Profiel waardering?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jespri

Re: Profiel waardering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 08:45

Het klinkt leuk!
Maar ben bang dat je dan van die pb's gaat krijgen als:

Stem op me profiel een 10 doe ik het ook bij jou.
Of
Wil je een 10 stemmen op me profiel dan maak ik voor jou een bewerking :')

Denk dan vooral aan de jongen meisjes ( <15)

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:16

Belangrijkste reden waarom we iets als dit zouden overwegen is dat mensen nu geen idee hebben wat interessante profielen zijn om te bekijken. Men begint nu vaak op pagina 1 van de ledenlijst, komt er achter dat flink wat van die profielen leeg zijn of al 20 jaar niet zijn aangepast en houden dan bij pagina 2 of 3 maar op met kijken. Aan de andere kant hebben we gebruikers met de meest uitgebreide/mooie profielen waar vrijwel niemand naar kijkt omdat niemand ze weet te vinden.

Met een 'like' knopje heb je als bezoeker de mogelijkheid om aan te geven dat een profiel je om wat voor een reden aan staat. Kan zijn door de teksten, de foto's of de persoon zelf. Op zich allemaal prima, op die manier wordt het in iedergeval makkelijker om alle profielen waar niets aan gebeurt iig links te laten liggen als je wat rond aan het klikken bent.

Wat we voor Bokt.nl vooral willen is dus een 'deze profielen zijn mogelijk interessant om te bekijken' functie en dat kan vrijwel niet zonder een 'beoordeling'. Natuurlijk speelt populariteit van een user daarbij mee maar ik denk niet dat dat een heel erg doorslaggevende factor gaat worden.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:49

En is er dan de mogelijkheid (beperking) dat een bepaalde user maar 1 keer een bepaald profiel kan beoordelen?
Ik kan me nl. voorstellen dat sommige mensen best even de tijd willen nemen om iemand heel veel 'dislikes' te geven? :+
Of komt er alleen een 'like' knopje?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:08

In iedergeval maar 1 stem per gebruiker, ik neig op dit moment naar alleen een 'like' en een 'report' knop.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 16:53

Chiqa schreef:
Dus Stef voorbeeldje, jij heb keihard zitten ploeteren voor je profiel, maar stem jou profiel nav dit topic op dislike, dat vind jij geen enkel probleem?

Dat het een scheve vergelijking is maakt je niets uit en dat vind jij dus een rieel beeld geven?

Ik heb de term dislike nooit geroepen, en als jij (bijv) nav van dit topic bij mij op dislike zou klikken, zegt dat meer over jou dan over mij denk ik ;)

Tnx Bart, duidelijke visie waar ik me wel in kan vinden

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 17:06

Een 'like' en een 'report' functie lijken me prima. Zo kunnen de mensen die veel tijd in hun profiel hebben gestoken waardering krijgen. Bij de 'report' functie kun je wrsl. aangeven waarom je die gebruikt? Een soort van TeM idee?

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 17:17

Op zich een leuk concept, maar profielen veranderen... Iemand met een leuk profiel kan na een paar jaar iets hebben van, ik wil geen profiel hebben op bokt. Hoe los je dat dan op wanneer deze gebruiker een hoge waardering heeft? Gaat het mogelijk zijn om de like knop uit te zetten nadat je iemand een positieve waardering hebt gegeven? En kan je dan ergens te zien krijgen dat iemand zijn profiel heeft gewijzigd nadat je hem hebt geliked?

Persoonlijk zou ik het ook fijn vinden dat je jou profiel hiervoor kunt vergrendelen. Het kan leuk zijn, maar niet iedereen heeft behoefte aan een beoordeling van zijn of haar profiel.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 10:04

lindake schreef:
Persoonlijk zou ik het ook fijn vinden dat je jou profiel hiervoor kunt vergrendelen. Het kan leuk zijn, maar niet iedereen heeft behoefte aan een beoordeling van zijn of haar profiel.

