Steeds weer terugkerende vervelende reacties op BB(katten)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:41

Dat moord is toch relpraterij?

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:41

TS, een oplossing voor wat? Een mening?
Ik heb dit topic al 4 keer gelezen, maar snap niet zo goed wat je nu precies wilt...
Dat er niet meer geschreven wordt dat je een kat overhoop mag schieten wanneer je last van hem hebt?
Tja, ik ben bang dat je dat toch niet tegen houdt...
Een mening is een mening. Daar doe je niets aan. Zelfs geen mod lijkt me.
Want wat de één al mishandeling vind, vind de ander dat niet.
(Ok, nou is overhoop schieten dat duidelijk wel trouwens!)

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:44

Overhoop schieten, gebakken sponzen voederen, laten opvreten door honden, onder water houden of doodknuppelen lijkt mij toch duidelijk mishandeling te noemen en dan vind ik idd dat je zo'n dingen niet mag zeggen en al zeker niet uitvoeren.

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:49

Ik snap het niet. :x
Ik heb er geen probleem mee als er katten in de tuin lopen... En een kat binnen houden vind ik geen 'katwaardig' bestaan. Uitzonderingen daargelaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:49

Iris82 schreef:
Helaas verstrandt dit topic weer in een welles - nietes discussie over het los laten lopen van katten. TS had er duidelijk bijgezegd dat dit NIET de bedoeling was.

Helaas, de kliek lijkt hier ook weer te stranden, nogmaals mijn verzoek zet een bril op mocht je hem niet gezien hebben;

Chiqa schreef:
Het is overigens niet de bedoeling om de wellus nietus discussie over het wel of niet buiten laten lopen van katten hier voort te zetten! Ik zoek liever naar een oplossing.

russel schreef:
Chiqa ik snap je punt. Maar er zijn hondenmensen en kattenmensen en er zijn hondenmensen die katten haten en omgekeerd en toch zijn het dierenvrienden.

Russel dit soort opmerkingen komen júist ook van mensen die zelf cattery hebben of een huis vol katten, dat baart mij nog de meeste zorgen.

Ylana schreef:
TS, een oplossing voor wat? Een mening?
Ik heb dit topic al 4 keer gelezen, maar snap niet zo goed wat je nu precies wilt...

Dat er strenger wordt toegezien op dit soort reactie's net zoals het tegenwoordig niet meer toegestaan is om op BB te gooien met argumenten dat de asiels overvol zitten, kan je een zelfs OW voor krijgen.
Ik hoop dat bokt hier serieus naar kan kijken zo te zien speelt er wel het een en ander en hoort dit niet thuis op een dierenforum.

magda_90

Re: Steeds weer terugkerende vervelende reacties op BB(katten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:55

Dus ik mag volgens jou niet meer zeggen dat als jouw kat in mijn tuin komt dan ik dan de deur open voor mijn hond? Dat is dierenmishandeling dus? En dan zou ik volgens jou een OW oid moeten hebben?

Je komt een beetje over op mij alsof niet-katten-liefhebbers hun meningen over loslopende katten niet meer mogen uiten op bokt.

Excuseses als ik er naast zit, maar ik volg je niet echt.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:59

Chiqa schreef:
Dat er strenger wordt toegezien op dit soort reactie's net zoals het tegenwoordig niet meer toegestaan is om op BB te gooien met argumenten dat de asiels overvol zitten, kan je een zelfs OW voor krijgen.
Ik hoop dat bokt hier serieus naar kan kijken zo te zien speelt er wel het een en ander en hoort dit niet thuis op een dierenforum.

Ik denk eerlijk gezegt niet dat dat voor dit argument is, maar voor het off topic gaan.
Want ik kan nergens terug vinden waar hier dan het verbod op zit...
Maar nogmaals. Wanneer gaat iets te ver?
Ik heb wel eens een slof (Ja, die was raak) gegooit naar een kat die op mijn terrein ruzie zat te maken met één van mijn eigen katten.
Verdien ik nu een OW omdat sommige dit dierenmishandeling vinden?
Ook heb ik wel eens mijn hond (wel wetende dat hij hem niets zou doen) achter een kat aan gestuurd.
Vraag ik je nogmaals, verdien ik nu een OW?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:03

magda_90 schreef:
Je komt een beetje over op mij alsof niet-katten-liefhebbers hun meningen over loslopende katten niet meer mogen uiten op bokt.

Mening gestresseerd mij niet zo veel, wel de manier waarop dit wordt verkondigd tot in extreme vormen van dierenmishandeling. Mogen ze wat mij betreft strenger op gaan optreden en zo te lezen deel ik niet alleen dit gevoel.

Ylana schreef:
Want ik kan nergens terug vinden waar hier dan het verbod op zit...

Toch wel...
[BB] [Mededeling] Aangescherpt beleid BeestenBoel

Ylana schreef:
Wanneer gaat iets te ver?

