Gulpje schreef:Wat onwijs bekrompen.
Bekrompen?! Omdat ze tegen vloeken is? Lijkt me niet, Bekrompen: Narrow minded... smal van geest. Mist ze iets aan de woorden die als voorbeeld worden gebruikt? Is ze simpel omdat ze deze niet gebruikt en liever niet gebruikt ziet worden? Ik vind het eerder bekrompen dat je een beargumenteerd topic zo dood doet met het zinnetje "wat onwijs bekrompen" (zin... zin... die paar woorden)
Ik begrijp wat ts wil zeggen, ben het alleen persoonlijk niet met haar eens. Dat mag, dat kan, want daar is het een topic voor op een openbaar forum. 'Jezus mina' is inderdaad een scheldwoord maar ik ben persoonlijk van mening dat deze vrij mild is. "jeetje" is natuurlijk ook al een verbastering van "Jezus". Daarentegen ben ik niet gelovig (wel zo opgevoed overigens) dus zal me woorden als deze niet persoonlijk aantrekken omdat het geen betrekking heeft op mijn leven. Misschien is dat 'bekrompen'

Het is een ver van m'n bed show dus niet erg? Misschien werkt het zo. Ik ben alleen de mening toegedaan dat je een heel forum niet om kan gooien omdat jij, als duidelijke minderheid, bepaalde woorden niet duld. Ik probeer altijd over de dingen heen te lezen die ik niet wil horen. Gaat prima. maar ik begrijp dat het voor jou storend is.
Wel apart te noemen dat de enige godsdienst waar scheldwoorden (die gaan over o.a God) vandaan komen het Christendom is.
En ik denk dat het niet nodig is om lekker tegen schenen aan te schoppen met zinnen als 'godsamme, als je je daar al aan stoort'. Dat vind ik heeel makkelijk. Vergelijkbaar voorbeeld: Ik ben falikant tegen schelden met het woord kanker, ik open een topic daarover en mensen gaan vragen of ik mijn k*nkerbek kan houden, etc.
Blij dat ts zich niet uit haar tent laat lokken en nog steeds degelijk reageerd.