de leen geld banner?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:55

ManonR_ schreef:
Tja ik ga het er ook niet aan uitgeven, maar erger me kapot aan die banner. Ik krijg ook echt ALLEEN MAAR die blauwe en rode banner van hun en een of andere 20 kilo afvallen banner verder niets. Blijkbaar ben ik een dom persoon met overgewicht. (Tja dom moet je toch wel zijn om 300 euro een maand te lenen met een RENTE van ruim 200 euro :')).

_O-

Jannepauli schreef:
Zooooo Schimmelig, da's een hele goede move! En nu maar hopen dat Bokt-beheer snel op z'n passen terugkomt. Pure oplichting dus!

echt? Het zijn oplichters??? :oo

ik verbaasde mij ook al over de banner... er zijn zoveel mensen die daarin trappen (en die reageren niet in dit topic denk ik).
Weg met die banner! >;)

Anoniem

Re: de leen geld banner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:05

Pin me er inet op vast, maar volgens mij zijn het allemaal google ads die in de pagina zelf staan, en zijn de banners bovenaan de pagina inkoopbaar.

Ik zal Bart of Eline even lokken om hier een reactie te geven. Ik moet zeggen dat ik de leenbanners en de banners over Lactacyd een beetje vervelend vindt..

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:14

Even een aanvulling op mijn voorgaande bericht :P

*Zet de detective pet weer op*

MCV BV maakt inderdaad geen onderdeel uit van Nordea (bank), maar van DVB Investment OY (wel een scandinavisch bedrijf - geen bank overigens). Het direct aanverwante bedrijf van DVB Investment OY is Lambregts projecten BV te Rotterdam en daaronder zou dan weer de MCV BV te Zaandam hangen. Erg vers allemaal, want de voorgaande bedrijven (zowel de Fin als de NLer) zijn opgericht in 2009. Dit riekt naar woeker-poep :P

*Zet pet weer af*

:Y)

Wat er al niet kan schuilen achter zo'n Google advertentie := :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:20

Ik moet ook wel zeggen dat ik de stop dierenleed / straathonden reclame ook niet heel fijn vind..

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:28

Tja, dat is je goede recht Unwritten maar dergelijke advertenties hebben niet zo'n gevaarlijke impact als deze!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:29

Nee klopt, maar ik denk dat uitgemergelde hondjes ook een bijzonder sterke impact kunnen hebben, omdat er ook opgeroepen wordt tot dingen met geld ;)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:40

Zeker, mee eens hoor, een fijn beeld is het niet. Maar weet je, als je zou besluiten maandelijks een bedragje te doneren aan zo'n organisatie, dan kun je daar ook weer simpel vanaf als je dat zou willen. Leningen als deze trekken mensen eigenlijk steeds dieper in de problemen en dan zijn de consequenties echt heel ernstig.

Ik denk nu maar even aan een kennis die door allerlei omstandigheden in de problemen zat. Die heb ik vaak genoeg even uit de brand geholpen omdat ze het weekend niet doorkwamen omdat ze geen eten konden kopen en het eerstkomende geldbootje nog een week op zich liet wachten. Daar speelt deze advertentie dus op in, op die mensen die denken: ah, snel geld, kan ik net het eind van de maand halen en dan betaal ik meteen terug. Ja, maar met een fors bedrag er bovenop! Toch.. als je met je rug tegen de muur staat en een paar kinders te voeden hebt, denk je al snel: okay dat neem ik er dan maar bij.. vergetende dat je dan steeds verder achteruitkachelt en je de volgende keer nóg sneller het eind van de maand niet haalt.
Nee, voor mij zijn dit Al-Capone-achtige-maffia-praktijken!

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 14:16

AFM heeft net al gebeld (hulde). Dit zijn zogenaamde mini kredieten, en deze vallen nog niet onder de AFM en de wetgeving is dus ook niet van toepassing. Kortom, ze doen niets illegaals.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 14:31

druppeltje schreef:
AFM heeft net al gebeld (hulde). Dit zijn zogenaamde mini kredieten, en deze vallen nog niet onder de AFM en de wetgeving is dus ook niet van toepassing. Kortom, ze doen niets illegaals.

