Expres persoonlijk reageren zodat topics op slot gaan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:49

Tja maar een discussie over in dit geval rollkur bespreken met pure recreanten is ook moeilijk. Omdat je dan altijd zoveel andere discussies moet voeren die losstaan van deze methode. Zoals zin of onzin wedstrijdpaarden, idd het keuzeprobleem (paarden hebben die simpelweg niet, maar dat is voor elk paard zo en zullen we nooit in hun plek kunnen bepalen) en dan een heel rijtechnische boot die je moet bevaren. Dus idd moet je eerst weten waarover je spreekt vooralleer je een echte discussie hieromtrent aan kan gaan. En dat staat los van iemand zijn mening niet respecteren, maar dat gaat gewoon over het feit om over dezelfde materie inzichtelijk te debatteren.
Ook in dat topic werden punten aangehaald die totaal niets met rollkur te maken hadden. (vb dat pi en pa verhaal waarin duidelijk de noties van het dressuurmatig aanleren ervan ontbraken en je dus tegen dogma's moet opboksen)

Verder zijn er wel bepaalde zaken die je ff kan checken met je omgeving en als iemand post onder zijn 'echte' naam (hoewel dat moeilijk te checken is met een leeg profiel bvb), ja dan kan je die naam wel eens even rondvragen.
En als die persoon dan heel radicaal is tegen rollkur maar zelf niet vrij van zonde is, dan vind ik dat hypocriet. Want idd, na een carriere, snel in het reine met jezelf komen op deze manier zijn mijn inziens ook vijgen na pasen en idd een calimero verhaal.
Ik ben daar niet verder op ingegaan omdat ik dat verhaal van men moeder(vrouw van een Amerikaanse- Nederlanders, mijn pa dus) had plus een oom die internationaal in de paardenhandel staat. Dat die twee dan mbt op de petitie rond dit thema, hetzelfde vertellen qua stijl van rijden over dat bep. Individu etc, ja dan is het wel ff moeilijk om je mond te houden in een dergelijke discussie om het idd niet te laten ontaarden. Maar dan ben ik gewoon van de pc gegaan, want tegen dergelijke personen moet je niets meer vertellen, want die leven in hun eigen verhalen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:57

bulck schreef:
Tja maar een discussie over in dit geval rollkur bespreken met pure recreanten is ook moeilijk. Omdat je dan altijd zoveel andere discussies moet voeren die losstaan van deze methode. Zoals zin of onzin wedstrijdpaarden, idd het keuzeprobleem (paarden hebben die simpelweg niet, maar dat is voor elk paard zo en zullen we nooit in hun plek kunnen bepalen) en dan een heel rijtechnische boot die je moet bevaren. Dus idd moet je eerst weten waarover je spreekt vooralleer je een echte discussie hieromtrent aan kan gaan. En dat staat los van iemand zijn mening niet respecteren, maar dat gaat gewoon over het feit om over dezelfde materie inzichtelijk te debatteren.
Ook in dat topic werden punten aangehaald die totaal niets met rollkur te maken hadden. (vb dat pi en pa verhaal waarin duidelijk de noties van het dressuurmatig aanleren ervan ontbraken en je dus tegen dogma's moet opboksen).

Dan ga je op dat offtopic gedeelte toch gewoon niet in? Verder weet jij in een hoop gevallen niet of je met pure recreanten (die misschien wel een verleden hebben die niet recreatief was, dat kan ook nog) of met mensen die wel weten waarover ze praten.
Als je vindt dat iemand geen kennis genoeg heeft kun je er ook voor kiezen om er niet op te reageren, daar hoef je geen opmerkingen tegen te maken zoals: je kunt beter leren rijden in plaats van zoveel tijd achter je pc door te brengen (let op, ik zeg niet dat jij dat doet, dus vat het alsjeblieft niet persoonlijk op), dat soort opmerkingen zorgen voor een grimmige sfeer in dit soort topics.
Als je toch wilt reageren kom dan gewoon met argumenten. Die dooddoeners zijn vermoeiend en verpesten een discussie, dat geldt overigens ook voor de dooddoener dat er meer misstanden zijn in de paardensport. Die was ik nog even vergeten en wordt ook heel veel gebruikt. Zijn allemaal dingen die ervoor zorgen dat de discussie niet meer over het onderwerp zelf gaan.

