kinderen op bokt..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:13

Een 13 jarige kan net zo goed een goed antwoord geven het ligt eraan hoe het gebracht wordt en hoe het onderbouwd wordt.

Denk vaak dat het te maken heeft met een stukje levenservaring die oudere wel hebben terwijl sommige 13 jarige net om de hoek komen kijken.

De oudere kijken er toch anders tegenaan dan de jongere maar dat wil niet zeggen dat ze het op hun manier vanaf een een andere kant bekijken dat dat niet goed is en daar kunnen beide partijen weer van leren.

Vithou

Re: kinderen op bokt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:20

Dat is wel zo mando, maar meestal (oke, soms vergeet ik het wel eens maar dat is in de grote minderheid) onderbouw in mijn mening/commentaar echt wel. Want vindt het zelf ook niet fijn als in mijn topics er commentaar wordt gegeven maar niet wordt onderbouwd...

Maar het is misschien wel dat stukje levenservaring.
Ik heb er lang over nagedacht om mijn leeftijd weg te halen maar aan de andere kant denk ik aan de foto's kunnen ze het ook zien en ik wil eigenlijk ook wel dat mensen mijn mening accepteren om wie ik ben. Ongeacht mijn leeftijd.

Kijk, tuurlijk zal ik echt niet altijd gelijk hebben, en hoeven ze echt niet het altijd met me eens te zijn. Maar je kunt toch op zijn minst wel even respectvol als dat ik kritiek heb gegeven zeggen, ook onderbouwd, waarom je het er niet mee eens bent?
En niet gelijk zo aanvallend reageren en dat ik mijn grote smoel maar eens dicht moet houden?

Of zie ik dit verkeerd? :)

RobbyK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:20

Ik ben twaalf jaar, en geef ook regelmatig tips etc. in HAW.
maar naar mijn weten ben ik tot nu toe altijd sirieus genomen.

maar ik snap natuurlijk dat kinderen die niet sirieus genomen worden, geen leeftijd invullen. Anders wordt er toch niet naar geluisterd.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:24

het is ook wel een beetje de manier van brengen :D :D

Als ik hier een foto plaats met een slof omdat ik op dat moment op een niet betrouwbaar paard zit...... en een jonkie gaat dan bleren dan de slof zielig is...... en niet naar mijn argumenten om de slof erom te hangen wil luisteren........ Ja dan kan ik wel ergens een keer een scherp antwoord geven :D maar dat kan ik dan ook bij " grote" mensen :D

RobbyK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:25

KiWiKo ; Dat is ook wel waar, sommige ''jongeren'' luisteren ook niet naar de argumenten van een ander. dan kan je wel verwachten dat er ook niet naar jou geluisterd wordt.

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:26

KiWiKo, ja maar dat vindt ik dan ook wel terecht, maar als je je mening gewoon goed onderbouwd, dan is er toch niks aan de hand? :)

Tuurlijk kun je dan zeggen dat je er niet mee eens bent, maar dan moet je dat ook onderbouwen, vind ik..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:37

Mag ik een linkje naar het topic?

En ik vind kinderen helemaal geweldig, idd, ze kunnen iets zeggen waarvan je dan gewoon even paf staat. Ik denk dat veel volwassenen dan niet zo snel kunnen nadenken ----> dan maar op de leeftijd vitten :P Dan laten ze eigenlijk al zien wie er de volwassene is. :o

Ik behandel kinderen als kleine volwassenen in heel veel opzichten en hun mening vind ik belangrijk. Ik ga dat echt niet ontmoedigen door domme opmerkingen te maken. Als ze het bij het foute eind hebben dan leg ik uit/laat ik zien hoe het WEL zit en dan is iedereen blij :) Maak ik een fout of vergeet ik iets, dan hebben ze gewoon 100% gelijk en dan zeg ik 'oeps sorry' en doe het goed, simpel.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:40

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:45

Belachelijk vind ik het, had het desbetreffende topic ook al gezien ja..
Wat dat betreft was die bokker van 11 jaar volwassener bezig dan de TS..

Triest vind ik het als men zo gaat reageren op kinderen.. Komop zeg!

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:48

ik heb het ook gezien, net alsof dat meisje niets is! Iedereen is 11 jaar geweest, dus...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 11:01

Mij valt het ook op inderdaad, erg jammer. :=

Ik zie liever oprecht onderbouwd commentaar van een 11 jarige in normaal nederlands, dan van een 25 jarige die commentaar geeft met geen enkel woord goed gespeld, niet onderbouwd etc. Dan neem ik de 11 jarige toch serieuzer.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 11:29

Mwa, vind het in het Pepeijn topic echt niet schokkend hoor :o Ze zijn daar over en weer toch aan het plagen, is denk ik meer de algehele sfeer.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 12:19

WinSel schreef:

Ik heb het topic doorgelezen omdat er toch wel vaak naar verwezen wordt en vind helemaal niets geks aan de manier waarop Ts reageert op het 11 jarige meisje. Hij pakt het juist wel losjes op.

