Waar kun je dan wél je twijfels uiten?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:34

Barmat schreef:
Unwritten schreef:
Voor het team is het ook een wijze les geweest, en dat wordt zeker meegenomen in de toekomst.

Daarnaast is een kaartenactie toch anders dan een inzamelingsactie, gezien een kaartenactie door iedereen individueel verstuurd wordt en er geen geld bij een gezameld hoeft te worden.

Verder wil ik even benadrukken dat het hier niet de bedoeling is om bepaalde situaties aan te halen.

Ja, maar in eerste instantie is de foto-camera-actie ook goedgekeurd (die later weliswaar teruggedraaid is, maar toch)

Hoe leggen jullie dat uit dan? Uiteindelijk heeft hier ook geen mod van gezegd: we trekken één lijn.

Dat is voor ons dus ook een leerpunt geweest, die nemen we mee en dat zal resulteren dat er echt geen inzamelingsacties meer goedgekeurd worden. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:35

Dit topic gaat niet over inzamelingsacties, maar over het uiten van twijfels over een bokker c.q. topic.

joliene

Re: Waar kun je dan wél je twijfels uiten?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:37

Ook dit topic gaat weer helemaal de verkeerde kant uit.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:37

Abeltje77 schreef:
shilady schreef:
Nou ik weet niet hoe jullie dan een kaartje willen versturen hoor
maar hier doe je er een postzegel op van 45 cent
En hier kost het geen 3 euro

je zult ook een kaartje moeten kopen waar je die postzegel van 0,45 cent op kunt plakken he ;)

Wij hebben altijd een bundel kaarten thuis en die kosten niet zo veel maarja als je het niet vertrouwt stuur je niks dat moet iedereen zelf weten. En al is het een leugen ik zal dan niet boos zijn omdat ik er zogezegt 3 euro aan verloren ben. Als je brood met suiker eet moet je het niet doen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:38

Barmat schreef:
Helmoni schreef:
Je doet maar, ik ben zo pissed of nu, deze bokker gaat continue door met haar beklag over een bokker die volgens haar springlevend achter haar PC zit wat dus totaal geen waar is! kotsmisselijk wordt ik ervan!

Dan nóg kun je jezelf netjes blijven gedragen... Alsjeblieft. Je gaat niemand kanker toe zitten wensen. Kom op, dat is echt beneden peil.

als je goed leest heb ik dat ook niet gedaan. heb alleen gezegd dat als zij in het ziekenhuis ligt er dan twijfels over komen dat er dan ook van haar kant eens anders wordt gepiept, heb haar toch geen kanker toegewenst? waar lees jij dat dan???

als er twijfels zijn reageer je gewoon niet, klaar!

Marchador

Ik heb het nog niet gelezen dit topic, zal ik zo doen. Maar ik reageer eerst even in de eerste post.
Ik denk dat ik weet over welk topic het gaat. Ik snap dit topic niet echt, ben dan ook zeer nieuwsgierig naar je informatie.
Want zoiets verzin je toch niet?
Welke twijfel zit daaraan vast?

Je kan een mod een pb sturen met je twijfel en het verhaal dat je kwijt wilt, maar aan de andere kant vraag ik me af of je er iets mee opschiet.

Barmat

@ Unwritten: Wat ik best jammer vind eigenlijk... Kijk maar eens terug naar hoe succesvol destijds "Dorine-dag" verlopen is, ook tot stand gekomen door giften van bokkers. En ik denk dat bokkers over het algemeen oud en wijs genoeg zijn om te beslissen of ze een goed doel willen steunen ja of nee. En als ze nog jong zijn, staan ouders er achter om te beslissen of er mee gedaan mag worden of niet.

Een goede vinger in de pap voor inzamelingen ben ik persoonlijk méér voor - om te voorkomen dat je per dag 5 doelen hebt om voor in te zamelen. Bepaalde criteria waar een doel aan moet voldoen bijvoorbeeld. Is hier niet iets om over te praten binnen het team?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:41

Moderatoropmerking:
Het is niet toegestaan om specifieke zaken of Bokkers te bespreken en/of te speculeren. Bij deze het verzoek on-topic verder te gaan.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:41

Helmoni schreef:
moeten we soms een foto of een film van haar maken hoe slecht het nu met haar gaat!!!! ik weet waar jij op doelt, welk bewijs heb je dat ze deze ziekte niet heeft. Bah ik heb dit nog nooit gezegd, maar ik ben nu zo kwaad dat ik het nu wel zeg: ik had gehoopt dat jij in plaats van nickyu in het ziekenhuis lag en dat heleboel mensen JOU in twijfel zouden trekken! :(
Hou het voor je! Je hoeft het niet telkens te verzieken.

