Een ADHD sticker willen opplakken of hier in EERSTE instantie al naartoe denken vind ik dus niet echt onder hulp bieden vallen, eigenlijk. Maar dat is mijn mening. Reactie van Heino vind ik wel íets kort door de bocht hoor

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Solis schreef:Een ADHD sticker willen opplakken of hier in EERSTE instantie al naartoe denken vind ik dus niet echt onder hulp bieden vallen, eigenlijk. Maar dat is mijn mening. Reactie van Heino vind ik wel íets kort door de bocht hoor
ShirleyM schreef:Daar ging ik toch helemaal niet voor daarheen om te horen te krijgen dat ik druk ben... Dat stond geheel los van het probleem wat ik op dat moment had..
Heino schreef:Maar in hoeverre kreeg je dan ook behandeling pinuts? Want opzich vind ik overdreven diagnoses stellen niet eens zo ernstig (ja wel voor de mensen die werkelijk met die aandoening kampen maar niet in termen van ongezond oid) maar behandeling krijgen voor iets dat je niet hebt weer wel.
Heino schreef:Als dat de enige vraag is die de hulpverlener gesteld heeft is het wel raar ja.
Daphaan schreef:en het is inderdaad geen beschermde titel. maar de naam van de titel (Dr. M.Sc) en instelling waar degene bij zit kan wel veel vertellen.
Daphaan schreef:Heino schreef:Maar in hoeverre kreeg je dan ook behandeling pinuts? Want opzich vind ik overdreven diagnoses stellen niet eens zo ernstig (ja wel voor de mensen die werkelijk met die aandoening kampen maar niet in termen van ongezond oid) maar behandeling krijgen voor iets dat je niet hebt weer wel.
wel als zo'n diagnose de plank misslaat en er geen behandeling volgt voor wat er aan de hand is.
Daphaan schreef:ShirleyM schreef:Daar ging ik toch helemaal niet voor daarheen om te horen te krijgen dat ik druk ben... Dat stond geheel los van het probleem wat ik op dat moment had..
het is vaak wel handig om een totaalbeeld te krijgen van de persoon die voor je zit. kan meer vertellen dan of je die diagnose hebt ja of nee.
en het is inderdaad geen beschermde titel. maar de naam van de titel (Dr. M.Sc) en instelling waar degene bij zit kan wel veel vertellen.
lifaya schreef:Maar ik wist het niet eensdan ben je wel ver heen toch?
Maar depressie kun je niet via internet herkennen, en depressie is inderdaad iets heel anders dan problemen hebben. Er zijn mensen die zeggen dat ze een depressie hebben, maar dus niet eens weten wat het is. Een depressie is niet eens zozeer dat je je poedersuiker voelt, en het hoeft ook niet zozeer een aanleiding te hebben...
Heino schreef:Ik raad mensen trouwens wel altijd aan op hulp te zoeken via een grotere zorginstelling ipv een vrijgevestigde psycholoog. Geeft ook geen garantie op goede hulp maar men werkt daar vaak wel met protocollen, kwaliteitsbewaking etc. waardoor de kans dat je goede hulp krijgt een stuk groter is
Pollewoppy schreef:Daar heb je een heel goed punt Solis, wat door veel mensen door elkaar gehaald wordt. Als je depressieve gevoelens hebt, wat iedereen wel eens heeft, roept iemand al gauw: "Ik ben depressief"
Pollewoppy schreef:Daar heb je een heel goed punt Solis, wat door veel mensen door elkaar gehaald wordt. Als je depressieve gevoelens hebt, wat iedereen wel eens heeft, roept iemand al gauw: "Ik ben depressief"