Kwaliteit op HAW/Rij-ITP achteruit

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:21

tamoreliefje schreef:
Wat mij vooral tegen valt is de onbeschofte taal naar de TS of uitspattingen die nergens op slaan. Meiden die juist kunnen galopperen , denken dat ze de wereld kennen. En vervolgens vb een Z combinatie die grond proberen in de boren!!!!!! Daar kan ik geen respect voor opbrengen |(

Inderdaad, of mensen die denken in hun achtertuin GP te rijden en vervolgens aan een ruiter die wel al iets bewezen heeft voorstellen om het eens bitloos te proberen/zonder sporen/naar alle mogelijke goeroes te gaan (en als je dan in hun eigen profiel kijkt dan rijden ze zelf op een paard wat een bezemsteel heeft ingeslikt of zo erg op de voorhand loopt dat je je afvraagt of de voorbenen gewoon inmiddels 30 cm afgesleten zijn tov de achterbenen := )

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:25

zap schreef:
En wat nu als ik als manege-ruiter het veel en veel interessanter vind om naar foto's van een manegeles te kijken dan naar een ZZ-combi waar ik toch niets van snap?

Wat ik hiermee wil zeggen is dat bokt meer is dan een forum voor de fanatieke en goede wedstrijdruiter. Er zijn meer gebruikers met andere doelen/doelstellingen en intresses. Welk topic ik wegklik, kan voor een ander fantastisch en bere-interessant zijn.

Waar leg je de grens?

Rotte appels daargelaten natuurlijk :)

Nou dat is ook prima, dan zul je op je wenken bediend worden hier.
De vraag is waar alle ruiters op niveau blijven, zitten die allemaal in de HK ondergedoken? Als je nu de lijst van ITP of HAW doorleest zitten er zo'n 2 a 3 topics tussen waarvan je denkt: ik zal eens even kijken, als je op zoek bent naar iets op rijkunstig hoger niveau.
Voor mij wordt Bokt steeds meer dominant overheerst door naturals, recreanten en klassieke wannabe goeroes waar ik niks mee kan en dat maakt Bokt voor mij steeds saaier.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 19:26

Berdien schreef:
Het zijn juist dit soort vooroordelen die er voor zorgen dat de kwaliteit achteruit gaat. Foto's van een goede manegeles kunnen net zo leerzaam of goed zijn als iemand die privéles heeft met een eigen Jazz-nakomeling. Maar als iedereen op de titel met Pietje (v. Jazz) @ privéles afvliegt, en daardoor Blacky @ manegeles overslaat want dat is maar een manegepaard.. aan wie ligt dat? Aan Blacky of de gebruikers die zich te goed voelen om onderbouwd commentaar op een manegeles te geven?

Dan begrijp je mij denk ik verkeerd, ik noem een voorbeeld van een manege pony die z'n rug wegdrukt, waar op rond gecrossed wordt en de TS geen commentaar wil.
Dat was dus een voorbeeld, ik ken namelijk ook kinderen die op de manege rijden en er wel fijn met de pony's omgaan. :)

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:26

Omdat het voor ruiters op niveau niet meer interessant is om een topic te openen omdat je vrij weinig zinnige reacties krijgt. Maar inderdaad, eerst als je bij HAW of RITP keek (of eigenlijk toen er alleen HAW was) waren er ontzettend veel leuke topics met geweldige paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:27

lenzie331 schreef:
HAW is toch om er iets van te leren en rijtechnisch commentaar te krijgen. Dus snap ik niet waarom er dan geklaagd wordt als de "manege ruitertjes" of in sommige ogen "slechte ruiters"om tips vragen. Daar is het toch voor bedoelt en niet om te kijken naar de "goede ruiters met goede paarden" die goed rijden.

