Bokt is niet meer wat bokt geweest is....

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:44

Kijk en dat is het dus, wat minimaxi zegt, in dat geval over handelaren: soms is de waarheid gewoon zwart. Net als mijn negatieve ondertoon, natuurlijk is die in dit geval negatief, er word een topic geopend met kritische kanttekeningen over Bokt, als je het daar mee eens bent, zoals ik in dit geval, dan is inderdaad de ondertoon negatief. Ik begrijp dus niet waarom jij (Cayenne) dat niet snapt. Mijn toon haakt gewoon aan bij de openingspost. En wat suuzepuus zegt is gewoon waar, topics waarin men zich kritisch uit zijn in het verleden gewoon al heel vaak gesloten.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:44

Ik ben het wel een beetje eens met ts-er, teveel regels maakt de sfeer er echt niet beter op.
Waarom zou je geen leuke reactie over een jasje mogen plaatsen.
Ze zouden de toppics moeten sluiten die vaak zo uit de hand lopen door al het gebekvecht.
Maar die laten ze op een enkele reactie na, lekker doormodderen.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:47

Apple schreef:
Een constructieve discussie over de regels op Bokt is altijd mogelijk. Topics daarover gaan niet zomaar op slot.

Ach wel waar. Ik zat in een leuk en echt discussie topic over Totilas en dat ging gewoon op slot omdat de betreffende mod (was jij toen nota bene), het wel mooi geweest vond... Dus daarmee bepaalt Bokt of wij al dan niet uitgediscussieerd zijn...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:47

Ik vind het jammer dat er regels zijn waar bokkers hinder van ondervinden, maar ik vind het nog meer jammer dat die regels nodig zijn om er een gezellig en fijn forum van te maken en te houden.

En een ieder die het hier een dictatuur vindt staat het vrij om een eigen forum te beginnen. Je zit hier vrijwillig he?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:48

Ilzas schreef:
Ik begrijp dus niet waarom jij (Cayenne) dat niet snapt. Mijn toon haakt gewoon aan bij de openingspost. En wat suuzepuus zegt is gewoon waar, topics waarin men zich kritisch uit zijn in het verleden gewoon al heel vaak gesloten.

Die topics gaan vaak op slot omdat er a) er al een topic over loopt, of b) het onderwerp al is behandeld en dus uitgekauwd, of c) de sfeer in het topic niet te pruimen is.
In dit geval wordt er gewoon netjes geantwoord op alle vragen. Waarom dan met zo'n opmerking komen? Daardoor krijg je alleen maar een negatieve sfeer. PB dan desnoods een mod (die hier al heeft gereageerd) met de vraag of dit topic open mag blijven, of zet dat in het topic. Dat komt al heel anders over, en op die manier krijg je een prettigere discussie :)

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:48

Als je vind dat iemand een gave jas heeft, kun je dat toch ook per PB melden? Daar is half Bokt niet echt geinteresseerd in dat je dat een gave jas vind. ;) Tuurlijk, no problem om een leuke opmerking erbij te plaatsen, maar als dat je enige opmerking is voor het gehele topic vind ik het logisch dat het verwijderd is.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:50

Zoals net ook al gezegd: op internet zie je geen gezichtstuitdrukkingen en hoor je geen intonatie, maar als mod's bepalen dat de sfeer er niet te pruimen is, dan gaat het dicht...
En kennelij bepalen mod's ook wanneer een onderwerp is uitgekauwd, maar het 10de topic over wel of geen peesbeschermers mag wel geopend worden...

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:51

smeetjoew schreef:
Als je vind dat iemand een gave jas heeft, kun je dat toch ook per PB melden? Daar is half Bokt niet echt geinteresseerd in dat je dat een gave jas vind. ;) Tuurlijk, no problem om een leuke opmerking erbij te plaatsen, maar als dat je enige opmerking is voor het gehele topic vind ik het logisch dat het verwijderd is.

