Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Yamcha schreef:MamboBeach schreef:Maar ik vind het wel moord, en dan...
Dan mag ik dat toch zeggen, want dat vind ik.
Ik mag toch zeggen dat ik het er niet mee eens ben, maar ook zeer zekers niet voor TS, of die er al goed over nagedacht heeft omdat ik mensen ken in hetzelfde schuitje en die eeuwige spijt hebben. Maargoed, ik weet ook wel dat dit niet voor iedereen geldt. Maar daar mag je iemand toch attent op maken? Nee, dan wordt er al geschreeuwd dat dat niet mag en TS heeft er niet om gevraagd...
Moet jij eens opletten in hoeveel topics je als moraalridder mag komen opdraven!
Klopt, soms wordt er door de bokkers zelf erg streng gecensureerd, en dat is volgens mij ook op de manier die op dat moment het beste uitkomt.
Neemt niet weg dat het woord 'moord' niet helemaal handig is misschien, en ik kan me voorstellen dat dat erg kwetsend is, maar goed, ik ben fanatiek pro-life, en vind sommige dingen ook echt af te keuren. Wat ik ook wel heb gezegd.
Wil maar zeggen dat je sommige dingen ook iets tactischer kunt brengen. Als je mensen tegen je in het harnas jaagt, zullen ze sowieso niet meer open staat voor (misschien heel goede) argumenten. Dit is geen aanval op jou, hoor, MamaboBeach, (ik weet niet eens wat je in het desbetreffende topic gepost hebt) want ik ben het met je eens dat er soms erg eenzijdig gecensureerd wordt door de bokkers zelf. Ik vind dat oprecht heel jammer, het doodt de discussie, het is een killer voor respect, en mensen staan totaal niet meer open voor andere ideeën en gedachten.
Caira schreef:Ik vind het schokkend dat jij dus vindt dat alles maar gezegd mag worden Alane. Net als dat ik het schokkend vind dat mensen elkaar zo af kunnen slachten in een topic. Kom op we zijn allemaal mensen en als je niet eens een beetje respect voor elkaar op kunt brengen dan ben je echt heel ver gezonken. Of misschien ben ik gewoon een moraalridder en is het volkomen normaal om elkaar maar zo hard mogelijk te willen kwetsen!
Maar waarom kun je dan geen goede discussie houden als je respect voor elkaar hebt Yamcha?
Caira schreef:Ik vind het schokkend dat jij dus vindt dat alles maar gezegd mag worden Alane.
Caira schreef:Net als dat ik het schokkend vind dat mensen elkaar zo af kunnen slachten in een topic.
Caira schreef:Kom op we zijn allemaal mensen en als je niet eens een beetje respect voor elkaar op kunt brengen dan ben je echt heel ver gezonken. Of misschien ben ik gewoon een moraalridder en is het volkomen normaal om elkaar maar zo hard mogelijk te willen kwetsen!
Barmat schreef:En wederom is het opvallend dat er altijd mensen zijn die de grootste mond hebben als het om kwetsen gaat ("Dat kán toch niet!!!") en het hardst roepen dat er hard gestraft moet worden... terwijl diezelfde personen de grootste geniepigerds zijn die je maar kunt bedenken.....
Denk overigens niet dat dit topic bedoeld zou moeten zijn om de discussie van het bewuste topic nog eens dunnetjes over te doen....
Yamcha schreef:Als er vriendelijk en mild gediscussieerd wordt door voor- en tegenstanders, blijkt er best wat goodwill te bestaan.
De grens van vrijheid van meningsuiting ligt volgens mij bij de grenzen van fatsoen. Als een mening op een onfatsoenlijke manier geventileerd wordt, kan ik goed begrijpen dat mensen gaat stijgeren, dat is niet meer dan normaal.
slimmerik schreef:Ik vind dat het aan het team is, om te oordelen wat er met een bepaalde over de streep gegane bokker moet gebeuren.
Maar ook ik vind het beleid in sommige gevallen te soft. Zo kan het gebeuren dat iemand persoonlijk heel hard gekwetst wordt en dat degene die dat doet met 1 OW gewoon verder kan bokken.
Sommige overtredingen zijn imo gewoon meerdere OW's waardig. Heel soms wordt dat al gedaan..... maar niet vaak genoeg imo.
Daks schreef:Ook ik vind dat je mensen moet kunnen weigeren om in een topic nog te reageren, sommige zijn bewust uit op een discussie en zullen een ander nooit gelijk geven.
MamboBeach schreef:Daks schreef:Ook ik vind dat je mensen moet kunnen weigeren om in een topic nog te reageren, sommige zijn bewust uit op een discussie en zullen een ander nooit gelijk geven.
Discuzeuren doe je niet in je eentje.![]()
Het gaat imo toch ook niet om het gelijk geven? Tuurlijk kan er tijdens een discussie best wel eens bij de ene partij een lampje gaan branden en denken, ja, daar zit ook iets in...
Als je geen discussie wil moet je denk ik niet op een forum kijken.
Daks schreef:maar je kunt ook zo lang doorgaan en constant op je eerder geposte posts hameren dat je niet open staat voor iemand zijn mening. dus krijg je een discussie en vind je alleen dat je eigen mening WET is.