Dat vind ik ook :j
En een soort "commissie van wijzen" spreekt me eigenlijk ook niet echt aan. Ik ken Z-juryleden en ZZ-zwaar ruiters die in mijn ogen slecht rijden/jureren, of in elk geval heel anders dan dat ik mijn paard zou willen rijden, en ik ken ook mensen die zelf maximaal L gereden hebben maar die qua rijtechnisch commentaar vele male sterker zijn dan mensen die ZZ rijden en waar je dus ook meer van leert :j

edit: @Urielle: Maar het grootste deel van paardrijdend Nederland bestaat ook uit "naturals, recreanten en klassieke wannabe goeroes" en niet uit top wedstrijdruiters, dus dat op HAW die verhouding ook zo is vind ik niet zo raar.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 19:27

Urielle schreef:
De vraag is waar alle ruiters op niveau blijven, zitten die allemaal in de HK ondergedoken? Als je nu de lijst van ITP of HAW doorleest zitten er zo'n 2 a 3 topics tussen waarvan je denkt: ik zal eens even kijken, als je op zoek bent naar iets op rijkunstig hoger niveau.
Voor mij wordt Bokt steeds meer dominant overheerst door naturals, recreanten en klassieke wannabe goeroes waar ik niks mee kan en dat maakt Bokt voor mij steeds saaier.

Idd, dat is het punt wat ik probeer te maken :)

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:33

Urielle schreef:
zap schreef:
En wat nu als ik als manege-ruiter het veel en veel interessanter vind om naar foto's van een manegeles te kijken dan naar een ZZ-combi waar ik toch niets van snap?

Wat ik hiermee wil zeggen is dat bokt meer is dan een forum voor de fanatieke en goede wedstrijdruiter. Er zijn meer gebruikers met andere doelen/doelstellingen en intresses. Welk topic ik wegklik, kan voor een ander fantastisch en bere-interessant zijn.

Waar leg je de grens?

8)7 _O- :') Van recht door de bocht gesproken, maar helaas is het zo. :D

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:35

Citaat:
(Over silence@ trouwens niets dan goeds!
Super mooi paard ,lieve eigenares,met veel doorzettingsvermogen!...ik kan mij niet indenken dat iemand daar slecht commentaar op geeft....)

Geerke, dank je wel :o
Helaas toch wel.
Zelfs zo erg op een gegeven moment dat ik besloten heb geen rijfoto´s meer te plaatsen.
Vind dit ook heel sneu voor bokkers die daar om vragen, maar wil dat niet nog een keer over me heen krijgen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:37

Dus Vlek de Boscrosses mag geen topic meer hebben? Bokt is er voor élke ruiter. Voor de beginnende ruiter die met knikkende knieën op Blacky stapt tot iemand die net is gestart op GP niveau.
Voor beide is net zoveel plek, en beiden hebben recht op een topic.

Ik krijg echt een naar gevoel van dit topic. Maakt niet uit of je kan rijden, als je geen privéles hebt met een afstammeling van een klinkende naam heb je niks op Bokt te zoeken, om over het openen van een topic maar niet te spreken.
Iedereen moet ergens beginnen, jullie reden er ook niet direct een piaffe uit.

Daisies

Re: Kwaliteit op HAW/Rij-ITP achteruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:38

Ik denk dat je daar wel een punt hebt Berdien :j

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:39

Blijheid schreef:
edit: @Urielle: Maar het grootste deel van paardrijdend Nederland bestaat ook uit "naturals, recreanten en klassieke wannabe goeroes" en niet uit top wedstrijdruiters, dus dat op HAW die verhouding ook zo is vind ik niet zo raar.

Dan blijft de vraag waarom er in pakweg 2008 nog volop foto's gepost werden door mensen die wel kaas hebben gegeten van paardrijden en dat je ze begin 2010 met een zaklamp mag gaan zoeken.

Ik heb er helemaal niks op tegen dat er OOK manegeruiters, OOK recreanten en OOK *hoe ga ik het noemen*-ruiters tussen staan, maar het evenwicht is verstoord. Niet alleen op HAW en ITP, maar ook op RT en RT-D. De meeste kans maak ik nog op JI maar aangezien ik niet jureer en niet meer lesgeef heb ik daar ook niks te zoeken eigenlijk.
(en da's dan gelijk een antwoord op Berdien (en ik heb eerlijk waar nog nooit met een zelf beleerd paard een piaffe gereden ;) want ik schaar mezelf niet onder de goede ruiters waar ik graag een topic van wil zien))

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:40

Roosch schreef:
TS, ik vind je nogal neerbuigend overkomen. :\
Ook manegeruiters zijn ruiters, niks mis met manegepony's.
Ik zag toevallig net nog een heel leuk topic van iemand die een manegepaard reed.

