Bekende ruiter/persoon afzeiken vs bokker afzeiken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:30

KiWiKo schreef:
eerlijke kritiek............ Ik kan ook best kritiek geven (kan het overigens ook goed ontvangen) maar mensen met het maaiveld neersabelen is (zeker als het onterecht is) not done.........

En wie bepaald er dan wat terecht en onterecht is??

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:31

daniella74 schreef:
Ik vraag mij ook weer af in hoeverre een topruiter zich druk maakt over wat een aantal sneu gevallen hebben te melden op een forum als Bokt. Waarschijnlijk lopen diezelfde mensen ook weer eerdaags op JA kwijlend achter die ruiters aan voor een handtekening.

Haha, dat denk ik ook inderdaad;). Jij slaat de spijker op zijn kop, Daan.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:32

Angelita schreef:
Wat ik me afvraag... wat willen jullie graag zien? Dat iedereen afgezeken kan worden (harde kritiek krijgen zeg maar), of niemand? :)

Ik wil graag weten waarom ik niet afgezeken mag worden op Bokt, waarom ik iemand die niet meer op Bokt komt niet mag afzeiken en waarom Kittel en andere bekende ruiters wel totaal de grond ingeboord mogen worden. Ook mag ik mijn buurvrouw uitmaken voor alles wat mooi en lelijk is, maar jou niet. Ik snap de logica hiervan niet.

Gezien het feit dat de moderators nog geen reactie gegeven hebben ga ik er van uit dat ze hier zelf ook geen antwoord op hebben...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:36

liedje89 schreef:
KiWiKo schreef:
eerlijke kritiek............ Ik kan ook best kritiek geven (kan het overigens ook goed ontvangen) maar mensen met het maaiveld neersabelen is (zeker als het onterecht is) not done.........

simpel.......... als iemand op het goede been lichtrijd is een commentaar over op het verkeerde been lichtrijden onterecht kritiek :)

als iemand die alleen maar met shetlanders buitenritjes maakt kritiek heeft op iemand die in het ZZlicht start op de stang en trens, dan is dat onterechte kritiek.........

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:41

KarinvdM schreef:
Angelita schreef:
Wat ik me afvraag... wat willen jullie graag zien? Dat iedereen afgezeken kan worden (harde kritiek krijgen zeg maar), of niemand? :)

Ik wil graag weten waarom ik niet afgezeken mag worden op Bokt, waarom ik iemand die niet meer op Bokt komt niet mag afzeiken en waarom Kittel en andere bekende ruiters wel totaal de grond ingeboord mogen worden. Ook mag ik mijn buurvrouw uitmaken voor alles wat mooi en lelijk is, maar jou niet. Ik snap de logica hiervan niet.

Gezien het feit dat de moderators nog geen reactie gegeven hebben ga ik er van uit dat ze hier zelf ook geen antwoord op hebben...

IK zou zeggen dat het komt omdat het wanneer het bijv over de top gaat, de manier waar zij met hun paarden omgaan en hun trainigsmethoden. Het toch om het vlaggenschip van de paardensport gaat. Ik zie namelijk niemand de hele paardensport afrekenen om wat jou buurvrouw in haar vrije tijd met 5 sloffen kan aanrichten. Als anky/Isabell (wie dan oo eigenlijk) dat doet en de FEI grijpt daarbij verder niet in word denk toch de hele paardensport daarop afgerekend. Immers is ze niet alleen een voorbeeld voor mindere ruiter (niet iedereen natuurlijk maar voor heel veel penny meisjes), maar treed ze ook naar de 'buitenwereld' als vertegenwoordiger van de paardensport. Ze doen dat natuurlijk niet altijd heel bewust zo maar sommige ook juist wel.

Daarom snap ik best dat de mods een disussie over een topruiter langer door laten gaan omdat hij meer van belang is voor (het beeld) van de paardensport in het algemeen. Dan de discussie over jou, kiwiko of jullie buren.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:51

KiWiKo schreef:
liedje89 schreef:

simpel.......... als iemand op het goede been lichtrijd is een commentaar over op het verkeerde been lichtrijden onterecht kritiek :)

als iemand die alleen maar met shetlanders buitenritjes maakt kritiek heeft op iemand die in het ZZlicht start op de stang en trens, dan is dat onterechte kritiek.........

