De sfeer op bokt :)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: De sfeer op bokt :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 11:31

Ik vind het gezellig op Bokt hoor! Er zijn wel wat Bokkers waar ik niet aan 'begin' maar dat is vooral omdat ik ze wat vermoeiend vind. Ik weet ook niet altijd precies meer wie nou wat zei in topic zusofzo. Als ik vind dat iemand zit te katten dan zeg ik er wel wat van en als het te erg is dan TEM ik erop. Tegen mij wordt zelden gekat, ben benieuwd of dat veranderd nu ik weer zwart ben :P

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 22:14

Ik vind Bokt echt top +:)+

In mijn moeilijke periode heb ik echt ontzettend veel steun en begrip gehad, zo zie je maar, mensen die je van internet kent kunnen je soms beter steunen en begrijpen dan je zogenaamde 'vrienden' die je op zo'n moment keihard laten barsten :)

Izaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 11:46

vroeger was bokt heeeel erg gezellig !
nu omdat bokt wat groter is geworden is het niet zooo gezellig meer. Dit kan ik de moderators of niemand anders verwijten hoor. Maar ik vind bokt de laatste maanden heel erg negatief...

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 11:59

Ik vind ook dat veel reacties zijn uit jaloezie,en mensen die op zich geen sociaal leven hebben...en veel pubers :+
maarja aan de andere kant zijn er ook mensen die gewoon een reactie uitlokken (:)

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 12:29

Ach, ik heb er geen last van. Een discussie kan nuttig zijn om tot andere inzichten te komen. Ik vind het altijd wel fijn als mensen het niet met me eens zijn (ook in IRL), omdat ik me niet verbeeld de wijsheid in pacht te hebben. Als ik echt overtuigd ben van mijn eigen standpunt probeer ik dat met argumenten over te brengen. Als een ander het dan nodig vindt om te gaan sneren of persoonlijk te worden, beschouwd ik dat als hun manco, leg het lekker naast me neer en doe er niks mee. Kan me er dan ook nooit echt druk over maken. Ik denk dat er maar een paar mensen zijn die persoonlijk worden, oude discussies mee blijven nemen, niet goed lezen, etc. alleen vallen negatieve dingen vaak meer op als positieve dingen. Het is ook maar net hoe je het je aantrekt. Ik kan echt niet wakker liggen van een onaardige opmerking of iemand die vervelend doet op bokt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 12:33

Izaa_ schreef:
nu omdat bokt wat groter is geworden is het niet zooo gezellig meer. Dit kan ik de moderators of niemand anders verwijten hoor. Maar ik vind bokt de laatste maanden heel erg negatief...

Vroeger? Volgens je registratiedatum zit je hier pas een aantal maanden... ;)

Bokt heeft nog een heel prettige sfeer! We zitten hier met ruim 100.000 mensen dus de meningen verschillen of botsen soms wel eens, maar dat heb je overal.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 13:27

Wat me opvalt is dat als er met slof gereden wordt, dat meteen heel bokt er boven op zit.
Oke. Een slof is natuurlijk niet erg paardvriendelijk, maar als de ruiter er goed mee rijdt dus niet te strak en na een tijdje de slof eraf heb ik er geen probleem mee. Maar zelfs dan heb je heel bokt over je heen.
Verder kom ik eigenlijk nooit op HAW. Post er ook nooit meer iets. Ik heb er een topic geplaatst toen ik pas nieuw was en ik kreeg meteen alles te horen van het zadel past niet. Hier kan ik niets aan doen, het is een manegepony. Toch wordt het hele topic dan volgeschreven met 'Ja, je kunt er niets aan doen maar het zadel past niet'.
Maargoed. Verder vind ik bokt heel gezellig. .:)

Izaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 17:53

Cayenne schreef:
Izaa_ schreef:

Vroeger? Volgens je registratiedatum zit je hier pas een aantal maanden... ;)

Bokt heeft nog een heel prettige sfeer! We zitten hier met ruim 100.000 mensen dus de meningen verschillen of botsen soms wel eens, maar dat heb je overal.

ik lees al heeel wat langer mee ;)

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:12

Ik vind bokt ook top! Super handig om allerlei paarden nieuws en ervaringen op 1 site te hebben!

Je moet soms wel beetje opletten met wat je zegt of post.. maarja in het ECHT ga je mensen sommige dingen toch ook niet naar het hoofd slingeren? Denk dat internet mensen soms wel iets vrijer maakt in hun uitingen.

