"hee"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 01:04

Hangt er vanaf...De toonzetting ontbreekt natuurlijk als je iets leest. Lees ik het positief of negatief :) Moet wel zeggen als ik op straat zou aangesproken met "hee! hoe laat is het?!" vind ik niet jofel.

Karin_88

Re: "hee"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 13:12

Ik zou er niet te zwaar aan tillen :)

Als ik een topic maak staat daar vaak ook wel hoi/hey, bedankt voor het lezen en toch ook wel groetjes..
Ik lees vaak wel over, maar vind het toch wel zo vriendelijk staan, en medebokkers zijn vaak ook zo vriendelijk om te reageren, dus vind best dat je het een beetje persoonlijker hierdoor kan maken.
Uiteraard zit er wel verschil in wat voor soort topics, maar vind het absoluut niet misstaan als ik het zie :)

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 13:27

Cossie schreef:
Hangt er vanaf...De toonzetting ontbreekt natuurlijk als je iets leest. Lees ik het positief of negatief :) Moet wel zeggen als ik op straat zou aangesproken met "hee! hoe laat is het?!" vind ik niet jofel.

De meeste mensen beginnen op straat toch ook met "Sorry, zou ik even wat mogen vragen?"

Zo kunnen we ook elk topic gaan openen :')

Miss_Favre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 13:32

Jeetje, volgens mij heb je niet echt veel te doen als je hier een heel topic voor gaat openen? Lekker interessant of iemand zijn post begint met, hey....
Ben het inderdaad erg eens met de mensen die zeggen dat je in je handjes mag knijpen als je je druk moet maken om dit soort dingen.... :O

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 14:27

hestejente schreef:
Arabesk schreef:
Tja TV heb ik al jaren niet meer, daar kwam ook alleen maar rotzooi uit, dus die heb ik weggedaan. Maar die bushokjes daar word ik mee geconfronteerd zonder dat ik het wil en ik kan ze niet uitzetten of opbergen of wegdoen :(

Maar je kunt wel je hoofd omdraaien en dat doe je niet, in plaats daarvan spui je je ergernis hier op bokt. Daarmee gaan die reclames vast wel weg ja }:0 Zeg 't dan tegen de fabrikant, reclamemaker, whatever dat 't je stoort. Wij kunnen niks voor je doen :+

uhm uhm volgens mij doe jij hetzelfde ??

Cossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 14:45

Misschien is het de vraag: Heeft het te maken met opvoeding (normen en waarden) of is het de moderne tijd? Of, en daar denk ik het meest aan, door min of meer de anonimiteit die vrijer doet spreken.

Zoals ik in een ander topic las zijn er veel bokkers die met schrijven vrijer zijn. Op straat of real life zouden ze zich nooit zo uiten. Persoonlijk uit ik mij op schrift zoals ik ook in real life zou praten tegen iemand.

Als ik een bekende aanspreek zeg ik ook "hey hoe gaat ie ermee" zou ik bij een minder bekende niet snel doen. Misschien zien de schrijvers van een topic de medebokkers als gelijk en is het spontaan bedoeld. Maar het mag mijn inziens niet de bedoeling zijn dat het denigrerend of beledigend overkomt. Maar dan zit je weer met de toonzetting. Gelukkig zijn er ook smileys ;)

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 14:48

je kan het best raar vinden, maar omdat je nu 25 of 27 bent ofzo en dat ze dan maar respect tegen je moeten hebben ( jaja wij respectloze snotneuzen van 13 en 14 :j ) komop zeg het is toch bokt een forum voor paarden mensen, niet bokt voor oma's met paarden ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 19:47

Oh, ik begin ook altijd alles met 'Hey'. Haha. :')
Ach, als je je daar al om moet ergeren..

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 19:48

Ik begin posts altijd met :wave: en mails/msn/sms altijd met Hee!

Ik vind het pas irritant als mensen je met u aanspreken! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 19:53

hestejente schreef:
Ik begrijp je punt Sammie :j En jij zo te zien het mijne. Als je aan iemand op straat de weg wil vragen begin je toch ook niet met "hee"? Als ik een topic begin begin ik soms wel met een aanhef, bijvoorbeeld "hallo", inderdaad omdat je in je OP een topic opent en de aanhef dan de opening is. Er is dan m.i. geen afsluiting omdat bokt een discussieforum is, uitgezonderd slotjes geplaatst door een mod of door jezelf (verkooptopic) Daarin staat dan ook (meestal) dat met die post het topic beëindigd wordt.

Oh, ik wel.
"Hee meneer, pardon, mag ik u iets vragen?" :)

Krijg nooit te horen dat ik iets respectloos zeg van zulke mensen hoor. :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 20:11

Hannah_Menno schreef:
Ik vind het pas irritant als mensen je met u aanspreken! :')

Hier op het forum is het beslist een waarschuwingssignaal. Soms zijn het vrij jonge kinderen, en dat vind ik dan wel schattig hoewel het goed is te weten dat het jongere kinderen zijn. Maar veel vaker wordt het gebruikt in erg manipulatieve, onoprechte berichten, waarbij het 'u' zelden een teken van daadwerkelijk respect voor de ander is.

