Nieuwe lay-out en Navigatie Bokt: Jullie input erg welkom!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ixie

Re: Nieuwe lay-out en Navigatie Bokt: Jullie input erg welkom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 19:16

Wat is EA?

Idd de ban jezelf knop ergens duidelijker!
Of een pagina 'tools' waar al deze dingen op staan.
Ook vind ik het soms wat irritant dat je voordat je je profiel ed kan wijzigen, je via berichten moet gaan. Het zou handiger zijn als je daar bijvoorbeeld komt door linksboven op je naam te klikken.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 19:22

Prettige site: http://w3.zeelandiamiddelburg.nl/
Het is geen forum, maar hij navigeert makkelijk en ziet er ook nog eens fijn uit. [Dwz tekst is leesbaar, er zijn niet te veel knipperende ads, de kleuren passen goed bij elkaar...]

Het blauw van bokt moet blijven, dat zeker. De smileys mogen wel anders, want daarmee ga ik altijd de fout in.

Een lange lijst met alle fora zou ik niet doen, er zijn zoveel fora dat dat akelig veel scrollwerk wordt, wat op notebook of netbook echt heel vervelend is.

De "Je bevindt je hier"-balk moet in ieder geval blijven, vind ik.

Edit:
IsabelvS schreef:
Idd de ban jezelf knop ergens duidelijker!
Of een pagina 'tools' waar al deze dingen op staan.
Ook vind ik het soms wat irritant dat je voordat je je profiel ed kan wijzigen, je via berichten moet gaan. Het zou handiger zijn als je daar bijvoorbeeld komt door linksboven op je naam te klikken.

Hier ben ik het mee eens! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 02:55

Kan al....via gebruikerpaneel. Dus die optie is dr al Isabel en Melsh :)
Ik zou de ban jezelf optie en de vergrootmachine als aanklikbare optie boven in de overall_header willen zien.

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 03:03

Bedoelen Isabel en Melsh niet dat als je je profiel gewijzigd hebt, dat je dan eerst naar je eigen berichten moet gaan om je profiel kunt bekijken?
Want dat vind ik wel irritant :P .

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 14:09

Chiqa schreef:
Kan al....via gebruikerpaneel. Dus die optie is dr al Isabel en Melsh :)
Ik zou de ban jezelf optie en de vergrootmachine als aanklikbare optie boven in de overall_header willen zien.

Dat je via dat hele gebruikerspaneel moet is nou juist de ellende. Het zou gewoon met 1 klik moeten kunnen.

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 15:07

Ik ga nu altijd via berichten naar forum instellingen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 15:19

IsabelvS schreef:
Ik ga nu altijd via berichten naar forum instellingen...

Dat is wel heel erg omslachtig...En ook niet nodig.

melsh schreef:
Dat je via dat hele gebruikerspaneel moet is nou juist de ellende.

Ik vidn het wel meevallen staat allemaal netjes bijelkaar van je profiel.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 15:23

IsabelvS schreef:
Wat me ook wel fijn lijkt:
Een tool waarop je kan zien wie je berichten heeft gelezen, via je profiel. Of je dus meelezers hebt of niet, en het is gewoon wel intressant als sommige vaak je berichten checken... misschien dan als verborgen tool dat niet iedereen er 123 achter is want dan is het natuurlijk minder intressant :)). Ook is het bij topics wel leuk als je kan zien wie er in meeleest maar ik zou niet weten hoe je dat moet doen.

net zoals als hyves dus. Lijkt mij wel fijn maar dan gaan bepaalde mensen denken dat ik een stalker ben haha. En ik kijk juist vaak bij hun omdat ze nuttige antwoorden hebben waar ik veel van kan leren ;)

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 17:20

Zo onhandig vind ik het nu anders helemaal niet hoor. Vind Bokt eigenlijk prima zoals het is, met hier en daar wat aanpassingen.

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 17:26

Ik wil een lijstje op de voorpagina met mijn favoriete fora, dan hoef ik niet meer alle tabbladen af te klikken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 17:49

Er is een tabblad 'favorieten' en nieuwe topics van je favoriete fora verschijnen ook naast je eigen berichten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:30

Wat me ook fijn lijkt is een zoekfunctie binnen een topic :j
Bijvoorbeeld in huiskamertopics, soms ben je even ziek geweest en is er iets belangrijks besproken dat je even terug wil zoeken, en vaak is men dan al veel pagina's verder en moet je alle pagina's langs om het op te zoeken. Als je dan kan zoeken hoef je niet alles meer langs. Zelfde geld bijvoorbeeld in het topic over merken trailers dat nu loopt, er zijn al 6 pagina's met suggesties en ik wil niet iets roepen dat al 10x is vermeld, maar ga ook geen 6 pagina's doorpluizen, als je even kan zoeken zou dat handig zijn.

