bokt weet het beter

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:59

Sugarfoot schreef:
KiWiKo schreef:
een shet die in het Z meespringt, kan ik ook niet echt geloven :D :D

Zei ik officieel Z-parcoursen springen dan? Ik had het over 3 hindernisjes gebouwd op wat voor een A-pony Z is.

Z is Z :D en als jij het over 3 hindernisjes op een meter heb......... dan heb je het niet over Z

Daar ga je dan zelf verkeerd in......... je schetst een verwachting die er niet is...... die je niet waar kan maken......... je had dan beter kunnen zeggen A Ponietje die over 1 meter springt.........

dan creeer je en meer gedegen gedachte :)

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:00

KiWiKo schreef:
een shet die in het Z meespringt, kan ik ook niet echt geloven :D :D

Waarom niet, die kunnen prachtig onder de hindernissen door racen.

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:04

Citaat:
Z is Z :D en als jij het over 3 hindernisjes op een meter heb......... dan heb je het niet over Z

Daar ga je dan zelf verkeerd in......... je schetst een verwachting die er niet is...... die je niet waar kan maken......... je had dan beter kunnen zeggen A Ponietje die over 1 meter springt.........

dan creeer je en meer gedegen gedachte :)

Ik had het óók niet over een hindernisje van 1m hoogte.... ;)

KiWiKo

Re: bokt weet het beter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:06

nah ok 1.10 dan..............

maar je springt met de shet niet in het Z mee........ dus creeer je verkeerde verwachtingen....... en krijg je de deksel op je neus......

zo werkt het dan weer wel ja :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:09

Ben het wel met Kiwiko eens, Sugarfoot, Z=Z kan jij dr een heel mooi verhaal aan breien maar imo heb je dan zelf om dit commentaar gevraagd.

Ik ga een groene auto ook niet paars maken, hoe je dit ook wendt of keert.
Imo doen je dan zelf ook niet bepaald mee aan een goed voorbeeld om fair behandeld te worden,
wie de bal kaatst kan hem terug verwachten dat is gewoon zo.
Kan je niemand verwijten.

Even nog een opmerking in zijn algemeenheid, wat kunnen sommige bokkers slecht omgaan met kritiek zeg,
spatten finaal uit de pan, knallen radicaal uit hun panty vaak is er niets aan de hand!
Vandaag zat ik ook in een topic, TS las gewoon niet goed. Kreeg een sneer goed kén beur'n.
Goed heb rustig om verduidelijking gevraagd, bleek dat ze het verkeerd had begrepen.
Excuses en we konden weer verder gaan waar we gebleven waren.

is dit typisch iets voor paarden mensen dat ze slecht om kunnen gaan met kritiek?

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:10

KiWiKo schreef:
nah ok 1.10 dan..............

maar je springt met de shet niet in het Z mee........ dus creeer je verkeerde verwachtingen....... en krijg je de deksel op je neus......

zo werkt het dan weer wel ja :)

We bouwden de hindernissen zoals ze 'zouden kunnen/horen te staan' als een Shetlander Z springt. Voor mij, de pony, de ruiter en de instructreur was het dus een Z parcours, gewoon lekker voor de lol :D

@Chiqa: Hier ga ik niet op in (heb ik in het betreffende topic al gedaan). Als je verdere uitleg wil kun je dat vragen per pb.

Ontopic: Even als voorbeeld, ik schrok best toen bokker KoudbloedKim een topic opende en daarin aangaf dat een bokker haar op een niet erg nette manier had verteld dat ze haar paard in de weg zat..... Dan ga ik me ook afvragen hoe iemand het in zijn hoofd haalt op internet zulke taal uit te slaan, en of ze dat in het echte leven ook zomaar doen. Maar ik denk dat bokt haar inmiddels wel overtuigd heeft dat ze heel goed bij haar paard past.
Laatst bijgewerkt door Posh op 23-02-10 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Derma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:12

ja joh laten we híer lekker een discussie neerzetten over wat nou wel of niet Z is..... :Z
Kunnen we lekker allemaal weer ons ego opkrikken omdat we allemaal zeker weten dat we gelijk hebben en de ander oerdom is.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:13

