Privé-informatie op internet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 13:52

RedPassion schreef:
Yamcha schreef:
Maar dat heb je dan ook wel bij vriendinnen die je IRL spreekt.

Dat hoeft niet. Er zijn mensen die niet zulke hechte vriendschappen hebben of er om een bepaalde reden niet IRL over durven te praten.

Dat is ook zo idd :)

hittepit_12 schreef:
Ik durf er wel over te praten hoor,alleen kunnen veel mensen er niet mee omgaan.Juist dan is het fijn om te praten met mensen in soorgelijke situaties.
Het leuke aan bokt is dat dat hier kan maar er is ook zoveel meer hier.
En in ons topic is het niet alleen zielepijn maar er is ook veel humor en dagelijkse dingen.

Oh, dan heb je er veel aan zo te horen, heel goed :)

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 13:55

RedPassion schreef:
Een dagboek geeft geen feedback. ;) Onbekenden kunnen een frisse blik op de zaak werpen wat iemand verder kan helpen, of gewoon iemand een hart onder de riem steken. Natuurlijk zitten er ook nadelen aan, maar het is aan mensen zelf om die op te wegen tegen de voordelen.

Geven mensen IRL ook :) Maar is het alleen een reactie willen ontvangen om een topic over iets persoonlijks te plaatsen op een forum?

Wat mij tegen houdt om teveel op i-net te zetten is dat terug te vinden is, het blijft je achtervolgen, als je pech hebt nog jaren en jaren. Terwijl een dagboek kan je weggooien. Je bokt-account niet. Houden topicstarters daar rekening mee? Het is iets wat zich nog meer moet profileren, i-net is nog zo oud niet. Is het geen 'eng' idee wat voor gevolgen je informatie wat je nu op i-net zet over 25 jaar heeft?

Nogmaals: ik veroordeel niemand over wat je wel of niet post, het zijn vragen uit nieuwsgierigheid :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 14:03

Marieke_K schreef:
RedPassion schreef:
Een dagboek geeft geen feedback. ;) Onbekenden kunnen een frisse blik op de zaak werpen wat iemand verder kan helpen, of gewoon iemand een hart onder de riem steken. Natuurlijk zitten er ook nadelen aan, maar het is aan mensen zelf om die op te wegen tegen de voordelen.

Geven mensen IRL ook :) Maar is het alleen een reactie willen ontvangen om een topic over iets persoonlijks te plaatsen op een forum?

Wat mij tegen houdt om teveel op i-net te zetten is dat terug te vinden is, het blijft je achtervolgen, als je pech hebt nog jaren en jaren. Terwijl een dagboek kan je weggooien. Je bokt-account niet. Houden topicstarters daar rekening mee? Het is iets wat zich nog meer moet profileren, i-net is nog zo oud niet. Is het geen 'eng' idee wat voor gevolgen je informatie wat je nu op i-net zet over 25 jaar heeft?

Nogmaals: ik veroordeel niemand over wat je wel of niet post, het zijn vragen uit nieuwsgierigheid :)

Zie mijn reactie hierboven: als een dergelijk topic dat een Bokker in het verleden heeft aangemaakt die persoon echt blijft achtervolgen, bieden wij de oplossing van het topic te verwijderen (in geval van goede motivatie en enkele andere voorwaarden).

Om even op je eerste zin terug te komen: ja, dat kunnen mensen IRL ook. Maar je kan toch moeilijk een vreemde op straat aanspreken en je hele verhaal vertellen? Het voordeel aan Bokt is dat je talloze mensen hebt die jou niet kennen maar die graag hun kijk op je situatie geven :j

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 18:33

Marieke_K schreef:
RedPassion schreef:

Het is een persoonlijk verhaal dat klopt, maar met mijn verhaal en ervaringen van de rechtszaken en de aangifte kan ik anderen misschien helpen of tot steun zijn.
Het heeft van mij ook in de krant gestaan dus ook dat is na 30 jaar terug te vinden.
En mijn verleden blijft bij mij ook al zou ik het anders willen,het enige wat ik ermee kan is er zo goed mogelijk mee om te gaan.
Ik heb natuurlijk hulp gehad,heb ook heel erg hard gewerkt aan mijzelf en ben er trots op dat ik alles zonder medicijnen heb kunnen doen.
Heel veel mensen in deze situatie hebben de medicijnen nodig,ik heb wat dat betreft niet voor de makkelijkste weg gekozen,maar ik ben er gekomen.
Nu probeer ik zover mogelijk anderen tot steun te kunnen zijn.
En daarnaast moet ik zeggen dat ik een leuk contact heb met sommige bokkers!

merel90

Re: Privé-informatie op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 19:47

Bij deze ook excuses van mijn kant, ik had het ook verkeerd begrepen Yamcha. Ik begrijp nu wel wat je bedoelt, en snap het ook wel.

