Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cossie schreef:Hangt er vanaf...De toonzetting ontbreekt natuurlijk als je iets leest. Lees ik het positief of negatiefMoet wel zeggen als ik op straat zou aangesproken met "hee! hoe laat is het?!" vind ik niet jofel.
hestejente schreef:Arabesk schreef:Tja TV heb ik al jaren niet meer, daar kwam ook alleen maar rotzooi uit, dus die heb ik weggedaan. Maar die bushokjes daar word ik mee geconfronteerd zonder dat ik het wil en ik kan ze niet uitzetten of opbergen of wegdoen
Maar je kunt wel je hoofd omdraaien en dat doe je niet, in plaats daarvan spui je je ergernis hier op bokt. Daarmee gaan die reclames vast wel weg jaZeg 't dan tegen de fabrikant, reclamemaker, whatever dat 't je stoort. Wij kunnen niks voor je doen
hestejente schreef:Ik begrijp je punt SammieEn jij zo te zien het mijne. Als je aan iemand op straat de weg wil vragen begin je toch ook niet met "hee"? Als ik een topic begin begin ik soms wel met een aanhef, bijvoorbeeld "hallo", inderdaad omdat je in je OP een topic opent en de aanhef dan de opening is. Er is dan m.i. geen afsluiting omdat bokt een discussieforum is, uitgezonderd slotjes geplaatst door een mod of door jezelf (verkooptopic) Daarin staat dan ook (meestal) dat met die post het topic beëindigd wordt.
Hannah_Menno schreef:Ik vind het pas irritant als mensen je met u aanspreken!
Myukii schreef:Heej!
Ach, ik denk maar zo, als je je moet ergeren aan zúlk soort dingen, mag je in je handjes knijpen.
Nee, sorry, ik deel deze ergernis niet. Msntaal, vervelende afkortingen, onrespectvol gedrag en geen ABN kunnen typen, vind ik vréselijk gedrag op het internet, maar aangesproken worden met 'hey', zal ik me niet druk om maken.
Sammie schreef:Daar heeft shadow wel gelijk in. Het wordt soms ook wel eens misbruikt, maar zeker niet altijd. Belgen willen het ook nog wel eens standaar gebruiken en ik ben ook al eens met u aangesproken (via pb) waarbij het dus wél een vorm van respect was.
Wordt ook niet meer echt gestimuleerd met de opvoeding, ook niet op school.
Maar goed, respect zit hem in meer dan enkel het woordje 'u'. Respect heb je als jongere voor ouderen, maar ook voor je leeftijdsgenoten. En dat geldt andersom ook
Zidore schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
ik zeg echt bijna altijd en overal in een berichtje hey... zie het net zoals hoi, sorry!!
Cossie schreef:Hangt er vanaf...De toonzetting ontbreekt natuurlijk als je iets leest. Lees ik het positief of negatiefMoet wel zeggen als ik op straat zou aangesproken met "hee! hoe laat is het?!" vind ik niet jofel.