Topic door mod verkeerd verplaatst...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:07

Nouks schreef:
Ik vind WinSel en Stitchy nu echt heel irritant worden... Aan beiden: al voor jullie je überhaupt in dit topic meldden gaf ik al aan te weten dat de mods mensen zijn en dat mods fouten maken, dat feit reken ik ze ook absoluut niet aan. Kap nu alsjeblieft effe met dit flauwe gedoe. Ik zou hier graag gewoon een leuk gesprek voeren over het verplaatsen van topics en de Bokt-infrastructuur en regels die daarbij komen kijken.

Zoals een modje al heeft gezegt
Even wat modjes een pb sturen ;)

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:08

Zeker mag je dat zelf weten, wou je alleen even vertellen hoe het over komt. Niemand die zegt dat je iets wel of niet mag.

Maar nog even ontopic, als het voor een mod soms al lastig is al die subs, hoe moet het dan voor de recreatiebokker zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:09

WinSel schreef:
Zoals een modje al heeft gezegt
Even wat modjes een pb sturen ;)

Nee hoor, dat zei het modje helemaal niet ;) Het modje zei dat ik bij specifieke vragen het best de mod in kwestie kon PB'en, en zoals je weet wist ik dat al ;) Echter heb ik nu geen specifieke vraag over een specifieke kwestie ;) Ik ga geen 10 mods PB'en puur om ze naar dit topic te lokken voor een leuk gesprek ;) Ze zien dit topic tenslotte vanzelf wel en het staat ze vrij hier al dan niet te reageren ;)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:10

Yvonniej schreef:
Zeker mag je dat zelf weten, wou je alleen even vertellen hoe het over komt. Niemand die zegt dat je iets wel of niet mag.

Maar nog even ontopic, als het voor een mod soms al lastig is al die subs, hoe moet het dan voor de recreatiebokker zijn..

Dat berichtje van mij was nie voor jou bedoelt hoor :)
Maar ik ga denk k maar gwoon stoppen in dit topic
TS wil graag reacties van Modjes en dat ben k helaas niet

Stitchy

Yvonniej schreef:
Stitchy schreef:
Ook logisch dat juist jullie fouten maken, bedoel jullie zijn de hele tijd bezig. Soms zie je het dan gewoon even niet meer over het hoofd. :)

Citaat:
super uitgelegd.:)

Er lijkt er hier iemand te solliciteren op een modbaantje.. whahaha
---

Nou mijn mening heb ik denk ik al duidelijk gegeven. Al die prutregels, en die zinloze sub's, waarvan sommigen nagenoeg doodgebloed zijn.

En dan nog niet eens te spreken over al die itp subs :Z

Ik zou zo mod kunnen worden, ik zeg toch het zelfde als hun. :D

Misschien reageerd betreffende mod zelf nog wel in dit topic. :j

Katja

Ik denk niet dat het voor een mod makkelijker of moeilijker is om het juiste forum te vinden dan voor een andere bokker.
Het is soms lastig om de juiste plaats te vinden maar soms maak je ook gewoon een fout omdat je nog 30 tems open hebt staan en je denkt dat je gezien hebt waar het topic over gaat terwijl dat niet zo blijkt te zijn.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:11

ja inderdaad stitchy, best knap voor iemand die nog maar 14 dagen actief is op bokt :Z

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:12

Nouks, houd je eer aan jezelf en reageer er dan ook niet meer op ;)

Niet om je aan te vallen, maar je fout met dit topic is door een concrete mod te noemen en een concreet voorbeeld, waar je je ook imo erg druk om lijkt te maken (terwijl de betreffende bokker er een stuk minder moeite mee heeft ;) ).

Je kan niet verwachten van een Mod dat deze alle subfora binnenstebuiten uit het hoofd kent. Ook ik zie weleens dingen gebeuren en verplaatsen dat ik denk...okee....niet heel logisch. Misschien had ze even een offday, misschien even verkeerd geklikt en misschien heeft de betreffende mod er wel hele andere ideeen over.

Ja, een mod moet wel een beetje de subfora's weten. En ja, een mod moet overleg plegen, lijkt me, als hij/zij het even niet meer weet. Maar ook dan kan het misgaan ;)

En dan nog, wat wil je eraan doen? Hoe had je het zelf dan gezien? Wat vind jij de antwoorden op je eigen vragen?

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:13

WinSel schreef:
Yvonniej schreef:

Dat berichtje van mij was nie voor jou bedoelt hoor :)
Maar ik ga denk k maar gwoon stoppen in dit topic
TS wil graag reacties van Modjes en dat ben k helaas niet

Oke dan neem ik het terug. :) daarom is quoten altijd handig in een actief topic.

Volgens mij wil de ts best reacties van anderen hoor..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:13

Katja schreef:
Het is soms lastig om de juiste plaats te vinden maar soms maak je ook gewoon een fout omdat je nog 30 tems open hebt staan en je denkt dat je gezien hebt waar het topic over gaat terwijl dat niet zo blijkt te zijn.

Dat kan ik me heel goed voorstellen ja, dat er in de haast soms iets niet zo goed bekeken wordt :j

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:14

Nouks schreef:
Modjes, bedankt voor jullie reacties.

