hele moderatorteam over ow's/bans etc.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_shana_

Re: hele moderatorteam over ow's/bans etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:11

Wat ik weet uit de banlijst is dat hij een ban van een week heeft gehad wegens "uitvechten van een vete".
En daarna op deze gronden een BOT, nogmaals ik ga niet beoordelen wat waar is, zo goed ben ik niet op de hoogte.
Maar als het klopt wat hij verteld heeft, is er dus 1 OW geweest, in de vorm van een ban, en daarna meteen omgezet naar een BOT.
Zonder dat hij op de hoogte was hoeveel OW's een tijdelijke ban "waard" is.
En als men dan de lijst "OW's en BAN's" ernaast houdt blijkt dat bij velen cijfers te staan (als ik het goed heb zijn dat de aantallen OW's), en bij anderen niet. (Bij hetzelfde vergrijp).
Hoe kan dit?
Gaan jullie mensen die over de schreef gaan dan ook waarschuwen, als...dan....?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:19

_shana_ schreef:
Zonder dat hij op de hoogte was hoeveel OW's een tijdelijke ban "waard" is.

Tsja, een ieder wordt geacht de wet te kennen enzo... Er staat een bijzonder uitgebreid verhaal over OW's en bans in de Help van Bokt, en dat iemand geen zin heeft om dat te lezen, dat is een eigen keuze.

Ik kan me persoonlijk niet echt voorstellen dat iemand die een BOT heeft gekregen niet zelf had kunnen bedenken over de schreef te gaan. Zo moeilijk zijn de regels van Bokt nou ook weer niet. Er zijn wat specifieke situaties die je misschien niet uit jezelf weet, maar dat zijn niet de situaties waarin bans voor onbepaalde tijd worden uitgedeeld - of je moet er gewoon een heleboel hebben.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 02:08

Je kunt er van uit gaan dat iemand niet zomaar een BOT heeft. :)
Daar is echt wel iets aan vooraf gegaan.

En ja, zo een ban wordt door één iemand verstuurd, maar dat gebeurd namens het moderatorteam en is dus ook geen solo-actie.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 20:35

Toch kan een ow en ban onbegrijpelijk zijn, terecht of onterecht maakt dan niet meer uit.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:47

Dat kan idd Faber en dan is het zaak even een PB te sturen naar de mod, die je hem verzonden heeft om uitleg. Als je dit NETJES doet, krijg je ook gewoon een netjes en onderbouwd verhaal terug.
Het kan zijn dat de mod je dan al wel bant, maar zijn emailadres geeft om op terug te reageren. Kom je er na een PB/mail gesprek nog niet uit met de betreffende mod staat het je vrij de situatie nogmaals te laten bekijken door de BC (BezwaarCommissie), die een bindend oordeel geeft of de gegeven OW of ban terecht was.
Als blijkt dat het niet zo was, worden de gebande dagen bij de eerstvolgende ban afgetrokken.

De info, die erg makkelijk in de Help te vinden is:
http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Hoe_w ... precies.3F

Daarnaast heb ik als mod hetzelfde gehad als Urielle. Dingen op FZ lezen over bans en OW's, waarvan het verhaal voor geen kant klopte en dan zit je echt met je handen onder je benen om maar niet even het werkelijke verhaal neer te zetten, zodat het niet de (toen nog) medemods zijn, die op hun plek gezet worden...

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 16:51

Judje hoe is het mogelijk een pb te sturen, als je niet eens de tijd krijgt de pb te lezen?
Bezwaarcommissie aangeschreven op aanraden van anderen en heb een gesprek met moderator aangeboden gekregen, waar ik natuurlijk op in ga.
Wat ik ook zo comisch vindt is dat men een ban van een week krijgt, voor het aanraden van een boek en dat de behandeling van bezwaarcommissie een week kan duren. Maar goed kan dat verkeerd begrepen hebben van een pb van de des betreffende gebande bokker. Hoe dan ook ik ben echter de ijzeren baan steeds meer te bijster.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 21:39

Faber, normaal gesproken wordt er wel rekening gehouden met de tijd om een PB te kunnen lezen. Daarnaast is iedere moderator bereikbaar via het emailadres modnaam@Bokt.nl.

De bezwaarcommissie debatteert middels het forum en aangezien niet iedereen op hetzelfde uur online is, zijn daar meerdere dagen voor nodig.
De ban wordt wel direct uitgevoerd, maar zoals gezegd, wordt deze bij een eventuele volgende ban of bans in mindering gebracht.

Ik kan natuurlijk niets zeggen over het desbetreffende geval, omdat ik geen idee heb over waar het over gaat, maar ik heb altijd achter de standaardprocedure gestaan.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 11:40

Laten we het er dan op houden dat ik geen standaard geval ben, ik kon alleen mijn pb openen en meer niet.
Bezwaarcommissie en betreffende moderator heeft gehoor gegeven, afwachten wat er uit zal komen. Maar dat ga ik niet bekend maken, zal niet de bedoeling zijn.