Altijd maar "zwanger"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 14:59

Iris82 schreef:
luxx schreef:
Ben je misschien zwanger? _O-

Nee, vast ongesteld want ze reageert een beetje geirriteerd. :')

Nou, een beetje respect mag wel. Als zij zich daaraan ergert, mag ze dat toch aangeven? Als jij je ergens aan stoort en iemand vraagt meteen of je ongesteld bent, wat vind jij daar dan van?

Ik snap zelf niet zo goed waar de TS zich druk om maakt. Ik zou zelf gewoon wegklikken bij dat soort topics. En het is natuurlijk ook wel een beetje vrouw-eigen om meteen klaar te staan met: "Je bent toch niet zwanger?"

Sammie

Re: Altijd maar "zwanger"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 15:10

Ik heb het anders nog maar één gevraagd hoor! :P En die ene keer dat ik het terloops casual vroeg had ik nog gelijk ook :') En nee die persoon hing niet kotsend boven de pleepot… :D

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 17:02

Ik erger mij er niet aan hoor. En veel klachten kunnen bij een zwangerschap horen. En hoeveel mensen zeggen er wel niet: ik kan niet zwanger zijn, en ondertussen dus wel zwanger zijn? Ik vind het wel goed dat het nog een keer gevraagd word, zodat mensen toch een 2e keer na gaan denken.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:14

Het is, hoe je het ook wendt of keert (nou ja, als je een handstand maakt is het boven... ah, je snapt me wel), onder de gordel om iemand te vragen of zij wellicht zwanger is. Daarom kun je het maar beter niet doen, niet in real life en al helemaal niet op een internetforum :)

Je weet helemaal niet hoeveel leed er soms schuilt achter die, vaak ondoordacht gestelde vraag.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:53

Ik vind het ook altijd apart, maar zoals Iris82 zegt hoor je dit ook al heeel snel van familie/vrienden collega's inderdaad.
Wat ook grappig is, bij een Belgische familie aan tafel zeggen, 'Nee, dankje, ik zit vol.' := (dat betekent dus dat je zwanger bent in Belgenland, nooit geweten, maar nu elke keer dat ik dat zeg moet ik stiekem toch wel lachen :D )

Diesel_09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:59

Nou, ik kan me hier totaal niet druk om maken hoor !

Ik vind dit echt verspilde energie voor mezelf !