'Sjefke Janssen' --> OW?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 00:37

c_alsemgeest schreef:
Adil18 schreef:
Neeeeeeeee, jij bent m'n Lidl....Ik kan niet zonder je. Moet gewoon een goede concurent hebben om me scherp te houden...

wtf....het is laat :')

Afbeelding ?

Het is idd al laat _O-

Nee, ik heb geen loopneus :+

Edit: Oke, Karl, zal me gedragen (gaat niet zo moeilijk worden...)

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 00:40

Karl66 schreef:
Op dit moment lopen er op RT een aantal discussies niet bepaald lekker en wordt er over en weer behoorlijk uitgelokt, maar allemaal tussen de regels. Het gebruik van de naam Sjefke is één van de "wapens" die in die strijd gebruikt wordt.

Die flamewars verpesten de sfeer op het forum en in een aantal (op zich interessante) topics behoorlijk en dat is gewoon niet acceptabel. Vandaar dat er op dit moment op dit soort reacties behoorlijk scherp gemodereerd wordt op RT en dat we ook niet accepteren dat die naar andere fora op Bokt geëxporteerd worden. Dat betekent niet dat iedereen die het woord Sjefke in de mond neemt, gelijk een OW te pakken heeft. Maar dat de mensen die met dit soort zielige gevechten door blijven gaan, wel aangepakt kunnen worden.

Wapens? Flamewars? Gevechten?
Misschien ben ik een geit, maar dit is toch een forum? Geen oorlogsgebied?
Hoe maak je van een verklein vorm van een naam een wapen?

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 00:40

Weer een nieuw woord geleerd :D.

Edit: ik doel op flamewar..

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 00:42

Misser schreef:
Weer een nieuw woord geleerd :D.

Edit: ik doel op flamewar..

klinkt idd erg spectaculair :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 00:43

Karl66 schreef:
Ik neem aan dat de vraag serieus bedoeld was en het zou prettig zijn als het topic niet vol komt te staan met allemaal _O- Oh wat ben ik grappig _O- reacties.

Ben benieuwd wie de eerste OW krijgt voor te melig/grappig zijn }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 00:44

Karl66 schreef:
Op dit moment lopen er op RT een aantal discussies niet bepaald lekker en wordt er over en weer behoorlijk uitgelokt, maar allemaal tussen de regels. Het gebruik van de naam Sjefke is één van de "wapens" die in die strijd gebruikt wordt.

Die flamewars verpesten de sfeer op het forum en in een aantal (op zich interessante) topics behoorlijk en dat is gewoon niet acceptabel. Vandaar dat er op dit moment op dit soort reacties behoorlijk scherp gemodereerd wordt op RT en dat we ook niet accepteren dat die naar andere fora op Bokt geëxporteerd worden. Dat betekent niet dat iedereen die het woord Sjefke in de mond neemt, gelijk een OW te pakken heeft. Maar dat de mensen die met dit soort zielige gevechten door blijven gaan, wel aangepakt kunnen worden.

Ik neem aan dat de vraag serieus bedoeld was en het zou prettig zijn als het topic niet vol komt te staan met allemaal _O- Oh wat ben ik grappig _O- reacties.

Mijn vraag was in eerste instantie serieus bedoeld, tenslotte vind ik het om eerlijk te zijn ontieglijk krom dat een moderator een dergelijke post mag plaatsen. Ik begrijp dat een aantal lui de sfeer verpesten, maar wanneer andere bokkers van 'sjefke' spreken zonder enige nare bijbedoelingen vind ik dit wel een ietwat 'overdreven' modopmerking. My point being.. het had subtieler gekund, want zoals de opmerking er nu staat, staat er iets heel anders dan wat jij nu zegt. Bovendien lokt een dergelijke modopmerking zelf ook bepaalde reacties uit wellicht.. zoals mijn topic en de daarop volgende lacherige reacties. :D

Oke, en ik moet toegeven dat ik het soms zo ontieglijk saai vind dat de topic tegen de nacht aan wat minder snel gaan lopen op bokt, dus soms vind ik het wel weer tijd voor een kleine 'rel' voor ieders vermaak O:)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-01-10 00:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 00:44

Marjo_x schreef:

Omdat het denigrerend is.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 00:45

Marjo_x schreef:
Karl66 schreef:

Helemaal snappen die ik het ook niet...In het betreffende topic geeft een van de mensen die 'Sjefke' zegt aan dat zij dit altijd doet en dus ook niet sommige reacties hierop snapt.

