Ik word er zo flauw van... foto's zeggen ook niet alles...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Re: Ik word er zo flauw van... foto's zeggen ook niet alles...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 13:44

Ben ik met je eens. Ik ben er eigenlijk beu van dat dit soort vragen allemaal via PM moeten, als het via het topic gaat dan weet jij bijvoorbeeld ook meteen meer over mijn product.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 21:37

dat vind ik ook weer zonde, dat je geen produkt gerelateerde vragen mag stellen in het topic...

wat de handel en verkoop van 2e hands spullen aangaat is het in duitsland iets beter geregeld..
en werd dus dor mijn advocaat erop geattendeerd dat het voor NL net zo geldt... de verkoper is verplicht te melden als er mankementen zijn, dat het gebruikt is, en gaat om een priveverkoop van gebruikte produkten.
Doe je dat niet als verkoper en het gekochte is beschadigd, of ernstig gebruikt, dus anders dan op de foto vermeld wordt dan is de koper verplciht het of terug te nemen, het euvel te verhelpen (bijv. repareren), of te vervangen.

Het vervelende is wel dat de tegenvallende ruils dus gebeurd zijn met bokkers, en niet via marktplaats...
en dan snap ik niet dat mensen niet gewoon eerlijk kunnen zijn.. vermeld dan wat er aan mankeerd,maak een duidelijke foto.. dan kan een aspirant koper zelf beslissen of die wil kopen of niet.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 21:42

Ik ben hier zelf heel serieus in.
Ik heb op dit moment op een aantal fora spulletjes aangeboden, duidelijk gemeld welke producten aangeknaagt zijn (het gaat om spulletjes voor in een kooi).
Nou dacht ik dat ik van 1 artikel nog 3 goeie had en tijdens het inpakken bleek 1 in slechtere staat te zijn dan ik dacht en dus had vermeld.
Dus meteen de geïnteresseerde gemaild en gezegd dat hij in een staat is dat ik hem normaal al niet meer zou verkopen.
Zij vond het geen probleem maar als ik hem straks opstuur en hij valt tegen vind ik dat niet meer mijn schuld aangezien ik duidelijk heb gemaakt dat hij niet heel netjes meer is.

Je hebt er uiteindelijk alleen jezelf maar mee als je niet eerlijk bent.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 21:44

Dit is dus precies de reden waarom ik nóóit iets via internet koop zonder dat ik het zelf heb gezien!
Jammer dat het zo moest gaan bij jullie...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 23:36

Alane schreef:
dat vind ik ook weer zonde, dat je geen produkt gerelateerde vragen mag stellen in het topic...

Ik dacht dus dat dit wel toegestaan was, vind het een normale gang van zaken om heel eerlijk te zijn.
Zal een voorbeeldje geven wat ik laatst meemaakte hier op bokt. (Zal details veranderen om herkenning te voorkomen)
Zag een broek te koop staan maar zag dat de rits stuk was. Stelde dus de vraag wat er met de rist was, en of die kapot was.
Antwoord was een gepikeerd 'als jij vind dat hij stuk is dan zal dit wel zo zijn graag alleen geinteresseerden'

Hierop kwamen natuurlijk meer vragen op die rits. Deze werden vervolgens weggehaald door een moderator met het verzoek weer ontopic te komen.
Ja dáág.....Modereren prima hoor, ik begrijp wel dat het verzoek is kort en bondig te reageren maar dit?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 03:19

Als ik in een topic een opmerking zie staan van een mod, dan haak ik al af, omdat het dan onduidelijk is of het echt gaat om offtopic reacties of ter zake doende reacties.

Het nadeel is dan wel, wat ik zelf meegemaakt heb, had een paard te koop staan, ter zake doende reactie werden verwijderd,ik had geen idee wat er gevraagd is en vooral door wie en kon der halve ook niet reageren.... ... ..
Zeker kun je dan schermen met, wie belangstelling heeft stuurt dan wel een pb, maar dat gaat ook niet altijd op, en in mijn eigen geval, 1 mod opmerking en ik heb genoeg twijfel het voorbij te laten gaan.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 03:31

veel problemen ronsom verzenden gehad
artikelen die niet aankomen ( nieuw, webwinkel) en waar je ook naar je geld kan fluiten

ook andersom een keer. ik verkocht een zadel, had er 1 of 2 keer mee gereden om te proberen, maar het lag niet lekker, was te smal
geen duur merk, volgens mij heb ik het voor 185- of 150 euro verkocht
meisje kwam het ophalen afgesproken dat geruild mocht worden, zie ik erna een topic over hoe je kan zien hoe een boom gebroken is, dat haar nieuwe zadel piepte en scheef was
Nou, hier was het echt nog nooit gevallen of iets dergelijks en heb ook meteen bericht gestuurd om er een zadelmaker naar te laten kijken
Voelde me er echt rot om en vroeg me af wat we nu meosten regelen
zadel terugnemen hadden we afgesproken, maa wist eigenlijk zeker dat er bij mij niks me gebeurd was
uiteindelijk bleek er ook niks mis mee te zijn, maar vond hetw el erg vervelend om dat topic ineens te vinden

