16+ & 18+ Knopje.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:54

Het is maar net hoe volwassenen iemand op die leeftijd al is. En ik vind dit idee dan ook niet waterdicht, iedereen kan zo zijn/haar leeftijd op 18 zetten terwijl je dat niet bent.

Koopto666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:55

_San87_ schreef:
Dat Bokt beschaafd is met de regeltjes, betekent niet dat er voor ieder wissewasje een nieuwe regel aangemaakt hoeft te worden?

Dit is echt zo'n totaal onzinnige, makkelijk te omzeilen regel. En what happened to ouderlijk gezag? Als ouders willen dat hun kinderen afgeschermd worden van seksueel getinte topics, zetten ze maar een block op de computer. Daarbij is het totaal onredelijk bepaalde mensen van bepaalde topics uit te sluiten.

als de kinderen van deze ouders gezellig op Bokt gaan, zullen de ouders niet denken dat ze sexgerelateerde topics lezen.
en een Block op de computer schermt sites af die met sex te maken hebben, geen sites over paarden waar het toevallig ergens ook nog over sex gaat.

Koopto666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:56

Liinn schreef:
Het is maar net hoe volwassenen iemand op die leeftijd al is. En ik vind dit idee dan ook niet waterdicht, iedereen kan zo zijn/haar leeftijd op 18 zetten terwijl je dat niet bent.

moeten ze een registratie maar linken aan een BSN nummer :P
en 'hoe volwassen iemand is' wordt ook niet gehanteerd bij andere dingen met een 16+ of 18+.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:56

Koopto666 schreef:
_San87_ schreef:
Dat Bokt beschaafd is met de regeltjes, betekent niet dat er voor ieder wissewasje een nieuwe regel aangemaakt hoeft te worden?

Dit is echt zo'n totaal onzinnige, makkelijk te omzeilen regel. En what happened to ouderlijk gezag? Als ouders willen dat hun kinderen afgeschermd worden van seksueel getinte topics, zetten ze maar een block op de computer. Daarbij is het totaal onredelijk bepaalde mensen van bepaalde topics uit te sluiten.

als de kinderen van deze ouders gezellig op Bokt gaan, zullen de ouders niet denken dat ze sexgerelateerde topics lezen.
en een Block op de computer schermt sites af die met sex te maken hebben, geen sites over paarden waar het toevallig ergens ook nog over sex gaat.

Andere mogelijkheden heb je niet. Als een kindje van 13 seksgerelateerde topics wil lezen, dan lukt dat wel. Met of zonder 16+ of 18+ knop. Dit soort regeltjes zijn zo waterdicht als een vergiet.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:57

_San87_ schreef:

Mee eens :j

Het is niet te taak van bokt om te controleren dat kinderen dat soort topics niet te zien krijgen, vind ik.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:59

Koopto666 schreef:
dat kan ook,
maar dan moeten ALLE niet-paard-gerelateerde topics verwijderd worden. want wat voor de 1 leuk is om over de posten, vindt de ander belachelijk

Tuurlijk niet, op ieder forum is wel een café of een gezelligheidstopic.
Op het muziekforum waar ik (tegenwoordig inactief) mod ben wordt ook een hoop slap geluld, maar er worden maar weinig scheidingen besproken. Misschien omdat de overgrote hoop daar mannelijk is en omdat de leeftijd wat hoger ligt, maar toch, er staan hier soms dingen waarvan ik denk: Het is niet gezond om dit op een forum te zetten en simpelweg niet mogelijk om weloverwogen te reageren. In sommige topics kan je met een slecht overwogen reactie de TS wel schaden, gezien hij/zij toch handelt naar een mening die gevormd is n.a.v. een forum. Dat buiten de groep die een post alleen open gooit om aandacht te trekken, want als ik sommige verhalen lees denk ik echt :=
Misschien heb ik het dan fout, misschien ook wel niet, de een weet het geloofwaardiger te brengen dan de ander en ook dáár schuilt een gevaar in.

In mijn optiek zou er best wel wat strenger gekeken mogen worden naar wat nog wél kan op een paardenforum en wat niet.

PS: Kan me zomaar voorstellen dat er ouders zijn die kinderen van bokt af houden omdat er héél veel meer besproken wordt dan onschuldige paardjes.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 10:01

Nies_ schreef:
_San87_ schreef:

Mee eens :j

Het is niet te taak van bokt om te controleren dat kinderen dat soort topics niet te zien krijgen, vind ik.

