mensen een topic verbod geven?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 17:17

Ik vind het schokkend dat jij dus vindt dat alles maar gezegd mag worden Alane. Net als dat ik het schokkend vind dat mensen elkaar zo af kunnen slachten in een topic. Kom op we zijn allemaal mensen en als je niet eens een beetje respect voor elkaar op kunt brengen dan ben je echt heel ver gezonken. Of misschien ben ik gewoon een moraalridder en is het volkomen normaal om elkaar maar zo hard mogelijk te willen kwetsen!

Maar waarom kun je dan geen goede discussie houden als je respect voor elkaar hebt Yamcha?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:20

Yamcha schreef:
MamboBeach schreef:
Maar ik vind het wel moord, en dan...
Dan mag ik dat toch zeggen, want dat vind ik.
Ik mag toch zeggen dat ik het er niet mee eens ben, maar ook zeer zekers niet voor TS, of die er al goed over nagedacht heeft omdat ik mensen ken in hetzelfde schuitje en die eeuwige spijt hebben. Maargoed, ik weet ook wel dat dit niet voor iedereen geldt. Maar daar mag je iemand toch attent op maken? Nee, dan wordt er al geschreeuwd dat dat niet mag en TS heeft er niet om gevraagd...
Moet jij eens opletten in hoeveel topics je als moraalridder mag komen opdraven!

Klopt, soms wordt er door de bokkers zelf erg streng gecensureerd, en dat is volgens mij ook op de manier die op dat moment het beste uitkomt.
Neemt niet weg dat het woord 'moord' niet helemaal handig is misschien, en ik kan me voorstellen dat dat erg kwetsend is, maar goed, ik ben fanatiek pro-life, en vind sommige dingen ook echt af te keuren. Wat ik ook wel heb gezegd.
Wil maar zeggen dat je sommige dingen ook iets tactischer kunt brengen. Als je mensen tegen je in het harnas jaagt, zullen ze sowieso niet meer open staat voor (misschien heel goede) argumenten. Dit is geen aanval op jou, hoor, MamaboBeach, (ik weet niet eens wat je in het desbetreffende topic gepost hebt) want ik ben het met je eens dat er soms erg eenzijdig gecensureerd wordt door de bokkers zelf. Ik vind dat oprecht heel jammer, het doodt de discussie, het is een killer voor respect, en mensen staan totaal niet meer open voor andere ideeën en gedachten.

Ik ben het helemaal met je eens en zie het ook zo! :j

In dat topic heb ik ook gereageerd en op een gegeven moment vond ik TS er 'cool' overkomen en dat had ik niet mogen zeggen... Dat snap ik echt niet. Zo kwam het op mij over.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:23

Ik vind dat het aan het team is, om te oordelen wat er met een bepaalde over de streep gegane bokker moet gebeuren.

Maar ook ik vind het beleid in sommige gevallen te soft. Zo kan het gebeuren dat iemand persoonlijk heel hard gekwetst wordt en dat degene die dat doet met 1 OW gewoon verder kan bokken.

Sommige overtredingen zijn imo gewoon meerdere OW's waardig. Heel soms wordt dat al gedaan..... maar niet vaak genoeg imo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:25

Caira schreef:
Ik vind het schokkend dat jij dus vindt dat alles maar gezegd mag worden Alane. Net als dat ik het schokkend vind dat mensen elkaar zo af kunnen slachten in een topic. Kom op we zijn allemaal mensen en als je niet eens een beetje respect voor elkaar op kunt brengen dan ben je echt heel ver gezonken. Of misschien ben ik gewoon een moraalridder en is het volkomen normaal om elkaar maar zo hard mogelijk te willen kwetsen!

Maar waarom kun je dan geen goede discussie houden als je respect voor elkaar hebt Yamcha?

Ik denk dat je mijn post niet helemaal goed gelezen hebt ;)
Ik zal proberen het beter uit te leggen :)

Ik vind juist de tendens dat je in bepaalde topics maar één mening mag verkondigen, en dat je anders afgeslacht wordt, schandalig.
Als iedereen op een respectvolle en vriendelijke manier met elkaar om zou gaan, kun je volgens mij over heel veel praten, dán krijg je boeiende discussies.

