Heeft Bokt een hekel aan ''kinderen/tieners''?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 15:28

Menino schreef:
waarom zouden ze niet met grote mensen mee mogen praten := ?

Omdat ze meningen hebben die niet met de werkelijkheid strijken.

AmyvanLeiden

Re: Heeft Bokt een hekel aan ''kinderen/tieners''?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 15:31

ik heb eigenlijk niet echt last ervan, ik ben 15 maar ik hou me meestal ook in de topics waar leeftijdsgenootjes zijn.
ja de Rassenpraat, maar ook daar merk ik niks.

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 21:55

Ik ben 14, merk er niet heel veel van, ligt er denk ik ook wel aan hoe je je gedraagd. Alleen vind ik het een beetje banketstaaf als andere vervelend gaan doen over 'Jonge Bokkers' aangezien er behalve het handje Penny's ook veel 'normale' bokkers hebt. Maar goed, uitzondering bevestigd de regel...

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 21:58

russel schreef:
Menino schreef:
waarom zouden ze niet met grote mensen mee mogen praten := ?

Omdat ze meningen hebben die niet met de werkelijkheid strijken.

Wat een onzin? Je kan toch niet over zomaar iemand, die je niet eens kent gaan zeggen dat ze geen normale mening hebben ivm leeftijd? Come on, hoe oud ben je zelf :roll:.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 01:45

Ook jeugdige bokkers hebben vragen, en die vragen kunnen prima staan buiten de jeugdfora. Juist de jongeren hebben veel vragen, zij hebben niet de ervaring die veel ouderen hebben. Bokt is nog altijd een informatief forum, dus ook een geschikte plek om die vragen te stellen. Het is erg jammer om te zien dat bokkers met veel kennis en ervaring dit niet over willen brengen op de jeugd.

En helaas komt het ook nog regelmatig voor dat topics van jeugdige bokkers compleet verpest worden door de ouderen. Zo heb ik gisteren nog een topic op slot gezet van een nieuwe jeugdige bokker, die een omgangsprobleem had. Er werd al weer over groentensoep gesproken, en dat de vakantie weer was begonnen. Erg jammer, want deze nieuwe bokker had blijkbaar haar account op een verkeerd moment aangemaakt, in de vakantietijd, terwijl dit wel een serieuze vraag was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 11:07

Jouw kinderen hebben ook meningen over dingen die ze niet begrijpen tijdens jouw visite? Iedereen luistert daarna en neemt dat serieus?

Bokkers lekker hypocriet zo hoor, maar een 11 jarige gaat jouw niet vertellen hoe jij je paard rijdt of verzorgd omdat ze AL 5 jaar rijervaring heeft :P

Bokt staat vol van dat soort topics, maar als er dan zo een topic als dit wordt opgestart, is iedereen ineens heilig O:)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 11:10

Als ik kinderen hoor praten kan ik wel anders denken, maar ik behandel ze wel met waarde en respect en niet zoals ik hier zie, compleet kleinerend. Bovendien gaat het hier vaak om vragen die kinderen hebben en niet om meningen. Ook bij vragen krijgen ze de groentensoep al naar hun hoofd geslingerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 11:12

Nou dat valt wel mee hoor, zoals gewoonlijk wordt er weer gigantisch overdreven..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 11:16

Ik weet niet of er overdreven wordt. Vroeger toen ik nog niet groen was zag ik dit soort dingen eigenlijk nooit, nu zie ik ze met grote regelmaat voorbij komen. En ik vind het erg jammer dat juist volwassenen, die het goede voorbeeld moeten geven, degenen zijn die het meest kinderachtig zijn.

