Bokt is op zoek naar een nieuwe layout!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tallout

Re: Bokt is op zoek naar een nieuwe layout!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 09:01

Ja, 't kon wel ergens, zal als ik later tijd heb (zit op werk :+) even voor je zoeken :).

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 09:11

Gearl schreef:
[ihttp://img413.imageshack.us/img413/8059/afbeelding5g.png[/img]

Navigatie iets anders, vind de knoppenbalk zo wel niet zo mooi, de kleuren kloppen niet...
Eline geeft in de OP trouwens aan dat actieve onderwerpen onder het kopje 'forum' zou vallen. Ik weet niet hoe veel mensen er écht behoefte aan hebben dat deze knop met één ipv twee muisklikken bereikbaar is: ik namelijk niet...

Ik vind deze erg gaaf :j
Datjaa schreef:
Gearl schreef:

Deze vind ik tot nu zeker het mooist!
Ik mis alleen wel de hoofdletters :o

Aanvulling:

Ik vind ook dat de ban-jezelf knop beter zichtbaar moet zijn. Want als je hem ergens onder het gebruikerspaneel zet, bij profielinstellingen....tegen die tijd ben ik allang weer aan het bokken!

Hier zou ik hem bijv. graag willen (oude versie van bokt):

Afbeelding
Ikzelf zou het wel een handige plek vinden!
Gewoon een makkelijke, goed zichtbare knop.

Hier zou ik ook wel behoefte aan hebben :j
Sjimmy schreef:
Ik heb ook even wat geprutst, maar nog niet grafisch uitgebreid uitgewerkt. Meer het idee qua opbouw wat ik in m'n hoofd had.

Ivm leesbaarheid/grootte even in linkjes.
voorbeeld forum ingelogd
http://www.equinia.nl/images/boktlayout01a_forum.png

voorbeeld nieuws/homepage niet ingelogd
http://www.equinia.nl/images/boktlayout01a_nieuws.png

Mijn voorkeur gaat er dan naar uit dat je ala google zelf de indeling van de pagina kan maken, dat hij je instellingen onthoudt, of je nieuws/wiki/forum als homepage wilt. En dat je in de rechterkolom bovenaan kan zetten/groter/kleiner kan maken wat je voorkeur heeft.
Links eventueel ruimte voor een advertentie, blog, leuk topic oid.

Dit is wel écht ff wennen. Maar na hem een paar keer uitgebreid bekeken te hebben kom ik tot de conclusie van mijn mening: ik vind het gedeelte rechts erg handig. Dat je daarvoor weer niet hoeft te klikken ergens. Heb echter geen behoefte aan de actieve onderwerpen, maar ik begrijp dat je dat dan zelf uit zou kunnen zetten?
Ik weet niet helemaal of ik de indeling zo leuk vind, wordt misschien iets teveel van een gewone website ipv een forum, maar het zelf aanpassen vind ik een goed idee! Haalbaar?

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 09:24

Mijn voorkeur gaat ook uit naar het zelf indelen van het rechter gedeelte, als je geen actieve onderwerpen daar wil maar nieuws bijv.
Technisch moet het volgens mij realiseerbaar zijn.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 09:29

Chantal___ schreef:
Ja, 't kon wel ergens, zal als ik later tijd heb (zit op werk :+) even voor je zoeken :).

Gebruikersprofiel - favoriete forums

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 09:54

@sjimmy & chantal__ bedankt.. haha nooit geweten. zal nu het topic weer met rust laten.. over dit onderwerp dan

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 13:16

WAUW Sjimmy! Dat is inderdaad weer heel iets anders.
Ziet er weer erg mooi en proffie uit hoor! Ik let meestal niet op de poster, maar op het bericht, ik zag dit en zag ineens 'sjimmy uitloggen' staan in het bestand en dacht meteen: "Ja hoor, Sjimmy weer!" Echt netjes.
Imo toch erg Bokt, maar toch ook erg vernieuwend.

Ik zou alleen de linker en rechterkolom samenvoegen, maar misschien ben je dan wel juist een deel v.d. uitstraling kwijt. Ik denk namelijk dat je met een klein scherm (mini-laptops en natuurlijk veel mobiels tegenwoordig) nog lastiger bij kan lezen en als je die twee samenvoegt houd je wat meer ruimte over voor het topic.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 13:20

Tnx Judje. Voor mobiel e.d. is er toch een mobiel-bokt versie?
m.bokt.nl
Ik werk thuis met 2 21" schermen dus ik vind de topics al snel veeeeeeeeeeeeeeel te breed ;) Ik zal er nog eens goed over nadenken en eea eens een beetje uitwerken binnenkort.
Laatst bijgewerkt door Sjimmy op 31-03-10 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 13:29

Dat zou maar zo kunnen. Gebruik nooit internet op mijn mobiel, maar leek me gewoon niet zo handig voor hen. :=
Ok, dat is ook weer niet handig nee.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 13:53

Datjaa schreef:

Deze vind ik tot nu zeker het mooist!
Ik mis alleen wel de hoofdletters :o

Ga ik in mee :j

Ik vind die van Sjimmy knap gedaan maar ik heb een hekel aan site's die zo ingedeeld zijn.. ik vind dat persoonlijk een lastige, te drukke/rommelig? lay-out.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 00:29

Gearl schreef:

Ik vind die van Gearl ook het mooiste. Is het mss ook nog een optie om het nu geschrevene uitloggen/ nieuwe berichten/ gebruikerspaneel ook in button te zetten?? Ergens kwam ik er ook 1 van Gearl tegen waarin het eigen profiel ed als button met menu stond, die vond ik ook wel goed.

