reacties en tips HAW en RIJ-ITP

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 09:40

Het is natuurlijk ook niet leuk tegen de muur van een doodlopende straat te lopen, helemaal niet door het schrijven van anderen.
Maar moet men dan oneerlijk doen schrijven, daar heeft men toch helemaal niks aan? Net zo als maar wijs of uit angst te zwijgen?
Juist voor die hun angst durfen te overwinnen, door toch openbaar te durven reageren heb ik respect. Per pb krijg ik fantastische reacties en schrijf dan terug waarom plaatst u dat niet openbaar? Geweldig als men dan openbaar plaatst in plaats van per pb. Dat is nu juist wat bokt een groot forum
maakt, doet u eens voorstellen als bokkers alles per pb zouden schrijven?
Persoonlijk kan ik lelijk schrijven wel gerust over me heen krijgen geen probleem, maar juist de angstige bokkers op die laffe wijze het zwijgen opleggen is zwaar piep. Maar zo ook de "brutale" bokker het zwijgen opleggen door waarschuwingen openbaar en pb tot zwijgen dwingen.
Doet het nu aan mij persoonlijk liggen dat bokt stiller en oppervlakkig doet worden betreft inhoudelijk schrijven?
Bij mij heeft een persoonlijk gesprek met een moderator erg geholpen, die betreffende moderator ben zal ik daar ook dankbaar voor blijven.

Annash
Blogger

Re: reacties en tips HAW en RIJ-ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 09:41

Nee, FS, ik denk niet dat dat aan jou ligt.
Die verandering valt mij ook al tijden op.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 09:48

Dan is het toch aan de bokkers daar wat tegen te ondernemen, in plaats van bokt van alles de schuld geven. Een manier te vinden nu juist dat geen te veranderen? Iemand ideeën, hoe bokkers en moderator dat gezamelijk kunnen verbeteren?
Moet eerlijk bekennen dat ik persoonlijk ook wat zwijgzamer ben gewoorden, door even niet inhoudelijk te reageren op rijtechnisch en hoefverzorging. Was even het verwijderen en waarschuwen openbaar en per pb goed zat. En zo zullen de anderen vast en zeker net zo ervaren en denken.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 10:32

Annash ik denk dat je daar toch wel heel erg gelijk in hebt.
Maar iemand die dan dus niet bekend is en ook een keer foto's plaatst met slof, die kan hem toch ook gebruiken terwijl diegene heel goed weet hoe ze er mee om moet gaan?

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 10:35

.
Laatst bijgewerkt door Paarde_bloem op 27-05-22 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 10:42

Jantine_ schreef:
Annash ik denk dat je daar toch wel heel erg gelijk in hebt.
Maar iemand die dan dus niet bekend is en ook een keer foto's plaatst met slof, die kan hem toch ook gebruiken terwijl diegene heel goed weet hoe ze er mee om moet gaan?

Ja, en in dergelijke topics heb ik ook positief commentaar / complimenten gezien, hoor!
Het is imo niet zo dat zoiets gelijk afgebrand wordt.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 12:33

Ik ben nog niet zo lang op bokt aanwezig, maar zelfs in dit kleine jaartje is het flink achteruit gegaan, ik kom dan ook niet meer HAW.
Moet ik misschien maar weer eens doen, om de toon te veranderen }>

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 14:14

Ook ik ben het hier mee eens. Vond het in het begin nog wel eens leuk om in HAW topics te kijken en te lezen ook al kan ik zelf eigenlijk geen rijtechnisch commentaar geven. De reacties daar worden echter vaak zo bot en kortaf en weinig opbouwend gegeven dat ik het niet meer leuk vind om op HAW te kijken (en zo wel meer fora onderdelen) Ik zoek mijn heil wel in onderdelen waar mensen nog wel "normaal" kunnen reageren, hoewel dat steeds minder vaak lijkt te kunnen, ook op BB en dergelijke.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 16:27

Waarom zou u geen rijtechnische reactie kunnen geven? Er is geen een ruiter met ruiterlijke wijsheid geboren, ieder zal het eerst moeten leren van elkander met de paarden. Zowel betreft theorie en praktijk kan ieder zijn ervaring delen, ongeacht welk ervaring en niveau.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 17:34

Daar heb je ook weer een punt FS. De laatste keer dat ik op peen paar heb gezeten en echt hen gereden is geloof ik al 10 jaar geleden... En als ik dingen wel zie, dan is dat vaak al 10 keer gezegd en vind ik het niet meer nodig om dat nog meer eens te zeggen. en volgens mij is dat mede waar dit topic over gaat toch?

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 19:12

als proef op de som heb ik een RIJ-ITP topic gemaakt(joepie, ik heb einndelijk door hoe je foto's plaatst..)
op de foto's rijd ik een jong paard met een slof...
en eigenlijk geen commentaar(heb ook uitgelegd waarom etc) maar ik ben qua foto-materiaal(of zowieso) geen bekende bokker.

verder kan ik me inderdaad wel indenken dat de echte BB-ers weinig tot geen commentaar krijgen van de zogenaamde onbekende bokkers.
je word toch al snel "op je plek" gezet als je iets zegt wat niet bevalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 19:25

Maar als ik een voorbeeldje van een BB'er mag noemen; bokker KiWiKo.
Zij heeft altijd een duidelijke mening en zal die geven wanneer zij dat nodig vindt.
Toch zijn er ook genoeg mensen die het niet met haar eens zijn en dat ook gewoon kunnen zeggen.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 19:41

Ach, KiWiKo heeft een poosje terug zelf nog een rijtopic geopend en daar werd toch op een heel nette manier aan haar duidelijk gemaakt wat er nog verbeterd kon worden. En dat ging dan met name om haar houding. Zij is dan ook heel netjes terug en kan dat soort dingen prima hebben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 19:45

Daarom. :j
Ik zie het probleem dus ook niet zo.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 19:46

KoudbloedKim schreef:
Daarom. :j
Ik zie het probleem dus ook niet zo.