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 11:21

mriaam schreef:
ik ben 17 maar ik heb nou niet echt het gevoel dat ik als irritant tienertje word gezien,
ik denk dat het vooral de groep 13/14 is met hun msn taal en overdreven Penny gedrag..:)

Ik denk eerder de groep 9/10/11. Ik zit in de derde, en ben ook 14. Ik typ al lang ( sinds ik van de basisschool afkwam) niet meer zoOw. Tuurlijk, er zijn kinderen van 13/14 die zo typen maar over het algemeen niet meer hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 11:27

Neonlight je doet voorkomen alsof zowat elk topic daarmee gevuld is.

Het zijn incidenten die jij noemt, dat heb je overal. Zo weten we ook dat er volwassen bokkers zijn, zelf al volwassen kinderen hebben, die bijna nooit op een prettige manier kunnen bokken, die hakken overal op in. Zo zijn mensen.

Als deze kinders op stal zich overal mee gaan bemoeien en beter weten, krijgen ze ook het lid op de neus. Waarom zou bokt anders moeten zijn? En om dan die enkeling tussen de 5000 boktgebruikers aan te halen, vind ik overdrijven.

Zoveel topics waar de pennies met problemen aankomen en als er serieus raad wordt gegeven, willen ze die niet horen, dan komt er een gekat en gekrijs en dan idd wordt zo een topic een reltopic, of een humor topic. Logisch.

We zijn geen vereniging, waar een gedachtegoed in wordt verwoord.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 11:28

Menino schreef:
Ben ik met je eens Nessah. Vaak zie je foto's in hyves waarop de meisjes ook een jaar of 18 lijken, en zo kunstmatig perfect dat het wel photoshop moet zijn. Kijk je in het profiel, zijn ze 12 of 13. Vind ik toch wel schrikbarend. Evenals de arrogante blikken, want dat lijkt ook helemaal "cool". Als ik kinderen heb zou ik ze zo niet graag op internet tegenkomen :n

Oh yeah, voel me dik aangesproken hier. Nouja ben dan geen 12/13 maar 15 en heb foto's op me hyves van een fotoshoot waar ik behoorlijk (ehm hoe noem je dat?) 'arrogant' kijk. Het is niet dat ik me hele hyves vol plant met dat soort foto's, maar JA ikvind het leuk om 2 foto's van m'n fotoshoot erop te zetten. Gewoon omdat ik er trots op ben :)

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 11:30

@russel; jij komt op mij over op als volwassenen eerst, daarna kinderen. Dat vind ik niet goed, want júist die kinderen kunnen wat van de volwassen leren maar soms ook andersom ;) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 11:31

Dan doe je je anders voor dan je bent, zoals je zou willen zijn. Krijg je ook naverwante reakties en die moet je dan ook incasseren.

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 11:33

Misschien ís ze wel juist arrogant? Je kan toch niet heel je leven lief en schattig kijken? Dat ben ik niet en ik ben er vrij zeker van dat jij ook wel een arrogante foto hebt. Wat je met die foto doet, is aan jou zelf, of je hem op hyves zet, in je fotoboek plakt of ermee onder je kussen slaapt.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 11:34

russel schreef:
Dan doe je je anders voor dan je bent, zoals je zou willen zijn. Krijg je ook naverwante reakties en die moet je dan ook incasseren.

Sorry, ging dat over mij?
Ik heb ook foto's op m'n hvyes zonder make up en troep, en in m'n paardenkloffie. Mensen weten dus echt wel hoe ik er normaal uit zie. Ben niet zo dat ik alleen die fotoshoot foto's op hyves zet :n

Ik zou zeggen, neem een kijkje:

http://jantiniee.hyves.nl/album/4661248 ... /zA3xGWLr/

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 11:38

Ik moet eerlijk zeggen dat ik blij ben dat mijn 12 jarige dochter niet op bokt zit. Ik vind de reacties tegen kinderen soms ook erg hard. Ook onderling, als de ene erg wijs is voor haar leeftijd verwachten ze dat vaak ook van anderen. En het ene kind is nou eenmaal wat vroeger 'groot' aan het worden dan het andere. :)

