Waar is het grijze gebied op bokt onder de bokkers?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:17

potverdikkie schreef:
Is toch jammer, want op die manier verdwijnen er wel een hoop bokkers die zeer nuttige bijdragen kunnen leveren aan bepaalde topics.
Maar ik moet bekennen dat ik je mening deel.
Mijn posten zijn ook niet echt inhoudelijk meer. Moet echt af en toe op mijn handen zitten of de klep dichtdoen van mijn laptop om mezelf te behoeden voor posten. En daar bedoel ik mee posten waarvan ik op de voorhand al weet dat het toch geen zin heeft.

Ik zit vrij weinig op bokt momenteel en lees gewoon weinig topics, want voor je het weet gaat het dan misschien weer kriebelen, he ;) . Het is jammer, maar helaas. Ik vind bokt gewoon niet zo leuk meer, al hoewel ik er ook hele leuke mensen heb leren kennen, maar daar hou ik toch wel contact mee (twee staan er bij inmiddels ook in de kudde bij ons :D ). Daarbij heb ik zelf ook het idee dat ik de meeste discussies al tig keer gelezen heb. Het brengt weinig nieuws, eerlijk gezegd. Ik richt me liever op mijn echte leventje nu, dat is ook een stuk boeiender. ;)

Ik ga nu ook maar eens wat nuttigers doen trouwens. Tot later! :wave:

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 13:20

Zo heb ik ooit echt letterlijk met tranen in mijn ogen gezeten om een topic van iemand. Die had een "fout" gemaakt, en was daardoor haar veulen kwijt geraakt.
Die meid zat er helemaal doorheen, en vroeg in de eerste instantie om raad en hulp. Veulen leefde toen nog. En wat kreeg ze.......... Alleen maar op haar flikker dat ze zo dom geweest was.
Ik snap dat niet. Waarom altijd maar iedereen kwetsen? Iedereen maakt wel eens grove fouten in zijn leven, en die enkele tip die ze kreeg werd overspoeld met verwijten.
Advies geven had ook geen zin meer, die verdween in de grote waterval.
Veulen is later overleden.
Iets wat een noodkreet was van een hele emotionele bokker werd een discussie over hoe dom de ts-er wel niet was.
Echt heel erg.

Dat zijn toch geen momenten om discussies te voeren? Of ben ik nu stom?

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:24

Wat mij vaak opvalt is dat iemand bv tips vraagt, maar gelijk een mening door zijn strot gestampt krijgt...
Bv, als iemand vraagt om tips, hoe een ziek dier beter te verzorgen, dan wordt er nog net niet geroepen dat een enkeltje slachthuis het beste is....Maar als er een topic is over een paard wat moet gaan inslapen, dan loopt heel bokt te bokken dat het niet eerlijk is, en dat het dier niet alle kansen heeft gekregen.... Ok, dit zijn voorbeeldjes..
Mijn idee is dat sommigen hier op bokt vaak alleen maar tegen de haren in wil strijken.....
Ik reageer niet vaak in een topic, maar als ik wil reageren, kijk ik eerst wie er al gereageerd hebben, alleen al omdat ik daar de sfeer al door kan proeven.... Jammer maar zo'n gevoel heb ik vaak bij bokt... heel jammer....

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:33

Ik behoor ook tot de grijze groep die zijn mond meestal houd. Ben 1 keer achter mijn standpunt blijven staan, want ik vind dat iedereen een mening mag hebben, en ik kreeg meteen een ongefundeerde ow van een of andere overactieve mod aan mijn broek die het niet met mijn mening eens is.

Nu vermijd ik gewoon de maatschappelijke onderwerpen en stuur ik iemand wel een pb als ik iets kwijt wil. Moet wel zeggen dat het daardoor een stuk minder leuk wordt.

amica2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:35

.
Laatst bijgewerkt door amica2009 op 07-10-09 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:39

potverdikkie schreef:
Zo heb ik ooit echt letterlijk met tranen in mijn ogen gezeten om een topic van iemand. Die had een "fout" gemaakt, en was daardoor haar veulen kwijt geraakt.
Die meid zat er helemaal doorheen, en vroeg in de eerste instantie om raad en hulp. Veulen leefde toen nog. En wat kreeg ze.......... Alleen maar op haar flikker dat ze zo dom geweest was.
Ik snap dat niet. Waarom altijd maar iedereen kwetsen? Iedereen maakt wel eens grove fouten in zijn leven, en die enkele tip die ze kreeg werd overspoeld met verwijten.
Iets wat een noodkreet was van een hele emotionele bokker werd een discussie over hoe dom de ts-er wel niet was.
Echt heel erg.

