Geen cap is eigen keus...?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 19:12

Wat je thuis doet, moet je natuurlijk zelf weten. Maar ik ben de laatste die er dan om rouwt. Ik vind het wel belangrijk dat als grootste paarden forum zeker van NL dat er vanuit hier een boodschap naar andere ruiters komt, dat een cap dragen erg belangrijk is.

En ja als er een body protector in mijn maat zou zijn, zou ik die ook dragen. Ondanks dat ik mijn haflinger 100% vertrouw.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:14

Ik ben ook een die thuis geen cap draagt.
Als ik op wedtridj ga of buiten rij of gewoon ergens anders wel.
Maar thuis in mijn eigen bak kan niemand mij verplichten om een cap te dragen.
Als het dus doorkomt zul je van mij dus geen fotos meer zien omdat ik zonder rij.
Ieder zijn eigenmaar ik ben 33 enme zeer bewust voor de gevaren maar het is en bvlijft mijn keus om zonder cap te rijden.
Ik vind het ondingen en zelfs met cap op kan een val zeer verkeerd aflopen.Dus een cap hoeft niet persee goed tre zijn voor het opvangen van klappen.
Een vriendin van mij had ook altijd een cap op tot ze een ongeluk kreeg en het bandje van haar cap door de klap haar keel een stukje doorsneed.
Nu draagt ze nooit meer een cap omdat ze doodsbang is dat het de volgende keer fataal afloopt.
Het zijn dus niet altijd goede verhalen met cappen

Leinearthur

Re: Geen cap is eigen keus...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:16

nou ik rijd ook zonder cap, en dat komt echt niet omdat er mensen op bokt zijn die foto's plaatsen waar zij op een paard zitten zonder cap.
als mens creëer je eigen meningen. en er blijken mensen te zijn die daar niet tegen kunnen of zo iets dergelijks.

Daisies

Je kan ook overal regels voor bedenken :roll:

Anoniem

Je kunt niet zeggen dat je bewust van de gevaren bent als je geen cap draagt. Want als je er bewust van bent, draag je écht wel een cap... Zal 'ns even een topic opzoeken die de reden voor een cap laat zien...

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:17

oh je hoeft ons niet te overtuigen ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:18

Als je zo bewust bent van de gevaren, kun je beter niet opstappen.
Dan zul je ook een BP moeten dragen.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:19

Zelfs met cap en BP kunnen er ongelukken gebeuren

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 19:22

Tuurlijk gebeuren er dan ongelukken. En tuurlijk kan je dan letsel over aan houden. Maar je hebt dan al wel heel wat minder kans dat je er daadwerkelijk letsel aan over kan houden. Dus dan heb ik liever dat je de kans aan letsel terug dringt door een cap en bp dan dat je achteloos op een paard gaat zitten en er bijna zeker van kan zijn dat als je valt er iets aan over kan houden...

Maar goed, daar gaat deze discussie niet om. Mijn vraag is of er een regel op bokt kan komen dat het verplicht stelt dat mensen bij HAW een cap moeten dragen...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:23

De mensen die geen cap op willen moeten eens een integraalhelm opzetten bij het rijden..
Wedden dat ze heel snel hun cap pakken?
Voor de mensen met een hobby waarbij een integraal normaal is zullen dan denk ik wel kunnen beamen. :+

Zelf vlieg ik en draag daarbij een integraal, óók als ik op de grond aan het oefenen ben.
Dat best wel warm en behoorlijk intensief als je het nog niet goed beheerst.
Dan gaat er dus al gauw 25 M2 vlieger met je aan de haal, nou die houd je niet met kracht helaas. :#
Nee, ik zweer bij mijn cappie sinds ik die integraal heb. _/-\o_
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 20-01-10 19:29, in het totaal 4 keer bewerkt

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:24

Zo'n topic vraagt om een discussie, als je het echt wilt weten kan je beter een mod een pb sturen lijkt mij

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:31

Daisies schreef:
Zo'n topic vraagt om een discussie, als je het echt wilt weten kan je beter een mod een pb sturen lijkt mij

Alles wat volgens bokt recht is recht en zal nooit krom worden. :+
Conclusie: dit heeft helemaal geen zin, al ben ik helemaal voor zo´n regel opzich.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:32

Dit heeft inderdaad geen zin, en ik ben er helemaal op tegen al plaats ik nooit foto topics bijna :+

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:36

ik vind dat het je eigen keus is, maar een cap is niet voor niks!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:37

amondi schreef:
casperrr schreef:
Dat klopt niet. :) Ik had een val van een paard en droeg geen cap, en nog niet eens is goede laarzen/goede schoenen. En de verzekering heeft alles uitgekeerd, zelfs mijn week in het ziekenhuis.

Klopt, maar je had die kosten kunnen voorkomen door wel een cap te dragen.
Nu lig je een week in het ziekenhuis o.a. op mijn kosten :(

Daarbij, als ik hulp moet bieden aan iemand met een opengespleten schedel omdat ze geen cap droegen dan zal ik daar best wel eens erg boos over kunnen worden, maar: Gegen Dummheid kann mann nicht Kempfen....

En als je zelfs na zo'n val nog steeds reclame maakt voor het niet dragen van een goede hoofdbescherming... dan slaat die uitdrukking zeker op jou!

