Gemeen zijn via de PB

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 09:40

hestejente schreef:
Hij staat bij verzonden items dus ik ben nu in de veronderstelling dat je 'm gelezen hebt sul. Experiment volbracht! :D

Happy27, je kunt de boktcensuur ook uitzetten ;)

Oh oke ;) zal is kijken

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 13:13

Bij je gebruikerspaneel ;) En dan weet ik het verder niet meer, gewoon op allerlei knoppen drukken en een beetje verstand gebruiken :P

slimmerik

Re: Gemeen zijn via de PB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 13:18

Degene die in je foeilijst staat en je een pb stuurt (die jij niet ziet) daarvan krijgt de verstuurder gewoon het idee dat de pb wèl gelezen is. En dat zou niet moeten kunnen vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 13:20

slimmerik schreef:
Degene die in je foeilijst staat en je een pb stuurt (die jij niet ziet) daarvan krijgt de verstuurder gewoon het idee dat de pb wèl gelezen is. En dat zou niet moeten kunnen vind ik.

Daar ben ik het mee eens. Normaal blijft hij toch in je 'postvak uit (1)' staan, en komt het niet bij je verzonden berichten.
Maar als je 'm dus delete zonder te lezen wel?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 13:21

Leg me dat eens uit? Ik had heel recent nog een pb van iemand die ik een foei heb gegeven. Kreeg dus gewoon een pb te zien, met een rood blokje er voor. PB is ongeopend weggemikt, maar de afzender is dus nu in de veronderstelling dat ik die gewoon heb gelezen?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 13:22

Ja, ik vind dat ook een beetje raar. Gisteren toen suleilitha mijn bericht ongelezen deletete stond hij bij mij ook bij verzonden items.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 13:23

suleilitha schreef:
Leg me dat eens uit? Ik had heel recent nog een pb van iemand die ik een foei heb gegeven. Kreeg dus gewoon een pb te zien, met een rood blokje er voor. PB is ongeopend weggemikt, maar de afzender is dus nu in de veronderstelling dat ik die gewoon heb gelezen?

Dat is zeg maar standaard wanneer je iemand foeit. Wanneer je wil dat foeis je niet kunnen pb'en moet je dat apart instellen.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 13:26

Er zitten hier op het forum heel veel bullebakken. Die ik zowel niet als zowel half ken.
Mensen die mij écht kennen zullen nooit tegen me katten. Dat hou ik altijd in mijn achterhoofd!
Zolang ik nu maar weet wat de waarheid is en hoe ik iets bedoel. Ik vind het zo wie zo zwak om zoiets via een forum te katten. Wees dan volwassen, ga er dan naartoe en praat het uit.
Ik bedoel, waar hebben we het eigenlijk over? Plezier maken door andermans leven zuur te maken?
Ik heb zelf een SA aangevraagd maar die is afgewezen. Nu hebben er een paar een foeis.
Ze lezen maar lekker mijn berichtjes en ze trekken maar lekker hun eigen conclusies. Dat ze er totaal naast zitten kan ik niet meer dan triest vinden.
Ik ben gewoon slecht in mijn gevoel overbrengen in tekst, tja, daar kan ik ook niks aan doen.
Ik vind dat je alles wat je leest op bokt wel over kan vallen. Het is gewoon je eigen instelling.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 13:27

hestejente schreef:
suleilitha schreef:

Dat is zeg maar standaard wanneer je iemand foeit. Wanneer je wil dat foeis je niet kunnen pb'en moet je dat apart instellen.

Uit de help functie gekopieerd:

Citaat:
Als je wilt dat privé-berichten van Foeis niet gemarkeerd worden met een rood vierkantje, maar direct worden verwijderd, kan je dat zelf instellen:

In je gebruikerspaneel klik je naar "Privé berichten" en daarna naar "opties"
bovenaan verander je bij "Nieuwe regel toevoegen" 'Onderwerp' in 'Zender', daarna klik je op "Volgende"
Dan selecteer je 'is foei' en klik je weer op "Volgende"
Als laatste selecteer je 'Verwijderde berichten' en klik je op "Regel toevoegen"
Privé berichten van Foeis worden nu direct verwijderd.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 13:33

Kimmey schreef:
slimmerik schreef:

Daar ben ik het mee eens. Normaal blijft hij toch in je 'postvak uit (1)' staan, en komt het niet bij je verzonden berichten.
Maar als je 'm dus delete zonder te lezen wel?!

Wat ook zo onhandig is: paar maanden terug had ik een stalker. Ja echt waar }:0 Ze bleef maar berichten sturen, die hier natuurlijk meteen de prullebak in gingen. Per ongeluk heb ik er eentje geopend. Waarom ik haar negeerde en ze kon zien dat ik haar berichten gelezen had want die stonden bij haar bij verzonden items. Ontzettend vermoeiend, zoiets. Als ze gewoon bij postvak uit blijven staan bij zo iemand lijkt het me toch duidelijk genoeg dat ik haar inderdaad negeer :Y) Al betwijfel ik of dat grietje het dan wel zou snappen, zelfs via hyves blijft ze me uitnodigen }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 13:37

Ugh, dat is dan ook handig inderdaad.