In het abortus-topic merkte ik dat gelukkig ook, toen ik op een respectvolle manier (althans dat heb ik wel geprobeerd) zei dat ik het niet met TS eens was, en het ook niet goed vond wat ze deed, maar haar wel wil steunen in de emotionele draaikolk die ze nu toch doorgaat, werd daar toch heel positief op gereageerd. Je kunt juist wel je mening zeggen, wat die ook is, als het maar respectvol is. Niet persoonlijk worden, maar beseffen dat je de persoon nog altijd respecteert, terwijl je het niet eens bent met haar keuze :)

Is het zo duidelijk? :)

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:25

En wederom is het opvallend dat er altijd mensen zijn die de grootste mond hebben als het om kwetsen gaat ("Dat kán toch niet!!!") en het hardst roepen dat er hard gestraft moet worden... terwijl diezelfde personen de grootste geniepigerds zijn die je maar kunt bedenken.....

Denk overigens niet dat dit topic bedoeld zou moeten zijn om de discussie van het bewuste topic nog eens dunnetjes over te doen....

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:26

Caira schreef:
Ik vind het schokkend dat jij dus vindt dat alles maar gezegd mag worden Alane.

Dat schrijf ik helemaal nergens....
ik schrijf enkel dat wanneer iemand iets schrijft en ik vind dat een ieder zelf kan beslissen of hij/zij beledigd wordt... en dat daar een TeM knop voor is of de PB knop...
Wat je echter ziet is dat een ieder voor een ander gaat lopen beslissen, van ene mug een olifant gemaakt wordt en dat daardoor een topic uit de hand loopt, en niet door die ene opmerking, die allereerste opmerking.
Lees het bewuste topic maar eens terug ... lees andere topics maar weer opnieuw.

Caira schreef:
Net als dat ik het schokkend vind dat mensen elkaar zo af kunnen slachten in een topic.

Elkaar... zijn er dus meer dan 1, 2 partijen.... en ben je weer terug bij wat ik eerder al schreef, je kunt iemand alleen beledigen als die zich laat beledigen, oftwel door een opmerking beledigd voelt... en het aparte is dan vaak, dat niet diegeen waarover geschreven wordt reageerd, maar geheel iemand anders, die meent te moeten denken en voelen voor een ander. en dat vind ik kleinerend en beledigend.

Caira schreef:
Kom op we zijn allemaal mensen en als je niet eens een beetje respect voor elkaar op kunt brengen dan ben je echt heel ver gezonken. Of misschien ben ik gewoon een moraalridder en is het volkomen normaal om elkaar maar zo hard mogelijk te willen kwetsen!

Omdat respect verdiend moeten worden en niet afgedwongen wordt en wederzijds moet zijn, mensen vinden een ander al snel respectloos omdat die in een pro topic anti doet...
omdat die in een "aap wat heb je mooie jongen" topic, schrijft dat de jongen helemaal niet zo mooi zijn...
omdat er mensen voor andere mensen denken te moeten reageren, ipv bijv. de TeM knop te gebruiken en rustig af te wachten... nee die moeten dan fel van repliek geven en dan gaan vinger wijzen naar de ander...
it takes 2 to tango...
je hebt voor een ruzie 2 partijen nodig, in je uppie kun je geen ruzie maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:34

Barmat schreef:
En wederom is het opvallend dat er altijd mensen zijn die de grootste mond hebben als het om kwetsen gaat ("Dat kán toch niet!!!") en het hardst roepen dat er hard gestraft moet worden... terwijl diezelfde personen de grootste geniepigerds zijn die je maar kunt bedenken.....

Denk overigens niet dat dit topic bedoeld zou moeten zijn om de discussie van het bewuste topic nog eens dunnetjes over te doen....

Heb je hierbij een specifiek persoon op het oog?

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:04

Ik ben het volledig met Yamcha (en de grootste lijnen van Alane) eens.
Ik vind dat ieder zijn of haar mening mag ventileren. Soms mag het ook best even wat harder onder het mom van 'een schop onder de kont'. MAAR ik vind wel dat er met respect gereageerd moet blijven worden. En inderdaad Yamcha, dat deed je netjes in het betreffende topic.

