censuur uitbreiden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sani

Re: censuur uitbreiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 08:12

en iemand die een verhaal typt over haar zus ( je zus ) en per ongeluk een spatie vergeet gaat het dan ineens over fietsbellen hebben.

Ik snap je frustraties, maar dit is iets wat niet haalbaar is op bokt. Als je hier al mee begint, zijn er tig andere woorden of woordcombinaties die gecensureerd mogen worden.
Ik heb de censuur uit staan, dus vraag mij niet welke woorden gecensureerd zijn. :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 13:17

Ik ben het eens met kynshiri. En ik denk ook dat het niet haalbaar is. Maar als het dat wel is... Moet het beheer dat vooral doen. Ik lig er niet van wakker, heb de censuur toch uit staan.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 13:31

Loiz schreef:
kleinvosje schreef:
maar gebruik die naam dan alleen fatsoenlijk...

Haha dat probeert men al zo lang bij iedereen erin te krijgen, maar dat houd je, scheldwoorden blijven bestaan. ;)

Nou vind ik jezus mina meer klinken als "pff wat een gezeur" dan als een scheldwoord.
Dan kan je beter een voorbeeld als kanker geven, dat vind ik dan wel weer een echt scheldwoord dat gelukkig niet tot nauwelijks gebruikt word (als scheldwoord).

cutie_lover: ik vind het kinderachtig als je daar niet overheen kan lezen en het negeren. Zo kan je elk woord wel censuuren en
word het er voor de gemiddelde bokker niet leuker op. Woorden als neger, kanker, of koter kan je dan ook censuren..

Pardon, waar staat dat ik er niet overheen kan lezen en het niet kan negeren? Ik zeg alleen dat ik de ts snap, en in sommige spots staan zoveel scheldwoorden dat je er niet overheen kúnt lezen ;)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 15:45

Ik houd over het algemeen ook niet van vloeken. Maar ook niet van censuur, dat wordt na een tijdje een hellend vlak. :)

Bokt hoeft geen kinderjuf te spelen door voor ieder woord een kuise verwanging te verzinnen, dat zou wat moois worden. Je kiest er als gebruiker nu eenmaal voor om het wijde web op te gaan en daar kun je wel eens wat dingen tegenkomen die je niet aanstaan. :) Spreek mensen er zelf op aan als je het heel storend vind, of zet een TeM. Of negeer het - desnoods hoofdschuddend.

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 21:38

Ik heb niet heel Het topic gelezen. Maar misschien een idee voor Bokt een functie maken dat je zelf woorden in kan geven die hij dan censureert?

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 00:45

De censuur is dan misschien geen goed idee, maar wat ontzettend kinderachtig om hier nu expres te gaan vloeken.

Ik denk dat het onmogelijk is om iedereen gelukkig te maken met of zonder de censuur.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 01:30

Als je daar al niet tegen kunt.. Wat zul je het zwaar hebben dan, als je de tv aanzet of over straat loopt heb je een grote kans dat je gevloek hoort.

Ik vind het een slecht idee, maar heb zelf de censuur ook uit staan.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 01:46

Tja, blijkbaar is dit het gevoel wat TS er bij heeft.
Dat is niet pietluttig, of zeurderig...

Het gevoel wat TS erbij heeft kunnen wij niet tegenspreken.

Ik zelf zie het heel anders dan TS.
Ik heb een heel ander gevoel.
Ik maak mij er helemaal niet druk om.

Dan staat er straks "stokbrood" in plaats van "Jesus".
Ik weet nog steeds dat er eigenlijk Jesus staat. :+

Ik vind ook TS het is de maatschappij waarin je je bevind.
Je kunt daar niks aan veranderen.
We zijn op een openbaar forum, maar op straat... wat doe je dan?
Stel er loopt iemand langs je heen en die gebruikt het woord "jesus mina" ik laat mijn boodschappen vallen.

