Aangifte doen om wat een andere bokker zegt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:14

Gekvanfleur, ik bedoel meer bokker versus bokker respect. Dit topic is helaas een goed voorbeeld van hoe het niet moet...

Je hoeft niet iedereen te begrijpen, of iedereens mening te delen. Maar respecteer een ander dan en laat het rusten. Ga niet iemand belachelijk maken, persoonlijk aanvallen in debat of achter zijn of haar rug om zeggen dat iemand een leven moet zoeken.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:14

MariekeB schreef:
Gelukkig is er iemand zo vriendelijk om Me te vertellen dat er een topic over mij is. Dan daarvoor.

|ik ben het met een par mensen hier eens. Ja er worden wel eens veel ergere dingen gezegd op bokt.
En dat gaat te ver.. Dit ging ook te ver.

Ik heb betreffende persoon eerst een pb gestuurd en om rectificatie gevraagd ...
en ik heb getemd om het weg te laten halen.

Ik ga dit ook Temmen, want ik geloof dat dit wat tegen de Boktregels is.

@Petite : dan heb ik bereikt wat ik wilde. Namelijk dat mensen nadenken over wat ze zeggen en geen uitspraken doen die bedreigend zijn.

Ik vraag me ook af wat je er bedreigend aan vindt? Denk je echt dat de bokker die die opmerking plaatste daadwerkelijk Joran gaat neerschieten?

Netjes is anders, maar bedreigend vind ik het niet.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:16

Ik begrijp het punt van Marieke wel.. Soms zou er beter nagedacht moeten worden voordat men iets zegt of post en ze heeft zeker de aandacht weten te krijgen met haar opmerking.

Maar het is wel een feit dat het niet aan ons is om te beslissen over het leven van een ander. Het enige leven waar je imo over mag beslissen is dat van jezelf.

Natuurlijk zijn er mensen waarvan ik vind, mening dus, dat die hun recht op het leven verspeeld hebben.

Wie ik daar onder vind vallen houd ik voor mezelf. Zou het eerlijk gezegd zelf ook niet zo cool vinden als ik op het internet zou lezen dat een half forum mij dood wenst.. :')

Konstantine

Re: Aangifte doen om wat een andere bokker zegt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:20

Jullie kunnen het grappig vinden, maar ik heb ooit een blog gepost waarin ik zei dat iemand "wat mij betreft dood kon vallen" en kreeg dus mooi wel een tik op de vingers van de politie. Ben er goed vanaf gekomen met die tik op de vingers, maar er zijn dus wel meningen die te ver gaan...

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:22

Hilarisch _O-

@Melsh
Een blog vind ik persoonlijk iets anders dan dit commentaar over Joran.
Die jongen is gewoon hardstikke schuldig.

Ik ben het er overigens wel compleet mee eens dat die jongen een kogel verdient, wel meerdere imo.

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:22

maak je niet druk, hir gebeurd niets mee TENZIJ Joran zelf aangifte gaat doen van bedreiging. maar het zal wel niet de eerste keer zijn dat hij zoiets hoort.
Als je aangifte wil doen van bedreiging moet dit een bedreiging met dood, mishandeling of brandstichting zijn tegen de aangever.. Kan nergens vinden of dat gebeurd is.

Verder vind ik het jammer dat mensen sommige teksten zo letterlijk nemen. Alsof een bokker, na het zeggen van de bepalende zin, een pistool onder zijn/haar kussen weg haalt en dhr. v. Sloot ff gaat neer schieten.. Bokkers en Boksters, relax een beetje. Als je dit soort uitspraken zo serieus gaat nemen, ben je hier waarschijnlijk te vaak..

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:23

Nanne schreef:
Wie ik daar onder vind vallen houd ik voor mezelf. Zou het eerlijk gezegd zelf ook niet zo cool vinden als ik op het internet zou lezen dat een half forum mij dood wenst.. :')

Dan moet je geen tiener meisje vermoorden, typisch gevalletje van eigen schuld dikke bult :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:23

Ik ben het er ook mee eens, zeker. En een hoop anderen waarschijnlijk ook. Maar dan nog is het gevaarlijk om je mening op die manier te uiten... Er zijn altijd gekken die het te letterlijk nemen.
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 27-02-10 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:24

Ik denk dat een hoop dingen ook liggen aan de manier waarop het beschreven staat. :j

Op het internet is het natuurlijk erg makkelijk om er zomaar dingen uit te gooien en een hele hoop kan verkeerd begrepen worden doordat er geen emotie bij komt kijken in het "uitspreken".

