Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Heino schreef:delerium schreef:Heino, met alle respect, maar hoe verder de standpunten uiteen liggen, hoe interessanter de discussie kan worden toch?
Absoluut. Maar dan wel respectvol en niet door continu te smijten met termen als theedrinken, knuffelen en kop in het zand steken. Dat is niet inhoudelijk discussiëren.
Citaat:Heino, met alle respect, maar hoe verder de standpunten uiteen liggen, hoe interessanter de discussie kan worden toch?
slimmerik schreef:Waar ik me aan erger en ik denk dat de TS zich daar ook aan erger is dat er kwetsend naar bevolkingsgroepen en gelovigen (van wat voor een geloof dan ook) gewoon lijkt toegestaan.
Anya schreef:Ik heb deze topics een tijdje gevolgd en ik heb eruit geleerd dat netjes tegengas geven geen enkele zin heeft en alleen olie op het vuur gooit en wederop tegenreacties oproept. Daardoor houden dit soort topics zichzelf in stand helaas.
Dus ik negeer het tegenwoordig zoveel mogelijk. Helaas leven we tegenwoordig in een tijd waarin discriminatie en oordelen o.b.v. geloof, afkomst of overtuiging weer gemeengoed is. Triest maar waar.
Enyaa schreef:Is een heftige discussie kwetsend?
Dat is de vraag die bij mij opkomt
Sonja schreef:Citaat:Heino, met alle respect, maar hoe verder de standpunten uiteen liggen, hoe interessanter de discussie kan worden toch?
Een interessante discussie is altijd leuk, onderwerp maakt dan eigenlijk niet eens heel veel uit. Een interessante discussie wordt echter wel altijd met respect voor elkaar gevoerd. Tuurlijk is het de 'kunst' om de ander te overtuigen van (minstens een deel van) je mening, maar dan wel door het gebruik van redelijke argumenten en nimmer door de ander te schofferen of zelfs intimideren. En er van uit gaan dat de ander ook wel eens (minimaal deels) gelijk zou kunnen hebben is eveneens noodzakelijk...
Helaas merk ik ook in het dagelijkse (echte) leven dat slechts weinig mensen de kunst van het fijn discussiëren nog beheersen. En dat is hartstikke jammer, of het nou om internet gaat of om het echte leven. Wat is er nou mooier dan op een prachtige zomeravond met een goed glas wijn en dito gezelschap een boompje op te zetten? Daar kan geen Bokt tegenop hoor
phormicola schreef:Het gaat niet om het gelijk hebben, maar om de waarheid te achterhalen. Dat is het prachtige van een discussie
Sonja schreef:phormicola schreef:Het gaat niet om het gelijk hebben, maar om de waarheid te achterhalen. Dat is het prachtige van een discussie
Vandaar dat je ook open moet staan voor de mening van anderen, en minimaal er van uit moet kunnen gaan dat daar ook 'iets' inzit. Als je niet bereid bent je mening bij te stellen als de ander je goede argumenten kan overleggen, dan heeft het voeren van een discussie geen zin.
Maar nu ga ik lekker slapen en daar is geen discussie over mogelijkWelterusten voor een ieder!
Heino schreef:phormicola schreef:Want het gaat mij niet om mijn gelijk, het gaat me om de waarheid. Een instelling die weinig mensen met me delen en dat betreur ik dagelijks.
Maar da's toch het hele idee van überhaupt informatie met elkaar delen: leren
?
sarabande schreef:Het is toch te gek voor woorden dat degenen die tegen zo iemand in het verweer komen met ows en ban bedreigd worden en degene die discrimineert door Bokt in bescherming genomen wordt. Want dat is waar TS het over heeft. Bokt vind dat ze gelijk heeft en dus hebben alle anderen ongelijk.
Ik voel me even meer dan 50 jaar terug in de tijd.
FaberSmid schreef:Denk dat het vaak een combinstie van is, maar voor mij is het echter een raafsel waar de grens doet liggen. Vandaar dat ik u alle de vraag stel, in de hoop dat ik die grens doe leren begrijpen.
Lees de laatste tijd dingen die niet op mijn persoon van toepassing zijn, maar toch kwetsend over doen komen door persoonlijke ervaringen. Discriminatie en fascisme bijvoorbeeld, kan ik gewoon simpelweg niet negeren. Hoe ten zeerste ik ook mijn best doe, schrijf ik toch een reactie wat mij persoonlijk te ver doet gaan. Onnozel van mij, zal toch moeten leren wijselijk te blijven negeren.
Dat net zo bij fout beschreven paardenzaken en foute antwoorden.
Mijn grenzen weet ik, maar die van bokt niet omdat ik die niet kan begrijpen.