Niet naar VP mogen vragen bij EA

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Caesar

Re: Niet naar VP mogen vragen bij EA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:15

Ja, maar bij mij staat er duidelijk dat ik vragen en VP via PB wil geven. Dan is het net een extra stapje waar ik een half geinteresseerd bij uitsluit. Ik zou gewoon in EA een optie doen dat je een prijscategorie kunt aangeven. Weten mensen gelijk of het past.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:26

Caesar schreef:
Ja, maar bij mij staat er duidelijk dat ik vragen en VP via PB wil geven. Dan is het net een extra stapje waar ik een half geinteresseerd bij uitsluit. Ik zou gewoon in EA een optie doen dat je een prijscategorie kunt aangeven. Weten mensen gelijk of het past.

vind ik weer niet...
Ook dat mensen bieden of geboden zouden hebben per PB vind ik twijfelachtig.
Ik bedenk me dan altijd dat wanneer de verkoper er daadwerkelijk vanaf wil die wel de moeite neemt om de vraagprijs te vermelden, als het via PB moet dan zal de VP wel dusdanig hoog zijn dat het geen meerwaarde heeft om alleen maar te informeren. (en dan niet omdat ik voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten,)
Idem voor vragen, wat zie ik wat een ander niet ziet en vv, en stel daar vragen over of de andere.
Voorkomt teleurstellingen denk ik dan.... en dan zoek ik wel verder naar een verkoper die "eerlijker" lijkt.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:29

Idd vind het ook altijd frapant dat de verkoper geen indicatie geeft. Ik zet meestal een prijs of een indicatie.

Langs de andere kant heb ik ook al topics zien verschijnen waar duidelijk de prijs vermeld staat en waar (vaak zelfs geeneens echt geinteresseerden) de prijs in vraag stellen en afbreuk doen aan het paard of voorwerp. En denk dat vooral daardoor de mods met dergelijke regels zijn begonnen.
En verder heb je ook echt figuren die op bijna elke advertentie standaard met de vragen komen, zelf als deze al beantwoord staan in de beginpost. Zoals vaak vraagprijs, hoe groot is het paard, de leeftijd etc.

Verder vind ik het systeem van prijsindicaties wel interessant en mss daarbij een opsplitsing tussen pony's en paarden.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:37

Opmerkingen van "ik vind het te duur" zijn mi ook niet nodig.
Wat ik wel eens doe als ik een bod uitbreng (en dan bij spullen) de reden van 'lagere' bod erbij zetten, bijv. elders nieuw te koop voor X euro. En dat is dan niet om de TS te kort te willen doen, maar ook om aan te geven dat de vp van TS bijv. gelijk is aan de huidige NP.
En dat heb ik met paarden ook wel eens gedaan.
Had een paard gezien met een vp, gebelt maar het dier was net verkocht. Iets later kom ik datzelfde paard weer tegen, en ga informeren, is de vp 2 X zo hoog... toen ook verteld dat het een week eerder de helft goedkoper was... en bedankt voor de eer.

Moet er dan wel bijvertellen dat ik, mn in het laatste geval dit nooit openbaar zou doen of heb gedaan.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:55

ben het helemaal met je eens!
had er ook een mod over gepb't, die zei dat de verkopers het eeritand vonden!

nou sorry hoor, maar als je iets wilt verkopen moet je daar nou eenmaal moeite voor doen, en een vraagprijs bedenken is dat niet eens!

Citaat:
Imo is dat omdat je daarvoor ook gewoon een pb-tje kan sturen. Een heel topic vol met berichtjes "mag ik vp??" is super irritant omdat je dan de info die er toe doet niet kan vinden. Zo moeilijk is het toch niet om een pb te sturen?

dus wat je er voor moet betalen of wat iemand er voor wilt hebben is niet belangrijk?

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:14

Helemaal mee eens TS. Vind het altijd zo frappant dat vragen naar de vraagprijs worden weggehaald door de moderators. Gaat zijn doel een beetje voorbij op het verkoopforum.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 14:41

Maar goed, mods blijven kennelijk bij hun standpunt, dus weer een nutteloos topic.
Jammer hoor