Voorbeelden genoeg in dit topic, en wat betreft je andere vraag ik denk dat mensen heel goed kunnen onderscheiden wat dierenmishadeling is of niet anders mag je wel ernstig gaan twijfelen aan jezelf.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-05-10 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:18

Tolerantie en verantwoordelijkheidsgevoel zijn niet meer in de mode. :n

En daar hebben niet alleen dieren-liefhebbers problemen mee! ;(

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:28

Moderatoropmerking:
Graag ontopic berichten plaatsen. Het is niet de bedoeling om hier een discussie te voeren omtrent katten wel of niet buiten de poort etc. Bedankt voor de medewerking!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:30

Breghje schreef:
Chiqa schreef:
Klopt je ziet het ook op heel veel kattenforums, dus het is niet iets wat speciefiek op bokt plaatsvind
denk zelfs dat deze discussies hierdoor worden aangewakkerd

Hebben ze er daar geen oplossing voor misschien die hier ook gebruikt kan worden?

Nog maar eens, misschien is er overheen gelezen :D ... lijkt me dat op kattenliefhebberfora toch wel een middel zal zijn gekomen?

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:31

Bij ons mogen de katten niet eens binnen :Y)

Maar even ontopic :)
Ik wist niet dat het zo ging op BB zeg :oo
Ik vind het zo raar dat altijd iedereen het beter weet :n

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:34

Ik bedoelde in het algemeen dat het bokt deskundige team het allemaal beter weet ;)

Dus uit ervaring mag iedereen maar deze opmerkingen maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:34

Ik ben het half met je eens Chiqa. Ik vind dat als je geen veilige ruimte waarin iemand zijn kat buiten kan doen de kat dan moet binnenhouden. Als een kat die altijd over straat loopt wordt aangereden kan ik geen medelijden met de eigenaar hebben. Wel met de kat want die weet niet beter.

Maar al die sadisten opmerkingen wat er met katten gedaan kan worden vind ik diep en diep triest. De mensen die dat zeggen die zijn niet helemaal 100%.

Sinds mijn oma is overleden heb ik nu haar kat maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om hem buiten te laten ( hij kan wel op het balkon). Ik woon in een rustige buurt maar toch wel ik hem echt niet over straat hebben. Ik wil nl niet dat hij wordt aangereden of dat iemand iets raars met hem doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:35

Magda die groene balk geldt ook voor jou dus zou je willen stoppen en deze discussie elders willen voeren??

Breghje schreef:
Nog maar eens, misschien is er overheen gelezen :D ... lijkt me dat op kattenliefhebberfora toch wel een middel zal zijn gekomen?

Had hem wel gezien alleen zat er nog over na te denken.
Ik moet je een antwoord verschuldigd blijven heb zelf het idee dat op de meeste fora;s geen goed beleid is en veel meer is toegestaan, dus ook dit.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:36

Citaat:
lijkt me dat op kattenliefhebberfora toch wel een middel zal zijn gekomen?

Ik denk het niet.

Nu heb ik wel maar met 1 kattenforum ervaring, maar daar vreet het volledige forum je op als je het waagt te zeggen dat je kat buiten komt. Zo'n 'oplossingen' worden daar niet direct geopperd, maar als iemand meld dat z'n kat buiten gestorven is krijgt hij/zij wel 100000 keer te horen dat hij de kat maar had moeten binnenhouden.

Erg eigenlijk.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:37

Ik vond het niet eens zo'n raar bericht, het gaf alleen aan dat ik vanuit die gebeurtenis die ervaring opgedaan heb en dat ik van daaruit dus reageer.

Maar hij was alweer weggehaald...

__Elizabeth, ik sta niet in voor de mening van anderen. Maar ja, vanuit MIJN ervaring maak ik dus de opmerkingen zoals dat een katteneigenaar niet moet klagen als mijn hond jouw kat uit mijn tuin verjaagd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:41

Thioro schreef:
Nu heb ik wel maar met 1 kattenforum ervaring, maar daar vreet het volledige forum je op als je het waagt te zeggen dat je kat buiten komt. Zo'n 'oplossingen' worden daar niet direct geopperd, maar als iemand meld dat z'n kat buiten gestorven is krijgt hij/zij wel 100000 keer te horen dat hij de kat maar had moeten binnenhouden.

En hoe wordt daarop gereageerd door de eigenaren van zo'n forum laten die dat gewoon toe?

Magda....Laatste verzoek deze discussie niet hier voor te zetten je mening is niet van belang, wel een oplossing hoe we dit soort praktijken de kop in kunnen drukken zodat de topics wat vriendelijker verlopen.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:46

Chiqa schreef:
Magda die groene balk geldt ook voor jou dus zou je willen stoppen en deze discussie elders willen voeren??

