[UK] is niet meer wat [UK] geweest is... *update pag 3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 09:34

Cyntje, om te beginnen; 'de meeste' is altijd aanleiding van de reacties in dit topic zeer relatief.
We hebben de veranderingen van de vorige keer nog eens er bij gepakt en hebben bekeken hoe er op het forum wordt gereageerd op het verzoek meer onderbouwd commentaar te geven. Wij zijn van mening dat de oneliner regel door het gros van de UK/FK gebruikers gewoon wordt gewaardeerd en dat er ruim voldoende gebruikers zijn die de regel ook op een positieve manier proberen na te streven en dat dit ook zeer goed lukt.
In dit topic hebben een aantal gebruikers, wellicht maar op 1 of 2 handen te tellen, aan gegeven met een aantal punten niet zo tevreden te zijn. Daar kunnen we niet van uit gaan. We moeten echt naar het groter geheel kijken, bepalen wat het beste werkt voor iedereen. En ja, dan kan het betekenen dat je een aantal mensen teleur moet stellen. Je kunt het immers niet iedereen naar de zin maken met dezelfde set regels. Dat is echt onmogelijk.

De sfeer kan naar aanleiding van het plaatsen van minder groene opmerkingen ook zeker verbeteren. Dus ik zou graag zien dat je eerst 3 maanden zou willen afwachten om met eigen ogen te bekijken of het voor jou iets veranderd. We zullen door het plaatsen van minder groene opmerkingen ook minder aanwezig zijn in topics, waardoor we het nog iets meer los laten. Bovendien wil ik nogmaals aangeven dat de oneliner regel er wel staat, maar dat hij in werkelijkheid door niemand zo straks wordt doorgevoerd als dat je denkt, althans dat idee heb ik.
Je hebt op Bokt heel veel vrijheid en er mag best heel veel, maar we zien ook graag dat iemand iets wil leren van commentaren van anderen. En we zien ook graag dat de gebruikers die de commentaren geeft ook iets wil leren aan de gebruiker die werk plaatst. Het mag voor het gros van de gebruikers inhoudelijk gewoon meer bevatten dan ego-strelende berichten waar niets in te leren valt. Zonder die leermomenten zal niemand ook slagen gaan maken in het werk en blijf iedereen op hetzelfde niveau hangen.

Een respect- of puntensysteem is tot zo ver niet iets dat wij voor Bokt in zouden willen zetten. Bovendien is een resepct- of puntensysteem slechts een andere vorm voor het plaatsen van oneliners. Je geeft je cijfertje in plaats van te zeggen 'oh wat mooi'. Daar heeft de gebruiker die het werk plaatst nog steeds niets aan.
Daarbij is zo'n systeem om te maken vermoed ik erg tijdrovend, en op dit moment zijn er legio andere systemen en handige knopjes die veel meer prioriteit hebben en waar hard aan wordt gewerkt.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 12:29

Fijn dat je je vooral door mij aangesproken voelt :D
Het komt nu een beetje op mij over (al wel langer om dan maar gelijk de koe bij de horens te pakken) dat UK jouw kindje is en Owweee als iemand daar maar iets van kritiek op heeft...
Wat me daarbij dus ook opvalt dat ik vooral jou enorm strak vind modereren,... enja,... enfin...

Citaat:
In dit topic hebben een aantal gebruikers, wellicht maar op 1 of 2 handen te tellen, aan gegeven met een aantal punten niet zo tevreden te zijn. Daar kunnen we niet van uit gaan. We moeten echt naar het groter geheel kijken, bepalen wat het beste werkt voor iedereen.

Uhm, zet het topic op UK zou ik zeggen... :)*
Bereik je in ieder geval al wat meer mensen ;)

Gek dat ik laatst Bart wel heb horen praten over een dergelijk respectsysteem voor profielen :+
Dan zou het toch ook niet moeilijk moeten zijn om iets dergelijks door te voeren op UK bijvoorbeeld.
En waarom is dat hetzelfde als 'oh wat mooi'? Ik denk dat een gemiddeld cijfer ook zeker wel iets is waaraan men iets heeft :)

Enfin, mijn punt is inmiddels wel duidelijk...heb er genoeg over gezegd!

Mireille

Re: [UK] is niet meer wat [UK] geweest is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:36

Cyntje ik begrijp je eerste punt niet zo goed. Jij reageerde als laatste en stelde een duidelijke vraag. Dus ik geef je antwoord op die vraag.