Barmat schreef:
Dit vind ik écht te ver gaan en niet kunnen..... Je wenst niemand kanker toe, dit gaat echt veeeel te ver, ik ga hier op temmen, sorry.

Vraag me af wat er dan toegewenst wordt aan Yamcha, volgens haar valt het nl wel mee en bestaat het niet dat de toestand van Nickyu nu zo is, dus zoveel wordt haar ook niet toegewenst blijkbaar.

@Ontopic: Ik ben zelf mijn moeder verloren aan kanker. Ken ook de andere kant, iemand die zei kanker te hebben en er aan dood gegaan is. Hele persoon heeft nooit bestaan, iemand anders deed zich voor als meerdere personen (was op een chat) Sindsdien neem ik bijna alles online met een korrel zout. Vertrouw ik het niet ga ik er niet op in, en in dit geval kun je dan beter een mod raadplegen dan mensen zwart maken, want stel je eens voor dat het wel waar is? Hoe erg kwets je iemand dan wel niet?

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:42

Persoonlijk heb ik veel meer moeite met de toon in bepaalde topic's. Vanuit de zieken/gewonden/vrienden van de zieken/gewonden.

Er is al overleg gepleeg met degene voor het topic geopend is met de booschap stuur een kaart. En die boodschap is nog net geen opdracht. Wordt ook met amper uitleg met amper een vorm van zinsopbouw neergekwakt.

Belachelijk, alleen om die reden zou ik niet aan dit soort acties mee doen.

Wellis waar is ziek/gewond verschikkelijk. En gun je niemand zoiets. (En ja, ook ik heb ervaring. Die rotdingen treffen altijd wel iemand in je omgeving). Maar ik zou veel meer waarde hechten aan een spontaan kaartje dan een uit opdracht die ik van te voren al verwacht en heb goedgekeurd. Laat staan van bokkers die ik niet ken. Ik denk dat ook het 'moeten' en 'dwingen' het geen is wat mensen voor de borst stoot en wat de vragen/twijfel veroorzaakt.

Als je dit soort dingen niet meer toestaat op bokt, voorkom je de twijfels en daarmee is TS probleem ook direct opgelost. :)
Laatst bijgewerkt door Bubsj op 01-07-10 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:43

Candace schreef:
Ik heb het topic ook net gelezen, en ook haar vorige topic. ;)
Ik weet niet of het zo is of niet en ik ga daar ook geen uitlatingen over doen, omdat ik haar niet ken, maar waarom zouden inzamelingsacties verboden moeten worden? Als iemand ziek is of wat dan ook en je kunt iemand steunen op zo'n manier is dat heel fijn voor die persoon.
En of je dan mee doet of niet, dat is aan jezelf. Je hóéft je niet te laten oplichten als je denkt dat dat gaat gebeuren...

amen.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:43

Ik denk persoonlijk dat je gewoon beter stil kunt blijven, maar wel je twijfels moet uiten bij een Mod.
Er wordt hier al vrij snel naar een recent "incident" verwezen, en even gezien vanuit het perspectief dat het wel waar is, het vreselijk moet zijn voor mensen die haar real-live kennen en voor haar zélf helemaal.

Als je over zoiets liegt.

Ik snap absoluut, dat je vrij snel je twijfels hebt op internet helemaal. Maar ik denk dat het dan bij sommige topics "verstandiger" is, om een Mod er op te attenderen.. en niet zelf gaan lopen roepen, want ik denk dat je daar alleen vrij veel stennis van krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:44

Helmoni schreef:
Je doet maar, ik ben zo pissed of nu, deze bokker gaat continue door met haar beklag over een bokker die volgens haar springlevend achter haar PC zit wat dus totaal geen waar is! kotsmisselijk wordt ik ervan!

Dan lees jij niet goed. Ik heb welgeteld 1 post gedaan waarin ik mijn twijfels uitsprak. Dus dat "continue" klopt al niet, 1 post kun je moeilijk continue noemen, wel?
Als je hem goed hebt gelezen, staat er niet in dat ik geloof dat deze bokker springlevend achter de PC zit.