Breghje schreef:

Had hem wel gezien alleen zat er nog over na te denken.
Ik moet je een antwoord verschuldigd blijven heb zelf het idee dat op de meeste fora;s geen goed beleid is en veel meer is toegestaan, dus ook dit.

Dat is wel vreemd dan eigenlijk, want je zou verwachten dat daar de liefhebbers toch in opstand komen tegen mensen die ophitsen voor mishandeling...De eigenaren van zo'n forum zijn zitten toch ook niet te wachten op dit soort toestanden lijkt me?

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:47

Die berichten worden niet verwijderd, discussies worden niet gesloten. Topics ouder dan 6 maanden worden wel gesloten.

Groot deel van de leden daar zijn fokkers/cattery's. Zeggen dat je kat buiten loopt (los, in een ren 'mag' nog wel) is al riskant maar zeggen dat je straatkat een nestje gaat krijgen is zelfmoord plegen.
Ik heb ze daar ooit op hun paard gekregen door te zeggen dat ik mijn vroegere zwart-witte kater een zwart-witte siamees noemde (voor de lol, z'n moeder was siamees en hij had siamese karaktereigenschappen). Dat mocht niet, alleen echte siamezen mogen siamezen genoemd worden, de rest moet 'kruising' heten en niet anders :+ .

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:48

Lezen Chiqa is ook een vak. Nogmaals een nieuwe poging dan ;) .

__Elizabeth schreef:
Bij ons mogen de katten niet eens binnen :Y)

Maar even ontopic :)
Ik wist niet dat het zo ging op BB zeg :oo
Ik vind het zo raar dat altijd iedereen het beter weet :n

Hier reageer ik op, ik zeg alleen dat ik zo reageer aan de hand van ervaringen die ik heb met loslopende katten (en zo zullen andere ook reageren denk ik). Ik geef dus het voorbeeld van mijn evaring, die wordt weggehaald....

__Elizabeth schreef:
Ik bedoelde in het algemeen dat het bokt deskundige team het allemaal beter weet ;)

Dus uit ervaring mag iedereen maar deze opmerkingen maken?

Dan zeg ik nogmaals dat IK reageer aan de hand van MIJN ervaringen met loslopende katten en dat IK niet instaan voor de meningen van anderen.

Chiqa schreef:

Die posts van mij waren dus niet bedoeld om de discussie WEER te voeren maar als voorbeeld waarom IK zo reageer!!!

Chiqa schreef:
Magda....Laatste verzoek deze discussie niet hier voor te zetten je mening is niet van belang, wel een oplossing hoe we dit soort praktijken de kop in kunnen drukken zodat de topics wat vriendelijker verlopen.

En dus nogmaals, die mening was een voorbeeld van min ervaring. Snappie?

En ik vraag mij dus nog steeds af of ik in jou ogen nu wel of niet de opmerking mag plaatsen wanneer ik zeg dat mijn hond jouw kat verjaagd als ie in mijn tuin komt. Het gaat dus NIET om het inhoudelijke ervan maar of ik nu in jou ogen tot de doelgroep behoor waar jij je aan ergert? Snappie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:52

magda_90 schreef:
Dan zeg ik nogmaals dat IK reageer aan de hand van MIJN ervaringen met loslopende katten en dat IK niet instaan voor de meningen van anderen.

Magda zou je die discussie elders willen voeren? er is een hulk geplaatst met het verzoek je ervaring met loslopende katten niet hier te voeren, lijkt mij vrij duidelijk.

Graag weer ontopic.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:55

Chiqa laat maar, als jij niet wilt lezen wat ik daadwerkelijk schrijf dan heb ik ook geen zin meer om mee te gaan denken. :n

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:56

Ik ben het helemaal met de TS eens, en vind het goed dat hier een topic over gemaakt is.
Allereerst is het in de topics die de TS noemt ver te zoeken naar respect voor elkaar en voor dieren. Het zijn opmerkingen die neer gegooit worden om een reactie uit te lokken. En ik vind het goed en terrecht dat mods hier streng tegen optreden, of mogelijk strenger.
Dit is inderdaad een forum voor dierenliefhebbers, en kun je je niet gedragen tegenover elkaar, of netjes houden, dan kun je beter naar een ander forum gaan.
Of het nou een kat in jouw tuin is, of vogels/ eenden/ konijnen buiten, je laat dieren met rust en heb je er last van dan kun je gaan praten met de eigenaar of de gemeente.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:58

De discussie mag dus alleen zijn dat katten buiten horen? Ook apart.

Natuurlijk is het belachelijk dat mensen dieren bewust iets aan willen doen, dat staat buiten kijf. Maar ik zie dus vaak de omgekeerde reacties, zo ook hier. Katten horen niet binnen, dan zijn ze ongelukkig en zielig.
Ik begrijp prima wat magda_90 bedoelt, vind het ook niet off topic.