Kan me dat topic volgens mij herinneren...vreselijk inderdaad hoe iedereen hier de les wordt gelezen.
Allemaal betweters hier, maar dat heb je al snel in paardenland. Zelfs op de pensionstallen weet iedereen het beter en gunt men vaak elkaar het licht in de ogen niet.

Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik laatst ook erg fel heb gereageerd in een HAW topic.
Was mijn eerste reactie. Ben daarop aangesproken en heb toen mijn excuses gemaakt en daarna een normale reactie gegeven met tips en handvaten en opbouwende kritiek.

Dus ik moet eerlijk bekennen dat ik niet heilig ben! Maar ik doe wel aan zelfreflectie en kijk dan vervolgens naar mijn reactie en zie dat ze gelijk hebben.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:42

Ik ben ook letterlijk en figuurlijk grijs :D

Vaak genoeg zie ik topics waarop ik best wil reageren en mijn mening wil geven, maar waarvan ik van tevoren al weet dat het toch weer fout gaat aflopen en het rellerig gaat worden. Je hoeft de namen maar te lezen.

Of je reageert wel en krijgt vervolgens pb's van betweters (goeroes) waarin dan gezegd wordt hoe fout je bezig bent en als je maar dit of dat had gedaan, je paard niets had gemankeerd....
Knap je ook zo lekker van op.

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:44

Welkom in de paardenwereld. Dat is mijn mening. Ik vind dat het echt iets is wat niet alleen op Bokt, maar ook in de rest van de paardenwereld gebeurd. Kijk maar eens op een willekeurige pensioenstal!

Eigenlijk durf ik af en toe een bepaalde vraag al niet te stellen, omdat ik dan al weet welke reactie er komt. Het is ook opvallend dat veel mensen bij hun ITP topic neerzetten dat je het gezellig moet houden. Dat moet toch voorzich spreken?!

potverdikkie

Re: Waar is het grijze gebied op bokt onder de bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 13:55

haha, ik zou daar al nooit een topic openen nee.
En dan komen we direct op het feit dat we allemaal anky´s en Edwardjes op bokt hebben :j :j

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 14:06

op het paard gelerateerde stuk post ik eigenlijk niet eens meer, soms lees ik nog bepaald topics mee, maar ook daar ga ik me te vaak boos lopen maken en irriteren over de manier waarop mensen hun mening verkondigen, bah daar heb ik geen zin meer in.

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 14:08

Idd PVD, het stikt op bokt ook van de profs, die bij nader inzien nog onderaan de ladder staan en zelf nog volop in het leerproces zitten... Dat leerproces is alleen niet zo erg, maar het beterwetende gedrag steekt mij enorm...
En soms lijkt het ook wel dat je geen plezier meer mag maken met je paardje (recreatief) Terwijl het de droom van elk pennymeisje is, om met de haren in de wind op het strand te rijden...

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 14:09

Ben ook wel eens benieuwd naar de meningen van mods....

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 14:14

mensen in hun waarde laten is er helaas niet meer bij,
het liefst maakt men ze met de grond gelijk en doet er dan nog een vreugdesdansje bovenop.
Erg jammer, want goedlopende discussie's kan je zoveel van leren.

Iedereen heeft een mening de een is wat uitgesprokener in zijn/ haar mening als de ander, vind ik zelf geen probleem zolang je anderen maar wel in hun waarde laat.

ben inderdaad ook benieuwd wat een mod hierover te zeggen heeft.

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 14:23

We kunnen allemaal aangeven in onze ondertekst dat we grijze bokkers zijn! Kunnen we elkaar goed herkennen!! ha ha! Nee hoor geintje!

Ik lees ook meestal mee met topics en als de sfeer mij aanstaat geef ik ook nog wel eens mijn mening / tips!

Charlie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 14:27

Hier nog een 'grijze'... (Tenminste, dat vind ik zelf dan hè ;) )
Wat een heerlijk topic om te lezen zo! Geen ongefundeerde one-liners, felle reacties, o.i.d.
Ik heb idd hetzelfde als Eleionomae, ik post ook meestal niet in het paard-gerelateerde deel, tenzij het over handschoentjes gaat :). Vooral de felheid waarmee soms gereageerd wordt, staat mij tegen. En waar ik af en toe ook vreemd van opkijk zijn de kringredenaties van sommige mensen.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 14:38

moet wel zeggen dat ik het soms heel lastig vind om m'n kiezen op elkaar te houden.