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 04:01

Dat is natuurlijk altijd het risico als je iets tweedehands koopt zonder te gaan kijken. Maar ik vind het inderdaad wel banketstaaf voor de koper. Ik koop op internet alleen bij winkels die ik ken/vertrouw zoals bol.com, of als ik het zelf kan komen ophalen. (Verkoop wel eens wat, maar dan mag iemand in principe ook wel komen afhalen, (vooral bij dingen die je moet passen))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 08:05

Alane schreef:
Als ik in een topic een opmerking zie staan van een mod, dan haak ik al af, omdat het dan onduidelijk is of het echt gaat om offtopic reacties of ter zake doende reacties.

Het nadeel is dan wel, wat ik zelf meegemaakt heb, had een paard te koop staan, ter zake doende reactie werden verwijderd,ik had geen idee wat er gevraagd is en vooral door wie en kon der halve ook niet reageren.... ... ..
Zeker kun je dan schermen met, wie belangstelling heeft stuurt dan wel een pb, maar dat gaat ook niet altijd op, en in mijn eigen geval, 1 mod opmerking en ik heb genoeg twijfel het voorbij te laten gaan.

Tuurlijk een PB kan altijd, als je bijvoorbeeld bij een dier een duidelijk gebrek ziet. Ook dit mag overigens niet besproken worden (Echt een kromme regel) maar ik verwacht geen positievere reactie dan in een topic, vaak voelen de verkopers zich toch al zo aangevallen anders temmen ze niet.

Juist op Bokt verwacht je dat je dit soort vragen gewoon ontopic mag stellen omdat het toch niet de eerste keer is dat er later een verkoper definitief wordt verbannen omdat er een niet deugdelijk producht is verkocht (Of helemaal niets opgestuurd)
Hoe kan je zoiets dan voorkomen?

Bovendien staat er iets in de wet dat je verborgen gebreken moet vertellen aan een potentieel koper.

sannnnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:54

ja ik heb het zelf ook gehad. erg vervelend.
gelukkig kon ik het gewoon terugsturen :D
succes verder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 00:08

En dit is dus de reden dat ik altijd bij grote webshops bestel met thuiswinkelwaarborg en dergelijke. Ook daar kan er wat bij fout gaan maar dan heb je meer rechten. Ik hoor zoveel rare MP dingen dat ik het niet eens durf om iets via MP of bokt te kopen.

Heb laatst een naambordje via bokt besteld en ik was doodsbang dat ik ook opgelicht zou worden ( ookal was het maar een klein bedrag) maar gelukkig is het naambordje perfect aangekomen precies zoals ik hem wilde hebben!

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:40

Ik heb dit ook weleens meegemaakt. Heel vervelend. Je word toch wat voorzichtiger.

Romili

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:42

ilse86 schreef:
verschrikkelijk. maar die mensen zouden nooit meer wat moeten kunnen verkopen via dit middel.

Ben ik helemaal met je eens!!!!
Vind het niet normaal!!!! :(

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:57

Ik vind het altijd naar als dat mensen gebeurd, we willen allemaal graag mooie dingen hebben, of in ieder geval bruikbare dingen.

Zelf ben ik zo precies mogelijk, probeer me te herinneren hoelang ik dingen al heb, was alles en pluk ieder haartje eraf, maak zoveel mogelijk detail foto's (bijvoorbeeld van de singelstoten van een zadel), en ben bereid overal antwoord op te geven. Met zadels ed geef ik ook altijd aan dat ik bereid ben ermee langs te komen om het te passen enz enz enz. Ik zou nooit willen dat iemand teleurgesteld wordt door mij.

Hoewel ik wel een keer een discussie heb gehad. Ik had zelf een zadel van €150 gekocht, een jaar mee gereden (en perfect onderhouden) en voor €200 tekoop gezet, met het idee 'als ze er €100 voor bieden issie weg'. En toen bood iemand €250 als ik dezelfde avond nog langs kon komen om te passen. Geen enkel probleem, zij blij ik blij. Word ik later op bokt uitgemaakt voor oplichtster, omdat ik er winst op heb gemaakt.