Ziek/gewond maar op Bokt ipv HA/DA bellen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Re: Ziek/gewond maar op Bokt ipv HA/DA bellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 11:02

Ah ja uiteindelijk kost het minder moeite om je pc op te starten en je verhaaltje te doen dan wanneer je helemaal naar de huisarts of dierenarts moet fietsen natuurlijk, daar word je nog moe van ook :j!

Het valt me inderdaad ook op dat ik denk, meid ga alsjeblieft de huisarts bellen of de dierenarts, maak een afspraak want dit is niet goed.
Wat me dan opvalt is als mensen dit advies geven dat ze zichzelf gaan verdedigen en dan vraag ik me af waarom.
Nee want: "Er is geen vervoer", "Er is niemand die mee kan", dit, dat zus,zo.
Bij mij komt het er uiteindelijk op neer dat ik het topic weg klik :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 13:42

sillysoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 01:38

toevallig opende ik vandaag ook een topic: diagnose via internet?!?!
ik kan ook niet begrijpen dat mensen voor acute dingen hier eerst gaan 'shoppen'. Ik kan me wel voorstellen dat wanneer er bij je paard bijv. hoefkatrol is vastgesteld (door de dierenarts, na een grondige anamnese, klinisch en rontgenologisch onderzoek), je met lotgenoten wilt kunnen praten over hun ervaringen daarmee, de behandeling etc.
Maar als je hond volgens jou iets in zijn keel heeft zitten dat er niet uit gaat, moet je niet gaan bokken maar naar de dokter, want als je echt iets in je keel hebt kan je stikken...

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 02:24

Ik moet zeggen dat ik zelf ook niet echt snel naar een HA stap, bij mij moet het ook wel heel erg worden wil ik een afspraak maken, bij sommige mensen zit dat er gewoon niet zo in. Ik ben momenteel ruim 3 weken ziek en vorige week kreeg ik bijna geen lucht meer (liep piepend en gierend rond), toen dat 3 dagen aanhield en steeds erger werd heb ik toch maar een afspraak gemaakt met de HA, blijkt dus dat ik een astmatische aanval heb gehad naast mijn griep, dus heb meteen prednison, antibiotica en inhalator gekregen. Maar als mijn moeder niet had gezegd dat ik echt de HA moest bellen en ik op een gegeven moment echt geen lucht meer kreeg, dan had ik nog wel langer doorgelopen, ben 2 dagen daarvoor zelfs nog meegeweest naar de paarden. Sommige mensen zitten voor elk wissewasje bij een HA, dat vind ik ook onzin, je hoeft niet voor ieder kuchje altijd maar naar een HA. Ik ga nu trouwens wel weer braaf meteen heen als er iets is hoor, ben het ziek zijn nu wel zat :j.
Ik denk dat een aantal mensen gewoon graag een bevestiging willen hebben of ze naar een HA zouden moeten stappen, of dat ze de boel misschien een beetje overdrijven.

Met de DA kan ik het me soms wel voorstellen, je hebt soms gewoon situaties dat je denkt, is dit nou iets om een DA bij te roepen, of overdrijf ik de boel? Maar ik moet zeggen dat ik sneller met mijn beesten naar een DA ga dan dat ik zelf naar een HA ga. Ik heb het 1 keer meegemaakt dat ik een afspraak had voor de volgende ochtend (i.v.m. sterilisatie van beide katten), maar dat m'n kat vlak daarvoor ziek werd, ik heb toen heel erg getwijfeld, omdat het overdag wel mee leek te vallen en besloot toch de nacht maar af te wachten. 's Nachts werd het echt veel erger en ik heb echt een vreselijke nacht gehad waarin ik constant wakker schrok omdat ik bang was dat ze niet meer ademde. Het bleek dus ook een baarmoederontsteking te zijn. Dat doe ik dus nooit meer :n. Maar op dat moment twijfelde ik enorm, omdat het overdag wel vrij redelijk ging en ik toch al heen zou gaan. In een dergelijk geval kan bokt wel een extra zetje geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 08:03

sillysoul schreef:
toevallig opende ik vandaag ook een topic: diagnose via internet?!?!
ik kan ook niet begrijpen dat mensen voor acute dingen hier eerst gaan 'shoppen'. Ik kan me wel voorstellen dat wanneer er bij je paard bijv. hoefkatrol is vastgesteld (door de dierenarts, na een grondige anamnese, klinisch en rontgenologisch onderzoek), je met lotgenoten wilt kunnen praten over hun ervaringen daarmee, de behandeling etc.
Maar als je hond volgens jou iets in zijn keel heeft zitten dat er niet uit gaat, moet je niet gaan bokken maar naar de dokter, want als je echt iets in je keel hebt kan je stikken...

Wat je ook vaak hoort zijn de ouders die beslissen, en een huisgenoot (Dochter) een topic plaatst omdat ze zich zorgen maakt.
Meestal reageren die nog wel normaal en willen er zelf ook nog wel voor sparen, de meeste krenten in de pap die het zel fmoeten betalen zie je idd heel vaal zelf dokteren tot frustratie van heel veel medebokkers die er toch wel de ernst van inzien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 17:02

ja maarja, ik denk niet dat mensen niet meer naar de HA gaan omdat het al op bokt staat. Oftewel, als ze het niet op bokt zouden zetten zouden ze net zo goed niet gaan en dat vind ook ieders eigen verantwoordelijkheid. En tja, als je er dan een topic over wil maken op bokt, maar niet naar de HA of iets wil. Moet men dat zelf weten vind ik :) Vind je het vervelend, moet je het negeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 18:47

Menino schreef:
Vind je het vervelend, moet je het negeren.

Waarom negeren? :? Er wordt toch om advies gevraagd, nou die kan je krijgen als
een hond een voorwerp in zijn keel heeft zitten of een tube hormoonzalf op heeft gegeten.
En dat zal geen retourtje slager of bakker zijn :)