Kan die GRUWELIJKE foto van de voorpagina weg???

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:32

Wendy15 schreef:
Maar imo is dit geen gruwelijke foto.. Het dier heeft geen wonden oid, wordt op de foto niet zichbaar mishandeld en is ook niet zichtbaar mishandeld... Het is een oud dier, met grijze haren en erg vermagert, maar ook niet extreem te zien op de foto (zeker niet zo klein als ie op de homepage staat :+ )

Jup dat is zo :) Vind het in dit geval ook niet echt een shockerende foto. Want zoals iemand zei, als er een positief verhaal achter ligt.. ezeltje heeft lang gewerkt in een kinderboerderijtje en is altijd lief geweest en super oud geworden is het al anders :)
Maar over het algemeen vind ik dat dit soort instanties maar ook zeker de media en kranten hier best rekening mee kunnen houden en creatieve oplossingen verzinnen :)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:33

Helemaal mee eens laetitia!! :j

Zap: Je weet nu dat die foto daar staat, dan kijk je even een paar dagen niét op de homepage als het jouw keus is dat niet te willen zien.. Je kunt ook gewoon via het forum zelf de nieuwsberichten lezen..

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:34

em_papillon schreef:
Wendy15 schreef:
Maar imo is dit geen gruwelijke foto.. Het dier heeft geen wonden oid, wordt op de foto niet zichbaar mishandeld en is ook niet zichtbaar mishandeld... Het is een oud dier, met grijze haren en erg vermagert, maar ook niet extreem te zien op de foto (zeker niet zo klein als ie op de homepage staat :+ )

Jup dat is zo :) Vind het in dit geval ook niet echt een shockerende foto. Want zoals iemand zei, als er een positief verhaal achter ligt.. ezeltje heeft lang gewerkt in een kinderboerderijtje en is altijd lief geweest en super oud geworden is het al anders :)
Maar over het algemeen vind ik dat dit soort instanties maar ook zeker de media en kranten hier best rekening mee kunnen houden en creatieve oplossingen verzinnen :)

Dat was net mijn voorbeeld idd :j Wilde er dus ook mee zeggen dat het ook de manier is wáárop je naar een foto kijkt :)

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:35

Ook ik vind de foto op de voorpagina vreselijk. Ik kan van dit soort foto's gewoon niet slapen.
Realiteit, ja dat weet ik. Daarom geef ik aan Brooks, Aap en WNF. Onze boerderij met 3 ha land mag na onze dood verdeeld worden onder deze goede doelen.

Maar please, ook ik kan niet tegen dit soort foto's...

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:35

Ik vind de foto wel schokkend en het is niet voor niets dat deze geplaatst wordt. Je laat toch de meest droevige foto zien als je geld wilt inzamelen. Voor mij hoeft zo'n foto ook niet maar het heeft wel effect als je dit soort toestanden onder de aandacht wil brengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:36

luxx schreef:
laetitia schreef:
Even op de TS terugkomend: hoe komt het dat je daar zo enorm gevoelig voor bent?

Omdat ik iemand ben die zich dingen aantrekt :? Maar dat doet er toch niet toe?
Inderdaad staan foto's die 'als schokkend ervaren kunnen worden' doorgaans in een link, ik ervaar dit als schokkend maar hij staat wel gewoon op de frontpage.

Als je dit schokkend vind kunnen we wel alles in links gaan zetten.
Wat ik zie is een mager ezeltje. Thats it. Dat jij dit gruwelijk vindt, is vervelend voor jou, maar jouw probleem. Daarbij komt nog bij dat in de context van de tekst (als je verder klikt naar het verhaal), het een hele goede foto is om het verhaal nog meer 'kracht' te geven.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 16:37

Ik ben blij dat ik een aantal medestanders heb en ga voor de rest een beetje op mijn vingers zitten omdat ik al een aantal zinnen gewist heb die niet door de beugel kunnen en waar ik op zéker een OW voor aan mijn broek zou krijgen.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:37

Natuurlijk kan dat ;). Zullen we in het vervolg dan ook maar alle andere schokkende foto's gewoon open en bloot laten staan, want je kan immers gewoon niet in dat topic kijken ;)

Wat ik wil zeggen is dat wat ik als schokkend ervaar een ander dat niet ervaart en andersom ;). In dit topic zijn al een aantal bokkers die het ook zo ervaren.... Waar ligt dan de grens? Wie bepaald dat? In dit geval de moderators denk ik :j .