UK is zeker niet mijn kindje, we modden immers met z'n 3en op dat forum onderdeel. En kritiek is zeker wel gewenst en we.... of zal ik zeggen ik omdat je toch vooral op mij doelt. Ik pak kritiek ook op en ga kijken of dat kritiek is waar we iets mee kunnen. Er worden dus zeker wel steeds veranderingen doorgevoerd in het voordeel van de gebruiker. Ook kijk ik zeker wel steeds naar de manier van modden. Zo geef ik op de vorige bladzijde nog aan dat er een oplossing is gevonden om de hoeveelheid groene moderator opmerkingen terug te dringen. Dat is onder andere geweest naar aanleiding van jouw opmerking. Spijtig dat je dat anders ziet.

Het kan zeker zijn dat Bart het eens genoemd heeft. Dat kan komen omdat hij hard aan het werk is aan een grote 'update' (zo zal ik het maar even noemen) voor het hele forum waarin straks veel meer mogelijkheden zitten en ook het toevoegen van nieuwe snufjes makkelijker zal zijn.
Ik hoop dat je begrijpt dat het niet slim is als ik bij voorbaat al dingen ga beloven, als er al meer dan genoeg loopt.

Gebruikers die niet tevreden zijn over het forum UK of FK weten zelf de weg te vinden naar FZ.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 15:19

Dit oude topic haal ik middels deze reactie even omhoog.

In dit topic is aangegeven dat het aantal groene opmerkingen op UK en FK als storend worden ervaren. Dit hebben Fnanne, Lontje en ik samen met de andere moderators besproken en wij hebben de conclusie getrokken dat een overdaad aan groene opmerkingen inderdaad storend kan zijn.

In navolging van die conclusie hebben wij 4 maanden geleden gekeken hoeveel groene opmerkingen er door ons in het tijdsbestek van de 3 maanden daarvoor is geplaatst. Ook hebben we gekeken voor welke punten en met welke redenen wij groene opmerkingen hebben geplaatst.

Uit dit lijstje hebben we een aantal redenen filtert: dat zijn situaties geworden waarin het ook anders dan met een groene opmerking opgelost kan worden. Een van die andere manieren om het ook op te lossen is het sturen van een privé bericht naar de gebruiker waarvan bijvoorbeeld berichten worden verwijderd die niet voldoen aan de regels.

Even kort; Fnanne, Lontje en ik hebben afgesproken dat wij geen groene opmerkingen meer plaatsen in het geval van:
- Vergeten tag’s. Dit wordt nu opgevolgd middels het ‘edit’ regeltje van de openingspost.
- Omhoog schoppen van topics / nutteloze polls / offtopic en het in z’n algemeen wijzen op de regels. Dit wordt nu opgevolgd middels een privé bericht aan de gebruiker.

Deze afspraak is 4 maanden geleden gemaakt en we hebben afgesproken na 3 maanden te kijken wat het resultaat van deze afspraak zou zijn. Begin van deze maand hebben wij de situatie dan ook weer opgepakt en de resultaten er bij gepakt en alles geevalueerd. Het navolgen van de afspraken heeft er voor gezorgd dat er op UK en FK ongeveer 50% minder groene opmerkingen worden geplaatst dan in het verleden.

Om deze lijn nog verder door te zeggen is nu ook afgesproken dat we geen groene opmerkingen meer plaatsen voor het verwijderen van (meerdere) oneliners en dat we dit nu ook op gaan volgen met het sturen van privé berichten aan iedere gebruiker. Dit zal voor een nog verdere afname van het plaatsen van groene opmerkingen gaan zorgen.

Naar onze mening hebben wij hier een goed resultaat behaald. Iets wat we door gaan zetten en structureel gaan opvolgen voor UK/FK. Dan rest ons enkel nog de vraag: hebben jullie als gebruiker van UK of FK hier iets van gemerkt? Hoe vinden jullie het aantal groene opmerkingen op dit moment?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-11 15:36

Het is mij zeer duidelijk opgevallen dat de groene opmerkingen inderdaad een heel eind beperkt zijn.
Nu ben ik zelf de laatste tijd ook iets meer actief op UK maar vooral het ''pas op want anders zit de juf achter je aan met een groene hulk''-gevoel is bij mij in ieder geval in heel eind minder.

Volgens mij wordt er ook niet meer iedere oneliner effectief verwijderd?
Tenminste... ik kwam laatst een topic tegen waar mijns inziens niet alle posts onderbouwend waren maar deze stonden er nog wel :j (dergelijk berichten vind ik persoonlijk ook grappig om te lezen)

Toch blijf ik nog wel bij hetgeen dat iets van een puntensysteem ook erg leuk zou zijn :)

janique

Re: [UK] is niet meer wat [UK] geweest is... *update pag 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 16:13

Ik vind de sfeer op Uk al zeker een stuk fijner :j
De mindere groene posts vielen me zeker op, en dat er soms wat meer oneliners blijven staan die voor een topicstarter ook erg leuk zijn om te lezen.

