Door één 'foute' reactie, altijd een ander beeld van iemand?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 20:00

Nee, sterker nog: als iemand vooruit gegaan is zal ik zeker geen complimenten inhouden omdat ''ooit'' heel slecht gereden werdt... Iedereen verdiend een 2e kans, soms zelfs nog een 3e, 4e of zelfs 5e maar het houd en keer op...

Wraak vind ik echt nutteloos... als iemand een beetje bot reageerde in jouw topic, doe je hetzelfde terug? Niet mijn manier.... Vaak bedoelt zo iemand het niet eens zo bot...

Daarbij, als ik met iemand ruzie zou krijgen om een misverstand omdat je idd met woorden niet alles kunt zeggen, zou ik er alles aan doen dis recht te zetten, en andersom ''luisteren'' naar de uitleg van de ander van wat hij/zij dan wél bedoelde.

@ nikkilaura: idd, vooroordelen op uiterlijk/een bepaalde persoon zijn menselijk. zetten we de feiten op een rijtje komt er een hele andere favoriet uit dan we tijdens de eerste oogopslag dachten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 20:02

nikkilaura schreef:
onbewust doe je dat toch. Dat voorbeeld over die foto's: Als je van te voren weet dat het haar paard is, vind je het niet mooi. Als het van een vreemde was geweest had je ze wel mooi gevonden. Menselijk instinct. :D

Even doorbordurend op het fotovoorbeeld...
Er zijn wel eens topic waarvan ik zeg 'auw auw auw', maar als ik in een ander topic dan vooruitgang zie, dan vind ik dat ik dat ook hoor te zeggen. Immers, je moet iemand niet beoordelen op wat ze niet kunnen, maar juist op wat ze wel kunnen.
Niet iedereen heeft hetzelfde vermogen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 20:10

nikkilaura schreef:
onbewust doe je dat toch. Dat voorbeeld over die foto's: Als je van te voren weet dat het haar paard is, vind je het niet mooi. Als het van een vreemde was geweest had je ze wel mooi gevonden. Menselijk instinct. :D

Ik weet vaak geen eens wie wie is... :n

Anoniem

Re: Door één 'foute' reactie, altijd een ander beeld van iemand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 20:15

Ik vind 'wraak' een slechte 'eigenschap' en ik ken een paar mensen die dat gebruiken.
Of mensen die altijd het tegenovergestelde van jou zeggen, gewoon om dwars te liggen.
Dat is jammer en ook nergens voor nodig.

Ik denk dat ik een tijd terug nog best wel snel oordeelde, misschien ook niet.. maar nu in ieder geval nog minder.
Betekend niet dat ik nooit oordeel, ik kan mensen ook aanstaren zonder het zelf gelijk in de gaten te hebben.

Ik kom trouwens net achter een blunder. :D
Zostraks een pb'tje met de link naar dit topic gestuurd naar Lot_ .. zie ik ineens dat ik het streepje verkeerd heb geplaatst, dus mijn berichtje ging naar _Lot. :oo
Gelukkig heeft diegene het berichtje niet geopend. *schaamte*

nikkilaura schreef:
Dat heb ik dus niet.. meestal niet, in ieder geval.
Ik kan me maar één geval herinneren, want wees eerlijk; zo'n dier kan er niks aan doen dat hij een eigenaar heeft die jij niet mag.

Amillia: Ook niet mijn manier om bot terug te reageren, al houd het inderdaad een keer op.
Aan de andere kant heb ik ook wel eens een pb'tje naar iemand gestuurd wat diegene met een bepaalde opmerking bedoelde.
Vervolgens gelijk een antwoord terug dat ze geen pb'tjes van mij wenst te ontvangen en mij zal toevoegen als Foei.
Dan denk ik.. :?

MamboBeach: Ik weet ook vaak niet wie wie is, er zijn zóveel bokkers!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 20:27

Om heel erg eerlijk te zijn heb ik het eerste topic van _lot gelezen en toen de 2de. Ik wilde haar direct helpen tot ik zag wie de TS was. Ik ga helemaal niemand helpen die mij uitkotst. Heb haar OP keer op keer gelezen en daar stond in dat je dikke mensen negatief moet aanspreken.

Ook in een aantal topics heb ik mensen voorbij zien komen die dierensex ok vinden en het heel normaal vinden nou daar reageer ik ook nooit meer op en denk alleen daar heb je die dierensexfreak weer.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 21:47

?

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 22:44

Ik kan me voorstellen dat je een raar beeld krijgt van iemand die naar jouw idee vreemde dingen post. Als ik iemand zie posten die, zoals breezy zegt, dierenseks ok vind, vind ik dat ook vreemd.
Maar gelukkig heb ik de keuze om die posts te negeren, en een ander topic op te zoeken waar ik wel op wil reageren.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 22:56

Oh mensen veroordelen doe ik niet snel. Maar ik onthoud wel posts die me opvallen, zowel positief als negatief. Vaak weet ik dan wel welke persoon bij die post hoort, en als ik diegene dan weer tegen kom op bokt, brengt dat nog wel eens een herinnering naar boven ;).

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 22:59

ja waar zal ik nou is beginnen.

ik ben zelf af en toe echt een rotte appel.
en kan mij eigenlijk nooit bedwingen iets rots te zeggen tegen iemand die in mij ogen echt te stom voor woorden bezig is.

wel ben ik het type dat altijd eerst even in het profiel kijkt hoe oud de gene is.
zo zou ik een kind van 11 nooit zo beoordelen als een jonge meid van 18.

zo had ik laatst een topic, over het humaan af maken van een konijn en een baby konijn.
ja sorry ik vond de manier hoe ze er mee omging, uiterst belachelijk.
en ben dan zelfs bereid mijn nachtrust op te geven om diegene iets aan zn verstand te praten.

wel krijgt iedereen van mij een 2e, 3e, en zelfs 4e kans.
als jij kan bewijzen dat je ergens van geleerd hebt, of misschien wel helemaal niet geleerd hebt en je opent een topic met hoe goed het met je paard gaat.
dan kan je van mij net zo goed weer een dikke pluim krijgen.
ik reageer echt alleen op de situatie, en niet op de persoon, al zal het soms wel overkomen alsof het op de persoon gericht is, dit bedoel ik echter niet en zet ik er vaak ook bij als ik een beetje vaag uit de hoek kom.

dus antwoord op de vraag, ja iemand krijgt een 2e kans, en van mij part een 20e kans.
want ik reageer niet naar de persoon toe :)
overgens weet ik van een paar bokkers dat ze mijn reacties echt niet kunnen waarderen, alleen ik waardeer het net zo min als hun mij daar persoonlijk op aanvallen :) ( en dus ook in mijn topics die ik evt open )

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 23:04

Ik ben altijd heel open. Ze kunnen mij gaan beledigen(met woorden). Word ik niet anders van. Ik zal op een rustige manier gaan vragen waar dit vandaan komt, als iemand zo tegen je doet heeft het meestal niet eens temaken met dat jij dat bent. Maar dat iemand zijn frustratie kwijt moet op 1 of andere manier. Maar als het over rommy of delano gaat...OEHHH dan wordt ik giftig :7 Dan blijf ik diegene zien als, hij/zij heeft een dierbaar iemand van mij gekwetst!! Ik ben natuurlijk ook dierbaar voor mezelf :D Maar dat is toch anders.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 00:41

FZ is niet bedoeld om andere bokkers te bespreken. Hier dus een slotje.