Die eerste is wel heel zwart wit. Met de tweede ben ik het niet perce eens. Iemand die zelf alleen door het bos crosst kan namelijk best kennis hebben van hoe iets eruit hoort te zien(wat je als je hier op nokt foto's beoordeeld toch eigenlijk als enige als commentaar kan geven). Dat hij dat met zijn shetjes niet behaald is natuurlijk een andere zaak. Bovendien waar leg je de grens mag je alleen op mensen die in een lagere klasse rijden commentaar geven ook als hun fouten in de basis zitten?

Maar dit zijn nog relatief simpele voorbeelden. Zoiets als de disscussie over bijv inrijleeftijd is bijv. niet zo simpel omdat daar gewoon weg nog niet zoveel degelijk onderzoek naar is gedaan.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 19:58

Angelita schreef:

Ik zou graag zien dat er 1 lijn getrokken wordt.

Dus óf ik mag wel zeggen dat ik Anky en KiWiKo een ezel vind. ( :P )

Of ik mag niet zeggen dat ik Anky en KiWiKo een ezel vind en ik krijg hier ook een OW voor als ik dat wel doe.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:09

liedje89 schreef:
KiWiKo schreef:

Die eerste is wel heel zwart wit. Met de tweede ben ik het niet perce eens. Iemand die zelf alleen door het bos crosst kan namelijk best kennis hebben van hoe iets eruit hoort te zien(wat je als je hier op nokt foto's beoordeeld toch eigenlijk als enige als commentaar kan geven). Dat hij dat met zijn shetjes niet behaald is natuurlijk een andere zaak. Bovendien waar leg je de grens mag je alleen op mensen die in een lagere klasse rijden commentaar geven ook als hun fouten in de basis zitten?

Maar dit zijn nog relatief simpele voorbeelden. Zoiets als de disscussie over bijv inrijleeftijd is bijv. niet zo simpel omdat daar gewoon weg nog niet zoveel degelijk onderzoek naar is gedaan.

theoretische kennis, staat mijlenver weg van de praktische kennis zoals ook in het bedrijfsleven zo is :)

bijvoorbeeld kan iemand op bokt vinden dat een ruiter heel fout zit........... terwijl ik zie dat dit dier een jonkie is, en de ruiter het paard de gelegenheid geeft om zich te ontwikkelen in de nieuwe balans die gevonden word.........

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:15

Ofte wel kKiWiKo bepaald wie er kennis heeft en wie daarom terecht commentaar kan geven. Sorry maar dat vind ik nou niet echt een goede regel. Wat moeten de modjes dan als jij bezig bent := , Straks ben je een keer op vakantie dan is het chaos op bokt :Y) .

KiWiKo

Re: Bekende ruiter/persoon afzeiken vs bokker afzeiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:18

hahahaha leuk :D

maar dat heb ik nergens geschreven, en dat zou ik ook niet willen.......

wat ik wel zou willen is dat onzin commentaar geweerd zou worden :)

en dat betekend in de verste verte niet dat ik het allemaal weet! :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:26

interessant topic.. dit ga ik even volgen.

Ik mag idd niet een bokker afzeiken, maar ik mag wel mijn hoefsmid afzeiken op bokt :j

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:32

KiWiKo schreef:

Ja maar dat is gewoon onmogelijk. Omdat je dan een alweten en objectief moderator team nodig hebt. Bovendien een beetje onzin is soms wel lachen :+ .

Maar hier word bijv. die discuddie over Patrick Kittel gegeven niet iedereen die dat er onvriendelijk uit vind zien vind dat zonder reden. En er is totaal geen onderzoek gedaan naar de trainingsmethode (Ok 1 maar dat bestond uit 4 rontgen foto's dat vind ik dan geen onderzoek). Moet je dan alle commentaren weren omdat geen enkel commentaar op daadwerkelijke kennis is gebasseerd, of mag je in de discussie ook je mening (soms slecht onderbouw maar toch) geven.

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:34

Helemaal met nadir eens...
1 lijn trekken lijkt me heel zinvol :+ :+ :+ :+

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 20:42

Je hebt je reactie wel erg snel aangepast Crabbybitch. :+ :+ :+ :+

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:44

Jolliegirl schreef:
interessant topic.. dit ga ik even volgen.