Ben ik het ook mee eens ;) Je hebt een punt maar tegenwoordig vinden ouders alles best zolang ze maar geen last hebben van kinderen. Ik bedoel daarom schaffen mensen kinderen aan om ze te dumpen achter de pc of de spelcomputer.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:02

Koopto666 schreef:
_San87_ schreef:

Ik vraag mij oprecht af of je op een paardenforum sexueel getinte topics en posten moet tolereren. Ga dan lekker naar de fora van Viva/Flair/Vrouw of wat dan ook als je het wilt hebben over een soatest en vreemdgaan. Ik vind het erg makkelijk om alles op de ouders af te schuiven, vooral gezien het hoofddoel van Bokt zijnde een forum over paarden mag je verwachten dat het niet over sex gaat. Sommige topics zijn gewoon echt schaamteloos en tot mijn stomme verbazing hebben de betreffende Bokkers dan ook nog een foto in hun profiel.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:03

daniella74 schreef:
Ik vraag mij oprecht af of je op een paardenforum sexueel getinte topics en posten moet tolereren. Ga dan lekker naar de fora van Viva/Flair/Vrouw of wat dan ook als je het wilt hebben over een soatest en vreemdgaan. Ik vind het erg makkelijk om alles op de ouders af te schuiven, vooral gezien het hoofddoel van Bokt zijnde een forum over paarden mag je verwachten dat het niet over sex gaat. Sommige topics zijn gewoon echt schaamteloos en tot mijn stomme verbazing hebben de betreffende Bokkers dan ook nog een foto in hun profiel.
Je verwoordt mijn gedachten.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 10:05

daniella74 schreef:
Koopto666 schreef:

Dat is misschien nog wel beter gewoonweg seksgerelateerde topics laten verdwijnen! ;) En die foto's in het profiel vind ik inderdaad wel té erg.

Er was wel een SA topic over een meisje dat tienermoeder werd, het was een ernstig verhaal maar ik vond wel dat mensen er wat aan hadden. Ik vond / vind dat zij haar uiterste best deed om mensen ervan te behouden :P

Koopto666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:05

HLPhoto schreef:
Koopto666 schreef:
dat kan ook,
maar dan moeten ALLE niet-paard-gerelateerde topics verwijderd worden. want wat voor de 1 leuk is om over de posten, vindt de ander belachelijk

Tuurlijk niet, op ieder forum is wel een café of een gezelligheidstopic.
Op het muziekforum waar ik (tegenwoordig inactief) mod ben wordt ook een hoop slap geluld, maar er worden maar weinig scheidingen besproken. Misschien omdat de overgrote hoop daar mannelijk is en omdat de leeftijd wat hoger ligt, maar toch, er staan hier soms dingen waarvan ik denk: Het is niet gezond om dit op een forum te zetten en simpelweg niet mogelijk om weloverwogen te reageren. In sommige topics kan je met een slecht overwogen reactie de TS wel schaden, gezien hij/zij toch handelt naar een mening die gevormd is n.a.v. een forum. Dat buiten de groep die een post alleen open gooit om aandacht te trekken, want als ik sommige verhalen lees denk ik echt :=
Misschien heb ik het dan fout, misschien ook wel niet, de een weet het geloofwaardiger te brengen dan de ander en ook dáár schuilt een gevaar in.

In een café wil de ene praten over muziek, terwijl een ander z'n ei kwijt wil over dr problemen thuis of met gezondheid.
dit is zowel in een chatcafé als in een echt café.
je kan niet zeggen wat wel en niet mag, als er niets strafbaars in gebeurd.
In mijn optiek zou er best wel wat strenger gekeken mogen worden naar wat nog wél kan op een paardenforum en wat niet.