Ga je die dan ook de mond smoeren?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 02:00

jezus kan misschien He Who Shall Not Be Named worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 06:18

*Beeld zich verhaal in over jezus en een bokker genaamd harry*

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 06:58

Gulpje schreef:
Wat onwijs bekrompen.

Bekrompen?! Omdat ze tegen vloeken is? Lijkt me niet, Bekrompen: Narrow minded... smal van geest. Mist ze iets aan de woorden die als voorbeeld worden gebruikt? Is ze simpel omdat ze deze niet gebruikt en liever niet gebruikt ziet worden? Ik vind het eerder bekrompen dat je een beargumenteerd topic zo dood doet met het zinnetje "wat onwijs bekrompen" (zin... zin... die paar woorden)
Ik begrijp wat ts wil zeggen, ben het alleen persoonlijk niet met haar eens. Dat mag, dat kan, want daar is het een topic voor op een openbaar forum. 'Jezus mina' is inderdaad een scheldwoord maar ik ben persoonlijk van mening dat deze vrij mild is. "jeetje" is natuurlijk ook al een verbastering van "Jezus". Daarentegen ben ik niet gelovig (wel zo opgevoed overigens) dus zal me woorden als deze niet persoonlijk aantrekken omdat het geen betrekking heeft op mijn leven. Misschien is dat 'bekrompen' ;-)
Het is een ver van m'n bed show dus niet erg? Misschien werkt het zo. Ik ben alleen de mening toegedaan dat je een heel forum niet om kan gooien omdat jij, als duidelijke minderheid, bepaalde woorden niet duld. Ik probeer altijd over de dingen heen te lezen die ik niet wil horen. Gaat prima. maar ik begrijp dat het voor jou storend is.
Wel apart te noemen dat de enige godsdienst waar scheldwoorden (die gaan over o.a God) vandaan komen het Christendom is.

En ik denk dat het niet nodig is om lekker tegen schenen aan te schoppen met zinnen als 'godsamme, als je je daar al aan stoort'. Dat vind ik heeel makkelijk. Vergelijkbaar voorbeeld: Ik ben falikant tegen schelden met het woord kanker, ik open een topic daarover en mensen gaan vragen of ik mijn k*nkerbek kan houden, etc.
Blij dat ts zich niet uit haar tent laat lokken en nog steeds degelijk reageerd.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 10:37

Asyaa schreef:

Wat?

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:19

Ik denk dat het behoorlijk uit zijn verband wordt gerukt. 'Jezus Mina' of 'Godsamme' worden inmiddels niet meer gebruikt als God verdommen. Het wordt als uitdrukking gebruikt om ongenoegen of verbasing te uiten. Misschien niet helemaal correct en netjes taalgebruik, maar wat blijft er dan over? Als we alles gaan censureren wat niet netjes is kunnen we wel heel bokt gaan opheffen en wil ik ook niet meer horen dat ik niet netjes op mijn paard zit of dat hij niet netjes loopt, want dat vind ik ook vervelend om te horen := Maar als het om religie gaat is er wel altijd een hele heisa omheen.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 13:03

Enyaa schreef:
Asyaa schreef:

Wat?

Harry Potter :')

Enne... waarom zou Jezus niet genoemd mogen worden? :') Ik vind gewoon dat daar geen censuur op moet komen :j

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:20

Wel potjandriedubbeltjes!

Wat verstaan we dan onder vloeken?

Drommels!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:22

Vloeken = de naam van God ijdel gebruiken.

Drommels is geen vloeken! :')

vloe·ken vloekte, h gevloekt 1 godslasterlijk spreken 2 schril tegen elkaar afsteken: die kleuren ~ (met elkaar)
www.vandale.nl

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:24

Dus dan mag ik nog wel mijn lievelingsscheldwoorden gebruiken hier?