Zou ik ook fijn vinden lindake :j En gefeliciteerd !! ;)

Zou anders voor mij een reden zijn om mijn profiel leeg te halen en zo de mogelijkheid blokkeren voor de vele bokkers om avatars uit mijn profiel te halen. |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 13:13

slimmerik schreef:
Zou anders voor mij een reden zijn om mijn profiel leeg te halen en zo de mogelijkheid blokkeren voor de vele bokkers om avatars uit mijn profiel te halen. |(

Als deze koeienkeuring komt gaat mijn profiel ook volledig leeg, of je moet de optie krijgen hem uit te zetten. Ik zit niet te wachten op een keuring van een ander.

Kijk maar in het gemier in dit topic.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 13:21

BartVB schreef:
In iedergeval maar 1 stem per gebruiker, ik neig op dit moment naar alleen een 'like' en een 'report' knop.

Super, lijkt me leuk! Enkel een like knop is leuk en geen probleem lijkt me, aangezien je niet negatief kunt stemmen.
De optie om een reactie te plaatsen op een profiel lijkt me ook leuk, maargoed dat is natuurlijk sowiso geen musthave nu.
Moet trouwens zeggen dat mensen hier nogal overdreven reageren, maar dat zal aan mij liggen ;)

lindake schreef:

Als er enkel een 'like' knop is kan je niet negatief beoordeeld worden, dus dan zie ik het probleem persoonlijk niet?

Gefeliciteerd trouwens!

TessJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 13:29

Ik zag hier staan dat we ook zo iets kunnen doen als respect! Dat vind ik een uitermate goed idee! Want anders krijgen we, zoals eerder was gezegt, van die mailtjes van jonge meiden die zeggen: stem op mij dan stem ik op jou! Het moet geen wedstrijd zijn, maar het is leuk dat je werk wordt gerespecteerd!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 13:33

Ik heb geen moeite in mijn profiel gestoken, ben dus uit puur egoistische redenen anti-dislike knop :+
Wel lijkt het like knopje me leuk, zou dat wel gebruiken bij anderen, alleen is de kans groot dat ik like ook aanklik omdat ik de desbetreffende bokker leuk/aardig/grappig/lief vind, en niet omdat zijn/haar profiel zo geweldig is.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 13:35

TessJS schreef:
Ik zag hier staan dat we ook zo iets kunnen doen als respect! Dat vind ik een uitermate goed idee! Want anders krijgen we, zoals eerder was gezegt, van die mailtjes van jonge meiden die zeggen: stem op mij dan stem ik op jou! Het moet geen wedstrijd zijn, maar het is leuk dat je werk wordt gerespecteerd!

Respect en disrespect lijkt me inderdaad beter, kun je de trollen terugvinden, maar ook de mensen die daadwerkelijk respectvol zijn.

TessJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 13:36

Ik ben het ook eens met de NO dislike/ no respect knop. Het hoort geen keuring te zijn, maar je kan gewoon zeggen dat je het leuk vind! Complimentjes kunnen altijd! Maar het is niet te bedoeling om je profiel af te kraken:p

Ow trouwens hea, ik zie heel veel mensen met kleurtjes e.d. in hun profiel: hoe doen jullie dat?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 13:38

TessJS schreef:
Want anders krijgen we, zoals eerder was gezegt, van die mailtjes van jonge meiden die zeggen: stem op mij dan stem ik op jou! Het moet geen wedstrijd zijn, maar het is leuk dat je werk wordt gerespecteerd!

Dat krijg je toch wel, dat zie je maar weer met die royal canin kalender, heb nog nooit zoveel 'stem op mij' topics voorbij zien komen terwijl iedereen inmiddels toch wel weet dat dit verboden is op bokt.
Maar elke stem is dr een, van mij kregen ze standaard één ster, en heb meer IP's dus dat gaat echt alleen maar in je nadeel werken.

En hoe beoordeel je een profiel, puur op hoe het er uitziet of kan dit 'verkleurd' worden. Stel je ziet een profiel van een bokkers, prachtig mooi, maar ja.....die naaktkatten...of die hond/paard dat is mijn ding niet dus krijgt het geen stem.