Het gaat toch ook niet om haar en er staat nergens dat we alle BBers bedoelen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 19:57

Zammie schreef:
Ach, KiWiKo heeft een poosje terug zelf nog een rijtopic geopend en daar werd toch op een heel nette manier aan haar duidelijk gemaakt wat er nog verbeterd kon worden. En dat ging dan met name om haar houding. Zij is dan ook heel netjes terug en kan dat soort dingen prima hebben...

veel wordt bepaalt door je eigen manier van reageren. :)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 21:08

Ayasha schreef:
Zammie schreef:

veel wordt bepaalt door je eigen manier van reageren. :)

En dat is helemaal waar!

Zelf goed onderbouwde toelichting geven in je OP en eventueel in je reacties voorkomt een hoop, maar werkt ook eerder begrip op bij andere bokkers. :)

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 21:15

dat is ook zo...maar ik denk ook, dat als je in je OP al een duidelijke uitleg geeft, je toont dat je weet waar je mee bezig bent.
en dat geeft inderdaad meer begrip van mede-bokkers.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 15:57

Helemaal mee eens TS! :)

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 16:24

timilon schreef:
dat is ook zo...maar ik denk ook, dat als je in je OP al een duidelijke uitleg geeft, je toont dat je weet waar je mee bezig bent.
en dat geeft inderdaad meer begrip van mede-bokkers.

maar soms draven veel mensen er in door, bijvoorbeeld: ik wil geen commentaar over cap en schoenen..

dan denk ik: plaats dan geen foto's.. ik zelf ben erg tegen het rijden zonder cap (veiligheid gaat voor).
en zou zelf ook niet zo snel zonder cap gaan rijden..

soms gebruiken ze het ook voor excuus bijvoorbeeld: ik heb last van mijn rug, vandaar mijn houding..
ik weet dat er mensen zijn die echt last hebben daar niks over gezegd, maar sommigen hebben gewoon altijd een excuus!

verder zijn we allemaal geen Anky's (gelukkig) en valt er altijd wel wat te leren!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 23:04

Wat hier ook al wordt aangehaald: de toon zet de sfeer.

Ik ben niet bang om in een topic te reageren. Ook al rijdt een persoon veel beter dan ik (ben niet zo'n talent _O- en über-recreatie hobbelaar) of is het een 'Bekende Bokker', dan toch durf ik dingen te zeggen. Ook ben ik niet bang om de achterliggende gedachte van de TS te vragen, waarom ze iets doet. Als je dit op een normale manier vraagt, krijg je ook altijd een normaal antwoord. Helaas zie ik vaak in dat soort topics dat deze toch op slot worden geknikkerd, omdat er dan zoveel discussies zijn, woorden, tunnelvisies ("Ik vind dat jij niet goed rijdt, en ik heb gelijk, want bijna iedereen die hier reageert ook zo. Punt.") en ronduit beledigende reacties op TS.
Ik vind dat altijd jammer, want zelfs al ziet het rijden in een bepaald topic er niet uit ( :+ ), dan heeft de TS toch veel meer aan een reactie van "Hé meid, zus en zo gaat nog niet zo lekker, neem je wel les? En probeer eens dit en dat te doen? Weet je wel zeker dat je zadel wel goed ligt, want...", dan een reactie als "Nou, het ziet er echt niet uit waar je mee bezig bent, en je zadel ligt voor geen meter, zo rijdt je heel je paard naar de *piep*". Kijk, bij beiden moet de TS zelf bepalen wat hij/zij met het gegeven commentaar doet, maar ik denk dat ze eerder wat doet met het eerste, dan met de tweede, want dan zal er w.s. alleen maar een heftig verdedigend antwoord komen.

Als iedereen het nou gewoon vriendelijk houdt, dan wordt bokt ook weer een stuk gezelliger :) En dan kunnen 11-jarige meisjes ook best een reactie geven in een rij-topic ;)

Btw... wanneer ben je eigenlijk een Bekende Bokker :')

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 23:12

Geen idee wanneer een bokker een bekende bokker is, misschien een beruchte bokker een bekende bokker?
Ieder mag plaatsen, jong of oud, weinig veel ervaring en weten maakt mij geen bliksem uit. Respect voor die het lef hebben openbaar te plaatsen en de discussie aan durven gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 23:18

KiWiKo is een bekende Bokker.. :D

Ik denk trouwens dat dat voor iedereen anders is.
In de topics waar ik het meest reageer, kom ik heel vaak dezelfde mensen tegen die ik ook wel een beetje volg, zeg maar.
Dat zijn voor mij bekende bokkers. :j
Terwijl mensen die juist in heel andere topics reageren, die 'voor mij bekende bokkers' misschien wel helemaal niet kennen. :)

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 23:21

En waarom is kiwiko een bekende bokker, misschien juist een beruchte bokker? Dat is eigelijk een vraag die tevoorschijn doet komen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 23:23

Ik denk dat dat voor iedereen anders is.. juist omdat we allemaal anders zijn en dingen anders opvatten.