@ Zack

Kan jij ook uitleggen waarom jij vindt dat hij een kogel moet krijgen? :)
Pure intresse! :D

Het is natuurlijk niet bewezen dat hij het gedaan heeft, al heb ik daar persoonlijk geen twijfel bij. Maar dat is puur gevoel en niet gebasseerd op bewijzen. ;)

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:25

@Nanne
Tuurlijk :D
Ben toch aant werk en er is geen hol te doen :+

Pb of int topic? :P

Eirikur

Zack schreef:
Hilarisch _O-

@Melsh
Een blog vind ik persoonlijk iets anders dan dit commentaar over Joran.
Die jongen is gewoon hardstikke schuldig.

Ik ben het er overigens wel compleet mee eens dat die jongen een kogel verdient, wel meerdere imo.
Pas maar op hoor! Als een zekere bokster haar zin krijgt sta je zometeen samen met de Bokkers die in het andere topic op een dergelijke manier regeerden voor het hekje... :+

Anoniem

Ik heb nog nooit een andere aangifte gedaan in mijn leven dan van een gestolen fiets. Dus het zal wel niet zo ver komen.

en gezien de reacties hier, lijkt het erop dat ik degene ben die het mis heeft en dat het normaal is om Joran ( een onschuldig mens ) dood te wensen.
Voor mij is het iets anders om te zeggen dat een moordenaar de doodstraf mag krijgen. Dan hebben we het over een moordenaar nml , en je kan voor of tegen de doodstraf zijn.
Ik weet dat Joran zelf aangifte moet doen, en dat ik dat niet kan doen.......

Zack : je VIND dat Joran schuldig is. Hij is niet schuldig daar zit een groot verschil in ...

Ik ga naar mijn paard .Dit is nml best een kwetsend topic, al zijn de reactie op mij na 5 minuten aangepast. Gelezen heb ik ze uiteraard toch .

Dank voor de mensen die begrijpen wat ik bedoel, al heb ik het vermoedelijk op een verkeerde manier gebracht

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:27

Zack schreef:
@Nanne
Tuurlijk :D
Ben toch aant werk en er is geen hol te doen :+

Pb of int topic? :P

Ik ook.. :')

Mag allebei, wat je zelf wilt. :)

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:28

Hiervoor kan geeneens aangifte gedaan worden.
Bedreiging moet bedreiging met een misdrijf zijn. In dit geval zou dat tegen het leven zijn. Echter, de persoon die bedreigd wordt, moet zich ook bedreigd voelen. Daarbij heeft degene die de opmerking geplaatst heeft ook niet gezegd "ik ga hem een kogel door zijn kop schieten"
Dus aangifte kan niet...

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:29

wat een hoop heisa om niks ! :n

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:29

Mensen,

Ik denk dat Marieke niet serieus aangifte wil of gaat doen maar deze opmerkingen enkel en alleen heeft gemaakt om ons wat bewuster te maken van het feit wat we soms op het internet neer zetten. ;)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:30

Wat een vreselijk overdreven gedoe hier.

Cognities van mensen en handelingen staan apart. Dit is duidelijk van een emotioneel standpunt geschreven. Als je daar niet in kan komen is het tijd om van het internet te gaan denk ik.
Tuurlijk mag het niet gezegd worden, maar dan adem je in en uit en tem je een mod. Drama drama

Verder is het wel weer grappige menselijke natuur, niet tegen bedreiging kunnen, maar wel zelf gaan bedreigen. Ik zal het nooit snappen :)
Laatst bijgewerkt door lesilla op 27-02-10 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:31

@Ericprast
Gelukkig kan ik wat hebben ;)
Het is een vrij land, dus ik mag mijn mening uiten.

@Marieke
Ik VIND idd dat hij schuldig is.
Dat voor de vrouwenhandel is hij op betrapt, dus ja hij is zeker schuldig.
En dat is buiten het feit dat hij Natalee vermoord zou hebben.
Die jongen is krankjorem, en zou idd de doodstraf verdienen.
Helaas doen we dat niet in nederland.
Levenslang is tegenwoordig ook niet meer levenslang.
Waar gaat dit heen in nederland.

Mijn buurjongen.. vermoord, dader 3 jaar celstraf..
Tis toch te gek voor woorden?

@Nanne
Je hebt inmiddels een beetje je antwoord.
Joran is niet alleen schuldig aan de dood van natalee (wat dus nog in zovere niet bewezen is wat jij zegt) Maar ook van vrouwen handel en mishandeling.
Voor mij genoeg om die jongen een doodstraf te geven, omdat hij duidelijk nooit gaat stoppen met die acties van hem.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:31

MariekeB schreef:
Ik heb nog nooit een andere aangifte gedaan in mijn leven dan van een gestolen fiets. Dus het zal wel niet zo ver komen.

en gezien de reacties hier, lijkt het erop dat ik degene ben die het mis heeft en dat het normaal is om Joran ( een onschuldig mens ) dood te wensen.
Voor mij is het iets anders om te zeggen dat een moordenaar de doodstraf mag krijgen. Dan hebben we het over een moordenaar nml , en je kan voor of tegen de doodstraf zijn.