Bokt is toch voor iedereen?
Voor zowel manegeruiters als mensen die hun pony graag met bijzet in de krul rijden.
Ik zie ook wel eens topics waarvan mijn nekharen recht overeind staan. Daar heb ik een negeermodus bij mezelf voor.
Topic gewoon wegklikken en volgende topic aanklikken.

Ik denk dat het doel van bokt informatie uitwisselen tussen iedereen is.
Voor jong en oud, voor wedstrijdruiters en manegeruiters.
En niet iedereen heeft z'n paardje al goed voor elkaar of heeft uberhaupt een eigen paard.

Een leeftijdsgrens voor HAW lijkt me helemaal niks.
Veel jonge mensen rijden paard en ook zij willen graag commentaar of leuke reacties.
Bokt moet voor iedereen leuk blijven.

Helemaal mee eens. Ik vind je instelling wel erg slecht hierbij TS. Wat geeft jou het recht om hier sowieso over te oordelen?
Manegeruiters willen ook bruikbare tips hebben of hun fijne manegepaard en fijne les kunnen laten zien en waarom zouden ze dat niet mogen, of waarom zou hier een apart topic voor moeten komen?

En als je het betreffende topic toch niks vindt, dan reageer je toch niet?

Ik zie het hele probleem niet eerlijk gezegd.
Het probleem wordt groter op jouw manier met die leeftijdsgrens. Hoezo zouden mensen onder die leeftijdsgrens niks mogen plaatsen, dat vond jij toen toch ook al leuk om te doen?
En een apart deel voor manegeruiters gaat denk ik een stuk minder bekeken worden en dat is ook niet leuk, jij zou het ook niet leuk vinden als je nauwelijks reacties krijgt.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:41

Urielle schreef:
zap schreef:

Waar leg je de grens?

Nouja ik denk dat de mensen die echt goede foto's kunnen plaatsen het na een topic wel gezien hebben. Het is leuk om een keer te laten zien hoe ver jij en je paard zijn, maar de ruiters die echt goed bezig zijn hebben dan vaak ook niet zo heel veel aan het commentaar. Soms zit er natuurlijk iets goeds tussen, maar eigenlijk is die kans redelijk klein met goede foto's, want waarschijnlijk weten ze zelf ook goed wat de verbeterpunten zijn en hebben ze er niet zo heel veel aan.

Als recreatieruiter die maar af een toe een lesje heeft is een topic op bokt iets waardevoller (/ is de kans groter dat je er iets aan hebt). ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:42

Berdien schreef:
Dus Vlek de Boscrosses mag geen topic meer hebben? Bokt is er voor élke ruiter. Voor de beginnende ruiter die met knikkende knieën op Blacky stapt tot iemand die net is gestart op GP niveau.

Ik krijg echt een naar gevoel van dit topic. Maakt niet uit of je kan rijden, als je geen privéles hebt met een afstammeling van een klinkende naam heb je niks op Bokt te zoeken, om over het openen van een topic maar niet te spreken.

het gaat mij niet zo zeer om het nivo...meer hoe de TS er met kritiek omgaat....de jongeren verdragen geen kritiek....
Daar kan ik mij aan ergeren....ze praten alles recht wat krom is....start dan geen topic.

Silence@....jammer...ik genoot altijd van jouw topics!
ik zal toch niet de enige zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:44

Urielle schreef:
Blijheid schreef:

Dan blijft de vraag waarom er in pakweg 2008 nog volop foto's gepost werden door mensen die wel kaas hebben gegeten van paardrijden en dat je ze begin 2010 met een zaklamp mag gaan zoeken.

Ik denk dat het dan eerder andersom zit. In 2008 werden relatief veel foto's geplaatst door goede ruiters, dat heeft minder goede ruiters ook enthousiast gemaakt om foto's te plaatsen, en nu is de verhouding "normaal".