PS: Kan me zomaar voorstellen dat er ouders zijn die kinderen van bokt af houden omdat er héél veel meer besproken wordt dan onschuldige paardjes.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:07

Op 18+ sites staat ook altijd een knop met "ja, ik ben 18 of ouder", toch?
Daar kan iedereen op klikken, maar het gaat er toch om dat je van tevoren gewaarschuwt bent, dat je geen dingen te zien/te lezen krijgt die je eigenlijk nog niet wil weten..
Toen ik 12 was hoefde ik echt niet te weten welke standjes jantje en pietje gisteravond hebben uitgeprobeerd :') Om maar een gek voorbeeld te geven.
Jullie doen nu alsof elke tiener al die verhalen perse wil lezen, maar ik kan me voorstellen dat er genoeg kinderen zijn die daar helemaal geen behoefte aan hebben, en het juist heel vervelend vinden als hen zoiets zonder waarschuwing onder de neus wordt geduwd :j
Misschien dus gewoon niet helemaal verbieden voor jongere bokkers, maar een extra waarschuwing die ze even moeten aanklikken als ze het topic openen? Of gewoon verplicht "16+" in de titel zetten?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 10:09

8nnemiek schreef:
Op 18+ sites staat ook altijd een knop met "ja, ik ben 18 of ouder", toch?
Daar kan iedereen op klikken, maar het gaat er toch om dat je van tevoren gewaarschuwt bent, dat je geen dingen te zien/te lezen krijgt die je eigenlijk nog niet wil weten..
Toen ik 12 was hoefde ik echt niet te weten welke standjes jantje en pietje gisteravond hebben uitgeprobeerd :') Om maar een gek voorbeeld te geven.
Jullie doen nu alsof elke tiener al die verhalen perse wil lezen, maar ik kan me voorstellen dat er genoeg kinderen zijn die daar helemaal geen behoefte aan hebben, en het juist heel vervelend vinden als hen zoiets zonder waarschuwing onder de neus wordt geduwd :j
Misschien dus gewoon niet helemaal verbieden voor jongere bokkers, maar een extra waarschuwing die ze even moeten aanklikken als ze het topic openen? Of gewoon verplicht "16+" in de titel zetten?

Maar toen wij 12 waren daar heb je t al! Onze 12 is heel anders dan de tegenwoordige 12! :+ Erg genoeg.

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:11

Ik ben 12 en kijk al die dingen niet hoor van soa test enz. enz.
Vind ik maar rare verhalen. Dusja, ik vind het knopje 16+ en 18+ wel goed hoor.
Althans misschien kijken meiden van mijn leeftijd er wel naar, maar ik niet hoor!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:14

KBTP schreef:
Maar toen wij 12 waren daar heb je t al! Onze 12 is heel anders dan de tegenwoordige 12! :+ Erg genoeg.

Das ook weer waar :')
Toen ik 12 was speelde ik nog met barbiepaardjes en legde ik een zweep op mijn twee rijlaarzen als hindernis en daar ging ik dan overheen springen _O-

Maar toch vind ik niet dat je de twaalfjarigen van vandaag al moet behandelen als 16 := Het zijn nog kinderen.. die horen met een voetbal en een springtouw te spelen, niet met make-up en jongens :=

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:16

(ter overbodigheid; dit is een reactie van mezelf, niet namens het team)

Hoe nobel en oké ik het plan ook vind; ik ben bang dat het niet gaat werken. Te gemakkelijk te omzeilen, en waar ligt de grens? Wat mag iemand van een bepaalde leeftijd wel en niet lezen?
Ik ben meer voor een gezond verstand filter. Als iets niet kinderen-jongeren-proof is, hoe nodig is het dan om het op een paardenforum te zetten?

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:18

delerium schreef:
Ik ben meer voor een gezond verstand filter. Als iets niet kinderen-jongeren-proof is, hoe nodig is het dan om het op een paardenforum te zetten?
Ik weet dat ik niet mag one-linen, maar: +:)+ _/-\o_

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:18

KBTP schreef:
daniella74 schreef:

Dat is misschien nog wel beter gewoonweg seksgerelateerde topics laten verdwijnen! ;) En die foto's in het profiel vind ik inderdaad wel té erg.

Er was wel een SA topic over een meisje dat tienermoeder werd, het was een ernstig verhaal maar ik vond wel dat mensen er wat aan hadden. Ik vond / vind dat zij haar uiterste best deed om mensen ervan te behouden :P

Waarom moet dat niet kunnen? Bokt is dan wel een paardenforum, maar met allerhande zaken betreffende de maatschappij, kun je hier terecht. Daar hoort seks, of je het wil of niet, ook bij. En waarom de tienermoeder met haar verhaal wel en de meid die ervaringen vraagt over een SOA test niet? Meten met twee maten, want hoe kan je ooit voor iemand anders bepalen wat hij of zij aan een bepaald topic heeft? En waarom de tienermoeder wel, maar de SOA niet?