En als ik ergens iets zie wat me niet zint of geen zin in heb dan druk ik gewoon op dat kruisje in de boven hoek ;)

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:22

Ik vind bokt ook wel gezellig, maar meestal lees ik alleen. Vaak durf ik me gewoon niet in een discussie te mengen omdat ik bang ben dat ik helemaal wordt afgezeken. Dat is dan wel weer jammer, maar verder heb ik niet zoveel problemen met de sfeer :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 19:34

shirdaki schreef:
je hebt helemaal gelijk ;)
ik had een topic met foto's van me honden en katten
niet om de kwaliteit maar gewoon omdat de katten hadden net als koplampen enz
krijg ik alleemaal gezeur ja die katten zijn te dik blabla blaa ik tijdje gezeur bekeken en uitgelegd dat we alles hadden geprobeerd beginnen ze weer!
en plaats dat mensen dan iets nuttigs zeggen nee zeggen ze van alles wat er al in stond enz.
terwijl het niet om de dikte ging enz maar om de foto's iedereen heeft natuurlijk een mening maar soms gaat het echt te ver :Y)

Die mensen zeggen dat wss niet omdat wat slanker zijn slecht zou zijn voor de katten ;)

Chiqa zegt het goed, kritiek kunnen verdragen siert de mens :j
StillAngel schreef:
mijn konijn is ook veeeeel te dik, wie gaat mij nu aanvallen? :+ Ziet er ook erg ongelukkig uit, ik kan namelijk alles met haar doen en ze ligt altijd heerlijk languit in haar net verschoonde hok. goh wat heeft ze het slecht omdat ze even wat te dik is :Y)
ben ik ook trouwens maar heb het ook niet altijd slecht *D

ik vermijd negatieve topics omdat ik daar zelf ook wat depri van wordt, vooral in combi met dit weer. Positieve sfeer is er ook zat hier :D

Dit soort reacties vind ik wel ergerlijk, je praat het allemaal prachtig goed, maar voor je konijn is dik zijn gewoon slecht. Als mensen zelf te dik zijn, moeten ze zelf weten, maar 't konijn kan het niet helpen :n
pharagirlke schreef:
KiWiKo schreef:
ach weet je, ik heb ook altijd een grote bek, dat weet ik........ en ik kan gruwelijk discusseren......... ik kan het enorm oneens zijn met mensen.

En ik weet de volgende dag niet eens meer met wie ik het wel of niet eens was.

Vind ik ook niet belangrijk, alle bokkers beschouw ik als vriendinnetjes/vriendjes......... of althans leden van een vriendengroep, sommige mag je meer andere minder..... met de ene heb je een klik, met de andere niet...... en dat heeft niet eens met inzichten te maken.

en soms dan maak je "ruzie" en als je een grote meid bent dan leg je dat naast je neer en ga je vrolijk verder op naar de volgende discussie waarin je het misschien wel eens bent.

:j Jij en Chiqa zijn wat dat betreft voor mij heerlijke discussiepartners... Het ontzettend oneens met elkaar kunnen zijn en dat kan er best hard aan toe gaan, maar nieuwe discussie, nieuw begin. Geen gedoe meer met over vorige discussies te beginnen! Zo hoort het IMO :j

Ik vind jullie idd ook leuke discussiepartners.
Heftig zijn is niet erg, het met elkaar oneens zijn is niet erg, alleen als 't persoonlijk wordt, en meegenomen naar andere discussies, wordt het vervelend.

Heb met Maanling een geweldige discussie gehad (met Diablo ook trouwens) waarin we het grondig met elkaar oneens waren, en toch ontzettend hebben gelachen ook. Dat is óók Bokt......
Verder vind ik dat je de sfeer ook zelf maakt, sommige mensen zijn erg overtuigd van hun eigen gelijk en worden dan vervelend en kinderachtig in hun antwoorden. Daar lok je reacties mee uit, en als je dan Bokt niet meer leuk vindt, snap ik dat prima eigenlijk :)

Maar dat ligt dan wel aan jezelf, het is veel te makkelijk om altijd anderen de schuld te geven.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:15

Ik vind de sfeer wel prima :) Soms zijn er uitschieters, maar er loopt nu een topic op HAW bv, waar er echt supergoed onderbouwd wordt gediscussieerd over oa slofgebruik.