Imo kan er pas een goede discussie plaats vinden als er wederzijds respect en een zekere vorm van acceptatie is. Een discussie heeft lang niet altijd als doel om andere over te halen een andere mening aan te nemen. Een discussie is imo bedoeld om gedachten uit te wisselen en dingen vanuit een andere hoek eens te bekijken of te laten zien.

Hiermee wil ik niet zeggen dat alles altijd in watjes en roze doekjes verstopt moet worden want daar heb ik ook een bloed hekel aan. Zeg waar het op staat, maar houd wel je fatsoen. Dat de betreffende TS zelfs dreigpb's heeft ontvangen om haar maar van gedachte te doen veranderen vind ik zeer zeer zeer respectloos en ver onder de maat. Ik kan niet begrijpen dat iemand dat doet. :n Hopelijk worden die mensen ook voldoende gestraft. Het toont van zeer weinig 'fatsoen' (ik zoek eigenlijk een ander woord, maar kom er niet op)

Soms moet men ook leren aftasten. Het ene moment kan je prima even 'schoppen' terwijl je het andere moment misschien wel even de watten en roze doekjes te voorschijn moet halen. Een simpel voorbeeld: Ik ben met rijden af en toe flink onzeker. Ik heb dus een instructeur/ice nodig die mij op de juiste momenten een hart onder de riem steekt, maar op andere momenten me een schop onder mijn kont geeft en zegt dat ik niet moet miepen maar rijden. :D Ik heb het gevoel dat veel mensen dit niet meer kunnen of doen. Er zijn users die systematisch verkeerd zitten en zitten te schoppen op de verkeerde momenten. Ik vind dat die best aangepakt mogen worden. Een topic ban vind ik daarmee onzin. Een algemene ban is dan veel meer op zijn plaats.

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk verwoord heb wat ik bedoel. Ben ik niet altijd even goed in op een schermpje :o .

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:54

Yamcha schreef:
Als er vriendelijk en mild gediscussieerd wordt door voor- en tegenstanders, blijkt er best wat goodwill te bestaan.

De grens van vrijheid van meningsuiting ligt volgens mij bij de grenzen van fatsoen. Als een mening op een onfatsoenlijke manier geventileerd wordt, kan ik goed begrijpen dat mensen gaat stijgeren, dat is niet meer dan normaal.

En daar draait het gewoon om.
Niet alleen in het topic waar het nu om draait, maar in alle topics.
Je hoort af en toe dat mensen zeggen dat ze geen mening mogen hebben, maar dat is volgens mij flauwekul. Het gaat om de manier waarop je je mening brengt en hoe je die onderbouwt.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:58

slimmerik schreef:
Ik vind dat het aan het team is, om te oordelen wat er met een bepaalde over de streep gegane bokker moet gebeuren.

Maar ook ik vind het beleid in sommige gevallen te soft. Zo kan het gebeuren dat iemand persoonlijk heel hard gekwetst wordt en dat degene die dat doet met 1 OW gewoon verder kan bokken.

Sommige overtredingen zijn imo gewoon meerdere OW's waardig. Heel soms wordt dat al gedaan..... maar niet vaak genoeg imo.

Mee eens. Ik vind het niet erg dat mensen hun mening geven, maar mensen pesten ben ik ronduit tegen.
En zo heb je er natuurlijk ook op bokt, en voor hun maakt een OW niets uit, ze doen gewoon door.

Het is wel erg moeilijk mensen een verbod geven voor ene topic, want dan gaan ze toch gewoon je in andere topics lastigvallen.
Jammer wel, maar ik negeer ze dan gewoon ;)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 01:16

Wat mij ook vaak opvalt in dat soort topics (en dan ook nog eens plotseling in mijn pb-box...) is dat als men het niet eens is met TS, TS vervolgens de grond in stampen, nog even doorhakken en er nog even flinke berg zooi overheen gooien.... maar vervolgens wel lopen te piepen dat ze zich gekwetst voelen door TS mening. Dát vind ik pas achterbaks :)

Het valt niet altijd mee om een totaal ander standpunt te begrijpen, maar vaak is het ook het zo dat men het niet wíl begrijpen en dat vind ik heel kwalijk. Een andere manier van redeneren is niet slecht, het is anders en als je als forumlid je daar niet in wilt verdiepen dan moet je imo ook niet reageren. Een verhaal heeft altijd 2 kanten, neem deze dan ook mee in je reactie :)