Zoals ik al zei, ik vind die knop onzin. Dat soort dingen zijn veel te makkelijk te omzeilen. Wat wél een mogelijkheid is, is 16+ of 18+ in de TT zetten, zodat een persoon zelf kan bepalen of hij/zij het betreffende topic wil lezen.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 22-07-10 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:19

8nnemiek schreef:
KBTP schreef:

Toen ik 12 was speelde ik nog met barbiepaardjes en legde ik een zweep op mijn twee rijlaarzen als hindernis en daar ging ik dan overheen springen _O-

Maar toch vind ik niet dat je de twaalfjarigen van vandaag al moet behandelen als 16 := Het zijn nog kinderen.. die horen met een voetbal en een springtouw te spelen, niet met make-up en jongens :=

hier nog 1 :D

mijn nichtje van 10 loopt ook al met make up te klooien en wil een bh (da kind heeft nog niks) want dat hebben vriendinnetjes ook en heeft het over seks als gtst op tv is en ze zoenen, nou zo was ik niet kinderen worden te snel volwassen jammer genoeg

vind hert dus een goede regeling om ze in ieder geval op bokt te beschermen

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:21

Ik denk dat de ouders van de kinderen verantwoordelijk zijn voor wat hun kind ziet of leest. Op internet kan je gratis het programma: Timeslot downloaden. Hier kan je instellen hoelang je kind op de computer mag, welke programma's hij/zij kan openen en welke woorden verboden zijn.
Je kan als verboden woorden bijv. instellen: Seks, soa en verkrachting. Wanneer deze woorden ergens in de webpagina staan wordt deze automatisch gesloten.

:)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:21

Ik denk niet dat Bokt een bepalende factor is in het scala van mogelijkheden die kinderen, maar ook ouderen, confronteert met ongewenste verhalen. Maar wat mij betreft mag de hele afdeling 'leven zonder paarden' per direct opgeheven worden!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:22

vinurr schreef:
Ik denk dat de ouders van de kinderen verantwoordelijk zijn voor wat hun kind ziet of leest. Op internet kan je gratis het programma: Timeslot downloaden. Hier kan je instellen hoelang je kind op de computer mag, welke programma's hij/zij kan openen en welke woorden verboden zijn.
Je kan als verboden woorden bijv. instellen: Seks, soa en verkrachting. Wanneer deze woorden ergens in de webpagina staan wordt deze automatisch gesloten.

Dit is precies wat ik net ook al aanhaalde. Waarom is het de verantwoordelijkheid van Bokt wat anderen lezen? Ouders zijn in de eerste instantie de opvoeders, zij zorgen maar voor een block.

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:23

Tja, ik doe dat soort dingen niet vieze site's kijken enz.
Ik zit gewoon bijna de hele dag op bokt met slecht weer of ik zit lekker op de wii , met vriendinnen hyven msnen, enz. Mijn ouders kunnen me vertrouwen, en ik heb ook een belofte

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:23

sprozee schreef:
8nnemiek schreef:

hier nog 1 :D

mijn nichtje van 10 loopt ook al met make up te klooien en wil een bh (da kind heeft nog niks) want dat hebben vriendinnetjes ook en heeft het over seks als gtst op tv is en ze zoenen, nou zo was ik niet kinderen worden te snel volwassen jammer genoeg

vind hert dus een goede regeling om ze in ieder geval op bokt te beschermen

Ik ben nu 17, maar ook ik zie een hele grote verandering met toen ik 12 was. Toen ik 12 was speelde ik ook nog met mijn poppen en barbies en maakte ik hele hindernis parcoursen in de tuin om over heen te springen. Toen ik naar de middelbare school ging had ik nog echt niks nodig qua BH oid. Die kreeg ik volgens mij pas echt toen ik naar de derde klas ging. Nu zie je allerlei meiden in de eerste klas rondlopen die er uit zien alsof ze 20 zijn met hun dikke lage make-up en cup dubbel-D.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:25

vinurr schreef:

Alleen zijn de meeste ouders niet handig genoeg met de computer om zo'n programma's te installeren.. en kinderen zijn handig genoeg om ze te sluiten, dus helemaal ervan afsluiten kan nooit.
Je kan hooguit het goede voorbeeld geven, en duidelijk laten zien dat kinderen éigenlijk niks te zoeken hebben in de echte volwassen topics.