Zack : je VIND dat Joran schuldig is. Hij is niet schuldig daar zit een groot verschil in ...

Ik ga naar mijn paard .Dit is nml best een kwetsend topic, al zijn de reactie op mij na 5 minuten aangepast. Gelezen heb ik ze uiteraard toch .

Dank voor de mensen die begrijpen wat ik bedoel, al heb ik het vermoedelijk op een verkeerde manier gebracht

Of hij schuldig of onschuldig is kunnen wij alleen maar naar gissen, we zijn er niet bij geweest.
In mijn imo is hij geen zuivere koffie

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:32

Petite schreef:
Wat ik net toch las gaat echt mijn pet te boven.
Er was een heel nette discussie, één persoon zegt het volgende erover naar aanleiding van een aantal reacties:

Citaat:
Hij verdiend eigenlijk gewoon een kogel om het hard te zeggen zijn we van al het gezeur af.

Vervolgens gaat een bokker er aangifte over doen, omdat het volgens diegene een bedreiging met de dood is.
Gaan we hier nou niet te ver? Er staat; hij verdiend eigenlijk de kogel en niet; ik ga hem neerschieten.
Natuurlijk moet je opletten met wat je plaatst, maar ik vind hier aangifte over doen vér buiten het boekje gaan.

Ik durf nu serieus bijna niks meer te plaatsen, straks wordt er aangifte over gedaan.

Hoe staan jullie tegenover aangiftes doen om wat een medebokker zegt én; waar trek je de lijn dat iets echt niet kan?

Er wordt ook zo vaak gezegd over paardenverkrachters: ik zou hem helemaal neerknuppelen, etc. Dan vind ik dit toch echt wel wat netter!

Op die zin kun je helemaal geen aangifte gaan doen. Als er had gestaan: Ik ga die man een kogel geven, dan wel. Dan is het een bedreiging nu is het alleen maar een uiting.
De betreffende bokker zou ik dan ook erg veel succes wensen bij de aangifte. (hopelijk wordt ze niet te hard uitgelachen door de dienstdoende agenten)

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:35

@Sparta
Zoals de betreffende bokster al melde gaat ze geen echte aangifte doen.

@Niezz
Ik vind koffie zowiezo bagger dus sja...
(sorry die is wel erg flauw :P )

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:36

Zack schreef:
@Ericprast

@Nanne
Je hebt inmiddels een beetje je antwoord.
Joran is niet alleen schuldig aan de dood van natalee (wat dus nog in zovere niet bewezen is wat jij zegt) Maar ook van vrouwen handel en mishandeling.
Voor mij genoeg om die jongen een doodstraf te geven, omdat hij duidelijk nooit gaat stoppen met die acties van hem.

Ik begrijp je hoor. Ik snap waarom hij van jou de doodstraf mag krijgen. :j

Ikzelf ben niet zo'n fan van de doodstraf, wel van een levenslange gevangenisstraf en imo zijn de straffen hier in NL ook te mild.

Maar als deze jongen ter dood veroordeelt word zullen we helemaal nooit meer horen wat er met Nathalee gebeurt is en als deze jongen TBS zou krijgen, wat hij imo nodig heeft qua psychische hulp, kunnen ze hem misschien wel zover krijgen dat hij toch een boekje open doet.

Deze jongen heeft imo een psychisch probleem en dat is geen klein probleem. Hij is naar mijn mening ook een gevaar omdat hij op de meest zieke manieren toch de publiciteit blijft zoeken.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:39

Zack schreef:
@Sparta
Zoals de betreffende bokster al melde gaat ze geen echte aangifte doen.

@Niezz
Ik vind koffie zowiezo bagger dus sja...
(sorry die is wel erg flauw :P )

Verstandige keuze, want dat gaat ook niet. Dat heeft ze dan nu zelf waarschijnlijk ook in de gaten. Ook erg raar om dat dan wel te zeggen. Als ze zo op de hoogte was van de wet om te menen dat aangifte kan, had ze zich beter eerst kunnen verdiepen daar in.

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:40

MariekeB schreef:

Marieke: Ondanks dat ik dit topic een hoop heisa om niets vind, vind ik het toch erg interessant om te lezen dat jij weet wat er gebeurd is op het strand. Aangezien jij tegen Zack kan vertellen dat Joran echt onschuldig is... Kan je mij vertellen wat er gebeurd is. Wellicht dat P. R. de Vries er ook nog wat mee kan.
(heb ook wel eens gedacht dat natalee een overdosis heeft gehad en daarop verkeerd reageerde in de armen van Joran, welke in paniek raakt en haar ergens heeft gelaten.. maar toen ik het filmpje van de vrouwenhandel zag wist ik dat het geen normaal mens kan zijn...)

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:41

Sparta,

Zoals al eerder gezegd heeft de Bokker die uitspraak alleen gedaan om men wat bewuster te maken van hetgeen wat ze posten. ;)