[quote=mambobeach]Wat ook zo is, is dat natuurlijk je iets hier op Bokt mept het heel anders over kan komen dan dat je daadwerkelijk bedoelt! [/quote]

Absoluut waar en des te meer moet je heel voorzichtig zijn met het formuleren van je reacties bij discussie-punten in plaats van even snel de (ongenuanceerde) mening erop kwakken :)

[edit] daarbij kan ik me niet voorstellen dat er iemand is die het 'normaal' vindt om iemand voor moordenaar (of erger) uit te maken of alszijnde uitgemaakt worden. Dat heeft imo niks meer met subjectieviteit en/of meningen te maken, maar is imo gewoon ongepast/onfatsoenlijk en altijd kwetsend.

Natuurlijk is er een grens en is die grens voor iedereen ergens anders en is die lijn vaak flinterdun, maar bij veel topics wordt die lijn gewoon compleet overschreden. En dat ziet iedereen wel (idd te zien aan aaaaaaaal die reacties met 'ik tem').....

Daks

Re: mensen een topic verbod geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 01:39

Ook ik vind dat je mensen moet kunnen weigeren om in een topic nog te reageren, sommige zijn bewust uit op een discussie en zullen een ander nooit gelijk geven.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:33

@Daks,voor een discussie heb je 2 partijen nodig...
1 iemand alleen kan geen discussie voeren.... het is wat die ene persoon schrijft maar wat een ander erop antwoord...
en dan is het nog vaak gelijk hebben of gelijk krijgen?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:56

ik heb geen flauw idee waar dit over gaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 15:03

Over het abortus-topic volgens mij, Kim :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 15:26

Daks schreef:
Ook ik vind dat je mensen moet kunnen weigeren om in een topic nog te reageren, sommige zijn bewust uit op een discussie en zullen een ander nooit gelijk geven.

Discuzeuren doe je niet in je eentje. ;)
Het gaat imo toch ook niet om het gelijk geven? Tuurlijk kan er tijdens een discussie best wel eens bij de ene partij een lampje gaan branden en denken, ja, daar zit ook iets in...
Als je geen discussie wil moet je denk ik niet op een forum kijken. ;)

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 18:24

MamboBeach schreef:
Daks schreef:

Discuzeuren doe je niet in je eentje. ;)
Het gaat imo toch ook niet om het gelijk geven? Tuurlijk kan er tijdens een discussie best wel eens bij de ene partij een lampje gaan branden en denken, ja, daar zit ook iets in...
Als je geen discussie wil moet je denk ik niet op een forum kijken. ;)

Maar soms heb je ook mensen die puur alleen op een discussie uit, en zullen een ander ook al hebben die een punt, nooit positief benaderen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:05

@Daks, en dan nog heb je 2 partijen nodig voor een duscussie anders noemen ze het zelfgesprekken :D

en kun je je afvragen of het gaat om gelijk hebben of gelijk krijgen, en of jij het bij het goede eind hebt of de andere partij.. ..

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 02:16

maar je kunt ook zo lang doorgaan en constant op je eerder geposte posts hameren dat je niet open staat voor iemand zijn mening. dus krijg je een discussie en vind je alleen dat je eigen mening WET is.

ik ben het ook helemaal met jullie eens dat je met meerdere moet zijn wil er een discussie plaatsvinden

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 10:24

Daks schreef:
maar je kunt ook zo lang doorgaan en constant op je eerder geposte posts hameren dat je niet open staat voor iemand zijn mening. dus krijg je een discussie en vind je alleen dat je eigen mening WET is.

geldt dat dan niet voor beide partijen?
zowel voor jezelf als diegene die het niet met jou eens is?
Als er tegen argumenten zijn, zouden die toch ook waar kunnen zijn?

Is of wordt iemand persoonlijk of irritant, dan kun je die persoon een pb sturen, TeM knop klikken.. legio mogelijkheden...
iemand kan je dan pas uitlokken als jij je laat uitlokken.

nog maar te zwijgen over het feit dat er 9 van de 10 keer niet goed wordt gelezen of dat men elkaar niet begrijpt... of men denkt iets te lezen wat er helemaal niet staat...