Wellicht het hoofdkantoor van Nordea even bellen, want daar maken ze geen deel van uit :D :P

Je hoeft dus geen bankvergunning te hebben als je dit soort kredieten verstrekt :?

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 15:08

ik wil ook graag de advertentie melden... maar er moet een screenschot gemaakt worden...

Maar op een 1 of andere wazige manier kan ik niks openen om de screenshot neer te zetten om op te slaan.

Heeft iemand hem nog op zijn computer staan die hem hier neer kan zetten?
Dan kan ik hem opslaan.

Wellicht ook handig voor andere mensen!

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 15:09

he een nieuwe banner boven aan. Zumba!

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 15:33

Ik heb Firefox met de AdBlock plus plugin. Ik zie dus nooit reclame (ook een oplossing..)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 15:42

smokey17 schreef:
he een nieuwe banner boven aan. Zumba!

Oh, ik dacht even.. weg is-ie.. maar nee hoor: onderaan verschijnt 't weer volop in beeld alleen niet zo vaak als eerst het geval was.. Ben nu zo langzamerhand toch wel erg benieuwd naar het formele standpunt van het Boktbeheer in deze kwestie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 15:45

Ik heb Eline en Bart een PBtje gestuurd, neem aan dat zodra ze online zijn er een reactie zal volgen.

Naar wat ik weet is de banner onderaan iig een google ad, dus die worden geplaatst door Google. Maar pin me daar niet op vast.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 19:00

Ik vind die banners hoe dan ook strontvervelend, maar inderdaad de leen-gerelateerde spannen de kroon... Ik werk zelf in de zorg, en stom toevallig staat er nu een banner op deze pagina 'Ambtenarenlening, Nu ook voor werknemers in de zorg!' Soms lijken ze ook zo dichtbij te komen, alsof ze de poster op dat moment kunnen checken ofzo.

Lenen is iets wat niet gepromoot moet worden, zeker niet op een groot forum als bokt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 19:36

Op het moment zie ik hieronder in de gebruikerslijst de GoogleAdSense bot staan. Ik vermoed dat die er wel eens mee te maken kan hebben..

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 19:40

Ik verbaasde me inderdaad ook al ja..

Een flikkerende schreeuwende leen-geld-en-help-jezelf-naar-de-klootjes-banner...

De je-bent-te-dik-banners gingen nog wel, maar vind dit niet zo'n geslaagde actie..

Ben benieuwd naar reactie van Bart en/of Heike.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 19:40

Vue schreef:
Ben benieuwd naar reactie van Bart en/of Heike.

Heike heeft hier niets mee te maken. Eline kan er misschien wel wat zinnigs over zeggen.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 19:42

Nee klopt ik zie net dat ik verkeerd gelezen heb, Unwritten had het over Eline en Bart.
Gevatte post.

anneo3o

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 21:57

Bah gewoon over heen kijken.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 13:15

De banners waar het hier over gaat worden inderdaad geplaatst door Google. Bij voorkeur plaatsen wij advertenties die we rechtstreeks verkopen aan bedrijven via http://www.bokt.nl/adverteren/ Dit zijn vrijwel zonder uitzondering bedrijven met paardgerelateerde producten en hier kunnen we vrij gemakkelijk controle uitoefenen op de reclameuiting en, in mindere mate, het aangeboden product.

Aangezien uit deze directe verkoop niet voldoende geld komt om Bokt.nl van te laten draaien wordt de overige ruimte automatisch gevuld door Google AdSense. Google probeert aan de hand van de inhoud van de pagina die je bekijkt relevante advertenties te plaatsen welke via een virtuele veiling verkocht worden aan adverteerders. Tegenwoordig neemt Google ook een aantal persoonlijke kenmerken mee bij het zoeken naar relevante banners, meer info daarover vind je hier: http://www.google.nl/privacy_ads.html Hier kun je je ook uitschrijven voor deze 'persoonlijke interesses'.

De genoemde korte termijn kredieten lijken een nieuwe trend te zijn in Nederland. Ik zag naast de A2 een levensgroot reclamebord (5x8 meter ofzo) met reclame voor een dergelijke toko, geen idee hoe het op dit moment op TV is. Heb ook zelf even zitten kijken en als je op zo'n leningsite komt dan is het 1x klikken om te zien welke kosten er zijn verbonden aan een lening en daar wordt ook meteen duidelijk dat deze leningen inderdaad absurd duur zijn.