Het is een forum, een discussieforum, dat op zichzelf houdt al in dat je er tegenovergestelde standpunten op na zou kunnen houden, anders hoef je de discussie al helemaal niet aan te gaan. Het valt mij de laatste tijd op dat de mensen dat minder en minder in het oog hebben en direct kwaad worden als iemand ergens anders over denkt als zij of als iemand een persoonlijke mening ergens over heeft die niet is 'oh wat leuk', zeggen dat je iets dom vind is uit den boze. Dat is een persoonlijke aanval dan. En als je je dan echt in een hoek gedreven voelt gaan mensen gillen als een speenvarken dat ze zich afgebrand voelen en er een eindje op los temmen en de moderators zijn dan nog zo slap om zo'n topic op slot te zetten ook. Bokt heeft nagenoeg geen discussie-waarde meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:14

Nuttige bijdrage Derma...of wou je stiekem even een voorbeeld geven hoe het niet moet.

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:15

je moet heel goed nadenken voor je op bokt wat zegt. anders heb je het zo gedaan, :D

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:16

Ik denk niet dat het typisch iets is voor paardenmensen.
Het lijkt wel modern om je overal zo negatief mogelijk over uit te laten.
Ook ik erger me regelmatig aan hoe iemand wordt aangevallen en meningen worden opgedrongen.
Dit belet me vaak om te reageren.
Er is al zoveel sorres (schrijf je dat zo?) laten we het gezellig houden.

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:18

Derma schreef:
ja joh laten we híer lekker een discussie neerzetten over wat nou wel of niet Z is..... :Z
Kunnen we lekker allemaal weer ons ego opkrikken omdat we allemaal zeker weten dat we gelijk hebben en de ander oerdom is.

Dat dacht ik nou ook.

Tuurlijk, het is een discussieforum, maar soms zijn het geen discussies meer. Nee, dan zijn het volledige aanvallingen zonder enkel teken van respect. Dat is niet helemaal de bedoeling lijkt mij. Als het een goed onderbouwde discussie is hoor je denk ik weinig mensen klagen. In dit topic gaat het erom dat dit zovaak níet het geval is. Daar gaat het nu even om.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:23

Derma schreef:

hoho......... ik leg haar alleen uit waarom er op zo iets weerstand kan komen............ Ik kan het me wel voorstellen dat er weerstand komt als iemand zegt dat haar shet Z springt........

dat lijkt me heel logisch. Dat zij daar andere bedoelingen mee had kan ik me ook voorstellen, maar dan had ze dat even anders moeten formuleren......... eerder als in shetspringwonder oid....... dan had ze nooit tegengas gehad.......

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:23

bij enkele forums denk ik wel van zoek dekking.
zo fel. daar kan je beter ook niks zeggen :+

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:25

Leest het niet door.

Maar welkom op bokt :wave:

Diegene wie jij bedoelt, kunnen zich schuilen achter de pc. Ik denk dat de bokkers in kwestie in real life niet eens de bek open durven trekken _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:25

Espie schreef:
bij enkele forums denk ik wel van zoek dekking.
zo fel. daar kan je beter ook niks zeggen :+

Dat is ook een manier, werkt prima toch?

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:26

Chiqa schreef:
is dit typisch iets voor paarden mensen dat ze slecht om kunnen gaan met kritiek?

Over het algemeen meer iets voor dressuurmensen. Die nemen alles veel te serieus.

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:28

eenitraM schreef:
Leest het niet door.