Maar we gaan hier ook weer offtopic en eigenlijk is dat dus niet de bedoeling. :D

Iemand hypcriet noemen op basis van verhalen van anderen vind ik persoonlijk behoorlijk ver gaan. Verder maakt het mij weinig uit wat iemand in het verleden heeft gedaan, gaat er om wat iemand nu doet. Helaas is het offtopic anders kan ik wel een leuk argument aanbrengen. :)

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:46

ThePast03 schreef:
bulck schreef:
Ook in dat topic werden punten aangehaald die totaal niets met rollkur te maken hadden. (vb dat pi en pa verhaal waarin duidelijk de noties van het dressuurmatig aanleren ervan ontbraken en je dus tegen dogma's moet opboksen).

Dan ga je op dat offtopic gedeelte toch gewoon niet in? Verder weet jij in een hoop gevallen niet of je met pure recreanten (die misschien wel een verleden hebben die niet recreatief was, dat kan ook nog) of met mensen die wel weten waarover ze praten.
Als je vindt dat iemand geen kennis genoeg heeft kun je er ook voor kiezen om er niet op te reageren, daar hoef je geen opmerkingen tegen te maken zoals: je kunt beter leren rijden in plaats van zoveel tijd achter je pc door te brengen (let op, ik zeg niet dat jij dat doet, dus vat het alsjeblieft niet persoonlijk op), dat soort opmerkingen zorgen voor een grimmige sfeer in dit soort topics.
Als je toch wilt reageren kom dan gewoon met argumenten. Die dooddoeners zijn vermoeiend en verpesten een discussie, dat geldt overigens ook voor de dooddoener dat er meer misstanden zijn in de paardensport. Die was ik nog even vergeten en wordt ook heel veel gebruikt. Zijn allemaal dingen die ervoor zorgen dat de discussie niet meer over het onderwerp zelf gaan.

Maar we gaan hier ook weer offtopic en eigenlijk is dat dus niet de bedoeling. :D

Iemand hypcriet noemen op basis van verhalen van anderen vind ik persoonlijk behoorlijk ver gaan. Verder maakt het mij weinig uit wat iemand in het verleden heeft gedaan, gaat er om wat iemand nu doet. Helaas is het offtopic anders kan ik wel een leuk argument aanbrengen. :)

Daar zit juist het probleem. Eigenlijk geef je hier perfect aan waar het knelt. Want eigenlijk zeg je dus te zwijgen. want ik reageer op iemand zijn uitspraken, zeker in een topic over rollkur waait het van de dogma's die vaak zelf niet gerelateerd zijn aan de deze trainingstechniek. Als je dan dat verhaal becommentarieert krijg je 9/10 een tirade over je heen, of een laagdunken en zal er alles aan gedaan worden om het te ontkrachten en toch maar onder de noemer van de rollkur te plaatsen. En dat hoef ik niet ten nemen en zal me er dan ook niet van weerhouden repliek te geven.

En met hypocriet speel ik ff op het gegeven; wir haben dass nicht gewusst wat ook in dat topic ter spraken kwam. Als Hitller nog geleefd had na de oorlog (ipv van zich als een zielig ventje zelf van het leven te ontdoen) , en ik veronderstel dat je die ook afkeurde, en hij zich plots al dan niet oprecht schuldig voelde en zich bekeerde; zou dat dan een goedpraten zijn voor wat hij bewust aangericht had?
Snap je, iemand dat zelf paardonwaardig gehandeld heeft (al dan niet met oprechte spijt) verliest bij mij zijn geloofwaardigheid en oprechtheid tout court, en moet dan niet op het voortouw springen in een vnl ethisch debat als waartoe de Rollkur behoort (gezien er wetenschappelijk en medisch 'nog' niets aantoonbaar is en alle aanteigingen vnl emotioneel geladen zijn)

Het is gewoon het klimaat van reageren op mensen die een andere mening hebben, het vakjes denken en stoppen, dat deze discussies de das om doen en waardoor ze ontaarden.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 18:04

Het spijt me maar als je dit nu met Hitler gaat verglijken haak ik af. Dat vind ik veel en veel te ver gaan.