zie je een interessant topic voorbij komen wat heel goed loopt omdat het nog niet zolang geleden geopend is, en in no time zie je dan weer die "rotte" bokkers die met alle liefde hun mening opdringen, ik moet dan bijna mijn vingers eraf bijten wil ik niet reageren wat helaas niet altijd lukt.
maar vermoeiend is het zeker.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 15:34

Jouw manier hoeft niet de mijne te zijn en mijn manier niet de jouwe! Ik probeer er zoveel mogelijk vanuit te gaan dat iedereen het beste met zijn dier voor heeft. Laat daarom iedereen is zijn waarde,zou het een stuk gezelliger worden op Bokt.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:14

Ik ben geen mod :D Maar wil wel graag reageren :+
Ik heb zelf ook het idee een grijze bokker te zijn. Zelf geloof ik dat ik alles van alle kanten kan bekijken, ook van de kant van iemand anders.
Iemands mening hoeft absoluut niet mijn mening te zijn, maar respect tegenover elkaar houden moet naar mijn idee wel op te brengen zijn toch? En dat vind ik soms jammer.
Er mag soms meer rekening gehouden worden met mensen, en daarbij, als iemand mij iets op een normale en rustige manier uitlegd ben ik veel eerder geneigd te luisteren dan wanneer mensen mij met alle geweld willen overtuigen van hun gelijk.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:18

saffier maar vind je zelf ook niet dat bokt er een stuk minder leuk door is geworden?

ik reageer soms al niet in topics die in interessant vind om het feit dat je daarna finaal de grond in getrapt word omdat een aantal het beter weten of hun mening constant op blijven dringen.
tuurlijk voorkom je niet dat sommige discussie's hoog oplopen dat overkomt overal wel, maar zoals het hier de laatste tijd aan toe gaat :n

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:21

potverdikkie schreef:
Echt heel erg.

Dit is precies de reden dat ik niet veel in paardgerelateerde topics reageer, terwijl bokt toch echt een paardenforum is. Ik ben bijna bang voor de reacties die mijn mening kunnen uitlokken .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:22

Ik herken de gevoelens van TS idd wel, ik mis ook vaak het "grijze". Dat terwijl het er wel is......

Vraag me ook af waarom je op Bokt (en in NL) een mening móet hebben. Het resulteert imo vaak in totaal ongefundeerde uitspraken, vreemde cirkelredenaties en drogredeneringen, die niets toevoegen aan de discussie. Ook altijd wat lastig om die (nutteloze) posts eruit te filteren en de werkelijk interessante bijdragen te lezen.

Het gevolg is dus dat ik net als velen, me zelden weer in een discussie meng, omdat ik van te voren al haast weet hoe die gaat verlopen......
Jammer, dat daardoor mensen de kans niet krijgen zich in alle rust in zaken in te lezen en zich een mening te vormen, jammer om je niet in alle rust te kunnen ontplooien en ontwikkelen.

LISAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:22

Doordat bokt eigelijk zo zwart/wit is reageer ik bijna nooit en een topic aanmaken op HAW ofzo dat durf ik eigelijk nieteens :=

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:25

Dat is de rede dat ik bijna nooit reageer in discussietopics. Men verkondigt daar alleen daar alleen maar zijn eigen mening en leest niet (of wil niet lezen) wat de ander te zeggen heeft. Vaak zijn deze meningen slecht of helemaal niet onderbouwd. Heel erg jammer.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:27

Ik heb wel eens dat ik mijn ervaring / mening plaats en dat die ondergesneeuwd wordt. Dan haal ik ook vervolgens het topic uit mijn eigen berichten omdat ik het niet interessant meer vind.

Ik vind het erg jammer dat er blijkbaar een hoop mensen zijn die vragen al niet eens meer stellen omdat ze niet zitten te wachten op opgedrongen meningen. Dat vind ik echt heel jammer. Juist omdat je bij sommige dingen echt zoveel aan bokt kunt hebben. Er wordt ook snel gezegd bij medische dingen bel je DA. Vaak gebeurd dat ook al wel of is dat al gebeurd. Maar ik zie nu zelf ook dat niet elke DA een pas klaar antwoord overal op heeft. En zoals al eerder gezegd door iemand hier, niet elk paard is hetzelfde, en niet alles werkt dus hetzelfde.
En zo kan dus ook iemand van bv 15 jaar een heel goed idee hebben wat heel goed kan werken, omdat zijn/haar paard hetzelfde reageerd of hetzelfde gehad heeft en diegene een goede oplossing kreeg van iemand / DA.
Maar goed, dit vind ik allemaal vallen onder respect voor elkaar opbrengen.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:34