Diegene wie jij bedoelt, kunnen zich schuilen achter de pc. Ik denk dat de bokkers in kwestie in real life niet eens de bek open durven trekken _O-

je kan daar wel eens gelijk in hebben nog niet over na gedacht :D

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:28

Zo'n topic als dit had ik laatst ook al in gedachten, maar dacht, ach....laat ook maar.
Dit was na aanleiding van een topic over mijn paard met koliek.
Niemand kent mijn da maar de helft weet wel te zeggen dat hij niet goed is.
Die helft weet waarschijnlijk niet eens wat verstoppings koliek inhoud en schreeuwd als het hardst.
Ik wilde graag ervarings deskundige info.....ttssssss.
Had het er nog met mijn da over en die zei ook meteen...."zoiets moet je zeker niet op bokt plaatsen, dat ik vragen om antwoorden die kant nog wal raken"en ja.....ik moest hem hierin gelijk geven.
Gelukkig kwamen er ook heel nuttige tips voorbij waar ik wel wat aan had.

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:29

MarcelDufour schreef:
Chiqa schreef:

Over het algemeen meer iets voor dressuurmensen. Die nemen alles veel te serieus.

gaan we weer :D

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:31

Espie schreef:
MarcelDufour schreef:

gaan we weer :D

Hahaha...kon het ff niet laten...ben nu weer braaf! :x

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:32

eenitraM schreef:
Leest het niet door.

ow nee :?

nou kom maar even langs dan :Y)

tja bokt is een discussie forum en wij zijn allemaal verschillende mensen met verschillende meningen, en we vinden allemaal dat we het waarschijnlijk goed doen....
tja en dat botst wel eens....

uiteraard speelt de manier hoe het gezegd wordt ook mee , soms klapperen zelfs mijn oogleden van de grove teksten
maar soms zie ik ook duidelijk dat het gewoon verkeerd gelezen en opgevat wordt

ach ja....mensen he...rare wezens ;)

chiqa: nou het zijn niet alleen dame's hoor, die 2 rare kerels bij jou op het forum kunnen er ook wat van :+

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:35

MarcelDufour schreef:
Chiqa schreef:

terwijl er slechts in het springen over serieus geld verdienen gesproken word :D :D

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:36

cijsalover schreef:
Tuurlijk, het is een discussieforum, maar soms zijn het geen discussies meer. Nee, dan zijn het volledige aanvallingen zonder enkel teken van respect. Dat is niet helemaal de bedoeling lijkt mij. Als het een goed onderbouwde discussie is hoor je denk ik weinig mensen klagen. In dit topic gaat het erom dat dit zovaak níet het geval is. Daar gaat het nu even om.

Heb voor de grap even de berichtgeschiedenis van de TS bekeken en het (of één van de) topic gezien naar aanleiding waarvan zij dit topic geopend heeft, en ik lees daar niets verkeerd in.
Ja, mensen hebben verschillende meningen, en ja ergens wordt het woord 'mishandeling' door iemand opgeschreven, maar iedereen mag toch zeker vinden wat hij of zij vind en dat opschrijven?
Ik zie nergens iemand over de schreef gaan maar ik zie wel dat een aantal mensen het categorisch oneens zijn, prima toch?
Zit een 'slotje voor overleg' op het topic, waarschijnlijk doordat er een aantal mensen fanatiek is gaan zitten TeMmen.
Ik vind dat een zwaktebod, vind het ook zwak dat mensen blijkbaar niet in staat zijn zich in een discussie te handhaven als er mensen zijn die er een andere mening op na houden, als jij een andere mening hebt onderbouw die dan gewoon, als je alleen kunt gaan roepen dat mensen gemeen tegen je zijn (waar het in mijn ogen vaak op neer komt) heb je blijkbaar niet voldoende argumenten om je standpunt te onderbouwen.

Derma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:38

Chiqa schreef:
Nuttige bijdrage Derma...of wou je stiekem even een voorbeeld geven hoe het niet moet.

leg eens uit? De tweede zin moet je een beetje met een korreltje zout nemen, das inderdaad niet handig geformuleerd. Maar dit is wel wat ík vaak denk (ik denk tenminste dat je daar op doelt).