Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bramasole schreef:Niet alleen googlen maar ook het opzoeken van soortgelijke onderwerpen op Bokt die al uitvoerig zijn beantwoord, wordt nogal eens "vergeten". Je ziet zoveel topics voorbij komen die allang en breed zijn uitgekauwd.
Bramasole schreef:Niet alleen googlen maar ook het opzoeken van soortgelijke onderwerpen op Bokt die al uitvoerig zijn beantwoord, wordt nogal eens "vergeten". Je ziet zoveel topics voorbij komen die allang en breed zijn uitgekauwd.
PureSylk schreef:Ach.. Uiteindelijk komt het er op neer dat het toch wel zo door zal gaan, misschien komt er over een paar jaar nog eens zo'n topic, maar heel bokt verander je er uiteindelijk niet mee..
Citaat:Net als de winterdekens en het voeren van je veulen, heel veel topics.
PureSylk schreef:Hoe gaat dit eigenlijk op TV? Daar is bijna alles googlebaar zou je zeggen?
Shadow0 schreef:PureSylk schreef:Ach.. Uiteindelijk komt het er op neer dat het toch wel zo door zal gaan, misschien komt er over een paar jaar nog eens zo'n topic, maar heel bokt verander je er uiteindelijk niet mee..
Niet als iedereen dit elkaar aan blijft praten. Maar Bokt verandert wel degelijk - vergelijk bepaalde dingen maar met hoe het een aantal jaar terug was. Sommige dingen zijn flink toegenomen - omdat ze worden toegestaan. Andere dingen zijn flink afgenomen. En dingen worden heeeeel snel overgenomen op Bokt - dat alleen al lijkt me bewijs genoeg dat het beinvloedbaar is. Als we zorgen dat het slotje eerder komt dan het nuttige antwoord, en het dus de moeite niet meer echt loont om de vraag te stellen, zullen ze ook minder voorkomen. (Ze verdwijnen uiteraard niet helemaal, maar een flinke verbetering zou al mooi zijn, toch?)
Chiqa schreef:Ik vidn het zeer onbeleefd om met zo'n linkt te gaan zitten gooien.
Ligt er natuurlijk wel aan wat er gevraagd wordt, idd de vraag 'wanneer begint de voetbal' is idd niet zo handig, je heb toch een gids?
Maar eens een discussie startten over ervaringen vind ik het vrij onbeleefd om zonder onderbouwing zo'n link neer te kwakken.
doerakje schreef:Ben het helemaal met je eens zus, maarrrrrrrr
wist je dat elke keer dat je iets in toetst op google het net zoveel energie kost als het koken van een volle kan waterkoker!??
dus ja misschien toch beter bokkenzijn gewoon de groene bokkers onder ons?
doerakje schreef:omdat de server van google heel ver weg zit..
Asyaa schreef:Als we nou eens zorgen dat er naast een slotje ook een OW komt? Dan word het ook al minder.
Babel schreef:Als eerste even, nee ik kan me er niet druk om maken, het is gewoon iets wat me opvalt:
Ik kom steeds vaker topics tegen die niet paardgerelateerd zijn waarin mensen om tips/info vragen.
Ik heb het idee dat bokkers bokt zien als hun eigen google en maar een topic openen om daar om de info te vragen die via google met een druk op de knop zo in beeld verschijnt, zonder dat je een topic hoeft te openen en op reactie's hoeft te wachten.
Een voorbeeldje:
Als je iets wilt scheren op de kont van je paard, ik noem maar even wat, niks persoonlijks bedoeld, dan kun je toch net zo goed even google openen, afbeeldingen klikken en symbool of figuur intoetsen.
Krijg je een hele rits met afbeeldingen waar je uit kunt kiezen.
Als je wilt weten hoe de ervaringen zijn met een bepaald merk/bedrijf/apparaat, dan kun je dat toch ook net zo goed even googlen?
Dus, wat vinden jullie, worden bokkers te lui om even een tabje met google te openen en knallen ze daarom maar alle vragen op bokt?
Of vinden jullie het juist handig om bokt om antwoord te vragen, omdat je dan makkelijker contact kunt hebben en ervaringen uit kunt wisselen?
Citaat:# Als je vraag met een simpele zoekopdracht in Google te beantwoorden is, loop je het risico dat je topic gesloten wordt.
Karl66 schreef:Op LZP staat de volgende regel in het charter:Citaat:# Als je vraag met een simpele zoekopdracht in Google te beantwoorden is, loop je het risico dat je topic gesloten wordt.
Het is dus duidelijk niet de bedoeling om dit soort topics te plaatsen en we proberen ze zo snel mogelijk te sluiten. Een OW is wel een erg zware sanctie voor zo'n overtreding, het lijkt me niet dat we als Bokt die weg op moeten willen gaan en iedereen voor het minste of geringste een OW te geven.
Karl66 schreef:Het heeft nut, omdat die topics met een verwijzing naar die regel gesloten worden.
Citaat:Die regel is daar een uitvloeisel van en dat betekent dat als we zulke topics tegenkomen, dat ze gesloten worden.