Voorstellleeeeen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne1408

Re: Voorstellleeeeen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:48

Ben ik het niet mee eens, begon wel redelijk vriendelijk maar na enkele berichten werdt het al aardig wat :') en :+
Is dat voor de TS leuk? Dat meisje is 12 hoor.
Ook al roept ze pennygedachtes op, kan je nog wel als een volwassen persoon reageren en niet de TS naar beneden halen!

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:50

Wij halen de ts niet naar beneden, de ts wil het zelf niet inzien.
Dan reageren wij ook feller.

Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:53

Maar waarom moet je persé feller reageren dan? Ik geef toe, 15 euro per uur vragen is niet geheel reeël, alleen hoef je daar niet boos en fel op te gaan reageren. Ze is 12, en vindt foto's maken heel erg leuk.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:55

omdat het kennelijk niet bij de ts door wilde dringen.
En zo ontzettend fel was het nou ook weer niet...

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:56

Ik ben van mening dat jullie je behoorlijk blind staren op die professionele camera. Als iemand met een niet-professionele camera, professionele foto's kan maken vind ik dat geen probleem hoor.

Als TS nu een dure spiegelreflex aan zal schaffen zullen de foto's ook niet professioneel zijn. En jullie geven haar nu wel een beetje dat beeld.
Als TS nu een spiegelreflex zou hebben, mag ze dan wel ineens die 15 euro vragen want dan heeft ze wel die professionele camera.

Ik zeg: Ga lekker oefenen met je camera op je pony en op pony's van vriendinnen oid. Gewoon met deze camera, daar is genóeg uit te halen.

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:56

xSaarSaar schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd niet zulke mooie foto's hoor, zou ik geen 15 p/u voor betalen... :n

Celiien schreef:
fotografen hoop ik? en dat is niet erven, dat is overnemen :=

ja, maar we reageren nú op je camera, en dat vinden wij 15 euro niet waard.. daarnaast ben je wel een beetje tegenstrijdig bezig vind je niet? geen proff camera, wel een proff camera, 1 account, 2 accounts.. ?
[size=7]*zomervakantie ?*
[/size]

Enyaa schreef:
MsPs schreef:
nee, gewoon als mijn ouders een nieuwe camera willen mag ik doe van hun ofzo

zal het maar gewoon eerlijk zeggen lieve schat,,
:(:)
Zo werk je je alleen maar in de problemen :P
_O-

Celiien schreef:
truowens..
je maakt de foto's zelf..
maar..
je staat er wel zelf op :o?
dan maak je ze toch niet zelf :+

maare maaike; ik denk niet echt dat dit gaat werken :')
1. leeftijd
2. camera
3. opleiding

sorry, en het spijt me da tje me niet aardig vind.. ken je mij wel dan :+ ?(wordt meliig XD )
haha maar hij is wel geniaaaaaal saar :+

Noem deze reacties toch echt wel naar beneden halen. :j

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:57

wij reageren feller omdat deze situatie steeds grappiger wordt.. tja en dan komt er een :') en een :+ bij..
ennuhm.. ik heb nergens boos gezien hoor .. alleen spottend :=

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:58

Limoen schreef:
Ik ben van mening dat jullie je behoorlijk blind staren op die professionele camera. Als iemand met een niet-professionele camera, professionele foto's kan maken vind ik dat geen probleem hoor.

Als TS nu een dure spiegelreflex aan zal schaffen zullen de foto's ook niet professioneel zijn. En jullie geven haar nu wel een beetje dat beeld.
Als TS nu een spiegelreflex zou hebben, mag ze dan wel ineens die 15 euro vragen want dan heeft ze wel die professionele camera.

Ik zeg: Ga lekker oefenen met je camera op je pony en op pony's van vriendinnen oid. Gewoon met deze camera, daar is genóeg uit te halen.

Dat zeg ik ook niet alleen. ;)
Maar met een professionelere camera zou de ts wel scherpere foto's kunnen maken waarschijnlijk.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:59

Limoen schreef:

sorry maar ik zou geen 15,- betalen, voor iemand die met een gewone camera aan komt zetten.. zeker geen 15 euro per uur.. en daarbij zeggen we niet alleen de proffesionele camera, heb volgens mij ook opleiding genoemd :+ ?
deze foto's die zij wilt gebruiken als een soort van 'reclame' zijn niet mooi(alsin mooi met camera) niet scherp en zeker niet professioneel en/of 15,- waard. ook 11-jarigen kunnen denken hoor, ik heb het idee dat jullie je dáar op blindstaren..

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:00

xSaarSaar schreef:

Ze is twaalf.. Ik snap je 'frustratie' wel, maar kom op.

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:03

Scherp of niet scherp, dat doet er niet toe.
De TS moet het toch een keer leren, niet gelijk een proffesionele SLR te kopen?
Een meisje van 12 kan dat echt niet betalen hoor.