Ik heb daarna nog een post gedaan waarin ik schreef dat ik had gezegd wat ik wilde zeggen, en dat ik erover ophield. Dus je zit vooral jezelf kwaad te maken, denk ik, want het klopt niet helemaal wat je zegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:44

NonaWen schreef:
Ik denk persoonlijk dat je gewoon beter stil kunt blijven, maar wel je twijfels moet uiten bij een Mod.
Er wordt hier al vrij snel naar een recent "incident" verwezen, en even gezien vanuit het perspectief dat het wel waar is, het vreselijk moet zijn voor mensen die haar real-live kennen en voor haar zélf helemaal.

Ik snap absoluut, dat je vrij snel je twijfels hebt op internet helemaal. Maar ik denk dat het dan bij sommige topics "verstandiger" is, om een Mod er op te attenderen.. en niet zelf gaan lopen roepen, want ik denk dat je daar alleen vrij veel stennis van krijgt.

Ik denk dat ik dat een volgende keer ook maar doe :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:45

dat is ook gewoon not done om erover te liegen, maar bij zo een gevoelig onderwerp, waar je dus je twijfels over hebt moet je niet je twijfels blijven herhalen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:46

Stil blijven ben ik het niet geheel mee eens.
Als ik dan terug denk aan een Miep of Zantis hier op Bokt die erg goed in hun rol bleven.
Het is uteindelijk aan het licht gekomen, ze waren niet degene die ze zeiden dat ze waren.
Als een bokker erg meeleeft dan voel je je toch flink in de zeik genomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:47

NonaWen schreef:

Het is inderdaad gewoon heel frustrerend. Ik kan me dan ook erg moeilijk inhouden en wordt dan zo ontzettend kwaad! sorry hiervoor.

Maar dingen uiten over of iets wel of niet waar is, vind ik een goede oplossing om dit via een moderator te doen.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:48

Ik denk eerlijk gezegt dat je je twijfels kunt uiten bij een mod. En des noods via een Tem...

En mensen, laat elkaar in elkaars waarde en ga geen woorden in het rond gooien ;)

Miepmiept

Ja maar geloven jullie dan niet dat ze nu in het ziekenhuis ligt of wat?

Ik snap hier werkelijk helemaal niets meer van.

Anoniem

@ Helmoni: Ik ben me ook niet blijven herhalen, toch? :)

Ik reageer hier in dit topic, dit gaat niet over die bokker, dit gaat over het uitspreken van twijfels. En of het mag of niet, het was helemaal neit mijn bedoeling een enorme rel te schoppen. En meestal doe ik het ook niet, alleen kon ik me echt niet inhouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:49

Marchador schreef:
Stil blijven ben ik het niet geheel mee eens.
Als ik dan terug denk aan een Miep of Zantis hier op Bokt die erg goed in hun rol bleven.
Het is uteindelijk aan het licht gekomen, ze waren niet degene die ze zeiden dat ze waren.
Als een bokker erg meeleeft dan voel je je toch flink in de zeik genomen.

Dat kan ik ook goed geloven, en helaas worden door zulk soort mensen, de serieuze mensen dus over 1 kam gescheerd en niet gelooft. Erg jammer...

Anoniem

Indra schreef:
Ja maar geloven jullie dan niet dat ze nu in het ziekenhuis ligt of wat?

Ik snap hier werkelijk helemaal niets meer van.

Daar mogen we het niet meer over hebben, dus is een zinloze vraag :)

Bubsj

Overigens is dit vertrouwen wat bokkers moeten hebben de laatste keren flink getest. Denk bijvoorbeeld aan Marialva. Ik denk dat de groentjes (= mods :+ ) hier beter op in hadden moeten springen.

Wellicht helemaal niet onverstandig om hier al team eens naar te kijken. Schijf een stuk voor de bokker online waarin duidelijk besproken wordt hoe/wat qua inzamelings acties kan en mag en waarom. Hoe bokt met dit soort dingen omgaat. En ga tevens opzoek naar een manier waarop bokkers inderdaad hun twijfels legitiem kunnen neerleggen.

Ik denk dat anders de twijfel alleen maar groter gaat worden.
Laatst bijgewerkt door Bubsj op 01-07-10 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:50

Indra; Dt topic gaat hier niet over.
Het gaat over waar je je twijfels kunt uiten.
En niet of we haar nu geloven of niet..

Edit; Zie net dat iemand me voor is ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:50

Dat denk ik ook, Bubsj :)