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 11:39

_Bitje_ schreef:
ZusJacobs schreef:
Zolang je je als minderjarige gewoon goed gedraagt, en normaal schrijft [typt] is alles goed. Ik merk alleen bij discussies dat ik [15] niet mee 'mag' doen, ik zou te jong zijn zonder ervaring. Maar ik blijf een mens en heb toch echt een eigen mening. Daarbij heb ik meer kennis dan menig paarden mens, helaas kun je dat niet zien vanaf een computer.

daar heb ik soms ook wel eens last van , maar als je gewoon als een 'volwassene' typt hebben ze echt
niks in de gaten hoor :')

Mijn truc :') Hoewel ik aan sommige discussies gewoon niet deelneem omdat ik ook van mezelf vind dat ik er niet genoeg ''ervaring'' voor heb, of niet genoeg van weet. Het komt van twee kanten: enerzijds moeten jonge bokkers er rekening mee houden dat je, ook op internet, nu eenmaal niet de wijsheid in pacht hebt en niet over álles meer weet dan volwassenen, anderzijds moeten volwassen bokkers er een beetje rekening mee houden dat zij ook toen ze jong waren vragen hadden die ze nu als ''onnozel'' ervaren. Ik zieook weleens topics voorbijkomen waarin een jongere bokker een vraag stelt die misschien vanzelfsprekend is als je lang ervaring hebt, maar die ik mezelf ook weleens heb gesteld toen ik nog maar een paar jaar met paarden omging.

Ik vind niet dat Bokt echt een ''hekel'' lijkt te hebben aan kinderen/tieners, maar ik vind wel dat er soms best wat meer op de woorden gelet mag worden. Er worden dingen gezegd tegen elkaar, en inderdaad ook vaak tegen jongere kinderen, waar ik vrij zeker van ben dat ze in het echte leven niet gezegd zouden worden.

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 11:40

Jantine_ schreef:
russel schreef:

Sorry, ging dat over mij?
Ik heb ook foto's op m'n hvyes zonder make up en troep, en in m'n paardenkloffie. Mensen weten dus echt wel hoe ik er normaal uit zie. Ben niet zo dat ik alleen die fotoshoot foto's op hyves zet :n

Ik zou zeggen, neem een kijkje:

http://jantiniee.hyves.nl/album/4661248 ... /zA3xGWLr/

arrogant hoor :j :')

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 11:43

Tja, dat gezemel ook altijd over die leeftijden! Soms wordt je er gewoon helemaal niet goed van.
Ik ben 16, so what? Ik sta mijn mannetje wel hoor! Heb al eens eerder een topic gehad waar ik heel bokt over me heen kreeg (7 pagina's lang) maar mij hoor je niet piepend in een hoekje kruipen. Ook kwa wijsheid denk ik dat ik best voorloop op sommige anderen hier (van wat ik lees). Ja, ik doe dan wel leuk VWO 6, maar daar haal je echt niet al je wijheden vandaan. Gewoon open staan naar de wereld, dan kan je van iedereen wat horen en leren, en later zelf bepalen wat je wilt weten en onthouden.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 11:54

Ik vind juist dat de volwassenen op Bokt zich vaak uitermate kinderachtig gedragen.

Als een topic je niet aanstaat, reageer je toch gewoon niet. Wat is dat nu voor onzin, lijkt wel of elkaar afzeiken hier op Bokt tot nationale sport is uitgeroepen.

Ook al doet iemand het in jouw ogen nog zo verkeerd, door er op in te hakken en iemand af te zeiken bereik je alleen maar dat jij niet serieus genomen wordt (en heel terecht, want je geeft blijk van zelf erg onvolwassen te zijn). Als je iemand aanvalt, gaat die in de verdediging en bouwt een muur om zich heen om zich te beschermen en komen de eventuele goede boodschappen ook niet meer door. Door vals te doen zul je ze dus nooit bereiken.