Ik mag idd niet een bokker afzeiken, maar ik mag wel mijn hoefsmid afzeiken op bokt :j

Ik houd het erop dat op/ via internet en de pc iets heel erg simpel is om te zeggen.
Je zeikt gemakkelijk iemand af en iemand anders jou ook.
Waarom zou je het in iemand zijn/haar gezicht zeggen als het achter de rug om ook kan :Z
Wat trouwens zo achterhaald is :+

Het afzeiken van mensen, (waaronder hier dus de'bekende'ruiter) die nergens niks van afweten is gewoon achterbaks!
En wat ik ook geloof van enkele topics hierboven is dat ze deze 'bekendé' ruiter met een blaadje achterna lopen wanneer ze deze
tegen komen, en scheinheilig om een handtekening vragen, maar verman je dan ook genoeg om deze ruiter in zijn/ haar gezicht te vertellen waar het op staat!

Maar verder zijn er natuurlijk wel bokkers die goede kritiek leveren naar anderen toe, dus deze moeten we niet vergeten!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:46

Ik vind het ook achterbaks, zeker! .

Ik heb gelukkig niemand af te zeiken, en zowel, dan hoort diegene dat echt wel van me.
Ik ga niet zielig lopen doen achter iemands rug om, of fluisterend, nee mij hoor je wel hard op.

Zo heb ik een keer een discussie met.... anky gehad!
ja werkelijk...! en geloof me.. dat was een fijne discussie van welgeteld 3 minuten!
maar wél recht toe recht aan!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:48

liedje89 schreef:
KiWiKo schreef:

Ja maar dat is gewoon onmogelijk. Omdat je dan een alweten en objectief moderator team nodig hebt. Bovendien een beetje onzin is soms wel lachen :+ .

Maar hier word bijv. die discuddie over Patrick Kittel gegeven niet iedereen die dat er onvriendelijk uit vind zien vind dat zonder reden. En er is totaal geen onderzoek gedaan naar de trainingsmethode (Ok 1 maar dat bestond uit 4 rontgen foto's dat vind ik dan geen onderzoek). Moet je dan alle commentaren weren omdat geen enkel commentaar op daadwerkelijke kennis is gebasseerd, of mag je in de discussie ook je mening (soms slecht onderbouw maar toch) geven.

er IS nog NIKS wetenschappelijk onderbouwd in die zaak :D dus iedereen spreekt uit emotie............ niet vanuit kennis :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:50

Jolliegirl schreef:
Ik vind het ook achterbaks, zeker! .

Ik heb gelukkig niemand af te zeiken, en zowel, dan hoort diegene dat echt wel van me.
Ik ga niet zielig lopen doen achter iemands rug om, of fluisterend, nee mij hoor je wel hard op.

Zo heb ik een keer een discussie met.... anky gehad!
ja werkelijk...! en geloof me.. dat was een fijne discussie van welgeteld 3 minuten!
maar wél recht toe recht aan!

KIJK, en DAN ben je een wijf met BALLEN.......... kan dit alleen maar heel erg waarderen...... SUPER!

en CB heeft wel meer rare kijken op dingen en trainingsmethodes........... of mag ik dat hier niet zeggen omdat het over een bokker gaat?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:51

Er zijn meerdere mensen op bokt waarvan ik weet dat ze recht voor de raap zullen zijn...
jij ook Kiwiko, maar jij blijft netjes en oprecht!
ken meer bokkers met ballen :j

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:52

Nadir schreef:
Je hebt je reactie wel erg snel aangepast Crabbybitch. :+ :+ :+ :+

:D :D :D :D

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:53

Citaat:
en CB heeft wel meer rare kijken op dingen

Wie ik????.....pas op hoor ik tem want dit is persoonlijk }>

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:54

moet je doen.............. vind het goed :D leef je uit :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:55

hahahahahhahhaha

CB wat een avatar, geweldig ik dacht effe dat het balkenende was die man :P

ramiro04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:57

mensen zoals anky kiezen er toch niet voor om bekend te worden :? ze is gaan paardrijden kon dat god en van het een komt het ander.
acteurs kiezen er wel voor ruiters niet.

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:57

KiWiKo schreef:
moet je doen.............. vind het goed :D leef je uit :D

De mods reageren niet..uitgelokt zeggen ze. _O- _O- Heb ik weer 8-) 8-)