SANEX schreef:Ik ben zo'n 2 jaar niet meer actief geweest op bokt, was het ook een beetje beu. Een poosje geleden plaatste ik mijn eerste post sinds 2 jaar, wat foto's van mijn zoontje op de menwagen, zonder cap of bodyprotector.
Ik kreeg gelijk een scala aan kritiek over me heen, op belerende toon, waarin zelfs de nasmaak hing dat ik een slechte moeder zou zijn.... toen dacht ik ook gelijk :"Bah, het blijft ook typisch bokt weer!"
Prima dat mensen moeite ermee hebben, en me daarop wijzen, maar de manier waarop.. je moet altijd in de verdediging omdat je volop wordt aangevallen. Als mensen het op een andere manier brengen, breng je geen verdediging in gang maar zet je mensen misschien aan het nadenken. Om op mijn voorbeeld terug te komen, als iemand gewoon netjes had gezegd :"Heb je wel eens over bescherming voor je kleintje nagedacht want...." i.p.v gelijk van wal te steken met "Onverantwoordelijk wat je doet, brengt je kind in gevaar, een goedemoeder doet zoiets in mijn ogen niet etc etc" , dan had ik misschien nagedacht: verrek, dat is helemaal geen slecht idee!
Nu voelde ik me alleen maar keihard aangevallen en beledigd, zelfs gekwetst in mijn moeder-wezen
Ik denk dat dit ligt aan de manier hoe jij de posts opvat.
Ik zie namelijk nette en onderbouwde posts in dat topic. Een iemand vraagt waarom hij geen cap op heeft, maar verder niets (dat is dus de enige niet onderbouwde) en de andere persoon doet het nog netjes onderbouwen ook.
Ik denk dus dat het aan je manier van opvatten ligt in dit geval