Is dat voor de TS leuk? Dat meisje is 12 hoor.
Ook al roept ze pennygedachtes op, kan je nog wel als een volwassen persoon reageren en niet de TS naar beneden halen!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xSaarSaar schreef:Ik vind het eerlijk gezegd niet zulke mooie foto's hoor, zou ik geen 15 p/u voor betalen...
Celiien schreef:fotografen hoop ik? en dat is niet erven, dat is overnemen![]()
ja, maar we reageren nú op je camera, en dat vinden wij 15 euro niet waard.. daarnaast ben je wel een beetje tegenstrijdig bezig vind je niet? geen proff camera, wel een proff camera, 1 account, 2 accounts.. ?
[size=7]*zomervakantie ?*[/size]
Enyaa schreef:MsPs schreef:nee, gewoon als mijn ouders een nieuwe camera willen mag ik doe van hun ofzo
zal het maar gewoon eerlijk zeggen lieve schat,,
![]()
Zo werk je je alleen maar in de problemen
Celiien schreef:truowens..
je maakt de foto's zelf..
maar..
je staat er wel zelf op
dan maak je ze toch niet zelf![]()
maare maaike; ik denk niet echt dat dit gaat werken![]()
1. leeftijd
2. camera
3. opleiding
sorry, en het spijt me da tje me niet aardig vind.. ken je mij wel dan?(wordt meliig XD )
haha maar hij is wel geniaaaaaal saar
Limoen schreef:Ik ben van mening dat jullie je behoorlijk blind staren op die professionele camera. Als iemand met een niet-professionele camera, professionele foto's kan maken vind ik dat geen probleem hoor.
Als TS nu een dure spiegelreflex aan zal schaffen zullen de foto's ook niet professioneel zijn. En jullie geven haar nu wel een beetje dat beeld.
Als TS nu een spiegelreflex zou hebben, mag ze dan wel ineens die 15 euro vragen want dan heeft ze wel die professionele camera.
Ik zeg: Ga lekker oefenen met je camera op je pony en op pony's van vriendinnen oid. Gewoon met deze camera, daar is genóeg uit te halen.
Limoen schreef:Ik ben van mening dat jullie je behoorlijk blind staren op die professionele camera. Als iemand met een niet-professionele camera, professionele foto's kan maken vind ik dat geen probleem hoor.
Als TS nu een dure spiegelreflex aan zal schaffen zullen de foto's ook niet professioneel zijn. En jullie geven haar nu wel een beetje dat beeld.
Als TS nu een spiegelreflex zou hebben, mag ze dan wel ineens die 15 euro vragen want dan heeft ze wel die professionele camera.
Ik zeg: Ga lekker oefenen met je camera op je pony en op pony's van vriendinnen oid. Gewoon met deze camera, daar is genóeg uit te halen.
xSaarSaar schreef:Limoen schreef:Ik ben van mening dat jullie je behoorlijk blind staren op die professionele camera. Als iemand met een niet-professionele camera, professionele foto's kan maken vind ik dat geen probleem hoor.
Dat zeg ik ook niet alleen.
Maar met een professionelere camera zou de ts wel scherpere foto's kunnen maken waarschijnlijk.
Celiien schreef:Limoen schreef:Ik ben van mening dat jullie je behoorlijk blind staren op die professionele camera. Als iemand met een niet-professionele camera, professionele foto's kan maken vind ik dat geen probleem hoor.
sorry maar ik zou geen 15,- betalen, voor iemand die met een gewone camera aan komt zetten.. zeker geen 15 euro per uur.. en daarbij zeggen we niet alleen de proffesionele camera, heb volgens mij ook opleiding genoemd?
deze foto's die zij wilt gebruiken als een soort van 'reclame' zijn niet mooi(alsin mooi met camera) niet scherp en zeker niet professioneel en/of 15,- waard. ook 11-jarigen kunnen denken hoor, ik heb het idee dat jullie je dáar op blindstaren..
Celiien schreef:nou ik moet zeggen, als 11 jarige was ik reeëler dan dit.. maar, 'wij hebben haar wakker geschud ' moeten jullie nu allemaal op ons springen?
We laten haar geen professionele camera kopen, we laten haar inzien dat het zonder ervaring, opleiding of góede camera niet werkt.
Opleiding, ach ik zie oefenen ook als een leerschool. je snapt iig wat ik bedoel?
en nee, als ik vraag naar de camera en tis geen spiegelreflex heeft het voor mij geen zin meer. met een spiegelreflex maak je échte momentopnames. met een gewone niet. je ziet alles letterlijk ipv digitaal. ze hebben gewoon een véel mooiere reactiesnelheid, en zeker bij dierenfotografie (benen die snel waziger worden) vind ik dit veel mooier.
Rosje_M2 schreef:Celiien schreef:nou ik moet zeggen, als 11 jarige was ik reeëler dan dit.. maar, 'wij hebben haar wakker geschud ' moeten jullie nu allemaal op ons springen?
We laten haar geen professionele camera kopen, we laten haar inzien dat het zonder ervaring, opleiding of góede camera niet werkt.
Opleiding, ach ik zie oefenen ook als een leerschool. je snapt iig wat ik bedoel?
en nee, als ik vraag naar de camera en tis geen spiegelreflex heeft het voor mij geen zin meer. met een spiegelreflex maak je échte momentopnames. met een gewone niet. je ziet alles letterlijk ipv digitaal. ze hebben gewoon een véel mooiere reactiesnelheid, en zeker bij dierenfotografie (benen die snel waziger worden) vind ik dit veel mooier.
Tuurlijk, en dat zeg je nú. Is altijd veel makkelijker. Heb gewoon een beetje respect voor elkaar.
Er zijn toevallig ook fotografen die zelfs met een compactcamera gewoon goede resultaten leveren.
Jij laat het geheel afhangen van de camera, terwijl de persoon erachter eigenlijk véél belangrijker is.
Celiien schreef:nou sorry in dit geval vind ik toch echt wel leeftijd een rol spelen. ervaring opdoen is toch een pré, zelfs met een normale camera. maar ik blijf erbij, als ik een fotoshoot wil, wil ik er een met een spiegelreflex, en ik ben echt niet de enige die er zo over denkt![]()
enne, er is uitgelegd wat er niet slim is. maar er komen allemaal smoesjes bij.. dat is ons probleem
smeetjoew schreef:Marjoow schreef:(Over tarieven gesproken, bij HypoFocus betaal je 150,- per sessie, en dan ben je lang geen 10 uur bezig, daar ligt het uurtarief dan dus veel hoger)
Dat noem ik geen hoger uurtarief. Dat is dokken voor kwaliteit. En dat is niet meer dan logisch.
Marjoow schreef:Celiien schreef:nou sorry in dit geval vind ik toch echt wel leeftijd een rol spelen. ervaring opdoen is toch een pré, zelfs met een normale camera. maar ik blijf erbij, als ik een fotoshoot wil, wil ik er een met een spiegelreflex, en ik ben echt niet de enige die er zo over denkt![]()
enne, er is uitgelegd wat er niet slim is. maar er komen allemaal smoesjes bij.. dat is ons probleem
Dus, een meisje van 12 die kwalitatief goede fotos maakt, neem je niet. Maar iemand van dik 30 jaar die net begint die neem je wel?
Beetje raar, vind je zelf niet?
De ene leert snel, bij de ander duurt het wat langer. Ik zie niet waarom een 12jarige geen kwalitatief goede fotos kan maken