Maar Neonlight, stel er wordt een verkoopadvertentie op NF geplaatst. Weet je dan wel of je hem bijvoorbeeld bij paarden en pony's of bij commercieel moet plaatsen, ondanks dat je zelf nooit op EA komt? Indien je het niet weet, zou je dan zonder er verder bij stil te staan het topic naar paarden en pony's verplaatsen, of zou je het nakijken danwel navragen?

Yep, dat weet ik dan weer wel. Zoals ik al zei, de globale forumregels ken ik wel van de subfora, maar de fijne regels niet. Maar in zo'n geval, omdat ik de fijne regels niet ken, kijk ik het wel altijd na in de charters. :)

Yvonniej schreef:

Mods zijn geen almachtigen die alles weten he. ;) Zoals ik al zei, het staat gelukkig prima uitgelegd in de charters, en die zijn niet alleen voor mods te raadplegen maar ook voor de "recreatiebokker". (Grappig gevonden trouwens, recreatiebokker :D)

Yasmine

Ik ken de regels van zowat alle fora van Algemeen, omdat ik binnen dat tabblad dagelijks mod en verplaats. Op ieder fora heb je bepaalde "fouten" die regelmatig terugkomen (bv. mensen die vragen stellen over een telefoon op ENT, terwijl dat bij TV hoort) en daardoor leer je snel ook de inhoud en regels van andere fora.

Maar als er bv. een rijtechnische discussie ontstaat rondom een Youtube-dressuurfilmpje op LN, zal dat verplaatst moeten worden naar het Informatief tabblad. Daar ken ik mijn weg minder goed, dus dan moet ik ook even de tijd nemen om uit te pluizen waar dat topic het beste thuishoort. En bij twijfel kunnen wij mods natuurlijk gewoon om advies vragen bij de andere mods, dan hebben we snel genoeg antwoord en zijn we zeker dat het correct verplaatst wordt. Uiteraard heb je wel topics die op meerdere fora thuis horen, en dan is het een beetje zoeken waar het het beste staat.

Katja

Ik verplaatste vandaag toevallig nog iets waar ik daarna heel snel naar terug ging omdat het kwartje opeens viel dat het volgens mij om iets heel anders ging.
Soms baseer je een verplaatsing op de titel en een eerste regel maar die is lang niet altijd kloppend voor het verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:16

Yvonniej schreef:
Volgens mij wil de ts best reacties van anderen hoor..

Tuurlijk wil ik best reacties van anderen, graag zelfs. Praat vooral mee over het onderwerp als je er wat over te zeggen hebt. Alleen vind ik specifiek WinSel en Stitchy inmiddels bloedirritant.

zap schreef:
[***], houd je eer aan jezelf en reageer er dan ook niet meer op ;)

Niet om je aan te vallen, maar je fout met dit topic is door een concrete mod te noemen en een concreet voorbeeld, waar je je ook imo erg druk om lijkt te maken (terwijl de betreffende bokker er een stuk minder moeite mee heeft ;) ).

hmmm, zou ik eigenlijk moeten doen inderdaad... I'll try :)
Als ik mijn eigen eerste post teruglees, wekt 'ie op mij niet de indruk dat ik me druk maak om een specifiek voorval. Tis puur bedoeld als "handig, een concreet voorbeeld dat een directe aanleiding vormt om er eens naar te informeren". Dat is puur en alleen de achterliggende gedachte geweest van mijn OP, en zo lees ik 'm persoonlijk ook wel, ook als ik 'm nu nog eens terug lees.

[EDIT] Quote Zap toegevoegd
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-05-10 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:16

Nee maar kom op, wie heeft er nou zin om al die regels van al die subs door te lezen, enig idee hoeveel subs er zijn? Ik in ieders geval niet.

Ik voel mijzelf bij de recreatiebokkers hihi (schoot me zo in het zin, misschien een leuk nieuw woord voor het bokt vocabulaire)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:18

Katja schreef:
Ik denk niet dat het voor een mod makkelijker of moeilijker is om het juiste forum te vinden dan voor een andere bokker.

Hmm, op het laatste deel van deze post had ik al even gereageerd, maar wat ik me nu plotseling nog bedenk, waarom denk je dat het voor de mods niet moeilijker of makkelijker is dan voor recreatiebokkers (of andersom)?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:19

Nouks, ik lees hem duidelijk anders (en ik gok met mij meerdere). Probeer in het vervolg gewoon een algemene openingspost te maken en daarna bijvoorbeeld een voorbeeldje toe te voegen. Maar nu lijkt het net, imo, alsof het issue de betreffende mod is en het betreffende topic.

