'Foto's zijn niet fotokunst waardig'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 19:52

ik stoor mij ook wel eens aan bepaalde foto's, die dan duidelijk "kiekjes" zijn om het maar zo te zeggen en zelf ook niet open staan voor commentaar. dan komen ze met smoesjes van "het licht was niet goed" of "het hek stond in de weg" of "ik had maar weinig tijd" . noem maar op :+

Ik ben absoluut geen superfotograaf, en vind het ook niet altijd leuk om foto's te plaatsen in FK :+ omdat ik vaak foto's mooi vind die andere absoluut niet mooi vinden :') dat is natuurlijk een kwestie van smaak, en daar kan je niets aan doen natuurlijk :P

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 10:19

ik zit bij een fotoclub hier wordt eigelijk heel vaak het woord kiekje gebruikt.

maar he valt mijn de laatste tijd op bij FK dat er vele topics bij zitten waar de foto`s zo onscherp zijn dat ik dan begin te denken zien ze het nu niet.

als ik neer zet waarom ik dit een foto kiekje vind zet ik wel altijd netjes neer waarom en wat ze kunnen verbeteren om de foto nog beter te krijgen..

maar de laatste tijd valt het me op dat er minder kwaliteit er FK wordt gezet. half jaar geleden had ik vaak een wow gevoel. van wat een nette foto. dat begin ik wel beetje te missen.

maar geef jullie wel gelijk dat het vervelend is als er niet wordt verteld waarom je het een kiekje of huis tuin en keuken vind (geloof dat ik ooit de eerste ben geweest die deze uitdrukking gebruikt heeft (sorry hier voor O:) ))

Kiwipitje

Re: 'Foto's zijn niet fotokunst waardig'

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:08

Ik ben het er mee eens dat er wel eens foto's geplaatst worden waaraan nogal wat te verbeteren valt. Maar in plaats van dat je dan zegt dit is niet FK waardig probeer dan een of meer goede punten te noemen en verbeterpunten in plaats van; "Dit spreekt me niet aan want het is onscherp." Als iemand duidelijk een 'beginner' is, is het misschien fijn om dan ook uit te leggen hoe je eventueel de foto goed scherp krijgt en waar je op moet scherpstellen (bijvoorbeeld hoor).

Verder valt het me wel op dat op steeds dezelfde users heel veel reacties komen en op andere erg weinig terwijl die anderen soms vaak wel veel reacties plaatsen in diverse topics op FK.