Meerdere bokkers hebben hun verhaal ook onder een schaduwaccount gepost, door die anonimiteit is het denk ik al een heel stuk veiliger.

En waarom je dat soort dingen op een forum vertelt, tsja.. Een groot voordeel is dat je op deze manier in contact kunt komen met iemand die ongeveer hetzelfde mee heeft gemaakt, en het dus beter begrijpt. Zeker onderwerpen als misbruik, pesten, mishandeling e.d. begrijp je vaak toch veel beter als je hier zelf ook ervaring mee hebt. Door ervaringen te delen kun je elkaar steunen.
Verder denk ik dat het voor velen 'makkelijker' is om via een medium als internet te praten dan in 'real life', omdat het indirecter contact is, en met mensen die minder dichtbij je staan. Dat is toch een stuk minder confronterend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 19:50

Excuses aanvaard, en tof dat je dat doet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 23:02

Marieke_K schreef:

Dit begrijp ik volledig. Ik zal zelf ook niet snel heel persoonlijke informatie op internet zetten (al is wat persoonlijk is ook weer voor iedereen anders).
Maar ik begrijp wel dat anderen er voor kiezen om het wel te doen. En wat Mientjeuh schrijft vind ik een geruststellende gedachte; een topic kan eventueel verwijderd worden. Want ik denk bij sommige topics/reacties inderdaad wel eens dat de schrijvers op een gegeven moment spijt kunnen krijgen van het feit dat al die informatie op internet staat. Maar goed, iedereen is vrij in wat hij/zij plaatst.

vwmissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 23:16

wat denk je hier van ... ik wordt door diverse mensen uit het paardenwereldje geattendeerd op gebruiker ******** hier op bokt , deze persoon heeft zeer en dan bedoel ik zeer persoonlijke dingen, hier op bokt verteld over mij en mijn gezin.
ik kan er niet verder over uitbreiden nu omdat mijn advocaat hiermee bezig is .
het is allemaal onzin wat ze verteld, maar zo wordt het door niemand gelezen natuurlijk.
en als je dan de reactie's leest van de mensen die op ****** haar verhaaltjes reageren doet dat best pijn kan ik je vertellen.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 23:20

Dat is toch wel heel erg vwmissy,dat moet ik niet kunnen eigenlijk......
Ik vind het jammer dat het i-net dan zo gbruikt wordt om iemand zomaar obderuit te halen.

vwmissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 23:25

ik vindt het jammer dat ik niet kan uitbreiden hierover omdat mijn advocaat er druk mee is , maar het is echt te belachelijk voor woorden , en als je dan door diverse mensen op diverse plaatsen hierover wordt aangesproken ..voelt het echt vreemd kan ik je vertellen .

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 23:49

Dat wil ik geloven,het is dan ook niet niks als je zo te grabbel wordt gegooid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 00:03

:oo Jeetje..
Als je zoiets leest, ga je vanzelf mensen wantrouwen... :=

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 09:32

Mientjeuh schreef:
Zie mijn reactie hierboven: als een dergelijk topic dat een Bokker in het verleden heeft aangemaakt die persoon echt blijft achtervolgen, bieden wij de oplossing van het topic te verwijderen (in geval van goede motivatie en enkele andere voorwaarden).

Mooie oplossing, maar het kan dan al te laat zijn. Realiseert men zich dat? Neem even als voorbeeld een topic wat ik toevallig een paar dagen terug las: meisje had paard gekocht, opent topic met foto, wordt commentaar op gegeven over de amazone die er op zit (amazone werkt voor de verkoper) en vervolgens krijgt meisje klachten van verkoper dat het verhaal op i-net staat incl. dreiging met rechtszaak.

Verwijderen van een topic is dan al te laat. I-net maakt denk ik soms meer kapot dan je lief is. Wordt dat gerealiseerd? De uitleg over fijn om je verhaal kwijt te willen, niet tegen vreemde willen vertellen ok. Blijkbaar voelen mensen zich met elkaar verbonden omdat ze via een forum met elkaar communiceren en voelt men zich zo op het gemak dat men veel persoonlijke dingen kwijt wil en kan en minder confronterend is.

