Ik stoor me er niet echt aan, zolang het bij FaberSmid blijft

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
heleen06 schreef:het valt mij ook wel op, maar is het niet zo dat het in Belgie, normaal is om anderen met u aan te spreken? Ik had altijd het idee dat er daar ook veel "u" vandaan kwam. Maar ik begrijp ook wel wat jullie bedoelen met die overdreven grammaticale berichten en die komen natuurlijk niet alleen uit Belgie.
Karl66 schreef:Ik kan me er niet zo druk over maken of mensen mij met u aanspreken. Maar op het moment dat ze bewust moeilijk proberen te schrijven en als gevolg daarvan onleesbare, grammaticale wangedrochten produceren, dan sla ik die berichten snel over. Het is gewoon niet leesbaar, want je moet echt zelf gaan verzinnen wat ze bedoelen, omdat ze grammaticaal gezien vaak net wat anders beweren dan dat ze bedoelen te zeggen![]()
Volgens mij zegt het vooral wat over deze mensen zelf, als je jezelf interessant probeert te maken, dan heb je over het algemeen niet zoveel te zeggen en dat bevestigen ze zelf elke keer weer hier op Bokt
Janine1990 schreef:Daisies schreef:Of met de hoofdletter U
Volgens mij is dat ook zo'n veelgemaakte fout, U met hoofdletter is toch alleen wanneer je God 'aanspreekt'???![]()
Althans, zo heb ik het wel geleerd...
Over op een voetstuk plaatsen gesproken dan
Miracle_ schreef:Ik snap je ergernis. Soms denk ik echt dat ik rechten aan het studeren ben, ipv op bokt aan het lezen ben. Al associeer ik meestal de "U" aan de Belgische bokkers onder ons. Daar irriteer ik me weer minder aan dan aan de Nederlandse bokkers die "U" gebruiken. Het mag van mij wel wat minder formeel soms...
KiWiKo schreef:vlaams kan ik waarderen.......... wannabe hoogdravend nederland niet
zap schreef:Ik vind het ook zeer vervelend lezen en als ik aan het einde van de tekst ben dan ben ik ook nog eens vergeten wat er ook al weer eerder geschreven wordt (of is dat een probleem met mijn korte-geheugen-termijn). Ik sla de teksten ook gewoon over
Karl66 schreef:Ik kan me er niet zo druk over maken of mensen mij met u aanspreken. Maar op het moment dat ze bewust moeilijk proberen te schrijven en als gevolg daarvan onleesbare, grammaticale wangedrochten produceren, dan sla ik die berichten snel over. Het is gewoon niet leesbaar, want je moet echt zelf gaan verzinnen wat ze bedoelen, omdat ze grammaticaal gezien vaak net wat anders beweren dan dat ze bedoelen te zeggen![]()
Volgens mij zegt het vooral wat over deze mensen zelf, als je jezelf interessant probeert te maken, dan heb je over het algemeen niet zoveel te zeggen en dat bevestigen ze zelf elke keer weer hier op Bokt
Het probleem hiervan is weer dat als je probeert te verzinnen (begrijpen) wat er bedoeld wordt dat je er of nooit reactie op krijgt, of je krijgt de betreffende bokker over je heen omdat je speculeert/niet leest wat er staat of iets dergelijks. Op het moment dat je dan vraagt wat ze dan bedoelen krijg je als antwoord, dat heb ik al 100x uitgelegt en staat hierboven ook al beschreven of het bekende 'ik bedoel het precies zoals het er staat'. Tja...zo kom je er natuurlijk nooit achter wat ze nu werkelijk bedoelen. Eigenlijk wordt je er gewoon doodmoe van :z