Nu kan je wel zoeken binnen een (sub)forum, en dan vind je het betreffende topic wel terug, maar is het vaak nog lastig (zeker bij HK-topics) om terug te zoeken wat je eigenlijk wil weten.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 21:02

Blijheid; dat kan al. Zie 'Zoeken naar' linksonder op deze pagina :+ Als je klikt op 'Geplaatst:' dan krijg je alleen berichten van 1 gebruiker in een topic.

Verder nog steeds benieuwd wat jullie mooie/bruikbare sites vinden :)

KambiusH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 21:05

Het lijkt mij handig als het wat gemakkelijker word om leden van bokt op te zoeken, dat daar een balkje rechtsbovenin voor komt ofzo.. :+

Ook een lijstje met favoriete forums/fora (?) lijkt me handig! :D

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 21:13

KambiusH, dat is er beide toch al :)?

KambiusH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 21:18

Oja? dan ben ik dom..... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:43

BartVB schreef:
Blijheid; dat kan al. Zie 'Zoeken naar' linksonder op deze pagina :+ Als je klikt op 'Geplaatst:' dan krijg je alleen berichten van 1 gebruiker in een topic.

Verder nog steeds benieuwd wat jullie mooie/bruikbare sites vinden :)

Oeps, weer wat geleerd :o
Wat me trouwens wel opvalt is dat bokt een heleboel functies heeft die veel mensen die hier willen meedenken helemaal niet kennen...En dat zeg ik niet alleen omdat het me nu zelf overkomt.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:44

En daarom zijn we dus aan het kijken naar een wat schonere layout en betere navigatie :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:49

Wat ik overigens ook een duidelijke website vind (naast http://www.ru.nl die ik al eerder noemde) is http://www.flevoruiters.nl en http://www.sancho.nl

edit: @BartVB: Ja, maar dat snap ik eigenlijk nu pas. Ik vind bokt altijd prima werken, en eigenlijk leek alles me dus duidelijk genoeg. Nu pas valt bij mij het kwartje over wat er onduidelijk is, dat zijn de dingen die je niet zo vaak nodig hebt, maar af en toe mist en die er nu opeens blijken te zijn.

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 13:32

Wat mij vaak tegenhoudt op EA, is dat je weinig weet over de 'verkopersmentaliteit/kwaliteit' van de andere. Zou het niet mogelijk zijn om net zoals op eBay feedback tegeven als je iet kocht van een ander. Zo weet je direct of hij/zij betrouwbaar is.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 13:39

BartVB schreef:
En daarom zijn we dus aan het kijken naar een wat schonere layout en betere navigatie :+

Zou dat helpen dan?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 13:41

Het huidige systeem is iig verre van optimaal. Of ja, op dit moment is er eigenlijk geen navigatie :+ De 3 links rechtsbovenin zijn maar moeilijk te vinden/onduidelijk. En dat 'systeem' is ook niet heel houdbaar als we onderdelen toe willen voegen aan de site (zoals het nieuwe EA). De vraag is dus niet eens of het helpt maar of het nodig is (en dat is het :D).

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 14:12

Voorlopig heb ik alle sites na reorganisaties de laatste tijd alleen maar slechter zien worden, dus ik ben nog wat argwanend als er niet duidelijk is wat er beter wordt en waarom.

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 14:33

De site van Blijheid, http://www.ru.nl vind ik zeker netjes, maar ik denk niet dat we zoiets kunnen hebben voor Bokt, ik zou niet weten waar ik alles moet laten.

Wat me ook heel handig lijkt, maar misschien onbereikbaar (?) is dat als je op de zoekfunctie drukt en je zoekt bijv. een halster, en je drukt op EA- Alles voor paarden, en gaat dan zoeken, dat je heel veel reacties van in één topic vind maar dat je door bijv. dat topic de andere topics heel slecht kan vinden, dus dat je bijv. kan selecteren wat je niet meer wil zien als je aan het zoeken bent? Lijkt me heel lastig en denk niet dat het haalbaar is maar misschien kan het wel?

De ban jezelf knop kan zeker wat mee gedaan worden. Vind ik zelf best moeilijk te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 14:46

Epona_ schreef:
Wat mij vaak tegenhoudt op EA, is dat je weinig weet over de 'verkopersmentaliteit/kwaliteit' van de andere. Zou het niet mogelijk zijn om net zoals op eBay feedback tegeven als je iet kocht van een ander. Zo weet je direct of hij/zij betrouwbaar is.

Dit vind ik wel een hele goede, dat je dit bijvoorbeeld kan zien in iemands profiel.
Ik vind bokt er steeds beter uitkomen, er zitten echt verschrikkelijk veel handigheidjes op,
we worden maar verwent door Bart. Dat de meeste mensen dan niet weten hoe het werk zal meer over hun zelf, kundigheid en interesse vind ik.