Mieters! :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:24

_O- Voel je vrij!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:26

Ik zeg meestal gewoon iets wat niet altijd supernetjes is ( enkel in het geval dat ik iets kapot laat vallen ofzo wat gelukkig niet veel voorkomt ) maar als iemand daar dan op reageert dan zeg ik : ohoooooh... potverdullemedorie :')

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:26

Mwoah, ik wacht op een passende gelegenheid. Nu is het minder subliem. :')

Hahaha, Cyntje! _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:51

Als ik nou god*vulzelfietsleuksin* of jezus *woordnaarkeuze* dan doe ik dat toch? Zelf vind ik het nou ook niet jevanhet om geschreven met god te gaan schelden, puur vanwege het feit dat je minder serieus word genomen (en niks met godslastering). Niet iedereen in streng gelovig, en niet iedereen vind het een probleem om met god te schelden. Een beetje rekening met elkaar houden kan geen kwaad, maar om nou de bokt censuur te gaan aanpassen...

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:41

Procent schreef:
Ik heb niet heel Het topic gelezen. Maar misschien een idee voor Bokt een functie maken dat je zelf woorden in kan geven die hij dan censureert?

Dit vind ik wel een goed idee? Je eigen dingen bedenken.
Ik weet niet hoe goed dit technisch mogelijk is.. Maar dat is toch wel fijn?
Dat je zelf kunt invullen, jesus/jezus = appel
Nouja, verzin maar iets :+

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:48

Ja bijvoorbeeld!

En voor appelflap = potjandriedubbeltjes
Zoiets?

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:24

Mij lijkt het echt een heel goed idee, omdat je dan zelf kunt instellen wat je wilt en de mensen die totaal tegen de censuur zijn, hebben er dan ook niks mee te maken!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 10:59

Bonita_Bon schreef:
Gulpje schreef:
Wat onwijs bekrompen.

Bekrompen?! Omdat ze tegen vloeken is? Lijkt me niet, Bekrompen: Narrow minded... smal van geest. Mist ze iets aan de woorden die als voorbeeld worden gebruikt? Is ze simpel omdat ze deze niet gebruikt en liever niet gebruikt ziet worden? Ik vind het eerder bekrompen dat je een beargumenteerd topic zo dood doet met het zinnetje "wat onwijs bekrompen" (zin... zin... die paar woorden)
Ik begrijp wat ts wil zeggen, ben het alleen persoonlijk niet met haar eens. Dat mag, dat kan, want daar is het een topic voor op een openbaar forum. 'Jezus mina' is inderdaad een scheldwoord maar ik ben persoonlijk van mening dat deze vrij mild is. "jeetje" is natuurlijk ook al een verbastering van "Jezus". Daarentegen ben ik niet gelovig (wel zo opgevoed overigens) dus zal me woorden als deze niet persoonlijk aantrekken omdat het geen betrekking heeft op mijn leven. Misschien is dat 'bekrompen' ;-)
Het is een ver van m'n bed show dus niet erg? Misschien werkt het zo. Ik ben alleen de mening toegedaan dat je een heel forum niet om kan gooien omdat jij, als duidelijke minderheid, bepaalde woorden niet duld. Ik probeer altijd over de dingen heen te lezen die ik niet wil horen. Gaat prima. maar ik begrijp dat het voor jou storend is.
Wel apart te noemen dat de enige godsdienst waar scheldwoorden (die gaan over o.a God) vandaan komen het Christendom is.

En ik denk dat het niet nodig is om lekker tegen schenen aan te schoppen met zinnen als 'godsamme, als je je daar al aan stoort'. Dat vind ik heeel makkelijk. Vergelijkbaar voorbeeld: Ik ben falikant tegen schelden met het woord kanker, ik open een topic daarover en mensen gaan vragen of ik mijn k*nkerbek kan houden, etc.
Blij dat ts zich niet uit haar tent laat lokken en nog steeds degelijk reageerd.

Dus je hebt een verhaal van 45 regels nodig om je mening goed en onderbouwd te mogen geven op Bokt? Sorry Bonita, na 3 zinnen van je verhaal viel ik al bijna in slaap.

Ik vind het, ondanks je ellenlange verhaal nog steeds onwijs bekrompen dat men (TS in dit geval dus) zich zo druk kan maken over een uitdrukking als Jezus Mina. Punt.