[edit] overig zie ik niet alleen een mager ezeltje, maar een mager en in-en-in triest ezeltje en dat is imo vele malen erger.

em_papillon

Re: Kan die GRUWELIJKE foto van de voorpagina weg???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:42

Wat ze dan beter zouden kunnen doen is een voor en na foto plaatsen.. dan krijg je pas veel en wss fijnere reacties :)

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 16:43

Zonder foto had ik naar aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid het topic gewoon aangeklikt, nu heb ik de derde keer met mijn hoofd schuin weggedraaid tussen de spleetjes van mijn ogen door gekeken waar deze foto nu eigenlijk bij hoorde, kon het niet zo snel zien en heb de pagina weer heel snel weggeklikt. Als ik het topic gelezen had en de foto gezien zou je mij er niet over gehoord hebben, het gaat mij erom dat hij niet in een topic of in iemands profiel of op eenwebsite waar ik dat kan verwachten maar op de frontpage staat.
Laatst bijgewerkt door luxx op 28-12-09 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:44

Maar als je het verhaal had gelezen en dán de foto had gezien was je niet gevoelig? Waarom dan niet alsnog het artikel lezen en nog een keer de foto bekijken? Is je nare gevoel weg, kan de foto blijven staan, probleem opgelost :Y)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:46

Ik heb niks tegen de foto op zich. Ook niks tegen het topic. Maar de combinatie van die foto met de topictitel vind ik belerend en op sensatie gericht overkomen. Je kan dit gerust nog even aanhalen en in de actualiteit brengen, maar dit is imo een manier waarop één of ander roddelblad het zou doen. Maar ja, gewoon mijn mening ;)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:46

meid dat is de nieuwspagina!
stel je toch lekker je eigen berichten in als standaard pagina
het is je eigen instelling op je pc die dat jouw frontpagina maakt, het hoeft niet!

bokt is een volwassen paardenforum met dito berichten

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:48

ondanks dat ik niet tegen dit soort foto's kan is het natuurlijk wel zo dat met tegenwoordig MOET shockeren om de gewenste reactie (donatie) wil krijgen.

En moet je als organisatie concureren met tvspotjes die zielige kindjes omringd door vliegen laten zien.....dan zul je toch de overtreffende trap moeten nemen.

Vreselijk dat het zo moet...

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:49

Th0mas schreef:
zo worden mensen wakkergeschud, van mij mag ze blijven staan! :j

Precies waarom ik die foto goed vind!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:52

Fijn. De voorpagina wordt bekeken.

Ik vind de foto zeker niet schokkend en wat mij betreft blijft ie staan

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 16:54

Sjoert schreef:

Door mij vanaf nu dan niet meer, ga het bij deze veranderen.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:54

Sjoert schreef:

Aangezien jij 'lid nieuwsredactie' bent neem ik aan dat dit betekend dat het niet alleen je mening is maar dat de foto dus idd ook blijft staan? :)

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 17:08

Wat ik me afvraag... waarom moet een foto als deze persé opgedrongen worden??
Als iemand aangeeft hier zwak, ziek en misselijk van te worden is het toch een kleine moeite om dit even aan te passen. :o?
Zelf heb ik met dit soort foto's geen moeite, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die hier wel onpasselijk van worden en dit niet graag zien.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 17:09

Natuurlijk kan er rekening gehouden worden met iemands gevoelens, maar op een forum zo groot als dit kun je niet met iedereen rekening houden ;) En het is dan ook aan jezelf om er een beetje moeite voor te doen (en in deze zijn er genoeg mogelijkheden, zoals dus idd een andere pagina als homepage instellen :) )

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 17:10

AndreaB schreef:
Wat ik me afvraag... waarom moet een foto als deze persé opgedrongen worden??
Als iemand aangeeft hier zwak, ziek en misselijk van te worden is het toch een kleine moeite om dit even aan te passen. :o?
Zelf heb ik met dit soort foto's geen moeite, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die hier wel onpasselijk van worden en dit niet graag zien.

Heb je het hele topic doorgelezen? :) Moeten we dan ook het nieuws met beelden van oorlog ed verbieden omdat mensen daar gevoelig door worden..? Alleen nog vrolijke berichten en foto's in de krant zetten? Tv mailen om in de reclame tijdens de soaps ed geen reclames van unicef met magere kindjes uit te zenden? Waar ligt de grens? Imo is deze foto niet zodanig shockerend dat die verwijderd zou moeten worden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 17:14

Ik vind die foto niet zo schokkend ,zielig dat wel.Daarom doneer ik sinds de zomer aan brooks.
Schokkend vind ik de avater van iemand waar in een poppetje word neer gestoken.Dat dat kan op bokt ,vind ik schokkend.Maar blijkbaar de mods niet.
Dus zal de foto van een zielig ezeltje ook wel blijven staan.

sjeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 17:18

Dankzij filmpjes over Brooke die nog veel erger waren, op TV uitgezonden, zijn al heel veel mensen donateur geworden van Brooke. Ik zelf ook. Ik vind het juist goed dit.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 17:20

Wendy15 schreef:
Aangezien jij 'lid nieuwsredactie' bent neem ik aan dat dit betekend dat het niet alleen je mening is maar dat de foto dus idd ook blijft staan? :)

Lezen is ook een vak.

Er staat "wat mij betreft"

Als de rest van de NR vindt dat ie weg moet, dan moet ie weg.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 17:22

Sjoert schreef:
Wendy15 schreef:

Lezen is ook een vak.

Er staat "wat mij betreft"

Als de rest van de NR vindt dat ie weg moet, dan moet ie weg.

Lezen is ook een vak? Dan had je zelf ook iets duidelijker kunnen zijn in je post, want zo ongeveer iedereen heeft het zo opgevat (als je zelf ook even goed het topic doorleest) ;) Daarbij staat er een vraagteken achter, wat betekend dat ik het veronderstel, maar voor de zekerheid navraag..