Ik snap, net als Rosje_M2 dat jullie gefrustreerd raken, maar gedraag je volwassen.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:05

xSaarSaar schreef:
Limoen schreef:

Dat zeg ik ook niet alleen. ;)
Maar met een professionelere camera zou de ts wel scherpere foto's kunnen maken waarschijnlijk.

Maar dat is met deze ook mogelijk. ;)

Celiien schreef:
Limoen schreef:

sorry maar ik zou geen 15,- betalen, voor iemand die met een gewone camera aan komt zetten.. zeker geen 15 euro per uur.. en daarbij zeggen we niet alleen de proffesionele camera, heb volgens mij ook opleiding genoemd :+ ?
deze foto's die zij wilt gebruiken als een soort van 'reclame' zijn niet mooi(alsin mooi met camera) niet scherp en zeker niet professioneel en/of 15,- waard. ook 11-jarigen kunnen denken hoor, ik heb het idee dat jullie je dáar op blindstaren..

Gaat het om het materiaal waarmee de foto gemaakt wordt of om de foto?
En waarom moet je een opleiding doen? Je kan ook gewoon oefenen. (Of begrijp ik jou nu verkeerd?)

Ik vind ook niet dat ze 15 euro moet vragen, maar jullie laten haar nu zo ongeveer een professionele camera kopen :P

Ze kan ook heus denken, vast. Maar was jij als 11 jarige niet ook trots op je dingen? Tuurlijk het is goed dat ze even wakker geschud wordt. Want hier kan je geen geld voor vragen.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:09

nou ik moet zeggen, als 11 jarige was ik reeëler dan dit.. maar, 'wij hebben haar wakker geschud ' moeten jullie nu allemaal op ons springen :roll: ?
We laten haar geen professionele camera kopen, we laten haar inzien dat het zonder ervaring, opleiding of góede camera niet werkt.
Opleiding, ach ik zie oefenen ook als een leerschool. je snapt iig wat ik bedoel?

en nee, als ik vraag naar de camera en tis geen spiegelreflex heeft het voor mij geen zin meer. met een spiegelreflex maak je échte momentopnames. met een gewone niet. je ziet alles letterlijk ipv digitaal. ze hebben gewoon een véel mooiere reactiesnelheid, en zeker bij dierenfotografie (benen die snel waziger worden) vind ik dit veel mooier.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:12

Celiien schreef:
nou ik moet zeggen, als 11 jarige was ik reeëler dan dit.. maar, 'wij hebben haar wakker geschud ' moeten jullie nu allemaal op ons springen :roll: ?
We laten haar geen professionele camera kopen, we laten haar inzien dat het zonder ervaring, opleiding of góede camera niet werkt.
Opleiding, ach ik zie oefenen ook als een leerschool. je snapt iig wat ik bedoel?

en nee, als ik vraag naar de camera en tis geen spiegelreflex heeft het voor mij geen zin meer. met een spiegelreflex maak je échte momentopnames. met een gewone niet. je ziet alles letterlijk ipv digitaal. ze hebben gewoon een véel mooiere reactiesnelheid, en zeker bij dierenfotografie (benen die snel waziger worden) vind ik dit veel mooier.

Tuurlijk, en dat zeg je nú. Is altijd veel makkelijker. Heb gewoon een beetje respect voor elkaar.

Er zijn toevallig ook fotografen die zelfs met een compactcamera gewoon goede resultaten leveren.
Jij laat het geheel afhangen van de camera, terwijl de persoon erachter eigenlijk véél belangrijker is.

;)
Laatst bijgewerkt door Laurie op 15-06-10 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:12

xSaarSaar schreef:

Dus jullie taak is om dit duidelijk te maken aan haar? En net zolang bot reageren totdat ze het inziet?
Goh, wist niet dat dat zo hoorde. Gebeurt dit in het dagelijks leven ook??

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:15

Rosje_M2 schreef:
Celiien schreef:

Tuurlijk, en dat zeg je nú. Is altijd veel makkelijker. Heb gewoon een beetje respect voor elkaar.

Er zijn toevallig ook fotografen die zelfs met een compactcamera gewoon goede resultaten leveren.
Jij laat het geheel afhangen van de camera, terwijl de persoon erachter eigenlijk véél belangrijker is.

;)

je hebt daar zeker je punt, ht hangt niet geheel af van de camera. maar ik vind dat toch een soort niveau van professionaliteit uitstralen. In ieder geval niet met een standaard cameraatje, als je me begrijpt. en in dit geval, in combinatie met ene 11 jarig meisje, zou ik het zéker niet doen, zelfs niet voor 5,-. maar dat zal dan wel weer mijn mening zijn :))

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:15

Wat een topic :n

Waarom kan er niet fatsoenlijk uitgelegd worden wat er niet zo slim is?
En waarom komen er dan geen tips om haar op weg te helpen?

