Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
sporter schreef:Dat is het spelletje waar anky aan mee doet. Dan kun je dat spelletje wel niet leuk vinden maar zo zijn de regels nu 1 maal.
Als iemand nummer 1 van de wereld staat bij tennis is hij/zij erg goed. Dan kun jij wel zeggen ja maar mijn buurman kan tennissen met een squash racket en dat vind ik veel knapper, dat is dan erg fijn voor jou buurman maar het spelletje tennis word nu eenmaal met een tennisracket gespeeld.
BraveSpots schreef:sporter schreef:Dat is het spelletje waar anky aan mee doet. Dan kun je dat spelletje wel niet leuk vinden maar zo zijn de regels nu 1 maal.
Als iemand nummer 1 van de wereld staat bij tennis is hij/zij erg goed. Dan kun jij wel zeggen ja maar mijn buurman kan tennissen met een squash racket en dat vind ik veel knapper, dat is dan erg fijn voor jou buurman maar het spelletje tennis word nu eenmaal met een tennisracket gespeeld.
Ik vind het 'spelletje' een stuk serieuzer worden wanneer er een ander levend wezen in word gebruikt die geen zeggenschap heeft. Zelfs tot dat punt dat er imo geen spelletjes mee gespeelt moeten worden op zulke grote basis als dat ten koste gaat van de paarden.
En dat laatste is inderdaad weer eigen mening.
sporter schreef:BraveSpots schreef:Het is maar hoe je paardrijden bekijkt hoor. Ik heb echt wel een idee hoe Anky of de dresuurmensen is het algemeen het beter zou kunnen doen, maar dan mag je de sport (als in wedstrijden) wel volledig opdoeken denk ik.
Mijn lijstje van de beste paardrijmensen is niet gebaseerd op de hoeveelheid punten in de dresuurring. Daarom vind ik ook niet percé dat Anky beter is dan een ander. Beter in galopwissels vast wel, maar of dat nu zo belangrijk is...
Dat is het spelletje waar anky aan mee doet. Dan kun je dat spelletje wel niet leuk vinden maar zo zijn de regels nu 1 maal.
Sylvia schreef:Sja Yamcha, als ik een topruiter al zagend (en dan bedoel ik echt zagen) door een losrijbak zie draven dan kan ik daar echt geen respect voor opbrengen hoor. En dat ik dan maar een simpele B-ruiter ben is dan imo helemaal niet relevant.
sporter schreef:Als dat ten koste gaat van het paard. De vraag is wanneer dat is. Bij heel veel mensen begint dat al als ze erop gaan zitten.
Scandicnr1 schreef:Voor de wet geldt;
Wie op de foto staat, kan via zijn portretrecht publicatie van de foto verbieden als hij daar een redelijk belang tegen kan aanvoeren. Privacy is het meest voorkomende belang. Voor veel van onze ruiters is er ook een commercieel belang (al dan niet prof).
Wie een foto maakt, heeft daarop het auteursrecht. Dit geldt natuurlijk ook voor portretfoto's. Maar publiceren van foto's van personen mag niet zomaar. De geportretteerde heeft ook bepaalde rechten. Dit heet het portretrecht. Op grond van zijn portretrecht mag de geportretteerde bijvoorbeeld de foto zelf kopiëren en zelfs publiceren, mits de naam van de fotograaf maar genoemd wordt.
Een portret dat zonder opdracht is gemaakt, mag alleen worden gepubliceerd als daarmee geen redelijk belang van de geportretteerde in gevaar komt. In veel gevallen gaat het dan om een privacybelang.
Deze regels gelden natuurlijk net zo goed voor films in plaats van foto's.
Yamcha schreef:Het is idd low, omdat dat afkraken van topruiters (Anky heeft niet alles gewonnen wat er te winnen valt omdat ze niet kan rijden) meestal gedaan wordt door mensen die nog geen deuk rijden in een pakje boter.
BraveSpots schreef:sporter schreef:Als dat ten koste gaat van het paard. De vraag is wanneer dat is. Bij heel veel mensen begint dat al als ze erop gaan zitten.
Eens. Maar daarom moet men niet de ogen sluiten voor de toppers, want daar gaat er imo minstens evenveel mis.
En zij hebben nog een voorbeeldfunctie, en dat kan niet gezegd worden van Jan bij de boer die ook eens gaat paardrijden.
liedje89 schreef:Dus je mag iemand iets anders niet knapper, mooier of beter vinden omdat andere mensen het spelletje mee spelen. Dressuur is een sport maar 1 manier van de vele manieren die mensen kiezen in de omgang van het paard.
Is iets heel anders dan tennis, dat zou zoiets zijn als beweren dat iemand de beste sporter is omdat hij de beste tenniser is, terwijl ik een andere sport veel nuttiger, beter, knapper of moeilijker kan vinden.
Barmat schreef:Enige tijd geleden zijn er bepaalde iemanden geweest die het buitengewoon leuk vonden om foto's van mij van bokt te jatten en op een ander forum te gebruiken om mij genadeloos af te maken. Ik zou mijn paard mishandelen, de vernieling in rijden etc etc. En dat is dan nog de gekuisde versie van wat er over mij te lezen was.... Ondanks mijn verzoek werden de foto's niet weggehaald. Sterker nog - er ontstond een hele klopjacht - hoe maak ik Barmat's leven zo zuur mogelijk. Dit liep tot aan stalken en nachtelijke telefoontjes aan toe, met doodsverwensingen op de koop aan toe. Erg volwassen ja.
Ik heb er niets aan overgehouden hoorEr is meer voor nodig wat dat betreft om mij er onder te krijgen en tegen de betrokkenen is ook aangifte gedaan, niet dat ik weet hoe het verder is afgelopen - heb wel iets beters te doen dan mij daar verder over druk te maken.
Maar het kan dus wel degelijk, iemand helemaal proberen de vernieling in te praten. En dat terwijl ik geenzins in de top rijd, nog niet eens in de buurt daarvan kom. Noch dat er sprake was van mishandeling oid, maar fotosjop doet een hoop, denk dat dan maar. Als je eenmaal een persoonlijke hetze tegen iemand wilt beginnen, kun je dat altijd wel, bekend of niet bekend. Tot de lol er van afgaat en men verder gaat met de volgende, want mensen die zoiets doen hebben nu eenmaal de onverzadigbare drang om anderen dwars te zitten, en dat is m.i. eerder een tekortkoming in hun eigen leven dan omgekeerd.
Denk dat de BN-ers die slachtoffer zijn van zoiets ook zoiets hebben van "mens, krijg een vet hart", en gewoon lachend doorgaan met waar ze mee bezig zijn.
Barmat schreef:Het gebeurt, dat kan ik je wel zeggen.... triest, maar waar. Snap ook heel goed dat sommigen daar paranoia van worden hoor.
Het enige wat je kunt doen is gewoon stoppen met lezen wat er nú weer over je gelogen wordt. Is een stuk gezonder voor jezelf
(Want ik heb niet de illusie dat het helemaal gestopt is hoor, er is zelfs op een gegeven moment een heel forum opgericht waar men door ging, hoe diep kun je dan gaan?)
DDW1190 schreef:woow wat raar kunnen sommige mensen dan zijn zeg!
kan je ook beter doen, tegenwoordig is het veel makkelijkerder via internet om een klote opmerking te maken!