kritiek/ commentaar = afgunst/ jaloezie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:06

Ach ja, jij dan weer net niet...... ;)

capopjekop

Re: kritiek/ commentaar = afgunst/ jaloezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:09

Het valt mij ook op. Dan geef je opbouwend commentaar en dan krijg je naar je kop getypt dat je jaloers zou zijn. Nou ik ben dol op mijn eigen powns dus ik heb geen rede om jaloers te zijn :D

Maar goed, soms lees je ook wel commentaar op een toon waarvan je denkt dat kan ook wel anders. Het hoeft echt niet alleen maar och en jee te zijn, maar het moet wel opbouwend zijn. Ik heb liever eerlijk commentaar waar ik iets mee kan dan dat iedereen zegt:" Het ziet er super uit." terwijl dit niet is. Daar leer je niks van.

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:12

Ik persoonlijk werd ook een beetje moe van de 'jaloers-reactíes' . Zelf kreeg ik dat verwijt niet (was gewoon stille meelezer), maar ik vind inderdaad ook dat nogal snel die conclusie getrokken wordt. Bokker geeft kritiek en zijn/haar kritiek wordt gewoon verworpen door het argument van mede-bokker 'Jij bent gewoon jaloers' . Niet echt een discussie zo, hoewel dat ook niet de bedoeling was van dat topic. Anyways, ik geloof best dat er bokkers zijn die jaloers zijn op zulke paarden/successen , maar ik vind dat als argument weinig relevant als weerwoord.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:15

Russel: Ik zag maar weinig mensen in dat bewuste topic die kritiek gaven, die reden tot jaloezie hebben eerlijk gezegd. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:16

Maar dat is toch altijd zo? Niemand heeft ooit reden tot jaloezie, zeker als ze de achtergronden beter zouden weten en toch is de wereld er vol van...

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 23:17

al was er wel jaloezie in dat topic, om direct met dat excuus aan te komen waaien is de lol er voor mensen als voor ts er gauw af natuurlijk. jaloers of niet jaloers dat wil niet zeggen dat mensen daarom geen goed onderbouwd commentaar kunnen leveren.

in mijn opzicht zijn er in dat topic niet echt jaloerse reactie's geplaatst maar misschien lees ik daar dan wel overheen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:18

Ik ken er zat waarvan ik me kan inbeelden dat ze wel eens jaloers zijn. :)
Denk dat je eens moet rondkijken in de wereld voor je zulke straffe uitspraken doet..
Kan me nl voorstellen als je nog geen geld hebt om warm water te betalen, dat het dan moeilijk is om te verkroppen dat een ander het geld geeft aan dure paarden (onnodige dingen dus) bv terwijl je zelf zit te krabbelen om aan je basisnoden te voldoen. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:19

Maar gaat het nou alleen maar om dat topic??

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:19

He jij ging er de hele wereld bij betrekken. :+

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:20

Het is gewoon zo'n makkelijk verweer -> je bent het niet met me eens dus je bent jaloers.
Dan zit de ander meteen in de hoek, want die kan dan alleen maar gaan verdedigen dat ie dat niet is.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 23:23

ik nam dat topic als voorbeeld omdat jij in een eerder post zei dat jij weinig jaloezie tegenkomt. dat was/ is een topic waar het jaloezie excuus je om de oren vliegt, in mijn ogen een goed voorbeeld.

tevens is dit een van de zovele topics waar er ongegronde excuses en verweren je om de oren vliegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:23

Nou Ayasha idd, wat denk je als je wel degelijk leuk kan rijden en ook ambities hebt, maar je ouders niet achter je staan of je hebt ouders die het niet kunnen betalen en je vind zelf dat je stiekem wel beter die knol kan rijden, maar nooit de gelegenheid hebt. Of jaloers omdat je niet de mogelijkheid hebt om op een GP geschoold paard te lessen op je eigen niveau bij dure instrukteurs.

Want het is wel zo, je hebt een beetje talent en gevoel en je krijgt meteen goede pony's en fijn getunede paarden en je niveau gaat met sprongen omhoog, binnen een jaar laat je iedereen achter je en als je dan pas een jaar of 10 of 12 bent, is dat heel erg leuk.

