Ik vraag me af, wellicht een subforum voor zwangere bokkers?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Douce

Re: Ik vraag me af, wellicht een subforum voor zwangere bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:49

Ik vind het wel een goed idee.
Natuurlijk hoef je de zwangerschapstopics niet te openen, maar vaak zegt alleen de titel al genoeg om confronterend te zijn. Ik snap dat sommige mensen op sommige momenten gewoon écht geen zin hebben in die titels. Zwangerschap is en blijft een beladen punt; de een wil het niet worden en is dus ongewenst zwanger, de ander wil het heel graag en daarbij lukt het niet.

Ik snap trouwens niet waarom er geen sub forum mag over oudere paarden? Zou hier graag wat uitleg over willen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:51

Nou, waarom dan niet heel LZP schrappen? Het is toch een paardenforum?

Ik vond het tijdens mijn zwangerschap wel heel fijn om ervaringen te delen met paardeneigenaren (in een HK topic), het leven van een paardenmiep is toch anders dan van een nietpaardenmiep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:52

Omdat bokt al te groot is. Het algemene gedeelte is enorm. Subfora voor paarden mogen geloof ik al niet meer, dus voor niet paard gerelateerde onderwerpen, dan helemaal niet lijkt me.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:59

cutie_lover schreef:
Ik vind het wel een goed idee.
Natuurlijk hoef je de zwangerschapstopics niet te openen, maar vaak zegt alleen de titel al genoeg om confronterend te zijn. .

om deze reden ben ik ook voorstander......hoef ik al die confronterende teksten niet te lezen
en zo te zien ben ik niet de enige :o

ik vind ook dat alles wat met relatie's liefde's en de daaropvolgende baby's allemaal in een apart subforum mogen
dan kan je zelf kiezen of je die " confronterende" titels leest ja of de nee......

heb het al eerder aangekaart maar helaas was het antwoord negatief...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 20:26

Mindim schreef:
Ik zou het jammer vinden als er wel een subforum komt voor zwangerschappen en alles daaraan gerelateerd en dat een subforum voor oude paarden wordt geweigerd op een paardenforum.
Wat ik al eerder zei, kindjeopkoomst.nl , is voor moeders en kinderen de uitgelezen site, bokt niet.

Ik zit ook op een aantal zwangerschapsfora (nou ja, niet zo fanatiek als bokt, maar ik lees wel eens wat), maar dat is toch echt anders hoor. Paardenvrouwen zijn toch wat meer rouwdouwers, niet mutsen maar gewoon doen. Het trutgehalte van zwangerschapsfora is echt wel enorm (sorry voor mensen die daar trouw posten :o ). Het is toch gewoon fijn om tussen mensen te zitten die gewoon begrijpen dat je problemen hebt een rijbroek te vinden, dat je ook net voor je bevalling nog gewoon je stallen mest omdat je beesten proper erbij moeten staan en dat het echt moeilijk is hoe je tijd indeelt als je kind er is omdat je paard ook echt belangrijk is (om maar wat thema's te noemen).

Van mij hoeft er trouwens dus ook echt geen subforum te komen. Als ik even heel eerlijk mag zijn, vind ik het een beetje gemiep dat het te confronterend is, de wereld is vol met geboren en ongeboren kinderen, je sluit je ook niet op in huis neem ik aan. Dat je die topics niet gaat lezen begrijp ik, maar mensen hoeven zich niet weg te steken omdat een ander het psychisch niet kan handelen.

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 20:54

Zo kunnen we elk onderwerp wel onder een ''sub'' rubriekje gaan gooien. Voor iedereen zit er ongetwijfeld een topic tussen dat confronterend is.

En bokt is al te groot? Wie bepaald dat? Je kunt dan eigenlijk wel elke niet paardgerelateerd rubriek wegmoffelen. Wat een onzin zeg.. Kom opppp....!!!!! Laten we ook hier nog even een punt van gaan maken met zijn alle.
Laatst bijgewerkt door Caroline1985 op 04-03-10 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 20:55

Quellian schreef:
Nou, waarom dan niet heel LZP schrappen? Het is toch een paardenforum?

Ik vond het tijdens mijn zwangerschap wel heel fijn om ervaringen te delen met paardeneigenaren (in een HK topic), het leven van een paardenmiep is toch anders dan van een nietpaardenmiep.

Helemaal mee eens!!!!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 20:59

Urielle schreef:
Caira schreef:
Er zijn nog zoveel forums buiten bokt, ik denk dat ze daar beter op hun plek zijn.

Dan moet je de hele kant van LZP, TV, BB, UK, noem maar op ook opdoeken. Voor alles zijn andere fora.

helemaal mee eens
waarom zou ik, alleen om over mijn zwangerschap te praten naar een ander forum moeten
juist hier kun je ook vaker vragen hoe het te combineren is met paarden of ken je al mensen van andere topics, en is het leuk om ook nog over bv je zwangerschap te kletsen
het staat toch in een huiskamer topic??