Verder vind ik het enorm spijtig dat mensen nu toch op de "troll" in het bewuste topic ingaan waardoor het topic nu uit de hand dreigt te lopen en waarschijnlijk weer op slot gaat.

Ik zeg niet dat je moet zwijgen, maar reageer dan op zijn minst met argumenten zonder iemand naar beneden te halen omdat je vindt dat ze niet genoeg kennis hebben.

Verder is er ook nog niet wetenschappelijk aangetoond dat rollkur niet schadelijk is en het geestelijke gedeelte kan helemaal nog niet op een goede manier onderzocht worden.
Het is ook nooit wetenschappelijk bewezen dat barreren schadelijk is en toch is het verboden.
Maar deze discussie hoort in het andere topic thuis.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 18:09

Euh.....wat een vreemde draai aan dit topic :?

Gaat het hier nu ook al mis?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 18:20

Adil18 schreef:
Euh.....wat een vreemde draai aan dit topic :?

Gaat het hier nu ook al mis?

Zo snel kan dat gaan dus.
Het hele probleem is dat als mensen niet inhoudelijk reageren je ook offtopic gaat als je op die posten reageert en ik merk dat ik mijzelf daar ook veel te snel schuldig aan maak.

Een hoop mensen gaan graag van het onderwerp af. In de rollkurdiscussie zie je dat ook, dan wordt er bijvoorbeeld gezegd dat er ook een petitie moet komen tegen mensen die hun paarden hoog en met een stijve rug laten rondlopen. Het enige wat je daar op kan antwoorden zonder offtopic te gaan is: maak daar een apart topic voor.
Nu worden dingen besproken die eigenlijk in het andere topic thuishoren, of misschien sterker nog: helemaal niet besproken moeten worden want het gaat over bokkers en niet over rollkur.

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 18:21

Misschien een verkeerde interpretatie van mij, maar het lijkt mij dat hier ook al persoonlijk wordt gereageerd. Daarnaast vind ik dat er teveel gezeik is rond discussies op bokt. Er zijn naar mijn weten maar weinig discussies die goed verlopen.

Misschien de discussie maar helemaal afschaffen? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 18:23

Franciska15 schreef:
Misschien een verkeerde interpretatie van mij, maar het lijkt mij dat hier ook al persoonlijk wordt gereageerd. Daarnaast vind ik dat er teveel gezeik is rond discussies op bokt. Er zijn naar mijn weten maar weinig discussies die goed verlopen.

Misschien de discussie maar helemaal afschaffen?
:+

Misschien de individu afschaffen? :+

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 18:23

Franciska15 schreef:

De vraag is of het een oplossing is om gelijk de topics maar op slot te gooien? Blijkbaar niet want het heeft in de loop der jaren weinig verbetering gebracht en je pakt daar alleen maar de mensen mee die wel op een normale manier willen en kunnen discusseren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 18:25

ThePast03 schreef:
Franciska15 schreef:

De vraag is of het een oplossing is om gelijk de topics maar op slot te gooien? Blijkbaar niet want het heeft in de loop der jaren weinig verbetering gebracht en je pakt daar alleen maar de mensen mee die wel op een normale manier willen en kunnen discusseren.

Op andere fora waar ik jaren heb doorgebracht werden topics zelden tot nooit op slot gegooid, bans daarintegen werden veel sneller uitgedeeld dan hier op bokt, en ook 'het OW systeem' bestond niet.
Overtreding = vraagje van een mod of admin of je dat aub niet wilt doen, nog een keer doen = meld je over een weekje ofzo maar weer.

Resultaat = de 'community' hield zichzelf in orde, en mods hoefde weinig te doen.

Winged

Re: Expres persoonlijk reageren zodat topics op slot gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:55

Even mijn mening over het nieuwe topic op VN: Hoewel het topic nu 7 pagina's lang is, wordt er wel gelezen en wordt er netjes gediscussiërd. Daarin laten jullie zien dat het gewoon ook echt wel kan. Sterker nog, er is nog geen één post naar de MH gegaan. Waarom kan het nu dan wel?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:59

A_lette schreef:
Even mijn mening over het nieuwe topic op VN: Hoewel het topic nu 7 pagina's lang is, wordt er wel gelezen en wordt er netjes gediscussiërd. Daarin laten jullie zien dat het gewoon ook echt wel kan. Sterker nog, er is nog geen één post naar de MH gegaan. Waarom kan het nu dan wel?