Ik vind dat men zich als Mod op dun ijs gaat bevinden als men de toon van een post gaat interpreteren zonder geluid, stem, mimiek etc. en daar ook nog straffen voor uit wil gaan delen...Maar goed, dat is mijn mening...

Wat betreft de laatste opmerking: Ik vind het echt idioot dat elke vorm van meligheid in de kiem gesmoord moet worden, zelf wanneer niemand beledigd wordt en iedereen het naar z'n zin heeft....

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 00:46

pharagirlke schreef:
Marjo_x schreef:

Zegt de persoon die 'Girlke' in haar naam heeft :')

Edit: Haaa, sorry, flauw. 10 zweepslagen dan maar.... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 00:47

Denigrerend, dat woord zocht ik, niet degraderend :') Volgens mij is dat weer iets anders hahaha. Het is al laat.

Maar Phara, de vader van Sjef heet Sjefke, en daarbij wordt er echt wel vaker van 'Sjefke' gesproken zonder dat iemand daar de bedoeling mee heeft om te denigreren.. Zoals in dit betreffende topic de bokker daar ook helemaal geen andere bedoeling bij had..
Daarbij, al was het denigrerend bedoeld, dan is dan an sich geen reden om meteen iedereen die 'Sjefke' zegt een OW te geven. Voor het beledigen van Isabell Werth wordt volgens mij niet zo bijster vaak een OW uitgedeeld, maar wat daar allemaal voor denigrerends over gezegd wordt..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-01-10 00:50, in het totaal 1 keer bewerkt

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 00:48

Lia_ schreef:
Karl66 schreef:

Ben benieuwd wie de eerste OW krijgt voor te melig/grappig zijn }:0

Poll!!! :Y)

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 00:50

pharagirlke schreef:
Marjo_x schreef:

Met Wildwings en Adil18 eens.
Ik vind Sjefke niet denigrerend.
Ik vind het een belachelijke regel met een nog belachelijkere verklaring..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 00:51

Adil18 schreef:

Dat is mijn nick, maar als iemand dergelijke verkleinwoorden nodig heeft dan vraag ik me af wat die persoon nog in de discussie komt doen. Mij moeten ze ook niet "Kathleentje" gaan noemen in een discussie want dan kan die persoon de hoogste boom in klimmen van mij... Netjes gezegd.

WW: de persoon waarbij ik het zag zei dit niet met goede bedoelingen. De personen waarbij ik het regelmatig zie al evenmin ;)

Anoniem

Re: 'Sjefke Janssen' --> OW?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 00:52

Jij blijft maar roepen dat 'Sjefke' meteen denigrerend bedoeld is.. maar dat hoeft dus helemaal niet, het is gewoon een naam die wel vaker wordt gegeven aan Sjef hier op bokt.. en ook niet bedoeld als een 'dergelijke verkleinwoord' om iemand onderuit te halen tijdens een discussie.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 00:52

Ik heb het op die situatie die jij aan haalt. Daar was het denigreren, onderuit halen, de negatieve boodschap kracht bij zetten. Tenzij je zijn vrouw bent of stiekem verliefd bent heb je hem geen koosnaampjes te geven, dan is het gewoon Sjef.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 00:54

WildWings schreef:
Jij blijft maar roepen dat 'Sjefke' meteen denigrerend bedoeld is.. maar dat hoeft dus helemaal niet, het is gewoon een naam die wel vaker wordt gegeven aan Sjef hier op bokt.. en ook niet bedoeld als een 'dergelijke verkleinwoord' om iemand onderuit te halen tijdens een discussie.

Wildwingsje :+

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 00:55

pharagirlke schreef:
Adil18 schreef:

Dat is mijn nick, maar als iemand dergelijke verkleinwoorden nodig heeft dan vraag ik me af wat die persoon nog in de discussie komt doen. Mij moeten ze ook niet "Kathleentje" gaan noemen in een discussie want dan kan die persoon de hoogste boom in klimmen van mij... Netjes gezegd.

WW: de persoon waarbij ik het zag zei dit niet met goede bedoelingen. De personen waarbij ik het regelmatig zie al evenmin ;)

Nee, dat was een hele slappe grap van mij.

Ik zie nog steeds niet in hoe het zeggen van 'Sjefke' een ander uit de tent kan lokken, hoewel ik weet dat veel bokker zeer lange tenen hebben...