Er zijn zoveel topics waar ik niks mee heb, kan tpch, lees ik ze gewoon niet... prima

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:16

Urielle schreef:
Ik zit ook op een aantal zwangerschapsfora (nou ja, niet zo fanatiek als bokt, maar ik lees wel eens wat), maar dat is toch echt anders hoor. Paardenvrouwen zijn toch wat meer rouwdouwers, niet mutsen maar gewoon doen. Het trutgehalte van zwangerschapsfora is echt wel enorm (sorry voor mensen die daar trouw posten :o ). Het is toch gewoon fijn om tussen mensen te zitten die gewoon begrijpen dat je problemen hebt een rijbroek te vinden, dat je ook net voor je bevalling nog gewoon je stallen mest omdat je beesten proper erbij moeten staan en dat het echt moeilijk is hoe je tijd indeelt als je kind er is omdat je paard ook echt belangrijk is (om maar wat thema's te noemen).

Grappig, dit bedoel ik inderdaad :j
Ik zit ook op zo'n forum, heb het tegenover een -niet zwangere- vriendin altijd over het 'sekteforum'. De mensen daar vinden het onbegrijpelijk dat je stallen mest als je zwanger bent of net bevallen! Inderdaad, paardenmiepen zijn toch meer rouwdouwers.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:57

Ook ik heb als zwangere bokker geen behoefte aan een apart subforum, denk ook niet dat die er gaat komen, past immers prima binnen LZP, MW en de huiskamer. De reden dat een topic over zwangerschap en alles wat daarmee te maken heeft te confronterend is voor sommigen vind ik trouwens een erg slecht argument voor een apart subforum. Ik kom ook heel veel topics tegen die ik storend of confronterend vind, maar je maakt nog altijd zelf de keus wat je wilt lezen en waar je wilt reageren. Op bokt zitten nu eenmaal een hoop mensen van verschillende leeftijden in verschillende levensfasen met de meest uiteenlopende levensovertuigingen en meningen. Als je daar niet tegen kan moet je een forum opzoeken met gelijkgestemden.

Ben het er alleen wel mee eens dat er ineens heel veel topics over zwangerschap e.d. zijn. Volgens mij is er een heuse babyboom op komst! Leuk!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:08

O , maar omdat mensen het vervelend vinden om ermee geconfronteerd te worden hoeft het van mij ook niet apart hoor :)

Is vervelend voor die mensen , maar iedereen moet maar gewoon zorgen voor een laagje eelt op de ziel want je kunt niet altijd verwachten dat alles voor je uit de weg gaat , iedereen krijgt zijn portie te verwerken en heeft wel eens iets dat pijn doet , dat hoort er gewoon bij :(:)

Maar het is gewoon overzichtelijker.

Mensenwelzijn is ook apart van LZP.

Er zijn genoeg ziek / zwak / misselijk topics om een subforum Mensenwelzijn voor te maken.

Net zoals er genoeg Liefde / Relaties / Sex / Zwangerschaps topics zijn om die lekker bij elkaar te gooien :)

Houdt het alleen maar overzichtelijk om grote groepen berichten een beetje verder uit te schiften :)

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:09

Ik zat nog over dit topic na te denken..
Misschien als tussenoplossing kun je tags verplichten?
Dan weten mensen dat ze niet eens de titel meer hoeven te lezen?
Bijvoorbeeld;
[ZK]
zwanger&kinderen zoiets?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 21:17

Bokt is bedoelt als paardenforum, gedeeltes op het algemene tabblad zijn als 'extra'. Persoonlijk schat ik de kans dat er eerder een nieuwe sub op de paardenfora bij komt dan op de algemene fora. (dit is geen belofte overigens ;) )

Bart heeft bij de uitleg waarom er geen oude paardensub komt al uitgelegd dat wij op dit moment al erg veel verschillende fora hebben en dat er geen ruimte is voor een nieuwe sub. Bovendien zijn de ideeën voor een apart relatie gedeelte ook al een aantal keren afgewezen. Plus dat zulke topics vaak alleen verschijnen 'bij vlagen'.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 21:27

Ik snap heel goed dat het confronterend is om zwangerschapstopics voorbij te zien komen als het voor jezelf een probleem is of als je net een miskraam hebt gehad. Dat snap ik heel erg goed.

Echter, toen mijn friese hengst net gestorven was, zag ik ook om de haverklap foto-topics van friese hengsten voorbij komen hier. Ook confronterend. Maar mijn keuze om zo'n topic dan aan te klikken of niet.

Voor elk van de Bokkers is iets anders weer confronterend.