Imago van bokt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:38

Hinke schreef:
Zo wat een hoop reacties.. Nog niet alles gelezen.

x_Marr: die fokkers/beroepsruiters zijn heus al eens op bokt gestuit. Google op een willekeurig onderwerp over paarden en je komt wel iets van bokt tegen. En dat ze het meeste op bokt onzin vinden betekent niet dat ze niks willen bijleren :D

@Jade: natuurlijk zijn er veel mensen/kinderen die nog niet zoveel ervaring hebben en dat is ook niet erg. Maar dat soort mensen zijn wel erg duidelijk vertegenwoordigd. Ik ben zelf gewend dat als je ergens niet zoveel van weet, je daar andere mensen niet de les over gaat lezen, maar dat is dus precies wat er hier wel gebeurd ;)

@dribbel: dat denk ik ook ;)

Op bokt stuiten betekend niet dat je direct alles kan lezen. Je moet immers eerst 25 informatievolle berichten plaatsen voordat je de rest van bokt kan zien. Het meeste op bokt onzin vinden of bokt verafschuwen zijn ook 2 verschillende dingen. Ik kan mij niet voorstellen dat je bokt verafschuwt als je alles hebt gelezen, want ik vind er toch ook veel WEL informatierijke berichten of discussies tussenzitten.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 22:39

@riarg: goed verwoord ;)

Caira schreef:
bokt is een bacterie van paardenmensen heb ik ooit iemand horen zeggen. Altijd onthouden die wijze zin.

Ik heb geen idee onder welke categorie mensen me inschalen, ik neem alles altijd met een korreltje zout en een gezonde dosis zelfspot.

haha! Die ga ik onthouden :+

@x_marr:de standaard topics (dus niet huiskamertopics), bijv de informatieve topics, kan iedereen bij mijn weten gewoon zien hoor.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:42

xApple schreef:
Ik vind dat je gelijk hebt, veel mensen roepen maar keihard
dat je een 3 jarige niet mag inrijden/niet met slof mag rijden enz.

Als je hoog wilt komen in de sport moet je optijd beginnen. Ik snap dat
mensen dan met 3 jaar erop gaan. Ik zelf zou zeker wachten
tot 4, maar ik begrijp de mensen heel goed die dat niet doen.

Ook heb rijden met slof/thiedeman/sporen/pessoa bit oid kan ik
goed inkomen. Paarden zijn niet altijd maar zo makkelijk, en soms
bieden deze hulpmiddelen wel degelijk uitkomst. Lekker makkelijk om
dat af te branden van achter je pc'tje.

Er zijn echter wel punten waarvan ik het belangrijk vind dat mensen erop gewezen
worden, bijvoorbeeld een slecht passend zadel, een te dik paard, een te zware/grote
ruiter of de discussie van het buiten staan van een paard.

Zo kijkt iedereen daar anders tegen aan en dat blijf je toch houden. Ik denk dat
er hier best veel mensen zijn die denken heel veel te weten terwijl
dat wel meevalt ;)

Hier ben ik het volkomen mee eens!
Ook ik hoor graag van andere mensen als ze vinden dat of ik te groot/te zwaar ben
of mijn zadel wel/dan niet goed ligt (hoewel eigenaar van mijn paard zadelmaker is geweest kan dit uiteraad voorkomen!)

Ook ben ik het met Dribbel eens, dat het fijn is om meerdere visies op een probleem/iets anders te hebben..
Daarom vraag ik het ook altijd aan mijn instructrice maar ook aan mijn stalgenoten..

En ja ook ik ga met slof rijden. Uiteraard onder goede professionele begeleiding... De reden daarvan ga ik hier niet vertellen, maar ook ik was hier tegenstander van evenals sporen, maar het paard wat ik nu rijd heeft dit gewoon nodig, dus pas je je aan.. ook aan de behoeften van het paard... (in neg of pos zin)

edit: toevoeging
Laatst bijgewerkt door Barbabientje op 05-04-10 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:42

Hinke schreef:
@geerke: Paarden in de bagger, maar wel met een droge schuilplaats kan bij mij dan weer wel...( aangezien modder altijd tijdelijk is) en dat kan je niet op het filmpje beoordelen. Slof ook, een slof betekent nl niet perse dat je hem ermee in de krul trekt (heb zelf overigens ook nog nooit met slof gereden maar kan me voorstellen dat het in sommige uitzonderlijke gevallen nodig is) ;)
En inderdaad, zoveel mensen zoveel meningen, maar op bokt zijn het imo toch wel wat meer ongegronde meningen :+

dat is dus wat mij soms irriteert
je hebt dus nog nooit met slof gereden,weet niet hoe het werkt of hoe het voelt,je weet niet hoe een slof correct gebruikt wordt....dan vindt ik dat je er eigelijk geen mening over mag hebben.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 22:45