Trouwens, ik denk dat het ook wel een "zwaan kleef aan" effect is, dat als er één iemand die ZZ rijd foto's plaatst, nummer 2 het ook wel leuk vind, en dat dan meer mensen zich aansluiten. Andersom net zo, als ZZ ruiters minder foto's op dat niveau zien gaan ze er ook van uit dat er minder goede ruiters kijken/minder goed commentaar wordt gegeven en hebben ze zelf ook minder reden om foto's te plaatsen.
Zo ook manegeruiters, als het eerste schaap over de dam is, durft nummer 2 ook foto's te plaatsen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-01-10 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:44

@geerke: Daar heb je dan wel weer gelijk in, ik zie laatste tijd enorm veel topics met goedbedoelde kritiek die de ruiter op de foto's echt vooruit zou kunnen helpen. Maar die gaat er dan lekker tegenin en wuift alle commentaar weg...

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:47

geerke schreef:
[..]

het gaat mij niet zo zeer om het nivo...meer hoe de TS er met kritiek omgaat....de jongeren verdragen geen kritiek....
Daar kan ik mij aan ergeren....ze praten alles recht wat krom is....start dan geen topic.

Dit vind ik persoonlijk erg kort door de bocht. Ik heb in het verleden verschillende topics geplaatst. Vond het vooral de eerste keer wel lastig, om het te relativeren. Maar ik heb daar wel van geleerd, dus als je het nooit leert is het ook niet zo dat je het ineens wel kunt als je 16+ bent. ;)

Ik ben nu wel 16+, toentertijd nog niet. Als ik nu mijn eerste topic zou openen zou ik het bijna net zo moeilijk vinden als toen. Ik heb trouwens altijd wel netjes gereageerd en ik vind wel dat jongeren de kans moeten krijgen. Ik heb zelf na het eerste topics de reacties nog eens rustig doorgelezen en toen begreep ik ze beter en kon ik ze echt gaan gebruiken. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:49

geerke schreef:
Berdien schreef:

*zucht*
Inderdaad wel heel kort door de bocht...

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:50

Dat is ook zo Geerke, maar zoals toen wil ik me niet meer laten kwetsen.
Maar....ik zit erover te denken om het nog éénmalig te proberen bij ITP.
Als het dan wel goed gaat, komen we misschien wel terug bij HAW ;)

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 19:51

Berdien schreef:

Tuurlijk mogen die ene topic plaatsen, maar mijn punt is nu juist dat bokt wordt overspoeld met deze topics en dat ik het jammer vind dat de anderen daardoor wegblijven :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:53

kinuh schreef:
Berdien schreef:

Tuurlijk mogen die ene topic plaatsen, maar mijn punt is nu juist dat bokt wordt overspoeld met deze topics en dat ik het jammer vind dat de anderen daardoor wegblijven :=

Dat is dan hun eigen keuze. :) Je bent toch echt niet verplicht een topic te openen.... Geef ze ook groot gelijk als je soms het niveau van het commentaar bekijkt

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 19:55

@bizzybijtje: Ja en daarom startte ik dit topic om te kijken waaraan het ligt en hoe we die mensen terug gaan krijgen :D

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:57

geerke schreef:
Berdien schreef:

quote]

Dit zijn maar een deel van de jongeren. De meeste zullen er echt wel wat aan doen.

Berdien ik geef je helemaal gelijk!

Als je het zo vervelend vind dat ook op bokt ene hoop recreaten zitten (waaronder ik) zoek dan een ander forum...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 20:00

Silence schreef:
Dat is ook zo Geerke, maar zoals toen wil ik me niet meer laten kwetsen.
Maar....ik zit erover te denken om het nog éénmalig te proberen bij ITP.
Als het dan wel goed gaat, komen we misschien wel terug bij HAW ;)

wil je me dan een pb sturen....dan hou ik de 'wacht' in het topic... :D

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 20:01

:D dat zal ik doen :j
Fijn, zulke reactie's, want stiekem kriebelt het wel hoor ;)