De meeste posts die gedaan worden is half Bokt niet in geinteresseerd... Zo ben ik niet geinteresseerd in de zoveelste oneliner van een Penny die alleen de openingspost heeft gelezen...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:52

Ilzas schreef:
smeetjoew schreef:

De meeste posts die gedaan worden is half Bokt niet in geinteresseerd... Zo ben ik niet geinteresseerd in de zoveelste oneliner van een Penny die alleen de openingspost heeft gelezen...

Op oneliners kun je temmen he :)

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:53

[quote="Cayenne" PB dan desnoods een mod (die hier al heeft gereageerd) met de vraag of dit topic open mag blijven, of zet dat in het topic. Dat komt al heel anders over, en op die manier krijg je een prettigere discussie :)[/quote]

Ik heb wel eens een mod ge'pbt met de vraag waarom een topic is gesloten en of het niet open mocht blijven. Hier nooit reactie op gekregen. En ik had het naar mijn weten gewoon netjes aangegeven... |(

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:53

Ilzas schreef:
Apple schreef:
Een constructieve discussie over de regels op Bokt is altijd mogelijk. Topics daarover gaan niet zomaar op slot.

Ach wel waar. Ik zat in een leuk en echt discussie topic over Totilas en dat ging gewoon op slot omdat de betreffende mod (was jij toen nota bene), het wel mooi geweest vond... Dus daarmee bepaalt Bokt of wij al dan niet uitgediscussieerd zijn...

Dat was geen constructieve discussie over de regels op Bokt :-). Dat was een discussietopic over Totilas dat al aan alle kanten uitgekauwd was en offtopic ging :-)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:55

MarcoBorsato schreef:
En een ieder die het hier een dictatuur vindt staat het vrij om een eigen forum te beginnen. Je zit hier vrijwillig he?

Ik vind het jammer dat een forum waar ik al jaaren zit zo de slop in zie raken...tuurlijk kan ik wel gewoon op het kruisje rechtsboven drukken en niet weer terugkomen, maar als we dit probleem aankaarten bij het bokt team, dan kunnen ze er misschien wat mee? Weglopen is niet altijd de beste oplossing.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:55

Constructief, ach misschien niet, maar we deden er ook niemand kwaad mee (afgezien van die mensen die zwaar persoonlijk waren en die reacties zijn dan ook terecht verwijderd). En waarom dan toch gesloten? Wie of wat hinderden we er mee? Echt helemaal niemand.

Maar goed, ik haal dit als voorbeeld aan om aan te geven dat topics naar mijn mening wel degelijk om vrij willekeurige reden gesloten worden.

Carlijnx

Re: Bokt is niet meer wat bokt geweest is....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:58

tjah, ik ben het met alle 2 de kanten wel een beetje eens! Kbedoel dit is een groot topic en zonder regels zou het een puinhoop worden, en een opmerking over een jas kan ge pb't worden. Maar het is toch ook leuk om een reactie over je je jas te krijgen in je topic? En ja er worden topic's of post's verwijdert waarvan ik denk, naja zeg >.<

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:59

Mensen tijdens het registreren is iedereen akkoord gegaan met de regels. In de jaren veranderen regels wel eens. Om het voor iedereen zo gezellig mogelijk te houden zijn er regels opgesteld. Als je het niet eens bent met de veranderde regels zodat het gezellig blijft is het heel jammer. Echter door het openen van zulke in mijn ogen onzinnige toppics waar in gerefereerd wordt naar strenge regels en standaard mailtjes die volgens verschillende mensen nu gehanteerd worden. Wordt het er in mijn ogen niet gezelliger op, en de vastgestelde regels zullen nu ook niet zomaar veranderd worden.
Overal zijn er regels voor en over veranderen er dingen door de jaren heen.
Ik zit zelf ook al heel wat jaren op bokt en ik heb nog nooit problemen gehad met de regeltjes
Laatst bijgewerkt door fenja op 06-08-10 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:02

Ik snap niet zo goed dat mensen zovaak tegen regels aanlopen... Mij overkomt het eigenlijk niet, of nauwelijks. Mis ik dan de 'interessante' topics?