Maar alsnog ook al leest iemand je berichten en reageert dan niet, dan is het alsnog duidelijk lijkt me? :')

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 13:38

In het begin niet helemaal. Maar nu inmiddels wel, geloof ik. Hoop ik.

powerzoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 13:38

Ik heb het nu! wacht nog even wat het antwoord is van haar.
Het moet niet gekker worden weg :? :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 13:43

hestejente schreef:
In het begin niet helemaal. Maar nu inmiddels wel, geloof ik. Hoop ik.

Toow! Ik vind jouw ijslander echt geweldig :D

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 13:53

Ik heb al eens een gemene pb gehad.
Verder niet op in gegaan. Ik moet er altijd wel om lachen. :)

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 18:05

Op bokt heb ik nog nooit sorres gehad (ff afkloppen, wil het namelijk wel zo houden :P ). Wel een keer via gewone mail.

Ik had op iemands advertentie gereageerd, maar later ook gezegd dat ik nog even verder wilde kijken. Dus heb ik haar daarna even niet gemailt.

Kreeg ik 20 mailtjes per dag, steeds dezelfde. Allemaal gelijk de prullenbak in. 1tje heb ik toen gelezen en ik heb haar toen duidelijk gemaakt dat ik niet VERPLICHT ben om terug te antwoorden (het is wel sociaal als je het wel doet, maar verplicht ben je het zeker niet).
Daarna niets meer van haar vernomen :)

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 18:28

Ik heb toevallig laatste tijd wat nare pb's gehad, compleet met scheldwoorden en jawel als ik je tegenkom, dus heb maar meteen mijn woonplaats erbij gezet, scheelt weer typewerk voor de pber.
Ging over een topic wat ik geplaatst heb, kreeg ook wel wat mailtjes erover die niet zo vriendelijk waren maar wel beleefd verder dus zo kan het ook toch?
Niet iedereen hoeft het met me eens te zijn, verder boeit het me dus echt niet, liever dat ze over me praten dan van me vreten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 00:35

ja ook gehad, en ik was vroeger altijd zo dat ik er op in ging en dus mee deed, nu laat ik het zo en lach er alleen maar om,
pas nog een scheld pb gehad hahaha gewoon een zwaaiende smiley terug gestuurd. gaan ze dan door worden de pb's ongelezen verwijderd, ben ik hete cht zat verdwijnen ze op de foei :)
Je moet er boven staan

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 12:26

Nee, ik heb gelukkig nergens last van. Ook niet van gemene pb's maar ik weet dat dat misschien wel een van de hardnekkigste (en grootste?) problemen bij bokt is.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 12:26

ik hoor het de laatste tijdvaker, ook bij mij gebeurde dit, maar ja enigewat je kunt doen is die gene naar de foeilijst, of een flinke tegereactie terug, werkt ook wel meetal

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 13:14

Ach, via pb heb ik er ook wel eens wat uitgegooid wat niet zo netjes was, en gewoon op bokt ook wel.
Wie niet, zou ik haast zeggen.
Maar ik heb ook op andere fora gezeten waar ze veel verder gongen.
Op een forum kreeg ik een mailtje waarom ik alleen maar meelas ipv postte, terwijl ik er al meer dan een week niet geweest was..
Hoezo achterdochtig....

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 13:16

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal berichten verwijderd. Het is niet de bedoeling om hier individuele zaken uitgebreid te gaan bespreken of meningsverschillen nog even dunnetjes over te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 14:04

ik blijf dr bij, als jij niet reageert stopt het vanzelf :)
Ik heb heel af en toe een heks in mn PB boks zitten (Zijn op een hand te tellen en steeds dezelfde) open ze niet, delete ze niet lees ze ook niet en vooral reageer niet terug.
En het is vanzelf gestopt.
Mss zal dr ooit nog eens een verdwaalde op mij afgevuurd worden maar deze personen weten toch dat ik niet reageer, dus de lol is dr dan ook niet.
Overigens vind ik het ook niet nodig om deze personen verder dwars te gaan liggen op het forum (Je zou mss verwachten dat het zich daar dan voort zet) echt het is me de moeite niet waard.

Mss een ideetje om het op zo'n manier aan te pakken, oftewel de eer aan jezelf te houden?

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 15:43

Ik blijf erbij dat de foei-functie een geweldige uitvinding is, in dit soort situaties is ie ideaal :).

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 19:13

Even een algemeen voorbeeld..... een stèl dat......

Hoe denken jullie erover dat er mensen per pb iemand zwart maken?

Dus bokker A schrijft een bericht aan bokker C,D,E,F,G,H etc over bokker B.

Bokker B kan zich daarop niet verdedigen want die weet niet wie allemaal dat bericht gekregen hebben maar het bericht staat volgens bokker B wel vol leugens en zwartmakerij. (komt hier toevallig achter omdat bokker F verhaal komt halen)