Hoeveel waarde hecht je dan aan zo'n veekeuring? Hoe objectief is dat samen met de 'stem op mij' gedachte die hoe dan ook voorbij zal komen?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 15:27

Chiqa schreef:
Hoeveel waarde hecht je dan aan zo'n veekeuring? Hoe objectief is dat samen met de 'stem op mij' gedachte die hoe dan ook voorbij zal komen?

Van de andere kant - hoeveel waarde hecht jij eraan? Waarom zou je er uberhaupt wat mee doen? Ik geloof niet dat mijn bloed sneller gaat stromen van een positieve of negatieve stem - ook niet als die alleen maar gegeven wordt op basis van vriendjespolitiek of persoonlijke afkeer. (En ik snap de heisa niet zo - ik hoop niet dat er tijd verspild wordt aan zulke features als er zoveel belangrijkere dingen (ik noem een EA, of een nieuwe layout) ook al tijden stranden op te weinig ontwikkeltijd, dus ik neem aan dat ook hier de soep niet zo heet gegeten wordt...)
Maar goed, afgezien daarvan, wat zou het uitmaken? Als mensen willen veekeuren, wat zou jij je daar druk over maken? Waarom hecht jij daar zoveel waarde aan?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 15:33

Ik vind het ook een leuk idee en dan inderdaad de keuze kunnen maken of je de 'profielwaardering' aan of uit zet..
Ik krijg ook vaak zat PB'tjes en zie ook hele mooie profielen maar om iedereen dan een PB te sturen?! _O- Dan lijkt het me wel handig om zoiets als YT te hebben.. Thumps up or Thumps down! :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 15:35

Eens met shadow, maar dat geef ik eerder al aan. De ban jezelf functie gebruik ik ook niet, en ik vind het van de zotte dat zoiets uberhaubt nodig is voor sommige, maar goed, er zijn kennelijk mensen die er wel behoefte aan hebben. Prima.

Waarom mensen het profiel voor een dergelijke functie geblokkeerd zouden willen zien ontgaat me ook volledig.
Wat is er mis mee dat als iemand vind dat jij een leuk profiel hebt, die persoon op "like" klikt?

Overigens is het hele topic totaal geen eigenbelang, heb zelf helemaal geen zin en tijd om veel moeite te doen voor een profiel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 19:59

stef schreef:
De ban jezelf functie gebruik ik ook niet, en ik vind het van de zotte dat zoiets uberhaubt nodig is voor sommige, maar goed, er zijn kennelijk mensen die er wel behoefte aan hebben. Prima.

Waarom vind je die optie 'van de zotte?' Sorrie heb daar even geen voorstelling bij.

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 20:01

Ik vraag me af waarom men niet gewoon even de moeite wil nemen voor een PBtje, dat is ook voor de ontvanger veel leuker toch?

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 20:11

ik denk dat respect beter is voor inderdaad die mailtjes
maar niet alle jonge meiden doen dat want ik vind het echt de meest grote onzin als je dat gaat doen maar vooruit :Y)

en het is wel handig dat je hem aan en uit kan zetten voor de mensen die het niet willen
en dat zijn er genoeg

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 22:47

Chiqa schreef:
stef schreef:
De ban jezelf functie gebruik ik ook niet, en ik vind het van de zotte dat zoiets uberhaubt nodig is voor sommige, maar goed, er zijn kennelijk mensen die er wel behoefte aan hebben. Prima.

Waarom vind je die optie 'van de zotte?' Sorrie heb daar even geen voorstelling bij.

Het is toch van de zotte dat je zelf kennelijk niet de zelfbeheersing op kan brengen om aan je (huis)werk te gaan, en daarom de "ban jezelf" functie moet gebruiken?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 22:52

En heb je dan zelf ook niet het inzicht dat je profiel mooi is? Moet je persé een veer in je kont? :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 00:14

Ik niet, maar ik vind het wel leuk om mensen een veer te geven

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 00:52

Maar ik wil die veer niet.... niet openbaar tenminste. Per pb is me altijd goed bevallen. Stuur ook altijd een pb-tje terug en bekijk dan ook even het profiel van degene die mij complimenteert.

Véél persoonlijker dus, dan op een knopje rammen.