Maar dat is maar voor een kleine groep weggelegd. Dan is jaloezie snel geboren, ook op bokt en dat kan ook bij de oldies zo zijn, hoeven niet de 15 jarigen te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:24

Ayasha schreef:
He jij ging er de hele wereld bij betrekken. :+

Nou sorry, maar ik snap je niet...was ook geen vraag aan jouw.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:26

Sorry Russel, ik snap hem nu, dacht dat het op mij was omdat het onder mijn reactie stond. Excuus! :)

Klopt wat je zegt... :) En er zal beslist jaloezie zijn hoor, dat ontken ik niet, maar als ik zie wie er het hardst aangepakt wordt denk ik niet dat die persoon jaloers hoeft te zijn. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:29

De ruzie zelf in dat topic heb ik niet gevolgd, alleen posten van TS gelezen... :+

En het is toch eigenlijk nooit degene waarvan we het verwachten? En het zijn toch altijd weer mensen die jaloers zijn, waarvan je zelf denkt, je zou eens moeten weten...? :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-05-10 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:29

Gelukkig is er ook nog gezonde jaloezie... Ik zou willen dat ik zo kon rijden als Maaike! Wat heeft zij een mazzel.
Maar dan bedenk ik dat mijn leven nu echt zo gek niet is... Dromen horen erbij, als je er maar niet op gaat afgeven...

Wat ik irritant vind aan HAW/RIJ:
- Excuses bij voorbaat
- Gezever over een cap die ontbreekt
- Gezeur over S&T (hierbij ben je zo goed als verplicht om eerst 10.000 excuses te maken en duidelijk te onderbouwen waarom je er wel aan toe bent, en heel hard hopen dat je topic niet wordt geschept door anti-bit mensen die niet begrijpen hoe je zoveel ijzer in de mond van je paard kan doen -.- )
- Mensen die meegaan met anderen waar ze overduidelijk tegenop kijken.
- Mensen die afgeven op mensen die jonger zijn en beter rijden.
- Ach, noem maar op...

Helaas kan je weinig verbieden.

Ik durf geen topic te plaatsen, doodsbang om afgezeken te worden. Terwijl ik soms toch best trots ben, en het wil delen...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:31

Ik merk idd ook aan mezelf dat ik al een hele lijst met excuses klaar heb liggen :D Ik post wel regelmatig op western itp (nu niet omdat pony uit de running ligt), omdat ik toch benieuwt ben hoe anderen tegen mijn rijden aankijken. Maar daar wordt best netjes gereageerd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:31

Gelukkig heb ik het niet nodig om jij te profileren via bokt.

Ik heb de leukste, mooiste en liefste knol van heel bokt en hij is van mij en blijft van mij en niemand van bokt kent hem....en dat blijft zo....ik deel dat lekker binnenshuis...veel veiliger... :Y)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:33

die van mij kennen ze wel maar alsnog zijn ze de allerknapste en de allerliefste en kan ik me geen paarden voorstellen die beter bij me passen :')

Een lijstje met excuses heb je ook gewoon niet nodig op bokt... :) Ik denk dat mensen zich veel te veel indekken.. :)
Sinds wanneer zijn we zo bang om fouten te maken en daarop gewezen te worden? Je kan er toch enkel maar van leren van een extra visie?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 28-05-10 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:33

Nee, ikke!! :(

:D :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:34

>;) We hebben gewoon allebei de aller leukste :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:34

Over dat lijstje met excuses...
Hier was vandaag (?) een topic over een meisje die een scherper bit wilde, reden gaf ze geen prijs, ze kende bokt lang genoeg om dat niet te doen.
Wat denk je? Kreeg iedereen over zich heen...
Het is hier ook nooit goed :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:35

Er een scherper bit in hangen is ook 9 van de 10 keer een gemakkelijkheidsoplossing waar je meer slecht mee doet dan goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:36

Ze haalt dat ook wel een beetje aan. Haar vaagheid roept wel vragen op. Dezelfde vragen en kommentaren kan ze in het ruiterhuis verwachten als ze een beetje vakkundig geholpen wordt.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:37

Ayasha schreef:
Een lijstje met excuses heb je ook gewoon niet nodig op bokt... :) Ik denk dat mensen zich veel te veel indekken.. :)
Sinds wanneer zijn we zo bang om fouten te maken en daarop gewezen te worden? Je kan er toch enkel maar van leren van een extra visie?

Ik denk dat het vooral komt omdat je geen zin hebt in een topic met 3 blz commentaar op die ene neusriem die niet helemaal lekker zit volgens de bokkers, terwijl hij met een rede zo zit. Even een voorbeeldje he. Tenminste dat heb ik wel. Ander opbouwend commentaar is alleen maar fijn want als ik oeh en ah wil horen dan neem ik mijn pa wel een keer mee om te kijken en op het rijden te reageren :D