@geerke: Precies, en daarom ga ik er dus niet over zeuren als iemand met slof rijdt ;)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:46

Op Bokt is iedereen min of meer anoniem en kan je dus schreeuwen wat je wilt. Diegene die het hardst schreeuwd, wordt vaak gezien als een 'kenner'.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:46

Ik heb genoeg paarden met slof gereden, maar heb mijn mening herzien. Ik werk nu gewoon graag MET mijn paard samen ipv van tegen mijn paard. Dat geeft zo'n heerlijk gevoel dat je dat het liefste van de daken wilt schreeuwen, maar ook dat mag dan weer niet. Zelfs een beetje kritiek op de gevestigde orde is al not done.

mijn god, was ik maar anoniem, no way :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:48

Storm76 schreef:
Op Bokt is iedereen min of meer anoniem en kan je dus schreeuwen wat je wilt. Diegene die het hardst schreeuwd, wordt vaak gezien als een 'kenner'.

tja...ik denk dat ook de stelligheid waarmee je iets schrijft er toe doet....als ik iets heel zeker weet kan ik ook vreselijk eigewijs zijn...

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:50

Caira, ik rij zelf ook nog wel met slof hoor, heb ik echt geen probleem mee. Het is slechts als hulpmiddel en ik kan er veel trek- en plukwerk mee voorkomen, daarom gaat hij er wel eens omheen. Maar nee, ik zet hier echt geen foto's van op Bokt. Puur omdat ik geen zin heb in die kritiek die ik zal krijgen, ook al weet ik heel goed wat ik doe.

Caira

Re: Imago van bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:51

maar als je heel goed weet wat je doet deert de kritiek je toch niet?

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:52

Ik ben het wel met de TS eens, en met meerdere reacties hier in het topic ook overigens ;).

Veel mensen proberen hier picture perfect te zijn, en zodra je ook maar enigszins buiten de boot valt word je afgekraakt. Niemand is perfect, iedereen rijd op een andere manier, iedereen gaat op een andere manier met paarden om en iedereen probeert dit zo te doen dat het voor paard en ruiter leuk blijft. Athans, dat is wel wat de meeste mensen proberen dan :P.

Ik open al heel lang geen HAW of ITP topics meer. Zelfs op ITP kan je afgezeken worden omdat je een hoofdstel hebt omgelaten, terwijl je paard los loopt in de bak.
Zo hebben we ooit p ITP (geloof ik?) een topic geopent waarin ik op mijn bijrijdpony reed. Pony in kwestie was wat bollig en er stond een duidelijke uitleg bij waardoor dit kwam. Meneer is in een sloot gevallen, en had hierdoor een schouder blessure opgelopen. Voor zover ik weet kan het iedereen wel overkomen, maar oke. Uiteindelijk ging het in het topic niet meer over de pony/ruiter, maar over onze slechte afrastering en onze nephengst omdat hij niet continue op de merrie's aan het jagen was, maar soms ook gewoon in het weiland kon lichen met 4 merrie's om zich heen. :roll:

Ik heb dislectie (en een deffect toetsenbord van mijn laptop :+), en hoe vaak ik wel niet boze mensen over me heen heb gehad die het echt niet vonden kunnen dat ik zus en zo fout had getypt.. :\ Kan soms nog best kwetsend zijn ook.

Mensen denken gewoon niet na en gooien HOPPA gelijk hun mening op bokt neer. Het is toch maar internet, dus waarom niet? Dat kan me eenorm ergeren. Ik zit zelf ook niet meer in de paardgerelateerde topics, die discussies vind ik gewoon te overtrokken. Ik lees ze soms wel, maar dat is het dan ook. :)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:53

Storm76 schreef:

Met als gevolg dat er heul veul zijn die daar blind intrappen en zo'n schreeuwerd ten aller tijden volgen, geloven en beschermen ;)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:53

Caira schreef:

Nee, dat klopt, maar ik heb geen zin in al die 'goedbedoelde adviezen' die op zeer uiteenlopende manieren gepost zullen worden. Dan maar geen topic :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:55

Caira schreef:

:j En dan zou je het gewoon moeten kunnen beargumenteren.

