfde reacties waren er namelijk 5 jaar geleden ook. En er is niks mee gedaan. Daarmee hebben ze wat mij betreft hun geloofwaardigheid verspeeld.
Cayenne schreef:Volgens mij wordt er van mods niet verwacht dat zij 24/7 online zijn. Bovendien groeit bokt nog steeds heel hard, en daarom komen er steeds meer mods bij om dit soort problemen op te vangen
Cayenne schreef:Daarom duurt het even voor beslissingen worden uitgevoerd. Beheer, Mods, NR, BZ, en Wiki'ers hebben naast Bokt ook nog een leven (geloof het of niet), en omdat we een relatief klein team hebben voor zo'n grote site, duurt het naast al het modwerk etc een hele tijd voor uiteindelijke veranderingen worden doorgevoerd
Dat is nou eenmaal zo. Men is afhankelijk van de vrije tijd en de technische mogelijkheden die er zijn op dat bepaalde moment.
Shadow0 schreef:Cayenne schreef:Daarom duurt het even voor beslissingen worden uitgevoerd. Beheer, Mods, NR, BZ, en Wiki'ers hebben naast Bokt ook nog een leven (geloof het of niet), en omdat we een relatief klein team hebben voor zo'n grote site, duurt het naast al het modwerk etc een hele tijd voor uiteindelijke veranderingen worden doorgevoerd
Dat is nou eenmaal zo. Men is afhankelijk van de vrije tijd en de technische mogelijkheden die er zijn op dat bepaalde moment.
EN van de planningEn die is gewoon beroerd of niet aanwezig.
Citaat:Cayenne, je doet net alsof ik niet weet hoe het werkt - onzin.
Citaat:Het is zo'n heerlijk lekker makkelijk excuus 'mods zijn mensen en hebben een leven'.
Citaat:Wat het team ook fout doet, ze hoeven nooit kritisch naar zichzelf te kijken want het excuus werkt altijdZalig toch, een soort joker die je bij alles wat er ooit gezegd wordt kunt inzetten? Maar als je na jaren nog steeds in het zelfde riedeltje blijft hangen, dan is dat niet meer vanwege tijd, maar vanwege prioriteit.
Citaat:Simpel gezegd: het team vindt het de veranderingen niet zo heel belangrijk.
Citaat:Want als ze dat wel vinden, dan krijg je dat in 5 jaar ECHT wel voor elkaar.
Cayenne schreef:Ben ik toch wel benieuwd hoe het komt dat jij denkt iets te weten van de planning van de afgelopen tijd
Citaat:Overigens, sinds wanneer zijn mods veranderd in robots die geen fouten maken?
Citaat:(:) Ik proef nogal wat oud zeer bij je.
Cayenne schreef:Kun jij een post laten zien waar letterlijk in staat dat mods geen zin hebben om hun tems te lezen en alleen pb's lezen?Zo ja, dan zou ik daar graag een quote van zien.
Citaat:Daarom juist zijn mods afhankelijk van gebruikers, en juist daarom is het zo belangrijk dat gebruikers ook een piepklein beetje moeite willen doen, anders krijg je het sneeuwbaleffect.
PureSylk schreef:Ik heb dit topic nooit geopend als zijnde zeur- en klaagtopic, en vind het zo jammer dat dat het nu wel weer wordt..Citaat:Daarom juist zijn mods afhankelijk van gebruikers, en juist daarom is het zo belangrijk dat gebruikers ook een piepklein beetje moeite willen doen, anders krijg je het sneeuwbaleffect.
Dit is nou juist waarom ik het topic open. Ik wil helpen! Ik tem me altijd kapot, en wat wordt er van me verwacht, dat ik ook nog eens iedereen ga PB'en.. Waarom zou het niet makkelijker gemaakt kunnen worden, ik wil best helpen, maar liever makkelijk dan moeilijk.
Kan er voor mods niet gewoon naast de ongelezen berichten, een ongeleze tems dingetje komen? Dat zou het toch, zowel voor de mods als voor de gebruikers, veel makkelijker maken?
Rock schreef:Ja, maar zo pest je dus ook gebruikers weg waar je het gewoonweg niet mee eens bent. Dat hoeven niet altijd de gebruikers te zijn die onzin verkopen
Rock schreef:Ja, maar ook die gemiddelde waarde kan beïnvloed worden door een groep gebruikers die het met elkaar eens is... Dan gaan mensen in kampen fanatiek elkaars posts negatief waarderen ben ik bang.
Wel op zich fijn dat het dan gewoon je eigen keuze is of je ze leest of niet, maar ik kan me niet voorstellen dat het databeest dat handelen kan? Maar ik ben geen maatstaf, ben a-technisch
PureSylk schreef:Ik heb dit topic nooit geopend als zijnde zeur- en klaagtopic, en vind het zo jammer dat dat het nu wel weer wordt..Citaat:Daarom juist zijn mods afhankelijk van gebruikers, en juist daarom is het zo belangrijk dat gebruikers ook een piepklein beetje moeite willen doen, anders krijg je het sneeuwbaleffect.
Dit is nou juist waarom ik het topic open. Ik wil helpen! Ik tem me altijd kapot, en wat wordt er van me verwacht, dat ik ook nog eens iedereen ga PB'en.. Waarom zou het niet makkelijker gemaakt kunnen worden, ik wil best helpen, maar liever makkelijk dan moeilijk.
Kan er voor mods niet gewoon naast de ongelezen berichten, een ongeleze tems dingetje komen? Dat zou het toch, zowel voor de mods als voor de gebruikers, veel makkelijker maken?
Chica schreef:Helaas heeft het 'vrijwillige' aspect dus z'n grenzen en kunnen mijns inziens ook gebruikt worden als excuus dat er veel plannen op de welbekende lange termijn geschoven kunnen en mogen worden.
Stel, het word een betaalde functie, ik denk persoonlijk dat er dan een hoop veranderd?
PureSylk schreef:Dit is nou juist waarom ik het topic open. Ik wil helpen!