Ik heb wel een vermoeden maar kan dat moeilijk hier neerzetten want dan ga ik waarschijnlijk ook een soort "op de persoon" spelen.
Wat ik wel merk is dat een hoop mensen er nu wel voor kiezen om op bepaalde posten gewoon niet meer in te gaan, denk dat dat al een hele verbetering is.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 23:02

Ik heb zelf ook zeker een vermoeden :j Maar ben toch benieuwd hoe jullie er zelf over denken.

Maargoed, staat wel tegenover dat de sfeer wel omhoog is gegaan, ook door de mensen die er nu in posten. En dat is ook best een compliment waard :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 23:09

A_lette schreef:
Ik heb zelf ook zeker een vermoeden :j Maar ben toch benieuwd hoe jullie er zelf over denken.

Maargoed, staat wel tegenover dat de sfeer wel omhoog is gegaan, ook door de mensen die er nu in posten. En dat is ook best een compliment waard :j

Dan is mijn vraag hoe lang nog?
'Over het algemeen' gaat het meestal in de rollkur/ldr/hyperflexie/enz. topics de eerste paginas nog goed, en wordt er daadwerkelijk over de OP gepraat, daarna (uit observatie van andere topics) beginnen zekere personen zich erin te mengen en in plaats van discussieren waar het over ging (OP) gaat het over alles en niets. Opzich heel zonde, zeker omdat het z'n interessant onderwerp is, waar heel veel mensen (zo niet iedereen) nog heel veel van kunnen leren.

Ook een van de redenen waarom ik vooral in dit soort topics nu alleen mee lees, en niet meer post.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 23:14

Asyaa schreef:
'Over het algemeen' gaat het meestal in de rollkur/ldr/hyperflexie/enz. topics de eerste paginas nog goed, en wordt er daadwerkelijk over de OP gepraat, daarna (uit observatie van andere topics) beginnen zekere personen zich erin te mengen en in plaats van discussieren waar het over ging (OP) gaat het over alles en niets. Opzich heel zonde, zeker omdat het z'n interessant onderwerp is, waar heel veel mensen (zo niet iedereen) nog heel veel van kunnen leren.

Ook een van de redenen waarom ik vooral in dit soort topics nu alleen mee lees, en niet meer post.

Zolang mensen niet meer in gaan op persoonlijke aanvallen of complete offtopic berichten zal dat best meevallen.
Zelf heb ik me ook heel lang niet in dit soort discussies gemengd om de redenen die jij opnoemt, maar ik ben positief ingestelt en blijf denken dat het ook op een normale manier moet kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 23:25

ThePast03 schreef:
Asyaa schreef:

Zolang mensen niet meer in gaan op persoonlijke aanvallen of complete offtopic berichten zal dat best meevallen.
Zelf heb ik me ook heel lang niet in dit soort discussies gemengd om de redenen die jij opnoemt, maar ik ben positief ingestelt en blijf denken dat het ook op een normale manier moet kunnen.

Het kan ook zeker op een normale manier. Ik heb pagina lange discussies gehad met mensen over rollkur/hf/ldr/enz., waar ik ontzettend veel van geleerd heb, maar om dat een aantal mensen het zien te verzieken voor anderen, anderen die wel moeite doen om goed te discussiëren en wat te leren, want daar gaat het om. 90% is hier om zichzelf te verrijken, zij het door in HK topics te kletsen, fotos te posten en tips te vragen, of discussies te voeren en daarbij het standpunt en de argumenten van beide partijen beter te begrijpen. Slechts weinigen zijn hier omdat hun 'alles' weten en iedereen hun mening op leggen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 23:30

Mag ik even inbreken? Uit welk topic zijn 140 posten weggehaald?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 23:33