Verder is de sfeer in Nieuws&Maatschappij ook wel okee vind ik, ik vind het altijd leuk om daar discussies aan te gaan :) Ik probeer zelf altijd zo lief mogelijk te blijven, terwijl ik soms achter mn computer zin heb om iets kapot te gooien :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:46

Ik vind dat je zeker een punt hebt!

Er word al te snel gezegd dat je te groot bent of te zwaar bent.
Zodra iemand een slof heeft, krijgt diegene niet eens de kans om uit te leggen waarom, deze is toch per definitie fout.

Mensen die persoonlijke aanvallen geven, en soms ook nog onbewust heel gemeen reageren. Bah, sommige topics, daar word je gewoon naar van.

Help mensen asjeblieft, in plaats van ze af te katten. Daar leren ze niets van, en je komt zelf ongeloofwaardig over.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:51

Het is gewoon fijn als beide kanten een beetje kunnen geven en nemen. Vind ik zelf ook wel moeilijk soms, maar vooral in HAW moet dat kunnen denk ik.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:06

moet eerlijk zeggen dat ik ook meer me erger als in het begin.
HAW en dergelijke worden mijns inzien vergooid. oa. vriendjespolitiek vind ik meer opkomen de laatste tijd.
dan zit jij serieus en met argumenten je mening te onderbouwen, en dan ben je de zeikerd en moet je ergens anders gaan zeuren volgens de vriendjes van de TS, die zelf overal dom op reageren. moet zeggen dat ik me dan weleens gruwelijk in zit te houden.

en vind het zelf altijd jammer dat er op bokt toch een paar mensen zitten die een soort de boel leiden en waar iedereen achteraan loopt en waar niemand tegenin durft te gaan. heb een keer in een topic gezeten waarbij er een wat bekendere bokker kwam halverwege ( was een beetje een reltopic) en die zei ja (iedereen daarvoor vond dat het niet kon) en iedereen die daarna kwam zei ook opeens ja. :z
ik durf wel een paar topics te noemen die er heel anderes hadden uitgezien als het een 14 jarige meisje betreft, maar nu was het een bekende bokker en was het lol met je knol.

en lol met je knol mogen ze van mij direct bannen. dat wordt tegenwoordig als smoes voor alles gebruikt. :D

ik denk dat op HAW gewoon strenger moet worden opgetreden tegen nietszeggende opmerkingen en vriendjespolitiek en dat soort dingen.

en de grote tip: dat rode kruisje. :evaw: ;)

en moet zeggen dat het vaak via de pb goed kan worden uitgepraat. een op een is vaak makkelijker dan in zo'n grote groep.
nadeel van groot zijn.. :)

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:16

Ik vind het altijd zo scheef als mensen zeggen 'echt weer typisch bokt'.
Bokkers zijn niks anders dan paardenmensen uit de 'gewone' samenleving die anders ook dezelfde mening hadden gehad en hetzelfde over bepaalde onderwerpen hadden gedacht.
Bokt is naar mijn idee gewoon een (misschien niet helemaal 100% representatief, maar zeker geen slechte) afspiegeling van de 'paardengemeenschap' dus dat soort uitspraken slaan nergens op vind ik persoonlijk.

Ik vind de sfeer op bokt gewoon prima, net als in het dagelijkse leven moet je je soms gewoon niet te veel aantrekken van wat er gezegd wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:18

bliksem schreef:
Ik vind het altijd zo scheef als mensen zeggen 'echt weer typisch bokt'.

Hoor je 9 van de 10 keer uit monden van mensen die gewoon niet tegen kritiek kunnen,
echt een verschrikkelijke dooddoender waar bij mij direct de interesse op afzwakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:30

Ik hou me niet zo bezig met de paardentopics, zeker niet HAW etc. Moet zeggen dat ik ook vaak alleen de knoppen eigen berichten en actieve onderwerpen gebruik :P Qua sfeer, sja kan soms beter, maar dat ligt echt niet altijd alleen aan reacties, ook vaak houding van de TS zelf schiet niet op. Maar soms vind ik wel dat heel bokt beetje doordraaft als iemand voor het plaatje te lang is voor zijn/haar pony bijvoorbeeld. Dat ik denk, na 4 pagina's is de boodschap wel duidelijk.. en er was tijd terug een discussie en toen vond ik de mods wel beetje vreemd reageren, beetje dictatuur achtig gedrag, maar kan me voorstellen dat als er iets vaak terugkomt je als mod ook weleens denkt ja daahaag niet weer :+

luanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:51

Vind de sfeer goed meevallen.
Waar ik me wel eens over heb verbaasd, is dat als er 2 bijna identieke topics lopen op HAW (bijna de zelfde soort foto's) het ene topic positief is, terwijl in het andere topic de ts bijna wordt afgebrand.
Ligt dat er dan net aan wie er toevallig op jouw topic kijkt ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 08:35

Ook wel, volgens mij ligt het er heel erg aan wie er post.