IRL vind ik het wel logisch dat je onbekenden met 'u' aanspreekt, of aangesproken wordt.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 20:15

Ik ben het met shadow eens, in het irl ben ik enorm gesteld op u. Maar hier op bokt zie ik het vaker misbruikt worden dan een uiting van respect. En zo krijgt het een negatieve bijklank. Wat ik erg spijtig vind want in nederland word het te weinig gebruikt vind ik.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 20:17

Myukii schreef:
Heej!

Ach, ik denk maar zo, als je je moet ergeren aan zúlk soort dingen, mag je in je handjes knijpen. :D

Nee, sorry, ik deel deze ergernis niet. Msntaal, vervelende afkortingen, onrespectvol gedrag en geen ABN kunnen typen, vind ik vréselijk gedrag op het internet, maar aangesproken worden met 'hey', zal ik me niet druk om maken. :D

_O-

Zo denk ik er ook over.
Ik kan me meer ergeren aan zwaar foutief getypte woorden. :Y)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 20:18

Daar heeft shadow wel gelijk in. Het wordt soms ook wel eens misbruikt, maar zeker niet altijd. Belgen willen het ook nog wel eens standaar gebruiken en ik ben ook al eens met u aangesproken (via pb) waarbij het dus wél een vorm van respect was.

Wordt ook niet meer echt gestimuleerd met de opvoeding, ook niet op school.

Maar goed, respect zit hem in meer dan enkel het woordje 'u'. Respect heb je als jongere voor ouderen, maar ook voor je leeftijdsgenoten. En dat geldt andersom ook :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 20:26

Sammie schreef:

Ben ik het niet mee eens. Er zijn tegenwoordig veel meer scholen waar leerlingen de docenten met 'u' en meneer/mevrouw aan moeten spreken dan een jaar of 15-20 terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 20:33

Sammie schreef:
Daar heeft shadow wel gelijk in. Het wordt soms ook wel eens misbruikt, maar zeker niet altijd. Belgen willen het ook nog wel eens standaar gebruiken en ik ben ook al eens met u aangesproken (via pb) waarbij het dus wél een vorm van respect was.

Maar goed, respect zit hem in meer dan enkel het woordje 'u'. Respect heb je als jongere voor ouderen, maar ook voor je leeftijdsgenoten. En dat geldt andersom ook :)

Ik vind dat je respect voor iedereen moet hebben, dus ouderen ook voor jongere.. En dan heb ik het niet over het woordje 'u', dat vind ik wel echt een woordje wat je tegen ouderen zegt.

Bij ons op school moet je ook meneer/mevrouw en 'u' zeggen, trouwens.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 20:47

Jo ouwe!

Kijk dat vind ik dus niet bepaald respectvol tegen mensen die je niet kent of het absoluut niet waarderen. Maar ik mag gewoon hey-en tegen mijn vriend (jaja 28 jaartjes oud) en ik vind het eerder informeel dan onbeleefd of niet respectvol. Ik beschouw bokt hoofdzakelijk als informeel forum dus daar gedraag ik me ook informeel. Denk dat de hey-ers onder ons het ook helemaal niet respectloos bedoelen.

Baaaaibaaai :+

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 21:01

:oo :oo :oo :oo :oo ik zeg echt bijna altijd en overal in een berichtje hey... zie het net zoals hoi, sorry!!

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 21:06

ik vind het zelf eigelijk leuker klinken dat hee of hey dan hallo :P
ik erger me er niet aan iid want ik doe het zelf ook :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 22:24

Zidore schreef:
:oo :oo :oo :oo :oo ik zeg echt bijna altijd en overal in een berichtje hey... zie het net zoals hoi, sorry!!

O daar zou ik mij dus echt niets van aantrekken en ook zeker niets aan veranderen, ze zijn blijkbaar op één hand te tellen die zich daar druk om maken :)
Gewoon blijven doen dus ik zie ook niet in wat hier niet netjes aan zou zijn.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 22:35

ik vind het altijd wel leerzaam om te weten waar mensen zich aan kunnen ergeren. Ik erger me ook aan een berg dingen.. Ik zal ze hier maar niet noemen voordat ik ook zo afgebrand wordt als hier. Ik denk dat het ook om de context gaat waarin het gezegd wordt maar dat de TS dat misschien niet helemaal goed onder woorden heeft gebracht.

p.s. @ danieke wat voor chiqa geldt telt ook voor jou denk ik...
(zie de moderatoropmerking)

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 23:21

Vaak begin ik en topic of een post met Hoihoi. Met Pb soms wel, soms niet, maar als ik op EA ergens een vraag over heb, dan begin ik bijna altijd met 'Hallo' en rond dan af met: Met vriendelijke groet' . Wanneer ik een reactie terug krijg in gewone taal, dus beginnend met Hoi, hee, of wat anders, begin ik weer met Hoihoi en eindig ik met groetjes...

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 23:25

Ben ook al een "oudje" en lig er echt niet wakker van . Als ik me daar over al druk ga maken.

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 23:38

Zidore schreef:

Inderdaad! Voor mij is 'Hee' hetzelfde als 'hoi' of 'hallo'. Ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht dat het misschien wel vreemd of respectloos kan klinken..

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 23:40

Cossie schreef:

mee eens, op die manier vindt ik 'hey' ook niet leuk! Beetje lomp zelfs zo op een toon van 'he wat doe je daar!!' daar schrik ik eerder van dan dat ik dat leuk vind.

C'est la ton qui fait la musique!!!