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 16:17

Ja valt me inderdaad op dat de oneliners blijven staan, super! :D Anders waren ook er ook wat topics van mij een stuk leger geweest.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-11 16:18

babe schreef:
Ja valt me inderdaad op dat de oneliners blijven staan, super! :D Anders waren ook er ook wat topics van mij een stuk leger geweest.

Ik doelde ook een beetje op jouw topics... daar valt toch ook geen onderbouwd commentaar meer op te geven :')

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 16:58

Cyntje schreef:
Toch blijf ik nog wel bij hetgeen dat iets van een puntensysteem ook erg leuk zou zijn :)

Of een respectsysteem, zoals je tegenwoordig overal hebt, ook handig om onliners te voorkomen;
14:01, Reageer, Respect! ,Deel

54 minuten geleden · 13 · ]Afbeelding Vind ik niet meer leuk · Reageren · Delen

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:27

UK... laat ik mijn mond maar houden :x
Het enige wat ik er nu over durf te zeggen; Het is een zooitje ongeregeld.

En dan krijg ik straks een berichtje met; Pb daarvoor een mod als je commentaar hebt. Nou daar begin ik niet eens meer aan, want weet al wel hoe dat afloopt ;)

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:41

nuttige en onderbouwde kritiek...

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:49

Fijn te horen janique, Cyntje en babe. Oneliners gaan nog steeds weg ('ooh mooi!'). Berichten die geen oneliner zijn, maar niet direct gigantisch onderbouwd blijven gewoon staan. Volgens mij is dat altijd wel zo geweest, maar het kan zeker zijn dat we daar een stukje losser in zijn geworden. :)
Zoals het nu gaat met de berichten bevalt dus wel?

CaPrIoLe`79; zo'n like/punten systeem wordt achter de schermen besproken. Het zou op veel meer fora een toevoeging kunnen hebben. :) En je ziet het inderdaad tegenwoordig op heel veel site's!

Daphne__; sorry, maar hier kan ik hélemaal niets mee. :)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:53

Mireille schreef:
Daphne__; sorry, maar hier kan ik hélemaal niets mee. :)

Verwacht ik ook niet hoor. Ik open gewoon geen topics meer op UK.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 19:20

Daar kan ik net zo min iets mee.
Als iets je dwars zit dan hoor ik graag wát. Dan kan het voor je bekeken worden en kunnen we er wellicht wat aan doen om het op te lossen. Maar tot zo ver heb ik geen flauw idee wat je dan dwars zit.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 19:22

Daphne__ schreef:
UK... laat ik mijn mond maar houden :x
Het enige wat ik er nu over durf te zeggen; Het is een zooitje ongeregeld.

En dan krijg ik straks een berichtje met; Pb daarvoor een mod als je commentaar hebt. Nou daar begin ik niet eens meer aan, want weet al wel hoe dat afloopt ;)

Tja, als je niet zegt wat je dwars zit dan kan niemand het ook oplossen hè...

Het was me inderdaad opgevallen dat er minder groene moderatoropmerkingen stonden, fijn dat het goed verloopt zo :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 19:46

Mij was het ook opgevallen en ook ik vind het een positieve verandering :D

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 20:34

Ik vind een like/respect systeem dan wel erg zwart/wit op UK.
Er zijn zoveel dingen die ik mooi vind op bokt maar gradaties als bijvoorbeeld in cijfers maakt het dan wel veel nauwkeuriger :j

Leuk dat dat achter de schermen besproken wordt :D

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 20:37

Denk dat dan het aantal reacties dan wel achteruit gaat. Merk het aan mezelf wel op hyves. Even een respect achter laten ipv een reactie wel zo makkelijk.. :+

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 20:40

Klopt is ook zo... maargoed... men blijft hier ook zeggen dat wanneer je moeite doet je ook best met onderbouwd commentaar kunt komen :)
Er zijn genoeg werken welke ik gewoon een 10 vind maar waarbij ik echt geen opmerkingen heb,... dan is zoiets toch al wel een leuke toevoeging :)
Mensen die liever persoonlijk iets neerzetten hou je toch wel ;)
Maar ik denk dat je op deze manier de mensen die nu niet veel op UK komen op deze wijze misschien wel meer bij dit forumgedeelte betrekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 20:40

Nee, zo'n 'respect' knop lijkt mij ook niks. Dan komen nergens reacties meer.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 14:35

Cyntje schreef:
Ik vind een like/respect systeem dan wel erg zwart/wit op UK.
Er zijn zoveel dingen die ik mooi vind op bokt maar gradaties als bijvoorbeeld in cijfers maakt het dan wel veel nauwkeuriger :j

Leuk dat dat achter de schermen besproken wordt :D

Of net als hier, ipv 5 sterren, kun je 5 paardjes aanklikken;
http://www.horses.nl/fotos/bekijken/5568

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 14:40

:j erg leuk dat!