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 23:39

het blijft natuurlijk altijd moeilijk... in een discussie spelen vaak emoties mee en door emoties gaan mensen soms haast kinderlijk discussieren :)
Ik vond het ook altijd jammer dat de LDR/RK/HF topics snel gesloten moesten worden... vooral omdat ik er meer van probeer te begrijpen. Van beide kanten trouwens.
Vaak vraag je naar inhoud of antwoorden en wordt je geheel genegeerd :')
Van anderen krijg je wel een uitgebreid antwoord met hun visie, daar kan ik dan wat mee :)

Het [RT-D] Waarom ligt alleen de dressuursport onder een vergrootglas..
topic verliep op een gegeven moment ook netjes en op niveau. :j

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 09:21

A_lette schreef:

sorrie Alette, maar dat is geen discussie :)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 11:28

*gooit ook nog even knuppel in hoenderhok*

Gaat even niet alleen over RK topic maar wat mij ook vaak opvalt is dat ook in het moderator team laks wordt omgegaan met persoonlijke aanvallen.

Heb persoonlijk al een paar keer als antwoord op tems (voor persoonlijke aanvallen richting mij) als antwoord gehad: je maakt het er zelf naar......

Neem aan dat Arabesk hetzelfde overkomt en nog een paar mensen die regelmatig stevig discusieëren. Vraag me dan ook altijd af, als ik niet persoonlijk wordt, mag een ander dat wel? Als je een bepaalde staat van dienst hebt hier, ben je vogelvrij.

Reageer je soms zelf ontopic op zo'n persoonlijke aanval.... heb je geheid een OW. En wordt er een "slotje voor overleg" geplaatst.
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 10-02-10 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 11:31

slimmerik schreef:
je maakt het er zelf naar......

Berichten met die strekking heb ik ook wel gehad ja >;)

Alleen maar omdat je uitkomt voor je mening is dat een reden dat je daarom ook dan maar afgeslacht mag worden? :roll:

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 11:32

hihi slim............ ik kan me die tekst wel enigzinds voorstellen....

je bent ook een darm, net zoals ik dat ben

edit....... jij ook arabesk :D

net zoals ik dat ben

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 11:34

uitkomen voor je mening is nooit slecht, het niet kunnen onderbouwen van je mening is dat wel

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 11:34

bulck schreef:
En met hypocriet speel ik ff op het gegeven; wir haben dass nicht gewusst wat ook in dat topic ter spraken kwam. Als Hitller nog geleefd had na de oorlog (ipv van zich als een zielig ventje zelf van het leven te ontdoen) , en ik veronderstel dat je die ook afkeurde, en hij zich plots al dan niet oprecht schuldig voelde en zich bekeerde; zou dat dan een goedpraten zijn voor wat hij bewust aangericht had?

Iemand stelde ooit dat elke discussie hoe dan ook altijd uitkomt op Hitler

:D

http://www.vkblog.nl/bericht/291047/De_ ... skrantblog

Citaat:
1.De wet van Godwin: 'Als een discussie op internet een tijdje duurt loopt hij uiteindelijk uit op Hitler. Het begint met feminisme of groenten. Het eindigt altijd bij Hitler
2. De Wet van Poe. Parodie en ernst worden op internet vaak verward.
3. Wet 34: Ieder idee, iedere internettoepassing eindigt bij porno
4. De wet van Skitt: Iedere reactie die beweert dat er in de vorige reactie een fout zat bevat zelf ook weer minstens een fout.
5. De Wet van Scopie: In elke discussie over wetenschap of geneeskunde verlies je het pleit onmiddellijk met citaten of verwijzingen naar een geloofwaardige bron.

6.De Wet van Danth: Als je maar steeds blijft roepen dat je een discussie gewonnen hebt, heb je hem waarschijnlijk hopeloos verloren.

7.Pommer’s Wet: Iemands mening kan veranderen door het bezoek aan internet. Nadeel: eerst heeft hij geen mening, en dan de verkeerde.
8.De Wetten van DeMeyer: Iedereen die op internet een mening ventileert die is vergeven van de citaten, kun je wel negeren. Die heeft al verloren voordat ie goed en wel begonnen is.

10.De Wet van het Uitroepteken. Hoe meer uitroeptekens je gebruikt, hoe groter de kans is dat het bij jou een complete leugen betreft. Dat geldt ook voor het buitensporig gebruik van hoofdletters.