Enfin, ben alsnog erg benieuwd wat jouw gedachte erover zijn :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:20

O, ik geef toe dat ik er ook niet zomaar zin in heb, maar als ik het niet weet als ik zelf een topic plaats doe en deed (dus ook voor mijn modtijd) het wel even, om zeker te zijn dat ik het goed doe/deed. Ook toen ik zelf een recreatiebokker was vond ik dat wel mijn verantwoordelijkheid om dat even te doen.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:22

Nouks schreef:
Katja schreef:

Hmm, op het laatste deel van deze post had ik al even gereageerd, maar wat ik me nu plotseling nog bedenk, waarom denk je dat het voor de mods niet moeilijker of makkelijker is dan voor recreatiebokkers (of andersom)?

ik denk dat de gemiddelde 'recreatie' bokker, gewoon lekker wat rond leest, half uurtje per dag. En van dat half uur geen zin heeft om alle reglementen er op na te slaan voor ze kunnen reageren op een paard wat ze mooi vinden. Of een frontriem die te kort is, of god mag weten wat. Ik denk dat daarin veel en veel te ver is gegaan enige tijd geleden.

laat staan het openen van een topic. Stel je hebt met je recreatie paard een proefje geoefend, een buitenrit gemaakt en een sprongetje, en je wilt weten hoe anderen over je rijkunsten denken. Waar plaats je dit topic dan?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:24

RIJ-ITP of RT-HAW. :D Maar dat is ook een makkie voor mij. :D
Edit: en precies in die charters staan ook de links naar andere fotofora en waarvoor die bedoelt zijn, met 1 charter lezen weet je al genoeg.

Maar je bent te gast op dit forum, en dan is het ook wel zo netjes om in ieder geval te proberen om je topic goed te plaatsen en de moeite ervoor te doen, en dus de charters te lezen.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:26

Neonlight schreef:
RIJ-ITP of RT-HAW. :D Maar dat is ook een makkie voor mij. :D

Maar je bent te gast op dit forum, en dan is het ook wel zo netjes om in ieder geval te proberen om je topic goed te plaatsen en de moeite ervoor te doen, en dus de charters te lezen.

Ja hoor, ik doe dat doorgaans ook wel. Maar er zijn ook mensen die wat minder handig zijn met computer, en forums. En die al heel blij zijn dat ze überhaupt een foto hebben geplaatst.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:28

Klopt, die zijn er ook genoeg. :j
En we vinden het helemaal niet erg om die mensen op weg te helpen, zodat ze wel wegwijs worden op bokt en weten hoe ze alles terug kunnen vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:31

zap schreef:
Enfin, ben alsnog erg benieuwd wat jouw gedachte erover zijn :)

Ah sorry, gemist :)

Ik denk dat ik me meestal erg bewust ben van welke onderwerpen in welke fora thuishoren. Ik TEM zeer regelmatig als ik dingen verkeerd zie staan en heb 't geloof ik tot nu toe altijd bij het rechte eind gehad waar 't topic dan wel hoorde. Ik ben tegenwoordig nog weinig op de paardgerelateerde fora te vinden, maar heb desondanks het idee redelijk te weten wat de indeling daar is.

- Ik weet dat onder informatief o.a. het wedstrijd en RT-gedeelte staat, het fokkerij-gedeelte, seizoensvragen, harnachement, medische subfora, de fora voor specifieke disciplines binnen de paardensport.
- Ik weet dat o.a. rassenpraat, manegepraat, paardenpraat en ITP onder de Kantine staan.
- Ik weet dat onder Algemeen o.a. TV, NM, LZP, ENT, MW, kippenhok, HK etc te vinden zijn. Bovendien de creatieve fora, BB, FZ, het eet-forum (hoe heet 't ook alweer?).
- Ik weet dat onder EA o.a. voor Paarden en pony's, Commercieel, Diensten, spulletjes voor paarden en ruiters, verzorgpaarden etc verschillende subfora zijn gemaakt.

Geen compleet overzicht, maar ik weet denk ik wel uit m'n hoofd een heel aantal specifieke fora te noemen. Zelf ben ik vooral actief in oa FZ, FK, LZP, MW etc, veel Algemeen dus. Op Informatief en Kantine kom ik nauwelijks nog, ik heb nog nooit wat gekocht en slechts 1x iets aangeboden op EA.

Misschien dat ik daardoor zelf ten onrechte denk dat anderen (en zeker de mods) de weg (minstens) net zo goed kennen dan ik. Tuurlijk, nieuwe leden daargelaten, maar ik vind het vrij vanzelfsprekend dat mensen met duizenden posts (en zeker mensen met tienduizenden posts) inmiddels de weg wel zouden moeten kennen.

Misschien is dat helemaal niet zo vanzelfsprekend en ga ik daar de mist in?

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:32

Neonlight schreef:
Klopt, die zijn er ook genoeg. :j
En we vinden het helemaal niet erg om die mensen op weg te helpen, zodat ze wel wegwijs worden op bokt en weten hoe ze alles terug kunnen vinden.

Dat is nou pas een goed streven.

opmerkelijk dat er niemand gereageerd heeft op mijn ea voorbeeld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:33

Neonlight schreef:

Het is misschien netjes om dat even te doen, maar zeg eens eerlijk, verwacht je het ook van leden? Dat ze voor het plaatsen goed kijken waar hun topic hoort? Zo ja, zou je het dan raar vinden dat zwarte bokkers hetzelfde (in mijn geval; denken te kunnen) verwachten van mods bij het VERplaatsen?