Oscar schreef:Zelfs al ben je online dan kunnen er altijd nog zaken zijn die voor moeten gaan. Als ik bijv. op mijn werk ben en er breekt een rel uit, dan kan het zo zijn dat ik er niets mee doe (behalve een andere mod waarschuwen) omdat het werk nu eenmaal voor gaat. Dat klinkt misschien cru, maar ik wil niet dat mijn werkgever eronder lijdt dat ik er zonodig een hobby op na moet houden. Hij is degene die me betaalt, dus naar mijn mening ook degene met de meeste rechten.
Toch denk ik dat je met een team dat zo groot is, wel wat afspraken kunt maken over bepaalde tijdstippen - dat er dan mensen zijn die een bepaalde gereseveerde tijd aanwezig zijn. Dat dat niet samen met je werk gaat kan ik me wel voorstellen, maar je kunt ook voor vrijwilligerswerk wel tijd inplannen waarop het wel voor gaat.
Nou weet ik niet of het noodzakelijk is om dat te doen, er zijn volgens mij voldoende andere mogelijkheden, en ik weet ook dat jij persoonlijk je uurtjes wel maakt
Maar dat het vrijwilligerswerk is, maakt het niet vrijblijvend. Als je toezeggingen doet kun je je daar gewoon aan houden - en ik vind dat er soms wel wat erg lichtvaardig gebruik gemaakt wordt van het excuus 'het is vrijwilligerswerk dus je kunt niks verplichten'. En ik vind het extra sneu, omdat ik weet dat daardoor de rotklusjes vaak terechtkomen bij mensen die toch al heel hard werken en het niet over hun hart verkrijgen om de zaken dan maar te laten liggen... 't Zal niet de eerste keer zijn dat een vrijwilliger daarom stopt.