Fijn dat je al zo'n reactie eruit knalt zonder te weten hoe en wat. :) Zelfs al had ik een cap op gehad had ik nog in het ziekenhuis gelegen. De klap die ik maakte had ik niks te maken met het wel of niet dragen van een cap. Voortaan aub even uitleg vragen voordat je met zo'n reactie aankomt, niet zo netjes om gelijk je conclusies over iemand te trekken. :)

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:39

Ik vind dat cap ook eigenkeuze is, dat is iets waar je vanaf je computer niet over kan oordelen of iemand een cap op moet of niet.
Ik rij nooit met cap, simpelweg omdat ik Ashka goed genoeg ken, en zijn eigenaresse ook zegt dat ik niet met cap hoef te rijden, mijn ouders hebben hier ook geen problemen mee. Dus ik vind het dan zeker wel eigenkeuze.

Ik ga niet omdat het dan wel verplicht is een cap opdoen omdat we anders geen topic op het forum mogen plaatsen opeens wel met cap rijden..

Als mensen zo graag zonder willen rijden, vind ik dat dat niet jullie/onze zaak is om daar zo een probleem van te maken, laat ze gewoon lekker..

Is ook niet aanvallend bedoeld, maar ik word er een beetje gek van dat iedereen zich altijd ermee bemoeid om die cap, als mensen het niet opwillen doen, lekker laten..

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:40

Waarom in de auto wel een gordel om en op het paard geen cap?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:43

CM_ schreef:
Ik heb al een aantal keer geopperd om op HAW cap te verplichten, dit idd om als goede voorbeeld te dienen, helaas heeft ons boktparlement hier geen oren naar.

Wat jammer zeg...echt doodzonde. Als bokt eens besefte hoeveel invloed ze kunnen uitdragen naar heel veel mensen, met name jongeren waarom zouden ze zo'n voorwaarde dan niet zien als een mooi voorbeeld?
Ik weet namelijk zeker dat er heel veel letsel mee bespaard kan worden.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:45

Ik denk niet dat dat een haalbare regel is TS. Dan zouden de MODS alle foto's moeten gaan screenen, en waar trek je dan de grens. Foto's met slechtpassende zadels wil ik ook niet zien, of een paard wat in de krul wordt getrokken door een slof. Of iemand die met gympen rijdt. Dan kun je een eindeloze lijst van niet-wenselijke foto's opstellen.

Ik vind het ook niet verstandig om zonder cap te rijden, maar daar kan ik (eventueel) in dat topic dan een opmerking over maken.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:48

op mijn vorige stal reed ik eigenlijk altijd zonder cap, behalve als ik op een vreemd paard stapte.

tegenwoordig heb ik altijd een cap op mijn hoofd. de stal waar ik nu rij mag ik het paard niet op zonder cap en dat vind ik echt een goede zaak! zouden ze wat mij betreft op elke stal in mogen stellen hoor.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 19:49

Mods hoeven niet alles te screenen, want wij in het zwart kunnen ook temmen. Ik vind een slecht passende zadel of een paard wat in een krul word getrokken of een slof teugel iets heel anders als een geen cap dragen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:53

ik zie ook niet wat het werkelijke bezwaar tegen een cap is, de nieuwe caps zitten echt fijn. van die ouwe eierdopjes kreeg ik altijd hoofdpijn en die waren echt zó warm. maar mijn huidige cap voel ik niet eens, pas als ik hem af doe merk ik dat ik wat 'mis' Ik vergeet hem ook heel vaak af te zetten, pas als ik in de auto stap kom ik hem weer tegen :+
En dan al die mensen die een cap 'in de weg vinden zitten' maar wel bijvoorbeeld een pet dragen tijdens het rijden, serieus... dat is dan toch net zo vervelend?

Nee ik vind niet dat een cap verplicht moet worden op HAW, er wordt al zo weinig gepost laten we dat nou niet verergeren. En laat iedereen het nou eens gewoon negeren als er foto's zonder cap worden geplaatst, je kunt in zo'n topic zo iemand toch niet overhalen wel een cap te gaan dragen. Op een gegeven moment gaat een topic dan alleen nog maar over het gebrek aan cap ipv over de foto's
Leven en laten leven, willen mensen zo eigenwijs en dom zijn hun belangrijkste lichaamsdeel te beschermen, laat ze dan fijn?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:54

Maar dan bezorg je de mods ook een hoop extra werk. Waarom niet gewoon in het bewuste topic melden dat je het onverstandig vindt?

Ik vind een slechtpassend zadel, een slecht-gebruikte slof, of gympen eigenlijk in de zelfde categorie vallen. Het is onverstandig om zo paard te rijden, maar ik zie er toch plenty foto's van hier op Bokt. En ook lees je dan dat de TS daar geen commentaar op wil hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:54

pubelia schreef:
Mods hoeven niet alles te screenen, want wij in het zwart kunnen ook temmen. Ik vind een slecht passende zadel of een paard wat in een krul word getrokken of een slof teugel iets heel anders als een geen cap dragen.

Precies.....Ik vraag mij oprecht af waarom Bokt hier geen oren naar had toen dit al eerder werd geoppert,
is dit puur een sponsor kwestie of gewoon niet haalbaar?

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:56

En daarom post ik dus nooit een HAW .. :')