Wat betreft het opvoedkundige element is ten eerste de vraag of dat inderdaad een taak van Bokt is, ik denk zelf van niet, hier ligt vooral een taak bij de ouders. Als er volwassen mensen zijn die geloven dat je extra gratis geld kan lenen via een SMSje dan is er, naar mijn bescheiden mening, een heel stuk meer mis en dan gaat het wel/niet tonen van de banners op Bokt niets veranderen aan de financiële situatie van deze mensen. Overigens lijkt me een relatief kleine lening als dit me een heel prima manier om heel snel afgestraft te worden voor het geloven in goedkoop/snel geld... Het is erg vervelend als je hier in trapt maar ik mag hopen dat je daarna toch een stuk minder naief bent...

Maar goed. Bokt.nl bepaalt dus voor een heel groot deel niet welke advertenties er geplaatst worden, dit gebeurt volautomatisch door Google welke kiest uit een aanbod van honderdduizenden verschillende advertenties. Hierbij sluiten wij ons aan bij de voorwaarden die AdSense stelt aan advertenties, dit houdt o.a. in dat de banners 'family friendly' moeten zijn. Banners die hier niet aan voldoen kunnen gemeld worden bij Google en deze kunnen wij, op individuele basis, ook uitsluiten van weergave op Bokt als het te lang duurt voor Google ingrijpt. Soms komen er idd banners voorbij waar wij niet heel erg gelukkig van worden (en deze leen banner valt daar ook onder), we zijn dan ook aan het zoeken naar mogelijkheden om kritischer te kunnen zijn op dit soort banners. We weten dat niemand (inclusief wij zelf) er blij van wordt maar deze banners zijn, voor dit moment, helaas gewoon nodig. Het aanbod voor een bannerloos Bokt staat overigens nog steeds; stuur daarvoor mij een PB met het bedrag dat je daarvoor per jaar over hebt, bij voldoende interessa ga ik kijken wat ik kan regelen.

Overigens zie ik, buiten dit topic, voornamelijk banners van Neckermann, Swisspost, Interpolis en een aantal paard gerelateerde bedrijven via Google AdSense?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 14:09

Wat mij betreft hoeft Bokt niet bannerloos te zijn - ik heb best wel 's iets van een advertentie opgepikt dat heel handig bleek te zijn, en als bepaalde advertenties mijn interesse hebben klik ik die ook wel 's aan ( levert toch ook geld op voor jullie?).
Maar de advertentiebanner waar het in dit topic over gaat - die wil ik niet op bokt zien! Nog afgezien van het inhoudelijke, was het een schreeuwend ding dat het scherm domineert en zelfs zo dat je gewoon de pest in kreeg om een postje neer te pennen. Op het ogenblik draait er één van Neckermann - die beweegt ook maar is qua kleurstelling en opvallendheid minder storend dan de leen-banner.

Wat betreft het betalen voor Bokt. Ja, ik vind dat geen verkeerd plan, daar is best wel wat op te verzinnen. Jullie weten het beste wat er nodig is om bokt geheel of gedeeltelijk zonder reclame-inkomsten te laten draaien: ik zou zeggen doe 's een voorstel!
Voor betalende VIP-leden zijn er best leuke dingen te verzinnen en ik zou het zeker willen overwegen!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 15:00

BartVB schreef:
Aangezien uit deze directe verkoop niet voldoende geld komt om Bokt.nl van te laten draaien

Wordt het dan niet meer dan hoog tijd om andere vormen van inkomsten te zoeken?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 15:41

BartVB schreef:
we zijn dan ook aan het zoeken naar mogelijkheden om kritischer te kunnen zijn op dit soort banners.

Hiermee bedoel ik voor een groot deel het minder afhankelijk worden van AdSense. Idd op zoek naar andere inkomstenbronnen (maar dat is nog niet zo makkelijk) en het uitbreiden/verbeteren van de directe verkoop van banners.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 20:45

Fijn Bart dat je dit zo uitvoerig uit de doeken doet..........

Ik voor een ben heel blij dat jij de banner eigenlijk ook niet gewenst vind.

Dat je er weinig aan kan doen, dat snap ik ook helemaal........