(Over tarieven gesproken, bij HypoFocus betaal je 150,- per sessie, en dan ben je lang geen 10 uur bezig, daar ligt het uurtarief dan dus veel hoger)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:16

Celiieen: Leeftijd speelt geen rol. De kwaliteit van de fotos, speelt een rol.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:18

En ter aanvulling: waar maken jullie je eigenlijk in hemelsnaam zo druk over? Dat dat kind 15 euro vraagt voor het maken van foto's van een paard? Laat haar lekker. Al vraagt ze er 100 euro voor, wie zijn jullie om dat onderuit te halen??

Wat mij betreft is dit gewoon een gevalletje van bemoei je met je eigen zaken.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:18

nou sorry in dit geval vind ik toch echt wel leeftijd een rol spelen. ervaring opdoen is toch een pré, zelfs met een normale camera. maar ik blijf erbij, als ik een fotoshoot wil, wil ik er een met een spiegelreflex, en ik ben echt niet de enige die er zo over denkt :)
enne, er is uitgelegd wat er niet slim is. maar er komen allemaal smoesjes bij.. dat is ons probleem

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:20

Celiien schreef:
nou sorry in dit geval vind ik toch echt wel leeftijd een rol spelen. ervaring opdoen is toch een pré, zelfs met een normale camera. maar ik blijf erbij, als ik een fotoshoot wil, wil ik er een met een spiegelreflex, en ik ben echt niet de enige die er zo over denkt :)
enne, er is uitgelegd wat er niet slim is. maar er komen allemaal smoesjes bij.. dat is ons probleem

Dus, een meisje van 12 die kwalitatief goede fotos maakt, neem je niet. Maar iemand van dik 30 jaar die net begint die neem je wel?

Beetje raar, vind je zelf niet?

De ene leert snel, bij de ander duurt het wat langer. Ik zie niet waarom een 12jarige geen kwalitatief goede fotos kan maken ;)

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:21

Marjoow schreef:
(Over tarieven gesproken, bij HypoFocus betaal je 150,- per sessie, en dan ben je lang geen 10 uur bezig, daar ligt het uurtarief dan dus veel hoger)

Dat noem ik geen hoger uurtarief. Dat is dokken voor kwaliteit. En dat is niet meer dan logisch.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:22

smeetjoew schreef:
Marjoow schreef:

Dat noem ik geen hoger uurtarief. Dat is dokken voor kwaliteit. En dat is niet meer dan logisch.

Nou, er word hier in het topic gesproken dat een professionele fotograaf 15 euro per sessie vraagt, even ter verduidelijking dat dit wel wat meer is.

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:33

voor een prof is €15 veels te weinig.
En ik fotograveer zelf ook. Mijn vader is een hobbyfotograaf (en goed ook) en ik maakte foto's met een oud dingetje. als ik de foto's nu terug zie zijn de foto's die ik gemaakt heb kwalitatief soms beter als de spiegelreflex camera van mijn vader. Simpel om degene die de fotomaakt. Onder tussen heb ik ook een spiegelreflex en gaat natuurlijk de kwaliteit van de foto's omhoog maar ook met een andere camera geweldige foto's maken.

Als ik de reacties van Celiien lees lijkt het me dat je er geen verstand van hebt dus waarom roep je zo hard dat je het beter weet?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:35

Marjoow schreef:
Celiien schreef:

Dus, een meisje van 12 die kwalitatief goede fotos maakt, neem je niet. Maar iemand van dik 30 jaar die net begint die neem je wel?

Beetje raar, vind je zelf niet?

De ene leert snel, bij de ander duurt het wat langer. Ik zie niet waarom een 12jarige geen kwalitatief goede fotos kan maken ;)

Nee dat heb ik niet gezegd. ik heb gezegd dat ik leeftijd een rol vind spelen. als een 12-jarige met hoge kwaliteit foto's komt die super zijn, kom maar langs. maar kan jij zo'n 12 jarige vinden? gok dat er daarvan niet veel zijn. Niet die ook zo goed fotograveren emt een gewone foto's maakt. En een 30jarige die net begint.. ik heb niet gezegd dat leeftijd alleen een rol speelt. ik heb gezegd ervaring is bij mij een pré ;)

ennuhm.. Hypofocus .. daar vraag je ook wat ja.
dat is niet gewoon professioneel , dat is een topfotograaf(imo).

enneuhm, ik roep helemaal niet dat ik het beter weet

ik geef mijn mening en wat ik ervan vind, en op alles wat ik zeg wordt er gereageerd .. ik heb geen verstand ervan nee, maar ik heb wel een mening.