Maar er zijn gevolgen aan.. Zie ook het verhaal van vwmissy.. Beseft iedereen zich dat?

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 10:41

Ik ben me daar degelijk van bewust,hier op bokt zijn ze op 1 hand te tellen wie ik daadwerkelijk ben en daarnaast ben ik niet bang om een confrontatie aan te gaan mocht dat nodig zijn.
Ik den k dat er wel een groot verschil is tussen een tiener die iets neerzet of een volwassen persoon.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 14:32

Marieke_K schreef:
Neem even als voorbeeld een topic wat ik toevallig een paar dagen terug las: meisje had paard gekocht, opent topic met foto, wordt commentaar op gegeven over de amazone die er op zit (amazone werkt voor de verkoper) en vervolgens krijgt meisje klachten van verkoper dat het verhaal op i-net staat incl. dreiging met rechtszaak.

Maar dit is denk ik met name een kwestie van portretrecht.. je mag niet zomaar foto's van anderen online zetten. Snap wel dat dat vrij gemakkelijk is omdat Internet voor velen "weg" is wanneer ze de computer afsluiten en je geest niet kan beseffen hoe groot het eigk is :)

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 15:16

@heino: portretrecht of niet (het ging over de manier van rijden van de amazone :) ), het gaat om het feit dat er informatie op i-net kwam die later tegen de TS gebruikt kon worden.

Maar denk dat je het goed verwoord: je zet je computer uit en het forum is weg. Voor jou, niet voor de andere duizenden leden..

Tiener of volwassen: uiteindelijk wordt de tiener volwassen en kan hetgeen wat op i-net staat nare gevolgen hebben. Een forum is een soort museum: er zijn gegevens van lang geleden terug te vinden, het heden is er te vinden en het zal in de toekomst ook blijven bestaan, waarschijnlijk zelfs nadat wij al lang niet meer bokken. Met als grote verschil met een museum: iedereen kan zonder veel moeite, over de hele wereld het forum betreden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 16:05

vwmissy schreef:
wat denk je hier van ... ik wordt door diverse mensen uit het paardenwereldje geattendeerd op gebruiker ******** hier op bokt , deze persoon heeft zeer en dan bedoel ik zeer persoonlijke dingen, hier op bokt verteld over mij en mijn gezin.
ik kan er niet verder over uitbreiden nu omdat mijn advocaat hiermee bezig is .
het is allemaal onzin wat ze verteld, maar zo wordt het door niemand gelezen natuurlijk.
en als je dan de reactie's leest van de mensen die op ****** haar verhaaltjes reageren doet dat best pijn kan ik je vertellen.

Vind dat echt schandalig.

Mensen beseffen werkelijk niet wat ze kunnen aanrichten met wat ze schrijven.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:09

Ik was zonet even aan het kijken in het subforum 'In The Picture' en zelfs daar vertellen mensen hun hele hebben en houwe over misbruik, mishandeling en noem het maar op. In LZP Oke, maar zelfs dáar? Soms gaat het me ook te ver, ik ben heel open maar wat sommige mensen allemaal op internet neerzetten gaat mij persoonlijk veel te ver!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 01:11

Heb je een link? Dan kunnen we allemaal kijken of het echt zo erg is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 08:46

Oh, ben ik ook wel benieuwd naar, ja.

Dat is dus ook wat ik bedoel.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 09:45

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 13:56

En wat is hier zo erg aan dan,stan geen details toch?

Ik ze een topic van een meisje wat spijtig genoeg een naar verleden heeft gehad,maar die door de paarden er toch door heen gekomen is,ik zie geen kwaad in.
Het is gewoon een feit dat dit gebeurt en dit is voor haar ook een vorm van verwerking.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:09

In het betreffende topic vind ik het ook niet raar (al zou ik het zelf niet zo doen en brengen) want het is een soort verzameling van haar paardenverleden. Als het in een fototopic met recente rijfoto's oid zou zijn zou ik het wel vreemd vinden.

Al vind ik het niet netjes tegenover mensen die haar en haar familie evt. kennen.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:09

Waarom zou dat niet netjes zijn?

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:10

Ik vind het sowieso raar dat je dat soort info op een openbaar forum zet. En daarbuiten, als je het toch kwijt wilt. Doe het dan in LZP ipv daar :j