Iemand positief benaderen geeft veel sneller een ingang en dan komen tips soms wel aan en heb je kans dat er daadwerkelijk iets met je tips gedaan wordt en dat er daadwerkelijk een dier of mens op vooruit zal gaan.

Vanaf een hoge rots een ander (of iedereen) veroordelen omdat jij het allemaal zo goed en perfect doet, gaat echt niet werken. Ook al ben je nog zo van je eigen perfectie overtuigd, de werkelijkheid is dat we allemaal fouten maken en allemaal kunnen leren, of je nou Anky of Penny heet. Soms hebben hele jonge kinderen een hele onbevangen blik op zaken die volwassenen niet hebben omdat ze dingen doen die ze ooit zo geleerd hebben en in hun eigen gewoontes zijn vastgeroest zonder daar kritisch naar te kijken.

En dat kinderen niet met volwassenen onderwerpen mee mogen praten ?????? Voel je je verder wel goed, het is een openbaar forum hier. Ik zou dan ook nooit in een jeugdtopic mogen reageren? Ga nou toch gauw fietsen en laat die kids lekker.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 13:58

En zojuist is er weer op een topic een slotje voor overleg geplaatst omdat al in 1 van de eerste reacties de groentensoep weer voorbij kwam en meerdere spottende opmerkingen. En wederom betreft het een nieuwe jeugdige bokker van 11 jaar die niet alwetend is en een vraag stelt omdat ze verwacht dat hier mensen zitten die meer kennis hebben en haar kunnen helpen. Jullie kunnen die reltopics en geintopics misschien wel leuk vinden, maar beeld je eens in hoe zo'n 11-jarig meisje thuis achter de computer zit, compleet gepest door volwassenen? De manier hoe hier op bokt door sommigen met jeugdige bokkers omgegaan wordt is echt niet leuk, die kinderen krijgen een enorme knauw. En vertel mij niet dat je op stal op deze manier met kinderen communiceert. Bokt is zo makkelijk, als het maar niet irl face to face is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 14:14

Ik weet niet over welk topic je het hebt, dus kan niet met je meevoelen.

Wat mij wel opvalt is dat er veel topics zijn waar het wel heel verdacht voorkomt dat de TS helemaal geen 11 is, maar gewoon een SA om de boel een beetje te stangen. Ineens komen er berichten met volzinnen en rare spelfouten, maar wel goede grammatica die niets met 11 jarigen te maken hebben. Een snelheid van de tongriem en bewustheid en dan weer vragen en opmerkingen die bewust zo kinderachtig mogelijk zijn.

Bij al die kinderaccounts zet ik nl 90% mijn vraagtekens...en de meeste bokkers.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 14:20

En dan kun je beter een TeM plaatsen dan te reageren, want helaas is het in veel gevallen zo dat het geen penny-relaccount is. Jij zet bij 90% vraagtekens, terwijl je beter bij 10% je vraagtekens kunt zetten. Die 80% teveel aan vraagtekens zijn onschuldige jonge kinderen die nu de dupe worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 14:32

Ach kinders toch, een waar trauma zullen ze er van overhouden....sjee zeg.

Op stal gebeurd er veel meer, hoor en zie maar eens hoe die koters met elkaar omgaan, hoe ze over elkaars ponies praten....hoe ze elkaar pesten en uitlachen, hoe ze snoeven als ze meer geld kunnen besteden...alles moet Anky stijl zijn anders tel je niet mee..dat is gezellig zeg, nou not.

Als je leest over dat zeimeisje hoe er over haar wordt gepraat, daar lusten de honden geen brood van. Dat gaat al pagina's en topics lang door....net of zij niet googled en wil weten wat MEN vindt en denkt en ze zal dat maar allemaal lezen.....zal ze dan ook getraumatiseerd worden? Dan een simpele kwasie grappige opmerking over hun gevaarlijke hengsten?