Ik ben zelf van mening dat je geen hulpmiddelen(buiten zweep ed.) nodig hebt om correct te kunnen rijden, bij mij valt dat juist buiten het correct rijden. Het kan misschien dat er eens een keer een paard op mijn pad komt waardoor ik die mening zal wijzigen, maar dat zal niet snel gebeuren.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:55

Onassa schreef:
Met als gevolg dat er heul veul zijn die daar blind intrappen en zo'n schreeuwerd ten aller tijden volgen, geloven en beschermen ;)

Geloof je in real life ook de grootste schreeuwerd?

Oke, sommigen wel, ook in het echt wordt genoeg gepredikt.... maar wie even moeite doet om verder te kijken wordt al gauw wijzer....

Hoop ik...
Laatst bijgewerkt door Kelly_ann op 05-04-10 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

palham

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:56

Hoe meer meningen, des te beter. ja, er staat ook veel onzin tussen, maar het zet mensen tot nadenken. En paarden inrijden voor hun vierde is over het algemeen niet goed voor de (latere) gezondheid van het dier. Daar zijn voldoende artikelen over geschreven. Echter, wil je in deze wereld verder komen in de paardensport, moet je wel vroeg beginnen. Met slofteugel rijden, geen ervaring, alleen heb ik wel een Duits boek over gelezen en zal er zelf nooit mee rijden. Bokt is een discussieforum, dus wees blij als er verschillende meningen zijn, waar pennies ook weer van kunnen leren.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:56

x_Marr schreef:
Caira schreef:

:j En dan zou je het gewoon moeten kunnen beargumenteren.

Ik ben zelf van mening dat je geen hulpmiddelen(buiten zweep ed.) nodig hebt om correct te kunnen rijden, bij mij valt dat juist buiten het correct rijden. Het kan misschien dat er eens een keer een paard op mijn pad komt waardoor ik die mening zal wijzigen, maar dat zal niet snel gebeuren.

Maar of daar ook werkelijk naar geluisterd wordt (door sommige mensen)?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:57

Kelly_ann schreef:
Geloof je in real life ook de grootste schreeuwerd?

Oke, sommigen wel, ook in het echt wordt genoeg gepredikt.... maar wie even moeite doet om verder te kijken wordt al gauw wijzer....

Ikke niet, die leeftijd ben ik al ver voorbij :D

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:57

Oja hoor, er wordt en vast en zeker naar geluisterd, maar soms is die beargumentatie dan gewoon niet voldoende om iemand te overtuigen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 23:00

x_Marr, maar dat beargumenteren is juist het probleem. Mensen zíén een slof, lezen niets, maar gooien meteen hun mening over een slof op de scroll. Daar gaat dus je onderbouwde argument...
Een slof is fout. punt.
maar zo werkt het juist niet, en dat is met alles, met sporen, met zweep. Ik kan geen jong paard inrijden zonder een springzweepje hoor. En ik rij geen Z proef zonder een spoortje.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 23:01

Wil trouwens wel even vermelden dat ik de reacties hier super vind. Iedereen laat elkaar in zijn of haar waarde en men kan toch discusieren (accenten voor letters zijn kwijt }:0 )

Deze is voor alle posters in dit topic +:)+

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 23:01

Ik vind bokt een aanwinst. Tuurlijk wordt er ook vaak iets geroepen dat noch kant noch wal raakt, maar dat filter ik er voor mezelf wel uit. Ik heb onwijs veel geleerd van bokt, juist omdat er zoveel visies en meningen zijn.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 23:03

maar omdat jij niet zonder kunt wil tolch niet zeggen dat het onmogelijk is? Ik hoop dat mijn jonge hengst nooit leert slof of springzweep inhoudt.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 23:05

Caira, ik gebruik zo'n zweepje alleen maar om de hulpen aan te leren en om hem voorwaarts te rijden. Zo werk ik graag, hier heb ik ervaring mee en omdat het altijd (tot nu toe) heeft gewerkt, blijf ik het gebruiken. Ik sla er niet mee, ik geef aanwijzingen en blijf ten alle tijden eerlijk tegenover het paard. :)
Als het voor mij niet fijn zou werken, zou ik zeker openstaan voor een andere manier.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 23:06

Caira schreef:
maar omdat jij niet zonder kunt wil tolch niet zeggen dat het onmogelijk is? Ik hoop dat mijn jonge hengst nooit leert slof of springzweep inhoudt.

Dat is geen probleem lijkt me? Maar is het wel een probleem dat een ander dat anders ziet?
Meerdere wegen naar Rome enzo... En natuurlijk is een aantal daarvan discutabel... Laten we daar nou net een heel mooi forum voor hebben.
De 'waarheid' bestaat wat dit soort zaken betreft niet echt :n