Wat ik zo grappig vind, en dat vind ik dan wel typisch: Paard met kin op de borst kan absoluut niet, daar wordt donder en geweld over geroepen (terwijl die topruiters echt heel goed weten wat ze doen, beter dan de gemiddelde bokker denk ik zo) maar 2 mensen op een paard is lol met je knol, terwijl dat zo slecht is voor die rug als wat...... humor vind ik dat :D

Vind wel echt dat het aan mensen zelf ligt, hoor, je maakt de sfeer in je eigen topic. Ik vind dat ik altijd onwijs leuke reacties krijg. Maar goed, mijn eerste HAW-topic moet nog komen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 11:01

gekvanfleur schreef:
moet eerlijk zeggen dat ik ook meer me erger als in het begin.
HAW en dergelijke worden mijns inzien vergooid. oa. vriendjespolitiek vind ik meer opkomen de laatste tijd.
dan zit jij serieus en met argumenten je mening te onderbouwen, en dan ben je de zeikerd en moet je ergens anders gaan zeuren volgens de vriendjes van de TS, die zelf overal dom op reageren. moet zeggen dat ik me dan weleens gruwelijk in zit te houden.

en vind het zelf altijd jammer dat er op bokt toch een paar mensen zitten die een soort de boel leiden en waar iedereen achteraan loopt en waar niemand tegenin durft te gaan. heb een keer in een topic gezeten waarbij er een wat bekendere bokker kwam halverwege ( was een beetje een reltopic) en die zei ja (iedereen daarvoor vond dat het niet kon) en iedereen die daarna kwam zei ook opeens ja. :z
ik durf wel een paar topics te noemen die er heel anderes hadden uitgezien als het een 14 jarige meisje betreft, maar nu was het een bekende bokker en was het lol met je knol.

en lol met je knol mogen ze van mij direct bannen. dat wordt tegenwoordig als smoes voor alles gebruikt. :D

ik denk dat op HAW gewoon strenger moet worden opgetreden tegen nietszeggende opmerkingen en vriendjespolitiek en dat soort dingen.

en de grote tip: dat rode kruisje. :evaw: ;)

en moet zeggen dat het vaak via de pb goed kan worden uitgepraat. een op een is vaak makkelijker dan in zo'n grote groep.
nadeel van groot zijn.. :)

hier kan ik het alleen maar mee eens zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 13:47

luanova schreef:
Waar ik me wel eens over heb verbaasd, is dat als er 2 bijna identieke topics lopen op HAW (bijna de zelfde soort foto's) het ene topic positief is, terwijl in het andere topic de ts bijna wordt afgebrand.
Ligt dat er dan net aan wie er toevallig op jouw topic kijkt ?

Nee ligt aan TS, de ene kan wél tegen kritiek (Positief) de ander kan dr totaal niet tegen en praat de kleur groen rustig hartstikke rood als dat moet.
Als TS normaal reageerd, kritiek ontvangt en er wat mee doet gaat zo'n topic prima.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 15:38

Zelf zit ik dagelijks op bokt en vind het een erg leuk forum. Mocht je wat willen weten dan kun je altijd wel informatie vinden of anders om advies vragen.
Soms vind ik de sfeer wat minder en heftige discussies daar meng ik me niet in, niks voor mij ;) :D

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 19:28

Wat ik echt bijzonder vindt is dat met welke vraag over paarden je ook op google komt, als eerste komt altijd bokt eruit, echt bijzonder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 20:09

Ik heb een uitzondering ontdekt in 1 poging :P Paard naar buiten? Geeft eerst paardnatuurlijk, dierinbalans, cavaletti, dan nog ezelsbruggetje (met een ezelsbruggetje voor frans te leren/onthouden) en daarna staat bokt. Maar goed heeft niet zo heel veel te maken met de sfeer hier :D