Die van Sjimmy idd knap, maar ik ben ook niet zo gek van dat model lay-out Y;(

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 13:03

Leuke ontwerpen!
Ik vind die van Gearl erg leuk, maar die van Sjimmy heeft zeker iets! Ik zou er zeker aan kunnen wennen :) maar dat geldt zeer zeker ook voor Gearl! Daar wen je sneller aan :j

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:34

Ah leuk, ik zal eens gaan nadenken en kijken of ik uberhaupt tijd heb.

Die van Gearl vind ik al erg leuk, maar niet erg vernieuwend t.o.v. de huidige site (moet dat dan?).
Die van Sjimmy vind ik ook leuk uitgedacht.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:36

Kitty schreef:
Die van Gearl vind ik al erg leuk, maar niet erg vernieuwend t.o.v. de huidige site (moet dat dan?).

Dat had ik inderdaad ook wel een beetje. Het hoeft voor mij niet direct heel radicaal (bij een ander forum, kon er niet aan wennen), maar een beetje verandering mag wel van mij :)
Maar Gearl, zeker goed bezig! (ik kan het niet :'))

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 15:31

laaang over nagedacht en vele keren gekeken..

Die van gearl, heel erg handig maar het lijkt nogal op Fok!forum/site..
Sjimmy, eerst dacht ik, echt NIET.. maar het is eigenlijk wel vernieuwend. Misschien ipv 2 kolommen maar 1 kolom o.i.d..

Of echt totaal verschillende indelingen voor Nieuws, Forum, Wiki en EA..

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 16:07

Sjimmi, ik vind hem heel erg apart en verniewend maar erg fijn vind ik hem niet.. voor mijn gevoel zijn de kleuren te fel, had best iets fletser gemogen. daarnaast vind ik die kolom rechts super handig!

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 17:59

Die van mij is wel alleen de header hé, ik meen dat ik dat er ook ergens heb bijgezet ;) Over de layout van de rest van de pagina heb ik nog niet nagedacht. Eline gaf aan dat ze sowieso een extra verticale kolom willen (zoals Sjimmy die nu heeft), dat ik die nog niet heb opgenomen in mijn ontwerp heeft alles te maken met een gebrek aan tijd ;)
MoonChloe, je hebt in zekere zin gelijk maar onthoud ook dat alle fora op elkaar lijken. De stijl die ik nu gebruikt heb (veel gradients, weerspiegelingen, strakke lijnen etc) is heel erg populair - vooral in de web 2.0 wereld. Maar ik snap je kritiek!

Ik ga even kijken of ik nog wat kan knutselen :)

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 22:55

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 22:58

Sjimmy, ik vond je eerste het mooist! :)

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 22:59

Die vind ik ook prima.

Groot pluspunt vind ik de zoekbalk, alhoewel ik daar de gebruikers mis, maar het is natuurlijk nog niet allemaal uitgedacht.

Er is iets dat me stoort, maar wat, ik weet het niet. Ben denk ik niet zo weg van dat oranje, maar dat kan ook wennen.

Vind 't in ieder geval een geslaagde poging :j.
Poging 1 was ook heel goed, maar naar mijn oog iets te rommelig oid. Kan even het juiste woord niet vinden. Ik vind in ieder geval de zoekbalk erg goed! :j

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:01

Ik vind het bovenin nog te rommelig bovenin maar ik kom er ff niet uit.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:02

Poging 1 is grafisch totaal nog niet uitgewerkt ;) die moet ik nog wat verbeteren, maar ik wilde eerst dit ideetje op papier (of in de PC) hebben.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:04

Ik denk dat de ruimte waar de banner in zit misschien iets te klein is. Zal niet veel schelen, maar denk dat dat wat rommelig oogt. Misschien ook 'Nieuw dinsdag 30 maart' dat te hoog staat zogezegt.

Verder moet ik toch erg wennen aan de oranje kopjes. Benbang dat het te snell te rommelig gaat worden, vooral bij bijvoorbeeld je eigen berichten. Nogmaals, ik kan slecht tegen verandering dus het kan ook daardoor komen :+

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:08

Ik vind die van Gearl tot nu toe ook het mooist, alleen ik zou persoonlijk Eigen berichten wat lager zien, dit is voor mij persoonlijk de knop die ik het meeste gebruik om snel bij topics te komen waar ik va(a)k(er) in kom, en ik denk dat er velen met mij zijn.
En om dat steeds "heulemaal" naar de uiterste bovenhoek te gaan.. Het ligt net een tikkie te ver vind ik, maar dat is misschien persoonlijke 'luiheid'?

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:09

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:13

Poging 2B vind ik al fijner ogen :).
Ik kan ook effe zo gauw geen andere plek voor die banner bedenken, lastig ding dat 't is :').