potverdikkie schreef:Zo heb ik ooit echt letterlijk met tranen in mijn ogen gezeten om een topic van iemand. Die had een "fout" gemaakt, en was daardoor haar veulen kwijt geraakt.
Die meid zat er helemaal doorheen, en vroeg in de eerste instantie om raad en hulp. Veulen leefde toen nog. En wat kreeg ze.......... Alleen maar op haar flikker dat ze zo dom geweest was.
Ik snap dat niet. Waarom altijd maar iedereen kwetsen? Iedereen maakt wel eens grove fouten in zijn leven, en die enkele tip die ze kreeg werd overspoeld met verwijten.
Advies geven had ook geen zin meer, die verdween in de grote waterval.
Veulen is later overleden.
Iets wat een noodkreet was van een hele emotionele bokker werd een discussie over hoe dom de ts-er wel niet was.
Echt heel erg.
Dat zijn toch geen momenten om discussies te voeren? Of ben ik nu stom?
Kan me dat topic volgens mij herinneren...vreselijk inderdaad hoe iedereen hier de les wordt gelezen.
Allemaal betweters hier, maar dat heb je al snel in paardenland. Zelfs op de pensionstallen weet iedereen het beter en gunt men vaak elkaar het licht in de ogen niet.
Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik laatst ook erg fel heb gereageerd in een HAW topic.
Was mijn eerste reactie. Ben daarop aangesproken en heb toen mijn excuses gemaakt en daarna een normale reactie gegeven met tips en handvaten en opbouwende kritiek.
Dus ik moet eerlijk bekennen dat ik niet heilig ben! Maar ik doe wel aan zelfreflectie en kijk dan vervolgens naar mijn reactie en zie dat ze gelijk hebben.