Obelix_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 12:30

valt mij idd ook welles op kan ik me echt aan ergeren!!

Cherry

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 12:47

Deze quote kwam ik tegen in dat befaamde topic.
RedPassion schreef:
Ik heb een groot aantal off-topic reacties en slowchat verwijderd. Bij deze het verzoek on-topic verder te gaan. Tevens is opbouwend commentaar van iedereen toegestaan, ongeacht de leeftijd van de gebruiker.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 12:54

ik heb helemaal geen moeite met kinderen...ik kijk tegenwoordig wel even in een profiel als ik het vermoeden heb met een 11 jarige TS te maken heb..
Maar dit alleen om iets in andere woorden te brengen.

Moet wel even zuchten als er een topic gestart wordt met de vraag hoe je een paard de passage leert.....en dan zie dat de TS 14 is en AL 6 jaar rijdt....

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 13:46

geerke schreef:
ik heb helemaal geen moeite met kinderen...ik kijk tegenwoordig wel even in een profiel als ik het vermoeden heb met een 11 jarige TS te maken heb..
Maar dit alleen om iets in andere woorden te brengen.

Moet wel even zuchten als er een topic gestart wordt met de vraag hoe je een paard de passage leert.....en dan zie dat de TS 14 is en AL 6 jaar rijdt....

Precies, dat is een heel mooi voorbeeld van de "jonkies" die het beeld van de rest een beetje verpesten.

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 13:53

Wat maakt het uit. Bokt is een openbaar forum dus ook voor jongeren kinderen! Anders moet je er een bepaalde leeftijds grens aan maken ;) Of een stop wanneer jij je geboorte datum invult.. En dat is niet dus mogen jongeren kinderen ook gewoon commentaar geven! net zo goed als iemand van 18 jaar of ouder. En kinderen zien misschien dingen anders maar kunnen wel de waarheid spreken!.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 14:04

Quatra schreef:
Deze quote kwam ik tegen in dat befaamde topic.
RedPassion schreef:
Ik heb een groot aantal off-topic reacties en slowchat verwijderd. Bij deze het verzoek on-topic verder te gaan. Tevens is opbouwend commentaar van iedereen toegestaan, ongeacht de leeftijd van de gebruiker.

Humor niet waar, is niet alleen van toepassing op de jongeren maar ook ouderen van ons.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 17:39

Ik werd door een zeer bekende bokker laatst ook op de leeftijd in mijn profiel gewezen (stond 19, had iets willekeurigs ingevuld: heb er nu maar weer niks van gemaakt....) en daarom zou ik er geen verstand van hebben. Nou het spijt me ontzettend, maar volgensmij ben ík dan niet degene met een tekortkoming, maar de bokker die het blijkbaar niet met echte argumenten kan winnen en daarom maar zulke dingen erbij gaat halen. :+

Ik ben overigens geen kind meer, ik wil sowieso mijn leeftijd hier niet hebben staan. Blijkbaar zijn er hier een hoop mensen die daarop beoordelen. Ik wil nérgens (positief of negatief) op beoordeeld worden, behalve op mijn mening.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:09

Ervaringen hebben geleerd dat juist kinderen met weinig ervaring in de paarden (ook leken) juist die dingen zien die mij (en ons eigenlijk) niet (eens) meer opvallen.

En ja, ik zal dan ook zeker gaan luisteren naar iedereen die opbouwend en beargumenteerd commentaar heeft.

Want dan zie ik dat je over de kwestie nagedacht hebt en dan jouw visie erop los laat. Dat kan hele interssante leerstof zijn.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:11

dat erken en herken ik :D

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:15

_Dieuwke schreef:
zeker dat ene topic gelezen over Pepijn nog wat :+

maar je hebt inderdaad gelijk :j.

Pepeijn :P dacht ik ook gelijk aan :=

Moeilijk om daarover te oordelen, maar kinderen van een jonge leeftijd hebben vaak niet heel veel ervaring maar zoals eerder word gezegd hebben zien zij ook dingen die wij niet zien..
Als het nou echt 'nutteloos' commentaar is snap ik het wel maar anders niet ;)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:39

Ik kijk bijna nooit in profielen, dus ook niet naar leeftijd
Eigenlijk alleen naar wat ze zeggen. Als er wat stoms gezegd wordt reageer ik hetzelfde op een 11 jarige als op een 30er. Das toch niet gek :')?

Iki ga het topic ff lezen :)

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:42

Tsja, levenservaring komt helaas toch met de jaren.
Hoewel er natuurlijk altijd uitzonderingen zijn, zowel naar de wat volwassenere kant als de wat kinderlijkere kant..