In mijn ogen maken mensen zich soms iets te druk om de striktheid van de regels.

Zie het als het huis van het team... je hebt je te houden aan hun regels, ben je het er niet mee eens dan kan je het eens aankaarten, maar je kan toch niet aan iemand vragen om de regels aan te passen omdat ze niet stroken met wat jij gewend bent?

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:15

Vraag voor de mensen die tegen alle regels aanlopen.... wat vinden jullie dat er gedaan moet worden om weer een betere sfeer te krijgen en bokt weer bokt te laten zijn (en dus ook geen oeverloos geschreeuw te krijgen zoals op geenstijl en fok het geval is)?

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:18

dit topic gaat echt wel gesloten worden...... vanavond houdt het op!!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:18

Niet op alle slakken zout leggen en overleg met gebruikers.

Rock: op het moment dat regels aangepast worden als je er al jaren woont, mag je je best achter je oren krabben hoor :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:23

Globaal gezien ben ik het wel met je eens. Concreet ben ik het niet met je eens.

De voorbeelden die jij aanhaald zijn typische 'had je de regels maar moeten lezen' dingetjes. Iedereen weet dat je op HAW vooral kritiek moet leveren (al is het maar het eeuwige 'draai je tenen naar binnen') en dat je op RIJ-ITP vooral ook elkaar mag ophemelen.

Ook de EA regels zijn duidelijk. In jouw geval zie ik de censuur dus totaal niet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:25

XoNo schreef:
Niet op alle slakken zout leggen en overleg met gebruikers.

Rock: op het moment dat regels aangepast worden als je er al jaren woont, mag je je best achter je oren krabben hoor :D

Ach ja, de regels voor mijn kinderen veranderen ook constant naar mate ze groeien. En ja, dat vinden ze even wennen, maar het is wel nodig om de orde in huis te kunnen handhaven.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:26

Rock schreef:
Ik snap niet zo goed dat mensen zovaak tegen regels aanlopen... Mij overkomt het eigenlijk niet, of nauwelijks. Mis ik dan de 'interessante' topics?

In mijn ogen maken mensen zich soms iets te druk om de striktheid van de regels.

Zie het als het huis van het team... je hebt je te houden aan hun regels, ben je het er niet mee eens dan kan je het eens aankaarten, maar je kan toch niet aan iemand vragen om de regels aan te passen omdat ze niet stroken met wat jij gewend bent?

ik houd me aan de regels maar ik kreeg een ban voor de volgende woorden

misleiden en nutteloos iid was het zeer zeer misleidend nutteloos bericht...bokt is zo...ach ik houd me mond

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:27

XoNo schreef:

Regels in huis worden toch ook voortdurend aangepast? Soms blijken bestaande regels niet meer/goed te werken afhankelijk. Dan pas je de regels aan zodat het weer klopt met de leeftijd, het aantal en het karakter van de gezinsleden.

Edit: wat rocky zegt ;)

_JY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:29

Ik vind het heel goed dat er regels zijn, en dat de mods die regels eigenlijk altijd wel consequent hanteren. Bokt.nl in het begin heb ik niet meegemaakt, ik zit ook nog niet zolang op Bokt.nl, maar wat ik er tot nu toe van vind: een erg gezellig paardenforum waar erg veel interessante dingen op zijn te lezen. Ik heb erg veel bewondering voor alle teamleden, en het werk dat zij dagelijks verrichten. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:29

@ Tita: Ik denk dat je een OW kreeg voor dat bericht, en dat dat inhield dat er een ban aan vastzat omdat het niet je eerste OW was?

Of kreeg je er een dubbele OW en dus een dagban voor?