Ik kan me nog wel eens herinneren dat ik hem in een post voor 'arrogante zak' heb uitgemaakt...Daar is geen ophef over geweest...Maar om 'Sjefke' wel? Vind het langzaam een beetje op mierenkeukerij lijken hier op Bokt...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 00:56

Misser schreef:
WildWings schreef:

Wildwingsje :+

Vind Wingiepingie veel leuker :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 00:56

Ik hoop dat je zelf wel kan bedenken dat dat ook niet ideaal is? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 00:57

Nouja Phara, dan zie jij dat anders dan ik. ;) Want ik vond in die context absoluut geen negatieve lading aan de benaming 'Sjefke' zitten. Daarbij geeft de bokker ook nog eens aan altijd 'Sjefke' te zeggen.

Gebruik de zoekfunctie eens op 'Sjefke', wil je? Dan vind je al topics uit 2006 waar hij zo genoemd wordt! Waarom mag alleen zijn vrouw 'Sjefke' zeggen of alleen als je stiekem verliefd bent? Is een naam verhaspelen zonder negatieve bedoelingen ineens een strafbaar feit geworden als je geen familie van de betreffende persoon bent, ofzo :?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 00:57

Waarom moet die persoon altijd sjefke zeggen als hij Sjef noemt? Wat is het nut daar van? Want daar ben ik wel benieuwd naar. :)

Strafbaar is het niet, maar goed, hem een arrogante kl**t noemen is ook niet strafbaar dus ja?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 00:59

WingiePingie is wel erg creatief.. :P meestal word ik omgedoopt tot 'WildThings' of 'Wildthing' of 'WildChild'. Ook erg leuk aangezien er andere bokkers zijn met die namen, geeft soms nogal wat verwarring :+

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 01:01

pharagirlke schreef:
Ik hoop dat je zelf wel kan bedenken dat dat ook niet ideaal is? :+

Wat, arrogante zak? Nee, ideaal niet, maar wel zoals ik hem zie. Vind het maar een naar klein mannetje hoor...Hij draaft enorm door in zijn liefde voor Nederland en neemt daarbij woorden in de mond die niet mis zijn. Hij beledigt andere landen, stelt zich op als Walhallah van de dressuurwereld....Gewoon onprofessioneel gedrag voor de camera als je mij vraagt.

Ik zeg niet dat hij niet goed is, maar ik kan echt kotsen als ik zie hoe onprofessioneel die man is...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 01:02

Als mod hebben we nou eenmaal weinig andere mogelijkheden dan geschreven berichten in hun context en in de context van de schrijver zijn andere berichten te bekijken. Dat is iets wat continue gebeurt en waar mensen op aangesproken worden, net zoals het met deze moderatoropmerking gebeurd is.

Het klopt dat deze opmerking duidelijker had kunnen zijn, in de zin van wat er hier wel en niet acceptabel werd gevonden. Maar aan de andere kant wil je ook snel ingrijpen voor iets uit de hand loopt en hebben we achter de schermen geen kudde juristen klaar staan om de formulering zo bij te slijpen dat het maar op één en juiste manier te intepreteren is. Ik denk dat het voor de mensen waar het om gaat in ieder geval duidelijk is dat het van hun niet meer geaccepteerd wordt, wat ook de bedoeling was.

Dit topic staat op FZ met een serieuze vraag over het beleid. Het is heel gezellig om dit topic uit te kiezen om melig te gaan ouwenelen. Maar alle mensen die morgen of volgende week dit topic aanklikken omdat ze willen weten wat er aan de hand is, zijn daar echt niet in geïnteresseerd. Als je melig wilt keten, dan kan je daarvoor een topic op KH openen, zodat die andere bokkers zich niet door een brij van nietszeggende berichten heen hoeven te worstelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 01:02

pharagirlke schreef:
Waarom moet die persoon altijd sjefke zeggen als hij Sjef noemt? Wat is het nut daar van? Want daar ben ik wel benieuwd naar. :)

Strafbaar is het niet, maar goed, hem een arrogante kl**t noemen is ook niet strafbaar dus ja?

Waarom wel? Omdat het kan! Soms bekt het gewoon lekker om iemands naam iets anders uit te spreken. Waarom zou je het dan niet doen? Daarbij deed deze bokker het slechts 1x in een discussie die totaal niet over Sjef zelf ging, en naar mijn idee niet met een negatieve lading.

Noem jij iedereen altijd bij zijn volledige naam? Ik vind het ook niet erg als mensen me Nik noemen, of zelfs niet als ze me Nikkeltje noemen (en dat is pas echt walgelijk eigenlijk :)) ). Wat is het nut daarvan? Dat Nik korter is? Die ene lettergreep? :?

Maar een arrogante klootz*k is wel duidelijk denigrerend bedoeld, en nogmaals, Sjefke is dat dus niet per definitie. Dat is dus nogal een onlogisch argument ;)